2.8i ken volt emlékeimszerint T9.Blant wrote:Rá!
Csak (mint ahogy fentebb olvashatod) Nem biztos, hogy a kuplungszerkezet is ugyanaz. Nyelestengelyhossz és váltóharang elvileg u.a. Milyen váltó? MT 75, vagy type 9. (lehet Type 9 nem is volt a scorpin)
váltók
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- 
				Árpi
 - akárhozzáisnyulhatvalamihez
 - Posts: 326
 - Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
 - ClassicFord klubtag?: Igen
 - Location: Dunakanyar
 - Contact:
 
Re: váltók
Granada 1977 2.0i V6
			
						- 
				Árpi
 - akárhozzáisnyulhatvalamihez
 - Posts: 326
 - Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
 - ClassicFord klubtag?: Igen
 - Location: Dunakanyar
 - Contact:
 
Re: váltók
Ja az ha 2.9 i volt.dzsozi wrote:Árpi wrote:2.8i ken volt emlékeimszerint T9.Blant wrote:Rá!
Csak (mint ahogy fentebb olvashatod) Nem biztos, hogy a kuplungszerkezet is ugyanaz. Nyelestengelyhossz és váltóharang elvileg u.a. Milyen váltó? MT 75, vagy type 9. (lehet Type 9 nem is volt a scorpin)
Valószínűleg MT75
Granada 1977 2.0i V6
			
						- CapriTurbo
 - akárhozzáisnyulhatvalamihez
 - Posts: 310
 - Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
 
Re: váltók
A te 2.8-asodon is type-9 volt gyárilagBlant wrote:Rá!
Csak (mint ahogy fentebb olvashatod) Nem biztos, hogy a kuplungszerkezet is ugyanaz. Nyelestengelyhossz és váltóharang elvileg u.a. Milyen váltó? MT 75, vagy type 9. (lehet Type 9 nem is volt a scorpin)
- Blant
 - nagyonsokatirogat
 - Posts: 1352
 - Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
 - ClassicFord klubtag?: Igen
 - Location: Budapest
 
Re: váltók
nekem 2,3 volt gyárilag és C3-as automatával 
 A mostani 23, K-jet mögöt Type 9 van sierráról, elektromos KM óra kihajtással:-)
			
			
									
						
							A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
			
						NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- CapriTurbo
 - akárhozzáisnyulhatvalamihez
 - Posts: 310
 - Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
 
Re: váltók
Át kell alakítani spirálosra 
			
			
									
						
										
						- Blant
 - nagyonsokatirogat
 - Posts: 1352
 - Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
 - ClassicFord klubtag?: Igen
 - Location: Budapest
 
Re: váltók
Az lesz. Megvan már a spirálos T9 farokrész hozzá. Motor miatt úgyis ki les szedve, meg rossz olaj van benne, azt is le kéne amúgyis cserlni, meg akkor már a 2 szimeringet is kicserélem. Valami tömítőszett van ezekhez? Hol? Mennyiért?
			
			
									
						
							A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
			
						NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
 - Überführer
 - Posts: 5459
 - Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
 - ClassicFord klubtag?: Igen
 - Location: Budapest-Budakalász
 - Contact:
 
Re: váltók
mit értesz tömítőszett alatt? mert szimering az pl cromaxnál nincs egy ezres... tömítéseket pedig vagy legyártatod, vagy ebay rendeled, nem tudom itthon lehet e kapni hozzá... vagy jó féle paszta...Blant wrote:Az lesz. Megvan már a spirálos T9 farokrész hozzá. Motor miatt úgyis ki les szedve, meg rossz olaj van benne, azt is le kéne amúgyis cserlni, meg akkor már a 2 szimeringet is kicserélem. Valami tömítőszett van ezekhez? Hol? Mennyiért?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
			
						"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- DavidMolnar
 - akárhozzáisnyulhatvalamihez
 - Posts: 307
 - Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
 
Re: váltók
a farokcsapágyat(faszpörgettyű :) ) érdemes megvizslatni szimeringcsere előtt, mert nekem T3-on a zsírúj szimmeringet is pikkpakk szétszedte, jó vastagon alvázvédve a váltóalagutat.
			
			
									
						
							
- Blant
 - nagyonsokatirogat
 - Posts: 1352
 - Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
 - ClassicFord klubtag?: Igen
 - Location: Budapest
 
Re: váltók
és azt a csapágyat lehet kapni?
Mennyire bonyolult a csere?
			
			
									
						
							Mennyire bonyolult a csere?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
			
						NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- DavidMolnar
 - akárhozzáisnyulhatvalamihez
 - Posts: 307
 - Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
 
- Blant
 - nagyonsokatirogat
 - Posts: 1352
 - Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
 - ClassicFord klubtag?: Igen
 - Location: Budapest
 
Re: váltók
Nekem is az van, arról beszélek 
 A C3 már 2 éve nincs alatta 
			
			
									
						
							A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
			
						NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- proteus
 - rengetegetirogatide
 - Posts: 1629
 - Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
 - ClassicFord klubtag?: Igen
 - Location: Rákosszentmihály
 
Re: váltók
A csattogós váltóról hogyan lehet levenni a kinyomóvillát meg a farokrészt?
			
			
									
						
							Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
			
						MZ ES 125/1 - 1970
- Tibi
 - rengetegetirogatide
 - Posts: 4408
 - Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
 - ClassicFord klubtag?: Igen
 - Location: Miskolc - Bp
 - Contact:
 
Re: váltók
Ma rápróbáltam rendesen az mt75-öt a mocira és elvileg nekem nem emelne ki rendesen a kuplung az eltérő lendkerék miatt. A 2.8 vékonyabb az mt75hoz való vastagabb ( bár ilyet még nem láttam ).  Csak van akinek működik és van akinek nem ezért voltam kétségek között. Ez akkor mitől lehet ?
			
			
									
						
							1980 Capri MK3
			
						Re: váltók
villa, csapágy de még a bowden is lehet többféle.Tibi wrote:Ma rápróbáltam rendesen az mt75-öt a mocira és elvileg nekem nem emelne ki rendesen a kuplung az eltérő lendkerék miatt. A 2.8 vékonyabb az mt75hoz való vastagabb ( bár ilyet még nem láttam ). Csak van akinek működik és van akinek nem ezért voltam kétségek között. Ez akkor mitől lehet ?
ha kell, tudok mt75 lendkereket, gyönyörűen szögbe köszörülve.
- Tibi
 - rengetegetirogatide
 - Posts: 4408
 - Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
 - ClassicFord klubtag?: Igen
 - Location: Miskolc - Bp
 - Contact:
 
Re: váltók
köszi egyelőre nem tudok / akarok befektetni új dolgokba , persze ha egy fagyi a kerék akkor ;) ...CAPRI-3 wrote:villa, csapágy de még a bowden is lehet többféle.Tibi wrote:Ma rápróbáltam rendesen az mt75-öt a mocira és elvileg nekem nem emelne ki rendesen a kuplung az eltérő lendkerék miatt. A 2.8 vékonyabb az mt75hoz való vastagabb ( bár ilyet még nem láttam ). Csak van akinek működik és van akinek nem ezért voltam kétségek között. Ez akkor mitől lehet ?
ha kell, tudok mt75 lendkereket, gyönyörűen szögbe köszörülve.
Az alapprobléma az volt, hogy a villának nincs elég útja, hogy oldja a kapcsolatot rendesen ( bár gondolom ezt tudod ).
A 2.8-as lendkerékhez elég lenne megtalálni a megfelelő villa+csapágy kombinációt ? Mert ugyan barbár megoldást tudtam volna, hogy legyen elég útja a villának de nem akartam taknyolni annyira meg nem vagyok otthon a többi tipusban, hogy mit mivel lehet helyettesíteni. Ha van ötlet jöhet. Köszi.
1980 Capri MK3