váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: váltók

Post by Árpi »

Blant wrote:Rá!
Csak (mint ahogy fentebb olvashatod) Nem biztos, hogy a kuplungszerkezet is ugyanaz. Nyelestengelyhossz és váltóharang elvileg u.a. Milyen váltó? MT 75, vagy type 9. (lehet Type 9 nem is volt a scorpin)
2.8i ken volt emlékeimszerint T9. :roll:
Granada 1977 2.0i V6
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: váltók

Post by Árpi »

dzsozi wrote:
Árpi wrote:
Blant wrote:Rá!
Csak (mint ahogy fentebb olvashatod) Nem biztos, hogy a kuplungszerkezet is ugyanaz. Nyelestengelyhossz és váltóharang elvileg u.a. Milyen váltó? MT 75, vagy type 9. (lehet Type 9 nem is volt a scorpin)
2.8i ken volt emlékeimszerint T9. :roll:

Valószínűleg MT75
Ja az ha 2.9 i volt.
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: váltók

Post by CapriTurbo »

Blant wrote:Rá!
Csak (mint ahogy fentebb olvashatod) Nem biztos, hogy a kuplungszerkezet is ugyanaz. Nyelestengelyhossz és váltóharang elvileg u.a. Milyen váltó? MT 75, vagy type 9. (lehet Type 9 nem is volt a scorpin)
A te 2.8-asodon is type-9 volt gyárilag :!:
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

nekem 2,3 volt gyárilag és C3-as automatával :-) A mostani 23, K-jet mögöt Type 9 van sierráról, elektromos KM óra kihajtással:-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: váltók

Post by CapriTurbo »

Át kell alakítani spirálosra :idea:
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

Az lesz. Megvan már a spirálos T9 farokrész hozzá. Motor miatt úgyis ki les szedve, meg rossz olaj van benne, azt is le kéne amúgyis cserlni, meg akkor már a 2 szimeringet is kicserélem. Valami tömítőszett van ezekhez? Hol? Mennyiért?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: váltók

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:Az lesz. Megvan már a spirálos T9 farokrész hozzá. Motor miatt úgyis ki les szedve, meg rossz olaj van benne, azt is le kéne amúgyis cserlni, meg akkor már a 2 szimeringet is kicserélem. Valami tömítőszett van ezekhez? Hol? Mennyiért?
mit értesz tömítőszett alatt? mert szimering az pl cromaxnál nincs egy ezres... tömítéseket pedig vagy legyártatod, vagy ebay rendeled, nem tudom itthon lehet e kapni hozzá... vagy jó féle paszta...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: váltók

Post by DavidMolnar »

a farokcsapágyat(faszpörgettyű :) ) érdemes megvizslatni szimeringcsere előtt, mert nekem T3-on a zsírúj szimmeringet is pikkpakk szétszedte, jó vastagon alvázvédve a váltóalagutat.
Image
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

és azt a csapágyat lehet kapni?
Mennyire bonyolult a csere?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: váltók

Post by DavidMolnar »

nemtom. lecseréltem t9 5gangra. 8)
Image
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Blant »

Nekem is az van, arról beszélek :-) A C3 már 2 éve nincs alatta :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: váltók

Post by proteus »

A csattogós váltóról hogyan lehet levenni a kinyomóvillát meg a farokrészt?
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: váltók

Post by Tibi »

Ma rápróbáltam rendesen az mt75-öt a mocira és elvileg nekem nem emelne ki rendesen a kuplung az eltérő lendkerék miatt. A 2.8 vékonyabb az mt75hoz való vastagabb ( bár ilyet még nem láttam ). Csak van akinek működik és van akinek nem ezért voltam kétségek között. Ez akkor mitől lehet ?
1980 Capri MK3
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Re: váltók

Post by CAPRI-3 »

Tibi wrote:Ma rápróbáltam rendesen az mt75-öt a mocira és elvileg nekem nem emelne ki rendesen a kuplung az eltérő lendkerék miatt. A 2.8 vékonyabb az mt75hoz való vastagabb ( bár ilyet még nem láttam ). Csak van akinek működik és van akinek nem ezért voltam kétségek között. Ez akkor mitől lehet ?
villa, csapágy de még a bowden is lehet többféle.
ha kell, tudok mt75 lendkereket, gyönyörűen szögbe köszörülve.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: váltók

Post by Tibi »

CAPRI-3 wrote:
Tibi wrote:Ma rápróbáltam rendesen az mt75-öt a mocira és elvileg nekem nem emelne ki rendesen a kuplung az eltérő lendkerék miatt. A 2.8 vékonyabb az mt75hoz való vastagabb ( bár ilyet még nem láttam ). Csak van akinek működik és van akinek nem ezért voltam kétségek között. Ez akkor mitől lehet ?
villa, csapágy de még a bowden is lehet többféle.
ha kell, tudok mt75 lendkereket, gyönyörűen szögbe köszörülve.
köszi egyelőre nem tudok / akarok befektetni új dolgokba , persze ha egy fagyi a kerék akkor ;) ...

Az alapprobléma az volt, hogy a villának nincs elég útja, hogy oldja a kapcsolatot rendesen ( bár gondolom ezt tudod ).
A 2.8-as lendkerékhez elég lenne megtalálni a megfelelő villa+csapágy kombinációt ? Mert ugyan barbár megoldást tudtam volna, hogy legyen elég útja a villának de nem akartam taknyolni annyira meg nem vagyok otthon a többi tipusban, hogy mit mivel lehet helyettesíteni. Ha van ötlet jöhet. Köszi.
1980 Capri MK3
Post Reply