Generátor bekötés

Otthoni szerelési tippek elektromosság témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: képek

Post by noko01 »

lambdás! Holnap készítek egy átfogó felülnézeti képet az egészről. Azt hiszem az lesz a legjobb. Már átolvastam vagy ötször az összes hozzászólást, de sok ellentmondást , és többlehetőséges leírást olvastam. Attól félek, ha elkötök valamit, hazavágom az elektronikát.
Azt már tapasztaltam , hogy a vezetékek java része nem kell. De ezek biztosan kellenek. Várjunk holnapig és minden kiderül. ..vagy mindenki derül :ba:
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: képek

Post by noko01 »

Na Fiúk! Bocs , de mindenkit átcsesztem, még magamat is. A kép felső részéből belógó pirosak az akkura mennek. A generátorra csak a kupakos és a cimkés. Már csak a blankolt vékony ( a levakolt mellett) helye nincs meg, de mindjárt elhúzok a bontóba és keresek egy scorpiót, mégnézem mi az.

Külön bocs Bogyonak, mert hát ő megmondta, hogy az egészet kellene látni, nem csak egy mozaikdarabot. Igaz. :oops:
Köszönöm a segítségeteket, BUÉK mindenkinek! :pia:
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: képek

Post by Bogyo28 »

na igy kell bekötni az önindítót és a generátort a te esetedben:
generator.jpg
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: képek

Post by Bogyo28 »

noko01 wrote:Na Fiúk! Bocs , de mindenkit átcsesztem, még magamat is. A kép felső részéből belógó pirosak az akkura mennek. A generátorra csak a kupakos és a cimkés. Már csak a blankolt vékony ( a levakolt mellett) helye nincs meg, de mindjárt elhúzok a bontóba és keresek egy scorpiót, mégnézem mi az.

Külön bocs Bogyonak, mert hát ő megmondta, hogy az egészet kellene látni, nem csak egy mozaikdarabot. Igaz. :oops:
Köszönöm a segítségeteket, BUÉK mindenkinek! :pia:
kár bontóba menned, hiszen nem fogod az egész autó elekrtomosságát felrakni a vizi baszásra, se műszerfal se biztitábla, ezért nem fog segíteni a gyári elhelyezés. küldtem rajzot privibe, az inkább... azért egy biztosítékot tegyél mindenhova ahol megy + fesz, az nem árt, kivéve persze a vastag kábeleket (töltés és indítózás)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: Generátor bekötés

Post by noko01 »

Ahogy az unokaöcsém mondaná! ...Istenkirály vagy!!

Voltama bontóba, és megerősíthetem a korábbi levelemben leírtakat.
A két felső piros köpenyes az akku + ra. A Vékony blankolt az akku - ra. A többi a generátorra.
És a rajzot köszönöm!!
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: Generátor bekötés

Post by noko01 »

Eddíg megvolnánk!

De, .. ami eddíg az akku + sarkára volt kötve (vékonyabb bizbaszok) , azokat ugye köthetem a generátorhoz? Elvégre ugyan az, csak a vastag kábel másik vége. (ez jön az önindítótól)
Eddíg a két vékonyabb vezeték, ami a vezérlésbe megy, közvetlenül az akkusarokra volt kötve, de kényelmi okokból nekem most jobban kijönne, ha a legközelebbi (és ez a generátor) + pólusra köthetném.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Generátor bekötés

Post by Bogyo28 »

noko01 wrote:Eddíg megvolnánk!

De, .. ami eddíg az akku + sarkára volt kötve (vékonyabb bizbaszok) , azokat ugye köthetem a generátorhoz? Elvégre ugyan az, csak a vastag kábel másik vége. (ez jön az önindítótól)
Eddíg a két vékonyabb vezeték, ami a vezérlésbe megy, közvetlenül az akkusarokra volt kötve, de kényelmi okokból nekem most jobban kijönne, ha a legközelebbi (és ez a generátor) + pólusra köthetném.
jó az ott is, csak arra kell vigyázni hogy akkor az akkutól vastagabb kábel kell, mivel akkor azon nagyobb áram fog folyni....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
noko01
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Békéscsaba

Re: Generátor bekötés

Post by noko01 »

Köszi! :burn:
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Generátor bekötés

Post by Bubor »

Én nem a bekötésnél, hanem már a felrakásnál akadtam el :-(
A régi generátort megmihálylott és a a rögzítő fülecske is le volt törve, így beneveztem egy újra.
A leírásban úgy szerepelt, hogy jó Caprihoz is, de mikor kibontottam, akkor szembesültem vele, hogy a felfogatás pont a tükörképe az eddiginek.
Esetleg valakinek volt már szerencséje ilyenhez?
Esetleg létezik többféle generátortartó konzol a Pintó motorhoz?
Attachments
20151125_133201.jpg
20151125_133201.jpg (39.42 KiB) Viewed 40127 times
20151125_133140.jpg
20151125_133140.jpg (43.28 KiB) Viewed 40127 times
User avatar
White Shark
nagyonsokatirogat
Posts: 1028
Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Székesfehérvár

Re: Generátor bekötés

Post by White Shark »

Bubor wrote:Én nem a bekötésnél, hanem már a felrakásnál akadtam el :-(
A régi generátort megmihálylott és a a rögzítő fülecske is le volt törve, így beneveztem egy újra.
A leírásban úgy szerepelt, hogy jó Caprihoz is, de mikor kibontottam, akkor szembesültem vele, hogy a felfogatás pont a tükörképe az eddiginek.
Esetleg valakinek volt már szerencséje ilyenhez?
Esetleg létezik többféle generátortartó konzol a Pintó motorhoz?
Az nem ,de az egyik soros a másik v motoros .
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Generátor bekötés

Post by nyujoe »

Forgasd el al alját.
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Generátor bekötés

Post by szszaby »

A felső pajzsot nem lehetne elforgatni, mert ahogy a képen nézem kiadja. Azt a furatot amiben most a csavar van átforgatni a hátsó pajzs furatához. Ha jól látom a képen akkor az összefogató csavarok stimmelni fognak így is.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
nyujoe
egyedülisszerelhet
Posts: 765
Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Location: Zselickislak

Re: Generátor bekötés

Post by nyujoe »

szszaby wrote:A felső pajzsot nem lehetne elforgatni, mert ahogy a képen nézem kiadja. Azt a furatot amiben most a csavar van átforgatni a hátsó pajzs furatához. Ha jól látom a képen akkor az összefogató csavarok stimmelni fognak így is.
Ezt mondom, össze lehet forgatni. :-)
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."

1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
Bubor
nemleszgondhasegítis
Posts: 175
Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Generátor bekötés

Post by Bubor »

...és valóban : átforgatható! :idea:
Így már jó lesz, köszönöm. :ru:
Post Reply