Capri Mk1 - Kapeti

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

Kapeti wrote:Következett a kormánymű.
Teljesen szétbontottam, mivel az osztrák javítási könyvében nagyon részletesen le volt írva mit és hogyan lehet felújítani rajta.
Persze a német precizitással megadott forgatónyomatékokat csak speckó szerszámokkal lehet mérni, itt majd improvizálnom kell
valamit.
Szétszerelés után mindent megtakarítottam, homokszórás, zsírtalanítás, festés. Összerakás később.

Egy kérdés: Miért olaj kell a kormányműbe, miért nem lehet zsírozni? Könyv szerint másfél deci olaj kell bele, dehát az azonnal kifolyik a gumiharangokba, nem gondolnám, hogy olaj, és abból is csak másfél deci ellátná a kenési feladatokat... Szívem szerint zsíroznám...
biztos olajat ír a könyv?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Svájci könyv:
Cuppantsuk föl az egyik gumiharangot, tartsuk úgy a kormányművet, hogy a gumiharang alul legyen, öntsünk bele 0,15 liter M6 568D olajat.
Az axiálcsuklókat zsírozzuk be összeszerelés előtt.

Haynes:
Szintén olaj, SAE 90EP, de az axiálcsuklót is olajat kapjon, ne zsírt.

Ausztrál könyv: (eBay-es szerzemény)
SAE 90EP, szintén mindenhová...


Én továbbra is zsíroznék, naon klassz zsírt szerváltam (Agip Autol Top 2000, kerékcsapágy-zsír), alig tudom letörölni a kezemről... :lol:
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Reméltem, hogy menni fog, és nem is okozott problémát, a klingerit lézervágása, így megszületett az első házi gyártású
tömítés, ide a kormányműhöz.

Ha valakinek egyedi tömítésre van szüksége, szívesen segítek, csak rajzolja meg dxf formátumban, mit szeretne...
Attachments
IMG_3979 (Small).JPG
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Tibi »

nem akarsz mesélni ezekről a dolgokról ? Pl miért van neked otthon ilyen kisolló helyett ?

:-)
1980 Capri MK3
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

A repülőmodellezés "mellékterméke" :-D
User avatar
gridoux
nemleszgondhasegítis
Posts: 143
Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskócz
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by gridoux »

Kapeti wrote:A repülőmodellezés "mellékterméke" :-D
Mint a homokszóró is, ugye? :)
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Tibi »

Kapeti wrote:A repülőmodellezés "mellékterméke" :-D
olvasgattam Rc forumokat mostanában unaloműzés képpen ;-) ha van kedv és némi közlési kényszer vagyunk páran akik tényleg szívesen fogadják az efféle dolgok bemutatását
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by szszaby »

Nekem a kollégám nagy modell őrült, de azt mondja sajna nem ismer, pedig járkálnak mindenfele.
Ha egyszer elkezd róla beszélni le se lehet lőni. :mrgreen:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Bogyo28 »

Kapeti wrote:A repülőmodellezés "mellékterméke" :-D
azért egy CNC lézer nem igazán melléktermék... mekkora a teljesítménye? én keresnék lézervágós embert vashoz, azért kérdezném...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Hát igen... A modellezés is egy komoly őrület... :lol:
Tibi, írd meg itt vagy PÜ-ben vagy bárhogy, mit szeretnél tudni, és amit tudok szívesen elmesélem.. ;-)
Habrepülőkkel kezdtem, nem nagyon volt "bolti" repcsim, mindent inkább kiizzadtam, mindig jobban érdekelt,
hogy hogyan lehet legyártani, miből lesz, miért, mint megvenni, és játszani vele...
Hab = "depron", ami pedig építőanyag. Német nyelvterületen előfordul, hogy belülről szigetelik a házat, és a tapéta
alá ragasztanak 3 vagy 6mm-es extrudált hablapokat. Ezt fedezte fel a modellezőtársadalom, mint első osztályú
repülőalapanyag. A hús alatti tálca is ilyen, egyébként... Persze a fa repülő az igazi, de tudtam, hogy nem fogok
fűrészelni meg csiszolni, így összeizzadtam egy kis CNC marót, aztán mikor mindent belepett már a fapor, jött a lézer.
Habot is tudok vágni, 2+2 tengelyes CNC huzalossal...
Röviden ennyi... ;-)
Most egy 2,6m fesztávú Z-37 Cmelak építése szünetel épp egy ideje, 50 köbcentis 2ütemű fogja húzni...

De előbb Capri... :-D
Attachments
P1090339 (Small).JPG
P1090339 (Small).JPG (39.38 KiB) Viewed 6797 times
P1090168 (Small).JPG
P1090168 (Small).JPG (62.54 KiB) Viewed 6797 times
P1040064 (Small).JPG
P1040064 (Small).JPG (60.63 KiB) Viewed 6797 times
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Bogyo, itt, Szolnokon és környékén szerintem annyi nagy lemezes lézer van, mint sehol máshol az országban.
Előző munkahelyemen volt, ment a fuschi is, de sajna már történelem...
Van kontaktom még azért, ha érdekel privátban megadom, ha a távolság nem probléma...

A saját gépem kicsi, kínai, 500 x 700 munkaterület, 60W. Favágás, dekoros munkák, üveggravír, tükörgravír, tömítés, bőr, ilyesmire való.
Fából max 6mm rétegelt lemezt vág el...
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Pudva »

Tibi wrote:nem akarsz mesélni ezekről a dolgokról ? Pl miért van neked otthon ilyen kisolló helyett ?

:-)
Neked nincs otthon lézervágóóód Tibor???! :mrgreen:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Pudva »

Kapeti wrote:Hát igen... A modellezés is egy komoly őrület... :lol:
...Most egy 2,6m fesztávú Z-37 Cmelak építése szünetel épp egy ideje, 50 köbcentis 2ütemű fogja húzni...

De előbb Capri... :-D
Ez nagyon jó cucc 8-) Majd ha jössz találkozóra elhozhatnád a repcsit is!
Itt a fórumon Krisztián repülőzik meg RC autózik, én egy picit autózom egy 89'-es Tamiyával /ne hogy már az RC autóm újabb darab legyen ;-) /, és Tibinek is nemsokára megérkezik egy 87'-es Nikko Camaro...
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Tibi »

Pudva wrote:
Tibi wrote:nem akarsz mesélni ezekről a dolgokról ? Pl miért van neked otthon ilyen kisolló helyett ?

:-)
Neked nincs otthon lézervágóóód Tibor???! :mrgreen:
Otthon nincs ilyen ördögi szerszám, melóhelyen is csak palackos lézert használunk :mrgreen:
1980 Capri MK3
User avatar
Kapeti
márokosanistudnézni
Posts: 84
Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Post by Kapeti »

Sziasztok!

A kormányműnél is volt kicsi horganyzás, a lemezfedeleket illetve a csavarokat
kezeltettem le.
Kezdődhet az összeszerelés, amint újrafestettem a házat, ugyanis nem száradt meg
rendesen az alapozó, és elrepedezett rajta itt-ott a fedőfesték... :roll:
Attachments
IMG_3984 (Small).JPG
Post Reply