biztos olajat ír a könyv?Kapeti wrote:Következett a kormánymű.
Teljesen szétbontottam, mivel az osztrák javítási könyvében nagyon részletesen le volt írva mit és hogyan lehet felújítani rajta.
Persze a német precizitással megadott forgatónyomatékokat csak speckó szerszámokkal lehet mérni, itt majd improvizálnom kell
valamit.
Szétszerelés után mindent megtakarítottam, homokszórás, zsírtalanítás, festés. Összerakás később.
Egy kérdés: Miért olaj kell a kormányműbe, miért nem lehet zsírozni? Könyv szerint másfél deci olaj kell bele, dehát az azonnal kifolyik a gumiharangokba, nem gondolnám, hogy olaj, és abból is csak másfél deci ellátná a kenési feladatokat... Szívem szerint zsíroznám...
Capri Mk1 - Kapeti
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Svájci könyv:
Cuppantsuk föl az egyik gumiharangot, tartsuk úgy a kormányművet, hogy a gumiharang alul legyen, öntsünk bele 0,15 liter M6 568D olajat.
Az axiálcsuklókat zsírozzuk be összeszerelés előtt.
Haynes:
Szintén olaj, SAE 90EP, de az axiálcsuklót is olajat kapjon, ne zsírt.
Ausztrál könyv: (eBay-es szerzemény)
SAE 90EP, szintén mindenhová...
Én továbbra is zsíroznék, naon klassz zsírt szerváltam (Agip Autol Top 2000, kerékcsapágy-zsír), alig tudom letörölni a kezemről...
Cuppantsuk föl az egyik gumiharangot, tartsuk úgy a kormányművet, hogy a gumiharang alul legyen, öntsünk bele 0,15 liter M6 568D olajat.
Az axiálcsuklókat zsírozzuk be összeszerelés előtt.
Haynes:
Szintén olaj, SAE 90EP, de az axiálcsuklót is olajat kapjon, ne zsírt.
Ausztrál könyv: (eBay-es szerzemény)
SAE 90EP, szintén mindenhová...
Én továbbra is zsíroznék, naon klassz zsírt szerváltam (Agip Autol Top 2000, kerékcsapágy-zsír), alig tudom letörölni a kezemről...

- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Reméltem, hogy menni fog, és nem is okozott problémát, a klingerit lézervágása, így megszületett az első házi gyártású
tömítés, ide a kormányműhöz.
Ha valakinek egyedi tömítésre van szüksége, szívesen segítek, csak rajzolja meg dxf formátumban, mit szeretne...
tömítés, ide a kormányműhöz.
Ha valakinek egyedi tömítésre van szüksége, szívesen segítek, csak rajzolja meg dxf formátumban, mit szeretne...
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
nem akarsz mesélni ezekről a dolgokról ? Pl miért van neked otthon ilyen kisolló helyett ?


1980 Capri MK3
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
A repülőmodellezés "mellékterméke" 

- gridoux
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 143
- Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskócz
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Mint a homokszóró is, ugye? :)Kapeti wrote:A repülőmodellezés "mellékterméke"
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
olvasgattam Rc forumokat mostanában unaloműzés képpenKapeti wrote:A repülőmodellezés "mellékterméke"

1980 Capri MK3
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Nekem a kollégám nagy modell őrült, de azt mondja sajna nem ismer, pedig járkálnak mindenfele.
Ha egyszer elkezd róla beszélni le se lehet lőni.
Ha egyszer elkezd róla beszélni le se lehet lőni.

Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
azért egy CNC lézer nem igazán melléktermék... mekkora a teljesítménye? én keresnék lézervágós embert vashoz, azért kérdezném...Kapeti wrote:A repülőmodellezés "mellékterméke"
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Hát igen... A modellezés is egy komoly őrület...
Tibi, írd meg itt vagy PÜ-ben vagy bárhogy, mit szeretnél tudni, és amit tudok szívesen elmesélem..
Habrepülőkkel kezdtem, nem nagyon volt "bolti" repcsim, mindent inkább kiizzadtam, mindig jobban érdekelt,
hogy hogyan lehet legyártani, miből lesz, miért, mint megvenni, és játszani vele...
Hab = "depron", ami pedig építőanyag. Német nyelvterületen előfordul, hogy belülről szigetelik a házat, és a tapéta
alá ragasztanak 3 vagy 6mm-es extrudált hablapokat. Ezt fedezte fel a modellezőtársadalom, mint első osztályú
repülőalapanyag. A hús alatti tálca is ilyen, egyébként... Persze a fa repülő az igazi, de tudtam, hogy nem fogok
fűrészelni meg csiszolni, így összeizzadtam egy kis CNC marót, aztán mikor mindent belepett már a fapor, jött a lézer.
Habot is tudok vágni, 2+2 tengelyes CNC huzalossal...
Röviden ennyi...
Most egy 2,6m fesztávú Z-37 Cmelak építése szünetel épp egy ideje, 50 köbcentis 2ütemű fogja húzni...
De előbb Capri...

Tibi, írd meg itt vagy PÜ-ben vagy bárhogy, mit szeretnél tudni, és amit tudok szívesen elmesélem..

Habrepülőkkel kezdtem, nem nagyon volt "bolti" repcsim, mindent inkább kiizzadtam, mindig jobban érdekelt,
hogy hogyan lehet legyártani, miből lesz, miért, mint megvenni, és játszani vele...
Hab = "depron", ami pedig építőanyag. Német nyelvterületen előfordul, hogy belülről szigetelik a házat, és a tapéta
alá ragasztanak 3 vagy 6mm-es extrudált hablapokat. Ezt fedezte fel a modellezőtársadalom, mint első osztályú
repülőalapanyag. A hús alatti tálca is ilyen, egyébként... Persze a fa repülő az igazi, de tudtam, hogy nem fogok
fűrészelni meg csiszolni, így összeizzadtam egy kis CNC marót, aztán mikor mindent belepett már a fapor, jött a lézer.
Habot is tudok vágni, 2+2 tengelyes CNC huzalossal...
Röviden ennyi...

Most egy 2,6m fesztávú Z-37 Cmelak építése szünetel épp egy ideje, 50 köbcentis 2ütemű fogja húzni...
De előbb Capri...

- Attachments
-
- P1090339 (Small).JPG (39.38 KiB) Viewed 6796 times
-
- P1090168 (Small).JPG (62.54 KiB) Viewed 6796 times
-
- P1040064 (Small).JPG (60.63 KiB) Viewed 6796 times
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Bogyo, itt, Szolnokon és környékén szerintem annyi nagy lemezes lézer van, mint sehol máshol az országban.
Előző munkahelyemen volt, ment a fuschi is, de sajna már történelem...
Van kontaktom még azért, ha érdekel privátban megadom, ha a távolság nem probléma...
A saját gépem kicsi, kínai, 500 x 700 munkaterület, 60W. Favágás, dekoros munkák, üveggravír, tükörgravír, tömítés, bőr, ilyesmire való.
Fából max 6mm rétegelt lemezt vág el...
Előző munkahelyemen volt, ment a fuschi is, de sajna már történelem...
Van kontaktom még azért, ha érdekel privátban megadom, ha a távolság nem probléma...
A saját gépem kicsi, kínai, 500 x 700 munkaterület, 60W. Favágás, dekoros munkák, üveggravír, tükörgravír, tömítés, bőr, ilyesmire való.
Fából max 6mm rétegelt lemezt vág el...
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Neked nincs otthon lézervágóóód Tibor???!Tibi wrote:nem akarsz mesélni ezekről a dolgokról ? Pl miért van neked otthon ilyen kisolló helyett ?

'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Ez nagyon jó cuccKapeti wrote:Hát igen... A modellezés is egy komoly őrület...![]()
...Most egy 2,6m fesztávú Z-37 Cmelak építése szünetel épp egy ideje, 50 köbcentis 2ütemű fogja húzni...
De előbb Capri...

Itt a fórumon Krisztián repülőzik meg RC autózik, én egy picit autózom egy 89'-es Tamiyával /ne hogy már az RC autóm újabb darab legyen

'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Otthon nincs ilyen ördögi szerszám, melóhelyen is csak palackos lézert használunkPudva wrote:Neked nincs otthon lézervágóóód Tibor???!Tibi wrote:nem akarsz mesélni ezekről a dolgokról ? Pl miért van neked otthon ilyen kisolló helyett ?

1980 Capri MK3
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Sziasztok!
A kormányműnél is volt kicsi horganyzás, a lemezfedeleket illetve a csavarokat
kezeltettem le.
Kezdődhet az összeszerelés, amint újrafestettem a házat, ugyanis nem száradt meg
rendesen az alapozó, és elrepedezett rajta itt-ott a fedőfesték...
A kormányműnél is volt kicsi horganyzás, a lemezfedeleket illetve a csavarokat
kezeltettem le.
Kezdődhet az összeszerelés, amint újrafestettem a házat, ugyanis nem száradt meg
rendesen az alapozó, és elrepedezett rajta itt-ott a fedőfesték...
