érdekes dolgok a nagyvilágból:)

kötetlen topic...:)

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Tibi »

http://scheerti.blog.hu/2008/07/01/neme ... _paraszt_1" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:
TÉCSÉ wrote:
levelboss wrote:Ma elvittem egy haveromék szervízébe az autót zöldkártyáztatni és hát csúnyán nem menne át, de még jó, h így nem kellett kifizetnem. Mit ajánlotok? Vigyem el a Czirjákhoz, vagy valakihez beállítatni, vagy...?
Te tényleg ma születtél :?: :!: :idea: :?:
:shock:
Nem volt rá plusszban 1 ezresed ???????
(Czirják Robinak nincs műhelye fél éve ... de mindig van hova vinni az autót ... :wink: )
Mondta a haver, h ez a megoldás, de ők nem tudnak ilyet csinálni, mert túl nagy cég ahoz, h ezt bevállalják.
Hova vigyem az autót?
mit akarsz, beállítattni vagy zöldkártyázni beállítás nélkül? utobbi is lehetséges, de nem ajánlom, hiszen a jól beállított auto jobban megy/fogyaszt stb. Lehet hogy TCS nem, de én még mindig Bandi bá-t ajánlanám a tengerszem utca 80-ban, lehet hogy a beállítás után ott a környéken zöldkártyáztatni is lehet. nem a legolcsobb, de be szokott jönni a ráköltött összeg. érdekes az öreg, de amit eddig mi vittünk hozzá azt mindent jól megcsinált...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by levelboss »

Szíveseben állíttatnék rajta. A CO vagy CO2 (nemtom melyik) értéknek 1.5-nek kellene lenni állítólag, az enyémnek meg alapjáraton volt több mint 8, fordulaton se ment 5 alá... Én nemtom, h ki lehet-e hozni a kocsiból az előírt értéket anélkül, h ne csökkenjen a teljesítmény, viszont ez nem csak kicsivel haladja meg a normálisat, ugyh valamennyit tényleg jó lenne állítani rajta. Viszont sztem nem megy rosszul a verda és nem is eszik sokat... akkor ez hogy van? Vajon meg lehet tartani ezeket a menettulajdonságokat, kevesebb károsanyag kibocsátás mellett?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:Szíveseben állíttatnék rajta. A CO vagy CO2 (nemtom melyik) értéknek 1.5-nek kellene lenni állítólag, az enyémnek meg alapjáraton volt több mint 8, fordulaton se ment 5 alá... Én nemtom, h ki lehet-e hozni a kocsiból az előírt értéket anélkül, h ne csökkenjen a teljesítmény, viszont ez nem csak kicsivel haladja meg a normálisat, ugyh valamennyit tényleg jó lenne állítani rajta. Viszont sztem nem megy rosszul a verda és nem is eszik sokat... akkor ez hogy van? Vajon meg lehet tartani ezeket a menettulajdonságokat, kevesebb károsanyag kibocsátás mellett?
Lehet ha rendesen be lenne állítva még jobban menne. azt hogy most milyen az viszonylagos...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by levelboss »

És Bandi bához hogy lehet eljutni? Van valami telefonszáma? Vagy csak úgy be kell toppanni, azt mond valamit?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:És Bandi bához hogy lehet eljutni? Van valami telefonszáma? Vagy csak úgy be kell toppanni, azt mond valamit?
06pannon46035tizenöt
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by levelboss »

Bogyo28 wrote:
levelboss wrote:És Bandi bához hogy lehet eljutni? Van valami telefonszáma? Vagy csak úgy be kell toppanni, azt mond valamit?
06pannon46035tizenöt
Kösz!
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Pudva »

Igazi fanatikus sakk készlet:
http://unique-gifts.novica.com/gifts-fo ... rs/103619/" onclick="window.open(this.href);return false;
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by szszaby »

Pudva wrote:Igazi fanatikus sakk készlet:
http://unique-gifts.novica.com/gifts-fo ... rs/103619/" onclick="window.open(this.href);return false;
Szép darab. :lol:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Süni »

Ford-klub tag Geree (motortervező mérnök) mai hozzászólása :

"Bár nem autós téma, de azért érdekes lehet... :D

Amilyen projektben most garázdálkodom, az egy hajómotor tervezése. Nem kicsi hajó,
nagy hajó. Qrva nagy hajó...

Csak egy pár érdekes adat és apróság.
- Furat: 310mm
- Löket: 350mm
Motorelrendezés, 20 hengeres, V-elrendezésben.

Ha valaki kicsit utánaszámol, akkor kiderül, hogy a hengertérfogat 26,41 liter.
Ebből adódik, hogy a motor össz-lökettérfogata pedig 528.3 liter.

A hajtókar alsó felét a hajtókarhoz 4db M48(!)-as csavar rögzíti, a főcsapágyakat
pedig M60-as csavarok próbálják a helyükön tartani. Ezek meghúzása is felvet
egy-két kérdést. Könnyen elképzelhető, hogy még ha 5 ember is lóg egy 10m-es
erőkaron, az is kevés lenne egy ekkora csavar becsületes meghúzásához, tehát
más módszert kell kitalálni. Ez pediglen úgy néz ki, hogy rácsavarnak egy hidraulikus
vacakot a kilógó menetre, és 1200(!)bar nyomással meghúzzák azt. Ezek után
gyakorlatilag kézzel rápörgetik az anyát, elengedik a nyomást a készülékből és
kész... :mrgreen:

A teljesítményekre jellemző, hogy a jóval kisebb, nem egész 150 literes unokaöccse
10000 háztartást képes energiával ellátni...

Az MAN nevével fémjelzett egyik nagybáty 580-as furattal és 640-es lökettel 8
hengerből 12500kW-ot produkál, de egy kisebb, 480-as furatú és 600-as löketű
V20 testvére máris 22000kW-os...

Ja, és ezek még csak a közepes méretű motorok voltak, amik négyüteműek. Az
igazán szép darabok kétütemű Diesel-ek, mondjuk 680-as furattal és 2660(!)mm-es
lökettel, melynél a 14 hengeres verzió bő 80000kW-os. A hengerteljesítmény pedig
is 5700kW körülire jön ki... :blackeye:
Ez egyébként hengerenként 966 liter, s az össz-lökettérfogat pedig 13,5m3. :drunken: "
User avatar
sony5
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 249
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:17 am

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by sony5 »


Csak egy pár érdekes adat és apróság.
- Furat: 310mm
- Löket: 350mm
Motorelrendezés, 20 hengeres, V-elrendezésben.

Ha valaki kicsit utánaszámol, akkor kiderül, hogy a hengertérfogat 26,41 liter.
Ebből adódik, hogy a motor össz-lökettérfogata pedig 528.3 liter.

A hajtókar alsó felét a hajtókarhoz 4db M48(!)-as csavar rögzíti, a főcsapágyakat
pedig M60-as csavarok próbálják a helyükön tartani. Ezek meghúzása is felvet
egy-két kérdést. Könnyen elképzelhető, hogy még ha 5 ember is lóg egy 10m-es
erőkaron, az is kevés lenne egy ekkora csavar becsületes meghúzásához, tehát
más módszert kell kitalálni. Ez pediglen úgy néz ki, hogy rácsavarnak egy hidraulikus
vacakot a kilógó menetre, és 1200(!)bar nyomással meghúzzák azt. Ezek utángyakorlatilag kézzel rápörgetik az anyát, elengedik a nyomást a készülékből és
kész... :mrgreen:

A teljesítményekre jellemző, hogy a jóval kisebb, nem egész 150 literes unokaöccse
10000 háztartást képes energiával ellátni...

Az MAN nevével fémjelzett egyik nagybáty 580-as furattal és 640-es lökettel 8
hengerből 12500kW-ot produkál, de egy kisebb, 480-as furatú és 600-as löketű
V20 testvére máris 22000kW-os...

Ja, és ezek még csak a közepes méretű motorok voltak, amik négyüteműek. Az
igazán szép darabok kétütemű Diesel-ek, mondjuk 680-as furattal és 2660(!)mm-es
lökettel, melynél a 14 hengeres verzió bő 80000kW-os. A hengerteljesítmény pedig
is 5700kW körülire jön ki... :blackeye:
Ez egyébként hengerenként 966 liter, s az össz-lökettérfogat pedig 13,5m3. :drunken: "

Na ezek szép adatok azoknak akik belegondolnak egy kicsit :mrgreen:
Mekkora teljesítményről van itt szó és,hogy mivel produkélják ezt
Capri 1974 MKII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Dartonit »

'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
sony5
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 249
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:17 am

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by sony5 »

Megépitünk egy Caprit nem is akár hogy !
Óvjuk,dédelgetjük vigyázunk rá és mi lessz a vége??!!!
http://www.hasznaltauto.hu/2227187_ford_capri_1981" onclick="window.open(this.href);return false;
Hát mindenesetre biztos oka van hogy így döntöttél és sajnálom,hogy eladod!
Capri 1974 MKII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by TÉCSÉ »

Mindennek oka van ...
Nem is szeretnék magyarázkodni - ha elmegy - elmegy , ha megmarad - megmarad !
Pont .
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;

A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Post by Hattyu »

sony5 wrote:Megépitünk egy Caprit nem is akár hogy !
Óvjuk,dédelgetjük vigyázunk rá és mi lessz a vége??!!!
http://www.hasznaltauto.hu/2227187_ford_capri_1981" onclick="window.open(this.href);return false;
Hát mindenesetre biztos oka van hogy így döntöttél és sajnálom,hogy eladod!
Nem most először tette fel TÉCSÉ báTCSi a hasznaltautora a TCSodálatra méltó "kardozós" :mrgreen: autóját.
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
Post Reply