Adren Ford SHO motoros szivarautója.
Posted: Sun Mar 09, 2014 12:01 am
Sziasztok! 99-ben, 28 évesen lett jogsim, és azonnal veszettül érdekelt az autótéma, pedig addig 0 volt ráta. Persze nem a mai darabok, hanem a jobb idők szelei, jelei. Akkor ami fémnek nézett ki az fém is volt, és ezzel el is mondtam mindent...
Rögtön vettem egy Bertone X1/9-et, 102 ló, Lancia motor, középen keresztben, hörgött a szívó és nekem annyi volt. Elöttem a tulaj, Ullmann -Jön a szén csúúúszik- Mónika volt. Bele nem fértem nagyon, 193, tán attól kezdtem fejtetőn kopaszodni azonnal...
Amikor megváltam tőle, elkezdtem tervezgetni egy saját középmotorost, csővázal. Több makettet is csináltam, sok céget sikerült megnyernem, akik reklámért cserébe vagy alkatrészt vagy munkát adtak volna...
De a válás nem kifizetődő dolog, és én ujrakezdtem, mínusz-0-ról.
Mostanra sikerült eljutni addig, hogy valamit lépjek is ez ügyben, de végül alvázas és orrmotoros cucc lett belőle, mert nem tiszta a csőváz papirozása, (rendszám nuku) és ha kellöen hátra van tolva a motor, kvázi középmotorosnak tekinthetjük.
Találtam egy kittet, amit egy angol cég csinál, és azt szerettem volna kissé átalakitani a magam képére, pld, hogy beleférjek és egyebek. De nemrég megtudtam, nem kell az angliai vizsgához még a kit hivatalos vonala sem, simán lehet az házi, és ekkor (kb 4 napja) döntöttem, hogy mégis saját autó lesz, de azért maradok az alváznál, ami jelen esetben egy Triumph Spitfire rolling chassis lesz. Erre megy a Ford SHO és határoz meg körülötte mindent. Most elkezdtem kutakodni egy amcsi vagy más, erősebb létraváz után, mert a Spitfire hátul nem tárcsás, és nem is kettős kereszt, hanem egy központi laprugó dolgozik, és mivel elöször nem is akartam motort váltani, (mert nem tudtam, hogy az angoloknál akár naponta új motorral mehetsz az autódban) hanem a saját soros 75 lovas motorja maradt volna.
De beleszerettem ebbe az SHO-ba és megvettem. Szóval most ott tartunk, hogy az angol barátom, aki évente 450-500 autót hoz be kintről, keres nekem hozzá váltót és vázat. Ő fogja kivinni majd egyszer, az üres 7 autós kamionon, ott levizsgázik, és hazagurulok vele 2200 km.
Az autó egy meztelen kerekes, szélvédő és tető nélküli monopostóvá alakitható kétszemélyes, 95 cm magas szivarautó lesz, hatalmas fémkeretes orrbeömlővel, mögötte a hűtő, a hűtő mögött pedig a motor elött, lesz 4 db oldalirányban kinyíló kerek (fent 2 kicsi lent 2 nagy) fényszóró, szóval bukólámpa csak nem kocka hanem kerek. (lásd Mercer Cobra) Az üléseket is én csinálom, a saját fenekemre, nem veszek 150 ezerért olyant ami nem szép és amugy is ujra lenne bőrözve. Szóval egy vékony, hátul karbon, vagy bazalt szövet, aluminium szerelékek, és barkás, antikolt hasitott bőr cucc.
Szobrász vagyok, itthon bronzt és egyéb fémeket öntök, karbont laminálok vákuumban, elég komoly, 9 állásos polírozó gépsorom van, 6.5 kw-tól, a kis fogászati polirozókig. Argon hegesztő és egyebek.
A héjat, elöször, hungarocellből akartam kifaragni, de nemrég tanultam egy barátomtól egy maga által kifejlesztett technikát, amivel 2 nap alatt fel lehet rakni egy autó teljes karosszériáját, üvegszál paplanból és műgyantából, úgy, hogy bent látom a héj és a motor, hűtő, benzintank stb közötti távolságot.
A végén kapok egy héjat, ami 2 mm-er, és erre kívülről és belülről kell 2-2 réteg laminátumot felhordani, (már leemelve az alvázról) és voltaképp kész is a kaszni héja.
Erről levenni a negativot, és abba mehet az eredeti héj, ami maga az autó lesz majd.
Nem fogom még az alvázat és a motort stb felujitani, mert biztos összecsöpögtetem, hanem csak ha kész a kaszni.
Most, kicsit pihi, mert épül egy új, 0.7 köbméteres égetőkemencém, és egy olyan bronz olvasztó amibe 50 kg anyag megolvasztható. Vagyis kb 2 hónap, addig az ismerősöm keresni fogja a váltót és az alvázat, és majd Május közepe felé fogom elkezdeni a munkát az autón.
Nem tudok szerkezetileg rajzolni, csak szabadkezeset, és nem is szeretek, nekem kell látnom a formákat, tömegarányokat, és ezt papiron nem lehet... Szóval nem fogtok rajzokat kapni, hanem majd fotókat, és ha valaki megmondja, miért irja ki, hogy túl nagy a feltölteni kivánt kép mérete és sikerül felrakni fotót, akkor tudok mutatni olyan autókat amikből én sokat tanultam, ihletet ötletet kaptam a tervezéshez.
Mert, ahogy nagyon tisztelt barátom Yasec (kerékpár tervező mérnök és feltaláló zseni) mondta, az ember nem csak kitalál, hanem koppint is, de az csak akkor ér, ha jobb mint az eredeti és nem veszed észre sosem. Szóval valami ilyesmire számíthattok.
Hogy ez hány év lesz? 2 biztos. Lehet 3. de 4 az biztos nem, mert azért nem vagyok mazohista.
Vagyis ha minden jól megy, 2016 Júniusában, találkozzunk a Velodrom Millenárison a betonpályán, ahol néhány évtizede még Dömötör bá fogta s szelet Filutásnak, a stéher futamokon...
Rögtön vettem egy Bertone X1/9-et, 102 ló, Lancia motor, középen keresztben, hörgött a szívó és nekem annyi volt. Elöttem a tulaj, Ullmann -Jön a szén csúúúszik- Mónika volt. Bele nem fértem nagyon, 193, tán attól kezdtem fejtetőn kopaszodni azonnal...
Amikor megváltam tőle, elkezdtem tervezgetni egy saját középmotorost, csővázal. Több makettet is csináltam, sok céget sikerült megnyernem, akik reklámért cserébe vagy alkatrészt vagy munkát adtak volna...
De a válás nem kifizetődő dolog, és én ujrakezdtem, mínusz-0-ról.
Mostanra sikerült eljutni addig, hogy valamit lépjek is ez ügyben, de végül alvázas és orrmotoros cucc lett belőle, mert nem tiszta a csőváz papirozása, (rendszám nuku) és ha kellöen hátra van tolva a motor, kvázi középmotorosnak tekinthetjük.
Találtam egy kittet, amit egy angol cég csinál, és azt szerettem volna kissé átalakitani a magam képére, pld, hogy beleférjek és egyebek. De nemrég megtudtam, nem kell az angliai vizsgához még a kit hivatalos vonala sem, simán lehet az házi, és ekkor (kb 4 napja) döntöttem, hogy mégis saját autó lesz, de azért maradok az alváznál, ami jelen esetben egy Triumph Spitfire rolling chassis lesz. Erre megy a Ford SHO és határoz meg körülötte mindent. Most elkezdtem kutakodni egy amcsi vagy más, erősebb létraváz után, mert a Spitfire hátul nem tárcsás, és nem is kettős kereszt, hanem egy központi laprugó dolgozik, és mivel elöször nem is akartam motort váltani, (mert nem tudtam, hogy az angoloknál akár naponta új motorral mehetsz az autódban) hanem a saját soros 75 lovas motorja maradt volna.
De beleszerettem ebbe az SHO-ba és megvettem. Szóval most ott tartunk, hogy az angol barátom, aki évente 450-500 autót hoz be kintről, keres nekem hozzá váltót és vázat. Ő fogja kivinni majd egyszer, az üres 7 autós kamionon, ott levizsgázik, és hazagurulok vele 2200 km.
Az autó egy meztelen kerekes, szélvédő és tető nélküli monopostóvá alakitható kétszemélyes, 95 cm magas szivarautó lesz, hatalmas fémkeretes orrbeömlővel, mögötte a hűtő, a hűtő mögött pedig a motor elött, lesz 4 db oldalirányban kinyíló kerek (fent 2 kicsi lent 2 nagy) fényszóró, szóval bukólámpa csak nem kocka hanem kerek. (lásd Mercer Cobra) Az üléseket is én csinálom, a saját fenekemre, nem veszek 150 ezerért olyant ami nem szép és amugy is ujra lenne bőrözve. Szóval egy vékony, hátul karbon, vagy bazalt szövet, aluminium szerelékek, és barkás, antikolt hasitott bőr cucc.
Szobrász vagyok, itthon bronzt és egyéb fémeket öntök, karbont laminálok vákuumban, elég komoly, 9 állásos polírozó gépsorom van, 6.5 kw-tól, a kis fogászati polirozókig. Argon hegesztő és egyebek.
A héjat, elöször, hungarocellből akartam kifaragni, de nemrég tanultam egy barátomtól egy maga által kifejlesztett technikát, amivel 2 nap alatt fel lehet rakni egy autó teljes karosszériáját, üvegszál paplanból és műgyantából, úgy, hogy bent látom a héj és a motor, hűtő, benzintank stb közötti távolságot.
A végén kapok egy héjat, ami 2 mm-er, és erre kívülről és belülről kell 2-2 réteg laminátumot felhordani, (már leemelve az alvázról) és voltaképp kész is a kaszni héja.
Erről levenni a negativot, és abba mehet az eredeti héj, ami maga az autó lesz majd.
Nem fogom még az alvázat és a motort stb felujitani, mert biztos összecsöpögtetem, hanem csak ha kész a kaszni.
Most, kicsit pihi, mert épül egy új, 0.7 köbméteres égetőkemencém, és egy olyan bronz olvasztó amibe 50 kg anyag megolvasztható. Vagyis kb 2 hónap, addig az ismerősöm keresni fogja a váltót és az alvázat, és majd Május közepe felé fogom elkezdeni a munkát az autón.
Nem tudok szerkezetileg rajzolni, csak szabadkezeset, és nem is szeretek, nekem kell látnom a formákat, tömegarányokat, és ezt papiron nem lehet... Szóval nem fogtok rajzokat kapni, hanem majd fotókat, és ha valaki megmondja, miért irja ki, hogy túl nagy a feltölteni kivánt kép mérete és sikerül felrakni fotót, akkor tudok mutatni olyan autókat amikből én sokat tanultam, ihletet ötletet kaptam a tervezéshez.
Mert, ahogy nagyon tisztelt barátom Yasec (kerékpár tervező mérnök és feltaláló zseni) mondta, az ember nem csak kitalál, hanem koppint is, de az csak akkor ér, ha jobb mint az eredeti és nem veszed észre sosem. Szóval valami ilyesmire számíthattok.
Hogy ez hány év lesz? 2 biztos. Lehet 3. de 4 az biztos nem, mert azért nem vagyok mazohista.
Vagyis ha minden jól megy, 2016 Júniusában, találkozzunk a Velodrom Millenárison a betonpályán, ahol néhány évtizede még Dömötör bá fogta s szelet Filutásnak, a stéher futamokon...