Page 1 of 3

Adren Ford SHO motoros szivarautója.

Posted: Sun Mar 09, 2014 12:01 am
by adren
Sziasztok! 99-ben, 28 évesen lett jogsim, és azonnal veszettül érdekelt az autótéma, pedig addig 0 volt ráta. Persze nem a mai darabok, hanem a jobb idők szelei, jelei. Akkor ami fémnek nézett ki az fém is volt, és ezzel el is mondtam mindent...
Rögtön vettem egy Bertone X1/9-et, 102 ló, Lancia motor, középen keresztben, hörgött a szívó és nekem annyi volt. Elöttem a tulaj, Ullmann -Jön a szén csúúúszik- Mónika volt. Bele nem fértem nagyon, 193, tán attól kezdtem fejtetőn kopaszodni azonnal...
Amikor megváltam tőle, elkezdtem tervezgetni egy saját középmotorost, csővázal. Több makettet is csináltam, sok céget sikerült megnyernem, akik reklámért cserébe vagy alkatrészt vagy munkát adtak volna...
De a válás nem kifizetődő dolog, és én ujrakezdtem, mínusz-0-ról.
Mostanra sikerült eljutni addig, hogy valamit lépjek is ez ügyben, de végül alvázas és orrmotoros cucc lett belőle, mert nem tiszta a csőváz papirozása, (rendszám nuku) és ha kellöen hátra van tolva a motor, kvázi középmotorosnak tekinthetjük.
Találtam egy kittet, amit egy angol cég csinál, és azt szerettem volna kissé átalakitani a magam képére, pld, hogy beleférjek és egyebek. De nemrég megtudtam, nem kell az angliai vizsgához még a kit hivatalos vonala sem, simán lehet az házi, és ekkor (kb 4 napja) döntöttem, hogy mégis saját autó lesz, de azért maradok az alváznál, ami jelen esetben egy Triumph Spitfire rolling chassis lesz. Erre megy a Ford SHO és határoz meg körülötte mindent. Most elkezdtem kutakodni egy amcsi vagy más, erősebb létraváz után, mert a Spitfire hátul nem tárcsás, és nem is kettős kereszt, hanem egy központi laprugó dolgozik, és mivel elöször nem is akartam motort váltani, (mert nem tudtam, hogy az angoloknál akár naponta új motorral mehetsz az autódban) hanem a saját soros 75 lovas motorja maradt volna.
De beleszerettem ebbe az SHO-ba és megvettem. Szóval most ott tartunk, hogy az angol barátom, aki évente 450-500 autót hoz be kintről, keres nekem hozzá váltót és vázat. Ő fogja kivinni majd egyszer, az üres 7 autós kamionon, ott levizsgázik, és hazagurulok vele 2200 km.
Az autó egy meztelen kerekes, szélvédő és tető nélküli monopostóvá alakitható kétszemélyes, 95 cm magas szivarautó lesz, hatalmas fémkeretes orrbeömlővel, mögötte a hűtő, a hűtő mögött pedig a motor elött, lesz 4 db oldalirányban kinyíló kerek (fent 2 kicsi lent 2 nagy) fényszóró, szóval bukólámpa csak nem kocka hanem kerek. (lásd Mercer Cobra) Az üléseket is én csinálom, a saját fenekemre, nem veszek 150 ezerért olyant ami nem szép és amugy is ujra lenne bőrözve. Szóval egy vékony, hátul karbon, vagy bazalt szövet, aluminium szerelékek, és barkás, antikolt hasitott bőr cucc.
Szobrász vagyok, itthon bronzt és egyéb fémeket öntök, karbont laminálok vákuumban, elég komoly, 9 állásos polírozó gépsorom van, 6.5 kw-tól, a kis fogászati polirozókig. Argon hegesztő és egyebek.
A héjat, elöször, hungarocellből akartam kifaragni, de nemrég tanultam egy barátomtól egy maga által kifejlesztett technikát, amivel 2 nap alatt fel lehet rakni egy autó teljes karosszériáját, üvegszál paplanból és műgyantából, úgy, hogy bent látom a héj és a motor, hűtő, benzintank stb közötti távolságot.
A végén kapok egy héjat, ami 2 mm-er, és erre kívülről és belülről kell 2-2 réteg laminátumot felhordani, (már leemelve az alvázról) és voltaképp kész is a kaszni héja.
Erről levenni a negativot, és abba mehet az eredeti héj, ami maga az autó lesz majd.
Nem fogom még az alvázat és a motort stb felujitani, mert biztos összecsöpögtetem, hanem csak ha kész a kaszni.
Most, kicsit pihi, mert épül egy új, 0.7 köbméteres égetőkemencém, és egy olyan bronz olvasztó amibe 50 kg anyag megolvasztható. Vagyis kb 2 hónap, addig az ismerősöm keresni fogja a váltót és az alvázat, és majd Május közepe felé fogom elkezdeni a munkát az autón.
Nem tudok szerkezetileg rajzolni, csak szabadkezeset, és nem is szeretek, nekem kell látnom a formákat, tömegarányokat, és ezt papiron nem lehet... Szóval nem fogtok rajzokat kapni, hanem majd fotókat, és ha valaki megmondja, miért irja ki, hogy túl nagy a feltölteni kivánt kép mérete és sikerül felrakni fotót, akkor tudok mutatni olyan autókat amikből én sokat tanultam, ihletet ötletet kaptam a tervezéshez.
Mert, ahogy nagyon tisztelt barátom Yasec (kerékpár tervező mérnök és feltaláló zseni) mondta, az ember nem csak kitalál, hanem koppint is, de az csak akkor ér, ha jobb mint az eredeti és nem veszed észre sosem. Szóval valami ilyesmire számíthattok.
Hogy ez hány év lesz? 2 biztos. Lehet 3. de 4 az biztos nem, mert azért nem vagyok mazohista.
Vagyis ha minden jól megy, 2016 Júniusában, találkozzunk a Velodrom Millenárison a betonpályán, ahol néhány évtizede még Dömötör bá fogta s szelet Filutásnak, a stéher futamokon...

Re: Adren Ford SHO motoros szivarautója.

Posted: Sun Mar 09, 2014 12:20 am
by Pudva
Hajrá! Így tovább 8-)

Re: Adren Ford SHO motoros szivarautója.

Posted: Sun Mar 09, 2014 9:19 am
by Dozer
Nem a felbontás van korlátozva hanem a méret 300kb, ennyire kell lekonvertálni és akármekkora kép jöhet...

Re: Adren Ford SHO motoros szivarautója.

Posted: Sun Mar 09, 2014 9:53 am
by Bubor
Kitartást, időt, energiát, pénzt hozzá!

"Az autó egy meztelen kerekes, szélvédő és tető nélküli monopostóvá alakitható kétszemélyes "
- ezek szerit lesz egy "utcai" változat is :?:

Re: Adren Ford SHO motoros szivarautója.

Posted: Sun Mar 09, 2014 10:59 am
by adren
Köszi a jo kivánságokat!
Bevett zzokás volt. Hogy egy szinrefujt fém karosszéria elemmel lezárták az utasülést. Ez pontosan passzolt, aerodinamikailag is.
De alatta ott volt az ülés, és csak a versenyre monopostoként használták. Szoval 1 auto lesz, de lesz egy idom+ba otthon, arra az esetre ha egyedül megyek a tescoba bevásárolni hehe.

Re: Adren Ford SHO motoros szivarautója.

Posted: Sun Mar 09, 2014 7:50 pm
by adren
enyhe szellő legyinté lelkemet, és fejemben támadottak gondolatok legott...
szóval, ha minden jól megy, akkor az a motor, középre kerül, és én fogok elötte ülni.
még megnézem az alvázat, és megnézi Urbán István barátom is, ( http://www.urbanmotorsport.com" onclick="window.open(this.href);return false; )
és ha ő is belemegy, akkor nuku orrmotor.
még 15 éve fogalmazódott meg bennem a középmotoros autó, de elvetettem csőváza és egyebe miatt.

nem tudtam, hogy angliában simán levizsgáztatható, ha egy papiros orrmotoros autóból, a motor "enyhe" hátratolásával, középmotoros lesz. még ha triumphnak is hijjták régebben.

nna mármost, kell egy megfelelő váltó, aminek oldalt van a kihajtása, erős, és rá lehet tenni közdarabbal
az SHO-ra.
a váltás bowdennel és még egy kulisszával megoldható.
Úgy néz ki, hogy a Spitfire első tengelye mögött, 50 cm-rel voltak a pedálok, és a kormánykihajtás pedig 15 cm-rel a tengely elött van, és állitható fel-le a rúd. vagyis, ha bejön a számításom, akkor előre lehet csúszni az ülésekkel kb 50 cm.ert, és hátul a motornak lesz elég helye.
minnyá felrakok képet a remélt kinézetről.
(a szobrokról is készül kisebb fotó)

Re: Adren Ford SHO motoros szivarautója.

Posted: Sun Mar 09, 2014 8:12 pm
by adren
Van egy nem elhanyagolható dolog a történetben...
Az autók elöször kétszemélyesek voltak, és a verseny az utcán zajlott. Pilóta és szerelő.
Késöbb épültek a pályák, és lett a szerelőbox.
Ekkor már monoposto lett a versenyautó, de még orrmotoros.
Az Auto Union volt az aki elöször középre rakta a motort,aztán követte a többi cég.
Most is ott van, F1.
Nna eddig nincs is semmi gáz, de kéremalássan, hány középmotoros szivarautó épült eztán KÉTSZEMÉLYES?
Egy sem. Mert a középmotor versenykategória volt, és a szivarautó is.
Persze aztán jöttek a középmotoros spyderek, corsák, kabriók, két személyre, de szivarautó már nem épült csak versenypályára 1 személy részére.
Nna csak annyit, hogy a világ első középmotoros, kétszemélyes szivarautója lesz az enyém, ha bejönnek a számítások...
Vagyis kb 85 évet megyek vissza az időbe, és olyant alkotok amivel össze tudok kötni egy hatalmas űrt, mintegy evolúciós ugrás hiányzó láncszemét prezentálnám...
Gondolhatjátok, mennyire izgulok, és milyen nagyon akarnám hogy összejöjjön!!!

Re: Adren Ford SHO motoros szivarautója.

Posted: Sun Mar 09, 2014 8:22 pm
by adren
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.jpg
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.jpg (11.41 KiB) Viewed 13214 times
ez az. szivarautó, középmotor, monoposto. ekkor többé már nem csináltak két személyeset.
ez kimaradt az autózás történetéből, és ezt ki is szeretném használni!

Re: Adren Ford SHO motoros szivarautója.

Posted: Sun Mar 09, 2014 10:32 pm
by daytona
Szerintem valami Audi valto kene, pl. ami a 2.8 V6 utan van a 100-asban vagy az A6-ban...

Re: Adren Ford SHO motoros szivarautója.

Posted: Sun Mar 09, 2014 11:15 pm
by adren
köszi. más forumokon is az audit ajánlották, de azt mondja tdi kellene, és a 80 asban is jó van.

Re: Adren Ford SHO motoros szivarautója.

Posted: Sat Mar 15, 2014 8:53 pm
by adren
medium_3046014303_14d658698c_o.jpg
medium_3046014303_14d658698c_o.jpg (24.28 KiB) Viewed 13139 times
nem rossz kivitelezés, de a fő baj, hogy nem látom mi van a tömbben, mi hol férne el.
koszos, és sok ideig tart a csiszolás. szóval az enyém nem így fog épülni.
én több tábla, 200x100 cm-es, gyanta-paplan-gyanta rétegrendü lapot fogok laminálni, vastag
vetemedésmentesen kimerevített tükörsima mdf lapra.
ezeket a 1mm vastag lapokat, felvágom 1 cm vékony csíkokra, meg néhány szélesebbre,
és ezekből fogom először a fő erővonalakat meghajlítani, (mintha térben rajzolnék)
és egymáshoz rögzítem forróragasztóval, ami a következő fázisban, amikor a szalagokat gyantával
összeragasztom, le lehet róla pattintani maradéktalanul.
így vékony csíkokból fogom felépíteni a felületet, és a két oldalra, pont olyan hosszban fogom behajlítani, ezért miliméterre pontosan fognak tükörképezni az oldalak.
közben látom mi van bent, és a vékony merev de szépen hajlítható lapokat rá tudom illeszteni, az elöször kialakitott deadbox-ra. ajtaja nem lesz, csak kikanyarított oldalíve, és kivehető agyú kormánya. (nem nem az a kormány, annak már rég kivették)
vagy sosem volt...
ha a lapolás megvan, kivül kap egy réteg gyantakenést és üvegszálpaplant, és megint egy réteg gyantát. ekkor már kb 2.5 mm lesz, és rohadt merev. ekkor fogom, szétvágom a megfelelő helyeken, és leemelve, megkapja bent is a gyanta-paplan-gyanta réteget. utána visszamegy az alvázra, és mehet rá a durva csiszolás, a sok vékony lapocska élét le kell csiszolni, és le kell fújni vastagon szóróglettel.
csiszolás, fillerezés, csiszolás, fényezés.
erről fogom levenni, a fém vázas műgyanta negativot, amibe majdan bele kell laminálni az eredeti héjat.
nna ilyesmi lesz.
(kedden viszem 7 szobrom ezüstözni aranyozni, és ha minden jól megy, teszek fel ide hétvége felé fotót)

Re: Adren Ford SHO motoros szivarautója.

Posted: Sat Mar 15, 2014 9:05 pm
by adren
2VolanteNardi_Alessandro_672-458_resize.jpg
természetesen mást, mint Nardit be sem raknék a gépbe, bár ez nem kapható, de koppintás tárgya lesz.
dúralumínium, víz és fa, meg réz szegecsek. ja, és egy szép bontható versenyagy.
odakint simán átmegy, itt meg már papiros lesz ez a csoda.

Re: Adren Ford SHO motoros szivarautója.

Posted: Sat Mar 15, 2014 9:11 pm
by adren
hot_15518_1.jpg
hot_15518_1.jpg (39.43 KiB) Viewed 13134 times
mondjuk épp ez. 20 rugacs, és visszakapná a polír aluminium színét...

Re: Adren Ford SHO motoros szivarautója.

Posted: Sun Mar 16, 2014 6:46 am
by Gáborka
Szia http://www.jalopyjournal.com/forum/show ... ing&page=5" onclick="window.open(this.href);return false;
sok sikert :pia:
(én anno nagyon elvi síkon ilyesmibe gondolkodtam ...de be kellet látnom sem az anyagi sem technikai hátterem nincs meg hozzá,az pedig ,hogy egy tréleren húzogassam magam után mindenhová :oops: az csak plusz hab lett volna a tortán,ez így nagyon olcsó verzióba is benne lenne 200 be + a bódé )

Re: Adren Ford SHO motoros szivarautója.

Posted: Sun Mar 16, 2014 9:56 am
by adren
szia és köszi a jó kívánságokat!!! jó kis link, megnéztem, de én meg ebbe az angolkerekes verzióba nem mennék bele :-)
ezek szivarautók mind csodaszépek voltak, és asszem visszaadták az igazi vezetési élményt. pld látni ahogy a kerekek dolgoznak az úton. ez amit beraktál váz kifiaborja? és a felnik a tiéd? csak mert én is ilyent akarok, van is egy eladó szett itthon 50.e ért, de nem láttam még élöben, mert ha rozsdás, akkor nagyon nehéz javitani. a másik felni vágyam a klasszikus Bugatti 6x2 lapküllőse, de még nem néztem, hátha van replikában. de az is lehet, le kellene szúrni egy jó alufelniről a küllőket, és vízzel vágatni bele 6 lapküllőst mondjuk 20mm vastag szerszámaluminium lapból. sok tuning cég csinált már felni szélesítést közdarab beillesztésével, szóval nem lehetetlen...