Page 2 of 4

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Mon Dec 09, 2013 9:59 pm
by White Shark
Bogyo28 wrote:
White Shark wrote:Légmennyiségmérő az nincs ,de van oldalanként egy -egy lambda szonda ,ami ugyanazt a célt szolgálja ,vagyis a vallatásnál úgyis kiderül .Igaz az új rendszernél már csak egy lesz ,a közösített részen .
a gyári 2.9 EFI vezérlésnél a MAP szenzor felel ezekért a dolgokért, mivel légtömegmérő nincs, és a sima keskeny sávú lambda ekkora változást nem képes szabályozni/lekövetni. de ezzel csak még egy érdekes kérdés merül fel, hogy mit fog szolni a gyárilag szivóra felkészített szenzor meg az ECU a töltönyomáshoz? még akár müködhet is, de lehet teljes kudarc is. maga a szenzor szerintem képes valamekkora nyomást is mérni, csak nem tudom hogy az a gyári ECU-nak már hibajel, vagy még értelmezi. ezt ki kell próbálni. a gond ott lesz, hogy nehéz lesz eldönteni, hogy a gyári vezérlést használva mi a baja a cuccnak, mert az biztos, hogy elsőre nem lesz fasza. csak nehéz lesz megmondani, hogy mi ami nem megfelelő erre, mi az ami nem jól müködik, mert elég sok a kérdőjel. Nem akarok vészmadár lenni, de szerintem normális müködés nem lesz elérhető a gyári vezérlővel. bizonyos tartományokban jó lesz, de mindenhol biztos hogy nem.
Egyszer ez izgat ,másodszor pedig a benzinnyomás szabályzó ,az ugyanis nagyobb vákuumra nagyobb nyomást enged az injektorokra ,ha elindul a csiga ,nem lesz vákuum csak nyomás ,csakhogy épp ekkor kéne az anyag ,ami ellenkezőleg dolgozik mint ahogy nekem kéne .Mi lenne ha a csiga hideg oldalába a szívócsőbe applikálnám a szabályzó vákuumcsövét ,az is több mint a semmi .

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Mon Dec 09, 2013 11:14 pm
by szszaby
Bogyo28 wrote:
a gyári 2.9 EFI vezérlésnél a MAP szenzor felel ezekért a dolgokért, mivel légtömegmérő nincs,
Akkor van még egy levegő hőmérséklet mérő.
Ezekből számolja a légmennyiséget.
Csak a turbó előtt kell, hogy legyen és működni fog.

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Tue Dec 10, 2013 8:26 am
by White Shark
szszaby wrote:
Bogyo28 wrote:
a gyári 2.9 EFI vezérlésnél a MAP szenzor felel ezekért a dolgokért, mivel légtömegmérő nincs,
Akkor van még egy levegő hőmérséklet mérő.
Ezekből számolja a légmennyiséget.
Csak a turbó előtt kell, hogy legyen és működni fog.
Így van ,most a szívósorban van ,mármint a hőmérséklet mérő . MInek kell a turbó előtt lennie ,a map szenzor vákuumcsövének ,vagy a hőmérséklet mérőnek ?

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Tue Dec 10, 2013 10:55 am
by Bogyo28
szszaby wrote:
Bogyo28 wrote:
a gyári 2.9 EFI vezérlésnél a MAP szenzor felel ezekért a dolgokért, mivel légtömegmérő nincs,
Akkor van még egy levegő hőmérséklet mérő.
Ezekből számolja a légmennyiséget.
Csak a turbó előtt kell, hogy legyen és működni fog.
sajnos ez igy nem igaz. a gyári EECIV a levegőhömérséglet szenzort alig figyeli, szinte bárhol lehet. ha lehuzod, észre se venni a különbséget. a légmennyiséget a MAP jelből, fordulatból , pillangószelep-állásból számolja, bármelyik fal értéket mutat akkor szarul jár a moci. a levegőhőmérséglet bármilyen változása nem igazán befolyásolja ezt. a vízhőmérséglet ami még erősen befolyásolja a keverékképzést. és ugye az a nagy kérdés, hogy anno a ford mérnökei gondoltek a a MAP táblázatban a töltönyomásra, vagy azt a nyomásértéket már hibajelnek veszi e az ecu. mert hiába tudna számolni a meglevő dolgokból, ha egyszerüen az az érték már a hibahatáron túl van. na ez az ami csak a beindítás után fog kiderülni.

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Tue Dec 10, 2013 10:23 pm
by White Shark
Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:
Bogyo28 wrote:
a gyári 2.9 EFI vezérlésnél a MAP szenzor felel ezekért a dolgokért, mivel légtömegmérő nincs,
Akkor van még egy levegő hőmérséklet mérő.
Ezekből számolja a légmennyiséget.
Csak a turbó előtt kell, hogy legyen és működni fog.
sajnos ez igy nem igaz. a gyári EECIV a levegőhömérséglet szenzort alig figyeli, szinte bárhol lehet. ha lehuzod, észre se venni a különbséget. a légmennyiséget a MAP jelből, fordulatból , pillangószelep-állásból számolja, bármelyik fal értéket mutat akkor szarul jár a moci. a levegőhőmérséglet bármilyen változása nem igazán befolyásolja ezt. a vízhőmérséglet ami még erősen befolyásolja a keverékképzést. és ugye az a nagy kérdés, hogy anno a ford mérnökei gondoltek a a MAP táblázatban a töltönyomásra, vagy azt a nyomásértéket már hibajelnek veszi e az ecu. mert hiába tudna számolni a meglevő dolgokból, ha egyszerüen az az érték már a hibahatáron túl van. na ez az ami csak a beindítás után fog kiderülni.
Mi van akkor ha kiveszem a Map szenzor csövét a szívósorból ,és azt aplikálom a turbó szívócsövébe ,akkor tényleges vákuumot mér ,amit lehet már fel tud dolgozni ,és jó irányba ,és ha nagy a vákum sok nyálat ad ,vagyis jó az irány ,esetleg még kérdéses hogy jó -e a mennyiség .A baj ott lehet ha a gyújtást is a vákuum arányában változtatja ,mert akkor cumi van .Beleszól a Map a gyújtásba ?

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Thu Dec 12, 2013 2:29 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Mi van akkor ha kiveszem a Map szenzor csövét a szívósorból ,és azt aplikálom a turbó szívócsövébe ,akkor tényleges vákuumot mér ,amit lehet már fel tud dolgozni ,és jó irányba ,és ha nagy a vákum sok nyálat ad ,vagyis jó az irány ,esetleg még kérdéses hogy jó -e a mennyiség .A baj ott lehet ha a gyújtást is a vákuum arányában változtatja ,mert akkor cumi van .Beleszól a Map a gyújtásba ?
jó egyikkel se lesz a gyári vezérlő, mert nem arra készült hogy töltönyomást is kezeljen, a gyujtásba is igen erősen beleszól a MAP. ha elé teszed se fogja a gyujtást csökkenteni ha megjön a nyomás. lehet jobb lesz, de nem jó. ki kell próbálni, és ha szerencséd van valamilyen szinten müködhet. én szerintem egy kalap szar lesz, de én pesszimista vagyok a témában. sajnos a sima szivó ütemre írt gyári motorvezérlőből hiányzik a gyujtástérkép azon fele, ami a nyomás megjelenésekor kellene hogy életbe lépjen, ezt nem nagyon tudod valamelyik jel átrakásábval potolni, mert szivó üzemben nincs olyan kicsi előgyujtás.

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Sun Dec 15, 2013 11:16 pm
by daytona
Szerintem ehhez valami aftermarket vezerlo kell majd. :oops:

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Mon Dec 16, 2013 5:54 pm
by White Shark
Lesíkoltattam a blokkot ,befűztem a főtengelyt ,leesztergáltattam a dugattyúkat ,holnap ősszerakom ,még méricskélek ,előveszem a hengerfejeket ,elvileg elkészül a módosított leömlő is .Tibi ígért egy vágott hengerfej képet ,ha meglenne az is jól jönne .Képek .
DSCF3353.JPG
DSCF3353.JPG (107.99 KiB) Viewed 11073 times
DSCF3354.JPG
DSCF3354.JPG (108.22 KiB) Viewed 11073 times
DSCF3355.JPG
DSCF3355.JPG (108.24 KiB) Viewed 11073 times
DSCF3356.JPG
DSCF3356.JPG (110.45 KiB) Viewed 11073 times
DSCF3357.JPG
DSCF3357.JPG (111.16 KiB) Viewed 11073 times
DSCF3358.JPG
DSCF3358.JPG (85.07 KiB) Viewed 11072 times

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Mon Dec 16, 2013 6:41 pm
by White Shark
Képek még .
DSCF3349.JPG
DSCF3349.JPG (77.61 KiB) Viewed 11072 times
DSCF3350.JPG
DSCF3350.JPG (82.48 KiB) Viewed 11071 times
DSCF3351.JPG
DSCF3351.JPG (115.05 KiB) Viewed 11072 times
DSCF3352.JPG
DSCF3352.JPG (109.37 KiB) Viewed 11072 times

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Tue Dec 17, 2013 11:10 pm
by daytona
Lehet en siklottam el felette, de vegul mibol lettek bele a dugattyuk?

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Wed Dec 18, 2013 8:55 am
by White Shark
A helyzet az ,hogy a múltkor szétment blokknak csak nem lett meg a hibája ,ezért 19 -re még lapot kérek ,vagyis azt a blokkot síkoltattam le ,ha most sem jön ki a kehéje akkor már biztosan rejtett repedés van benne ,vagyis össze szedek minden szart amiért nem kár ,és nem kerül egy vagyonba ,összerakom és tanulok belőle ,azt ha szétmegy elsőre ,nem szakad meg a szívem .Na ehhez kerestem eredeti 2.9 dugókat,levetettem belőle 0,7 tizedet ,ha jól számoltam,mértem, összerakás után síkba kell legyen a blokkal ,ezért az első lépcső a sűrítési arány csökkentésére már megvan .Viszont a hengerfejektől egy kicsit félek ,oda ugyanis egy jó CNC szakember kéne .Várom TIBI -től azt a vágott hengerfej képet de csak nem jön ,mégis nekem kell egyet szétcincálni .A dugattyú kérdésre visszatérve ,azért is ezt választottam ,mert nem akarok nagy teljesítmény növekedést ,és szerintem azt a + 50 pacit még ki kéne bírnia ,másik ok ,a jó COSI dugattyúkat elteszem egy 2.8 blokkhoz,nekem az a lökethossz miatt sokkal szimpatikusabb ,idegesebb ,pörgősebb ,és a hangja a 2,9 hez képest (doboktól függetlenül ) Fenomenális .

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Wed Dec 18, 2013 3:43 pm
by White Shark
Dugattyú befűzve ,jó lesz ,hengerfej elvágva ,ez érdekes ,csak kis mértékben lehet belenyúlni ,és kevés helyen .
DSCF3359.JPG
DSCF3359.JPG (114.79 KiB) Viewed 11033 times
DSCF3360.JPG
DSCF3360.JPG (51.61 KiB) Viewed 11033 times
DSCF3361.JPG
DSCF3361.JPG (114.72 KiB) Viewed 11033 times
DSCF3362.JPG
DSCF3362.JPG (111.58 KiB) Viewed 11033 times
DSCF3363.JPG
DSCF3363.JPG (62.82 KiB) Viewed 11032 times
DSCF3364.JPG
DSCF3364.JPG (113.92 KiB) Viewed 11033 times
DSCF3365.JPG
DSCF3365.JPG (112.9 KiB) Viewed 11033 times
DSCF3366.JPG
DSCF3366.JPG (115.21 KiB) Viewed 11032 times
DSCF3367.JPG
DSCF3367.JPG (111.89 KiB) Viewed 11033 times
DSCF3368.JPG
DSCF3368.JPG (115.04 KiB) Viewed 11033 times

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Wed Dec 18, 2013 5:12 pm
by Tibi
Elnézésedet kérem, egyrészt nem ígértem semmit hanem kértem jelezz vissza ha kell a kép - ami nem történt meg. Másrészt sűrű volt a meló a fórumot sem nagyon olvastam.

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Wed Dec 18, 2013 6:23 pm
by White Shark
Félreértettelek ,de azért jöhet a tied is .

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Thu Dec 19, 2013 1:44 pm
by Tibi
http://fordpower.org.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
01.jpg
02.jpg
03.jpg