Page 1 of 4

2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Thu Dec 05, 2013 12:25 pm
by White Shark
Már régóta készülök erre ,Tibivel egyetemben ,de neki közben más ötlete támadt ,szóval most érkezett el az idő arra hogy ebbe is belevágjak ,azok az alkatrészek amik a fő nyomvonalat adják most jöttek össze . A recept a következő : Megint végy egy szar blokkot ( amiből itt azért nem kevés van ) hozd használható állapotba (ez folyamatban ) fejben tervezd meg ,és kezdd el összerakni . Miből ? Ugye 2,9 blokk ,2,8 hoz gyártott turbós leömlők (másolt )savállóból átalakítva három leömlősre (folyamatban ),1,6 escort RS vízhűtéses turbó ,1,8 T audi lefújó , dugattyúk még nem eldöntve ,ARP hajtókarcsavarok ,168 -as injektorok ,mechanikus tőkék ,stb . Elvárás ,szerény ,max 8:1 sűrítési arány ,kb 200 paripa ( póni ) Legalább 1-napot menjen úgy hogy ne hulljon szét . Rövidesen szétvágok egy hengerfejet ,megnézem hogy áll össze ,hol lehet kivenni belőle .

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Thu Dec 05, 2013 1:27 pm
by Tibi
Szétvágott fejről vannak képek, holnapra talán elő is tudom túrni ha kell.

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Thu Dec 05, 2013 4:40 pm
by Bogyo28
mi fogja vezérelni?

injektor lehet kicsi lesz

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Thu Dec 05, 2013 4:55 pm
by szszaby
Az 1,6 turbó nem lesz kicsi? Esetleg oldalanként lesz belőle egy-egy?

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Thu Dec 05, 2013 5:39 pm
by White Shark
szszaby wrote:Az 1,6 turbó nem lesz kicsi? Esetleg oldalanként lesz belőle egy-egy?
Válasz mindkét kérdésre ,két hete budaörsön jártam lendkerekeket könnyíttetni ,a Havasi motorsport műhelyében ,kicsit elbeszélgettem a mesterrel ,átbeszéltük mit miből szeretnék .Javaslata szerint ,ha gyári szemétből építek motort ,sokra ne számítsak ,vagy lájtosat építsek arra talán jók ezek a cuccok .Elképzelése szerint 8,5 .1 arány ,gyári tengely és kicsi turbó nem okozhat bajt első lépésben ,feltéve ha az nem diesel . Ezért esett a választás az 1,6 rs-re ami szemre kb egy 20-as turbónak felel meg ,és benzines .Max 1-bar amit ez a rendszer elbírhat ,valószínű közepes fordulat felett elkezd csökkenni a töltőnyomás ,de már alapjárat után hamar elkezd tölteni ,és nekem pont ez kell . Vezérlés a jövő kérdése ,ha már jár kiderül mekkora injektort igényel .
DSCF3343.JPG
DSCF3343.JPG (113.45 KiB) Viewed 12627 times
DSCF3344.JPG
DSCF3344.JPG (112.95 KiB) Viewed 12627 times
DSCF3345.JPG
DSCF3345.JPG (91.64 KiB) Viewed 12627 times
DSCF3346.JPG
DSCF3346.JPG (104.33 KiB) Viewed 12627 times
DSCF3347.JPG
DSCF3347.JPG (109.53 KiB) Viewed 12627 times
DSCF3348.JPG
DSCF3348.JPG (111.14 KiB) Viewed 12627 times

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Thu Dec 05, 2013 9:37 pm
by Tibi
Egy másik májsztró - akinek jelen esetben osztom a véleményét tudományos alátámasztás nélkül - azt mondta, hogy ő inkább nem töltené alacsony fordulaton a gyári mocit, hanem inkább eltolná abba a fordulatszám tartományba ahol már nagyobb vagy a legnagyobb nyomatékot adja le a motor. Neked talán 3000-től. Szakvélemények ?

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Thu Dec 05, 2013 9:38 pm
by Tibi
Amúgy meg ez egy garrett T3 ?

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Thu Dec 05, 2013 10:38 pm
by Pudva
Mivel a témához nem tudok hozzászólni (még 8-) ), ezért megdicsérem a fotókat: Látod tud az a masina éles képeket is csinálni!

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Fri Dec 06, 2013 7:33 am
by White Shark
Tibi wrote:Amúgy meg ez egy garrett T3 ?
Hogy t3-e azt nem tudom ,t4 talpa van ,vízhűtéses ,és egy escort rs turbóról származik .Első lépcsőben megpróbálom az én verziómat ,és ha bírják az anyagok ,majd a tieddel még szétdurranthatom .Kis fordulaton ahol még kicsi a terhelés had töltsön ,de gyorsan reagáljon ,ahogy nő a fordulat úgy csökken a levegő ,nő az üzemanyag ,nem szegényedik túl ,nem ég el a szar dugó,nem melegíti túl ,tán nem fújja el .

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Sat Dec 07, 2013 11:49 am
by Bogyo28
White Shark wrote:
Tibi wrote:Amúgy meg ez egy garrett T3 ?
Hogy t3-e azt nem tudom ,t4 talpa van ,vízhűtéses ,és egy escort rs turbóról származik .Első lépcsőben megpróbálom az én verziómat ,és ha bírják az anyagok ,majd a tieddel még szétdurranthatom .Kis fordulaton ahol még kicsi a terhelés had töltsön ,de gyorsan reagáljon ,ahogy nő a fordulat úgy csökken a levegő ,nő az üzemanyag ,nem szegényedik túl ,nem ég el a szar dugó,nem melegíti túl ,tán nem fújja el .
vezérlés: azért modnom, mert a gyári ecu alacsony fordulaton, ahol tölteni akarod, nagy előgyujtást fog adni, ami töltőnyomáson nem jó, tehát ha erre nem figyelsz oda akkor a túl nagy előgyujtás miatti kopogásos égés lesz, amit töltőnyomáson nem tartozik a dugó kedvenc állapotai közé.

csiga méret: jól gondolom hogy az a terv, hogy kb 3500 fölött elkezd elfogyni a nyomás és a mociból az erő? mondjuk az biztos, hogy így nem fog szétesni.

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Sun Dec 08, 2013 9:40 am
by White Shark
Bogyo28 wrote:
White Shark wrote:
Tibi wrote:Amúgy meg ez egy garrett T3 ?
Hogy t3-e azt nem tudom ,t4 talpa van ,vízhűtéses ,és egy escort rs turbóról származik .Első lépcsőben megpróbálom az én verziómat ,és ha bírják az anyagok ,majd a tieddel még szétdurranthatom .Kis fordulaton ahol még kicsi a terhelés had töltsön ,de gyorsan reagáljon ,ahogy nő a fordulat úgy csökken a levegő ,nő az üzemanyag ,nem szegényedik túl ,nem ég el a szar dugó,nem melegíti túl ,tán nem fújja el .
vezérlés: azért modnom, mert a gyári ecu alacsony fordulaton, ahol tölteni akarod, nagy előgyujtást fog adni, ami töltőnyomáson nem jó, tehát ha erre nem figyelsz oda akkor a túl nagy előgyujtás miatti kopogásos égés lesz, amit töltőnyomáson nem tartozik a dugó kedvenc állapotai közé.

csiga méret: jól gondolom hogy az a terv, hogy kb 3500 fölött elkezd elfogyni a nyomás és a mociból az erő? mondjuk az biztos, hogy így nem fog szétesni.
Nem ennyire kockásan ,de kb ez az irány .Ha már jár ,és tudom követni a fordulattal arányos töltést ,akkor látom ez a turbó mennyire ideális ,hol dolgozik ,már és még ,akkor jössz te ,az elektronikával .Nem olyan kicsi ez a turbó ,ha úgy háromnegyed fordulatig még rásegít ,akkor pont jó,onnan már lehet dús a keverék ,sőt ez a hütésnek javára is válhat.

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Mon Dec 09, 2013 9:43 am
by Bogyo28
White Shark wrote:onnan már lehet dús a keverék ,sőt ez a hütésnek javára is válhat.
kiváncsi leszek rá, mert szerintem ha elfogy y nyomás, akkor nem csak dús lesz a keverék, hanem drasztikusan csökken is az erő, hiszen több nyál lesz bent és kevesebb levegő, el tud e majd égni? de majd a vallatáson kiderül...

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Mon Dec 09, 2013 1:05 pm
by szszaby
Ha injektoros úgyis lesz valami légmennyiség mérő az meg érzékeli ha kevesebb a levegő és kevesebb benyát kell majd benyomnia.

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Mon Dec 09, 2013 8:52 pm
by White Shark
Légmennyiségmérő az nincs ,de van oldalanként egy -egy lambda szonda ,ami ugyanazt a célt szolgálja ,vagyis a vallatásnál úgyis kiderül .Igaz az új rendszernél már csak egy lesz ,a közösített részen .

Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )

Posted: Mon Dec 09, 2013 9:10 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Légmennyiségmérő az nincs ,de van oldalanként egy -egy lambda szonda ,ami ugyanazt a célt szolgálja ,vagyis a vallatásnál úgyis kiderül .Igaz az új rendszernél már csak egy lesz ,a közösített részen .
a gyári 2.9 EFI vezérlésnél a MAP szenzor felel ezekért a dolgokért, mivel légtömegmérő nincs, és a sima keskeny sávú lambda ekkora változást nem képes szabályozni/lekövetni. de ezzel csak még egy érdekes kérdés merül fel, hogy mit fog szolni a gyárilag szivóra felkészített szenzor meg az ECU a töltönyomáshoz? még akár müködhet is, de lehet teljes kudarc is. maga a szenzor szerintem képes valamekkora nyomást is mérni, csak nem tudom hogy az a gyári ECU-nak már hibajel, vagy még értelmezi. ezt ki kell próbálni. a gond ott lesz, hogy nehéz lesz eldönteni, hogy a gyári vezérlést használva mi a baja a cuccnak, mert az biztos, hogy elsőre nem lesz fasza. csak nehéz lesz megmondani, hogy mi ami nem megfelelő erre, mi az ami nem jól müködik, mert elég sok a kérdőjel. Nem akarok vészmadár lenni, de szerintem normális müködés nem lesz elérhető a gyári vezérlővel. bizonyos tartományokban jó lesz, de mindenhol biztos hogy nem.