Page 7 of 7

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Thu Nov 14, 2013 3:45 pm
by Geree
White Shark wrote:...teszek -e valahol rosszat ,ha a hajtókarokon lévő olajspricniket kibővítem ,a dugattyúhűtés érdekében ,és ha nem, ez milyen arányú lehet,rontja -e a kenési rendszert ,számottevően csökkentem-e az olajnyomást és a szállítási mennyiséget valaminek a kárára ?
A hajtókarba fúrt olajzó furat csak akkor működik, amikor a hajtókarcsapon
egybenyílik vele olajzófurat. Ha felfúrod, nagyobb lehet a mennyiség, de
lassabb lesz a kiáramlási sebesség. Ergo, abba az irányba mész el, hogy
sok olaj fog nagy keresztmetszeten kókadtan visszacsurogni a teknőbe
anélkül, hogy elérné a dugót vagy a hengerfalat. Kis furat = nagy sebesség,
vagyis elér kellően magasra. Nagy furattal csökkenni fog az a magasság,
ameddig az olaj felspriccel. Amúgy ez a hajtókaros spriccolós megoldás
nem alkalmas dugóhűtésre, csak dugó-hengerfalkenésre. Már csak azért
sem, mert nem a dugószoknyája alá spriccel...

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Thu Nov 14, 2013 3:49 pm
by Tibi
Sharkbácsi, ha lesz időm keresek képet 2.9 dugattyúhűtésről. Érdekel ? Persze combosabb olajpumpát is használtak mind szállítás mind nyomás tekintetében.

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Thu Nov 14, 2013 3:52 pm
by Geree
White Shark wrote:Erre én is rákérdeztem ,az volt a válasz _-V motor nem csavarodik - na ez van !
Sőt, a tömítés alatt sem süllyed meg, és a HF-csavar körül sem púposodik ki.
A V-motor már csak olyan, szarik a fizikára... :lol:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Thu Nov 14, 2013 7:42 pm
by White Shark
Tibi wrote:Sharkbácsi, ha lesz időm keresek képet 2.9 dugattyúhűtésről. Érdekel ? Persze combosabb olajpumpát is használtak mind szállítás mind nyomás tekintetében.
Igen érdekel, nekem is megvolt de nem találom ,ez is a Dave féle turbós változathoz az átalakítási változat ,amiben egy teljesen más pumpát használtak? Nyomást nem szeretnék növelni ,de szállítást igen ,és azt hiszem nagyobb szállítású pumpát lehet kapni .

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Thu Nov 14, 2013 7:57 pm
by Tibi
Másik képet nem találom. Ember írta, hogy céó dűznit használt fel :-)
sprayjet.gif

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Tue Dec 03, 2013 9:36 pm
by White Shark
Tegnap betettem az "új" blokkot ,ma már járattam is ,holnap finomhangolom ,méricskélem ,kompresszió ,gyújtás stb. Vizet nem bukja ,nem melegszik túl ,lapot még szerényen idegesen veszi ,melegen olajnyomás jó ,holnap még visszaszedem a tetejét ,injektorokon is butítok kicsit ,melegen alapjáraton kormol ,de szépem jár az összes henger .

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Wed Dec 25, 2013 4:05 pm
by White Shark
Megint haladtam ,injektor butítás megtörtént 168ccm ki 154 ccm be ,az áttételt is módosítottam a difibe ,514 ki -463-be .

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Wed Dec 25, 2013 7:58 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Megint haladtam ,injektor butítás megtörtént 168ccm ki 154 ccm be ,az áttételt is módosítottam a difibe ,514 ki -463-be .
difi cserénél a hézagolást te hogy szoktad kivitelezni?

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Thu Dec 26, 2013 9:05 am
by White Shark
Játékos ,összerak -mér ,kivesz -hézagol ,berak -mér, Vagy ha a hézagolókra gondolsz ,Slezák mester azt mondta mikor rákérdeztem honnan veszi a hézagolókat ,"van ott rossz difi abból " Vagyis ha egyet szétszedtél az ugye ha nem lógott ,oldalirányba , akkor a feszessége be van állítva ,már csak be kell lőnöd a hézagot ,ami a legszarabb ,ha lóg (vagyis nagy a hézag a kúpkerékhez )akkor jobbról kiveszel a lógás mértékével megegyezőt ,és balra beteszed ,ez azért szar mert mindíg le kell húzni a csapágyakat hogy a hézagolót kivedd ,és alátedd. De ekkor még csak a fele van kész ,ellenőrizni kell hogy a kerekek jól futnak -e ,pontosabban hogy az egész fogprofilt egyenletesen használják -e ,nem egyik vagy másik oldalon kezdi ,járni a két kerék egymást.Ezt nem mondta meg a Miklós hogy csinálják ,de mikor szétszedtem ,láttam hogy ők "megfestik " én krétával szoktam ellenőrizni .Vagyis mielőtt elkezdik hézagolni ,akkor beállítják a kúpkerék tengelyét a jó pozícióba (ehhez egyszer össze kell rakni ) de nem roppantógyűrűt használnak ,mint én gondoltam ,ennél profibbak ,egy sokkal erősebb méretpontos fix gyűrűt esztergálnak ,ez adja meg a két csapágy távolságát ,és előfeszítését is ,amit valami baromi módon meghúznak ,a háromnegyedes 1300 nm nyomatékú légkulcsom nem lazított le 10 bar nyomással ,de másfél méter vascső és a 85 kg súlyom azért adott neki ,csak majdnem leugrott a vas a csáposról . Amit te hoztál áttétélpárt az került bele ,0,15 mm hézaggal, az 514 -et elcsomagoltam ,még kellhet !

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Thu Dec 26, 2013 11:58 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Játékos ,összerak -mér ,kivesz -hézagol ,berak -mér, Vagy ha a hézagolókra gondolsz ,Slezák mester azt mondta mikor rákérdeztem honnan veszi a hézagolókat ,"van ott rossz difi abból " Vagyis ha egyet szétszedtél az ugye ha nem lógott ,oldalirányba , akkor a feszessége be van állítva ,már csak be kell lőnöd a hézagot ,ami a legszarabb ,ha lóg (vagyis nagy a hézag a kúpkerékhez )akkor jobbról kiveszel a lógás mértékével megegyezőt ,és balra beteszed ,ez azért szar mert mindíg le kell húzni a csapágyakat hogy a hézagolót kivedd ,és alátedd. De ekkor még csak a fele van kész ,ellenőrizni kell hogy a kerekek jól futnak -e ,pontosabban hogy az egész fogprofilt egyenletesen használják -e ,nem egyik vagy másik oldalon kezdi ,járni a két kerék egymást.Ezt nem mondta meg a Miklós hogy csinálják ,de mikor szétszedtem ,láttam hogy ők "megfestik " én krétával szoktam ellenőrizni .Vagyis mielőtt elkezdik hézagolni ,akkor beállítják a kúpkerék tengelyét a jó pozícióba (ehhez egyszer össze kell rakni ) de nem roppantógyűrűt használnak ,mint én gondoltam ,ennél profibbak ,egy sokkal erősebb méretpontos fix gyűrűt esztergálnak ,ez adja meg a két csapágy távolságát ,és előfeszítését is ,amit valami baromi módon meghúznak ,a háromnegyedes 1300 nm nyomatékú légkulcsom nem lazított le 10 bar nyomással ,de másfél méter vascső és a 85 kg súlyom azért adott neki ,csak majdnem leugrott a vas a csáposról . Amit te hoztál áttétélpárt az került bele ,0,15 mm hézaggal, az 514 -et elcsomagoltam ,még kellhet !
ja, akkor a hagyományos modon. azt hittem esetleg van valami új technika, hogy nekiállsz otthon. akkor marad az elviszem a Mikinek dolog, mert egyrészt fasza csapágylehúzóm sincs, meg hézagolóm se, na meg kellene még pár apróság hozzá, a beszerzés többe lenne mint amit a Miki kér egy beállításért.

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Fri Dec 27, 2013 9:07 am
by White Shark
Végeredményben igen ,a lehúzó volt tizen x ezer ,miki meg 25 pénzért megcsinálja az egész tortúrát ,csak nekem kétszer csepel 150 km oda-vissza az 300 ,és fél nap mert ilyenkor még vagy három helyre be kell menni ,ha már a nagyfalu közelébe járok ,az el.. szott zsetont nem is mondom ,ha itthon megdrótozom egy vagyon marad a zsebembe . :roll:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Fri Dec 27, 2013 4:15 pm
by szszaby
Kicsi macerás a Capri difi hézagolása, de nem nehéz. Időbe sok csak. Nem tudom miért a csapágy alá rakták azt a hézagolót. Ennél rosszabb helyen nem is lehetne.

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Fri Dec 27, 2013 11:54 pm
by Bogyo28
szszaby wrote:Kicsi macerás a Capri difi hézagolása, de nem nehéz. Időbe sok csak. Nem tudom miért a csapágy alá rakták azt a hézagolót. Ennél rosszabb helyen nem is lehetne.
igen, a granada vagy sierra a menetes állítójával, vagy pl az angol difi az egy kéjmámor ehhez képest...