Page 3 of 7

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Tue Feb 19, 2013 1:04 pm
by Geree
szszaby wrote:Újabb mocikban már nem láttam e fajta dugót.
Kicsit kotorásztam a neten, és valóban Neked volt igazad. A mai motorok
esetében másképp oldják meg ezt a problémát. Régen a dugó palástja
körbeért. S mivel csapszegirányban a dugóban jóval több anyag volt,
ezért abba az irányban többet is akart tágulni. Ezért próbálkoztak a
szabályzott hőtágulással.
Old_piston.JPG
Old_piston.JPG (16.11 KiB) Viewed 10577 times
De aztán rájöttek, hogy a dugót csak csapszegre merőleges irányban éri
erő, csak ott van szükség szoknyára, így a csapszeg irányból elvették az
anyagot.
Modern_piston.jpg
És egy F1-es technika:
F1_piston.jpg
Ez utóbbi két képe látszik, hogy totál elvettek minden anyagot a csapszeg
irányában a palást körüli területről, így a hőtágulás eme problémája kvázi
megszűnt létezni. A palást is minimalizált lett a súrlódás végett. A középre
hozott csapszegtámasztás pedig jobban, egyenletesebben veszi fel az erőt
a dugótetőről. Régebben még totál a palástnál volt a csapszeg alátámasztása,
ergo a dugótető közepe egyfajta boltozatként lógott a leveegőben, sokkal
könnyebben felmelegedett és akár átégett. Így konstrukciósan kijavítottak
egy pár korábbi problémát és még a gyártást is olcsóbbá tudták tenni...

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Sun Feb 24, 2013 6:20 pm
by White Shark
Előrelépés történt ,hengerfej kiköbölve ,50 ccm ,ez azt jelenti ,hogy a gyári adatok hamisak ,ez a motor az életbe sem volt 9,5:1 sűrítési aránnyal összerakva .Mikor Krisztián utánaszámolt és ugyanez jött ki neki ,egy kicsit hitetlenkedtem ,furcsának találtam miért ad meg a gyár hamis adatokat ,és ezt még most sem értem.

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Sat Mar 09, 2013 1:32 pm
by White Shark
Összeállt a blokk .
DSCF3127.JPG
DSCF3127.JPG (113.65 KiB) Viewed 10497 times
DSCF3128.JPG
DSCF3128.JPG (98.61 KiB) Viewed 10497 times
DSCF3129.JPG
DSCF3129.JPG (111.43 KiB) Viewed 10497 times
DSCF3130.JPG
DSCF3130.JPG (114.22 KiB) Viewed 10497 times
DSCF3131.JPG
DSCF3131.JPG (107.85 KiB) Viewed 10497 times
DSCF3132.JPG
DSCF3132.JPG (103.83 KiB) Viewed 10497 times
DSCF3133.JPG
DSCF3133.JPG (100.34 KiB) Viewed 10497 times

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Sat Mar 09, 2013 8:09 pm
by TÉCSÉ
Mi pedig itt várunk Rád a szomszédban ....... :evil: :twisted: :evil:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Sat Mar 09, 2013 9:09 pm
by capriv6
Udv
Gratula a kitartáshoz....
Eredeti cuccokal mennyi akkor a sürítési arány?
Mennyi lett igy a sűrítési arány? sikerült 11:1 megvalósítani? mokoltad a HF égésteret?
végkomp. nyomást számoltál??

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Sat Mar 09, 2013 9:22 pm
by White Shark
A sűrítési arány 10,400 : 1 a skorpió tömítéssel , a végnyomást nem tudom hogy kell számolni ,de nemsokára húzok rá egy váltóharangot ,megforgatom még itt a földön és rögtön kiderül .

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Sat Mar 09, 2013 9:41 pm
by White Shark
capriv6 wrote:Udv
Gratula a kitartáshoz....
Eredeti cuccokal mennyi akkor a sürítési arány?
Mennyi lett igy a sűrítési arány? sikerült 11:1 megvalósítani? mokoltad a HF égésteret?
végkomp. nyomást számoltál??
Az eredeti cuccokról csak annyit ,gyakorlatilag mindent 2,8 ból pótoltam ,a dugó, a hajtókar,a fix szelepemelőtőkék abból vannak ,a vezérműtengely a lehető legnagyobb került bele ezért a kompresszió kb 10 és 11 közé fog esni. Sajnos elmértem magam ,a gépműhelyben ahol a bronz támcsapágyat készítették jót akartak ,megleppelték a hajtókarokat és sajnos 3 századdal alákerült menni az alapméretnek ,és első túlméretre kellett szabályoztatnom + csapágy .A hengerfejhez nem nyúltam ,maradt eredetibe ,csak a dugókból lett lemarva 65 század (2,8). Az eredeti sűrítési arányt le sem merem írni ,hátha valaki megcáfol hogy rosszul számoltam ,hadd maradjak abba a tudatba hogy ez így jó.

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Wed Mar 13, 2013 3:07 pm
by White Shark
Ma megmértem a kompressziót ,kb ahogy vártam 5 hengerben 9,5 egyben 10 ,lehet abban volt egy kis oil .
DSCF3134.JPG
DSCF3134.JPG (113.08 KiB) Viewed 10431 times
DSCF3135.JPG
DSCF3135.JPG (110.87 KiB) Viewed 10431 times
DSCF3136.JPG
DSCF3136.JPG (113.76 KiB) Viewed 10431 times
DSCF3137.JPG
DSCF3137.JPG (112.28 KiB) Viewed 10431 times
DSCF3138.JPG
DSCF3138.JPG (110.05 KiB) Viewed 10431 times
DSCF3139.JPG
DSCF3139.JPG (111.56 KiB) Viewed 10431 times

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Tue Apr 16, 2013 1:56 pm
by Pudva
Még egy kis tehnika, hátha nem olvas mindenki TC-t:
http://totalcar.hu/magazin/technika/201 ... csapagyak/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Tue Apr 16, 2013 9:46 pm
by daytona
Akkor mennyi lehet egy standard 2.9 vegnyomasa? :shock:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Wed Apr 17, 2013 7:40 am
by White Shark
daytona wrote:Akkor mennyi lehet egy standard 2.9 vegnyomasa? :shock:
Hogy gyárilag mennyi azt nem tudom ,de mértem már szerintem jónak mondott motort amibe átlagba 12-12,5 bar sűrítési végnyomások voltak ,gyári vezérműtengellyel . Talán más gyári motort használó ,2,9 tulajdonos tud erre válaszolni ,nálam mind piszkált.A szlalom autóba csak a hengerfejjel játszottam ,abba csak 288-as tengely van ,így átlagba 10,5 bar lett a végeredmény . A legkíváncsibb a háromkarbisra leszek ,annál a blokkból ,és a hengerfejekből is lett levéve ,a gyári dugattyú mellett ,300-as tengellyel ,de azt még nem tudom megmérni ,míg a Krisztián motorjáról kapott láncvezetőt rá nem teszem .

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Tue Apr 30, 2013 8:36 am
by capriv6
Megkaptad a láncvezetőt??
Bogyonak odaadtam..
Már kíváncsian várom a végnyomásodat.... :pia:

White Shark wrote:
daytona wrote:Akkor mennyi lehet egy standard 2.9 vegnyomasa? :shock:
Hogy gyárilag mennyi azt nem tudom ,de mértem már szerintem jónak mondott motort amibe átlagba 12-12,5 bar sűrítési végnyomások voltak ,gyári vezérműtengellyel . Talán más gyári motort használó ,2,9 tulajdonos tud erre válaszolni ,nálam mind piszkált.A szlalom autóba csak a hengerfejjel játszottam ,abba csak 288-as tengely van ,így átlagba 10,5 bar lett a végeredmény . A legkíváncsibb a háromkarbisra leszek ,annál a blokkból ,és a hengerfejekből is lett levéve ,a gyári dugattyú mellett ,300-as tengellyel ,de azt még nem tudom megmérni ,míg a Krisztián motorjáról kapott láncvezetőt rá nem teszem .

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Tue Apr 30, 2013 10:31 am
by White Shark
capriv6 wrote:Megkaptad a láncvezetőt??
Bogyonak odaadtam..
Már kíváncsian várom a végnyomásodat.... :pia:

White Shark wrote:
daytona wrote:Akkor mennyi lehet egy standard 2.9 vegnyomasa? :shock:
Hogy gyárilag mennyi azt nem tudom ,de mértem már szerintem jónak mondott motort amibe átlagba 12-12,5 bar sűrítési végnyomások voltak ,gyári vezérműtengellyel . Talán más gyári motort használó ,2,9 tulajdonos tud erre válaszolni ,nálam mind piszkált.A szlalom autóba csak a hengerfejjel játszottam ,abba csak 288-as tengely van ,így átlagba 10,5 bar lett a végeredmény . A legkíváncsibb a háromkarbisra leszek ,annál a blokkból ,és a hengerfejekből is lett levéve ,a gyári dugattyú mellett ,300-as tengellyel ,de azt még nem tudom megmérni ,míg a Krisztián motorjáról kapott láncvezetőt rá nem teszem .
Megkaptam ,köszönöm ,holnap lesz egy kis időm tolok rá egy harangot ,megforgatom ,megmérem ,de szerintem az is 10 és 11 közé fog esni .Te megmérted már ?

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Tue Apr 30, 2013 10:55 am
by capriv6
Hamarosan már én is ott tartok... :ba:
REmélhetőleg lessz (csütörtökön) kartelem is igy már mérni is tudok...
:burnout:
Egyenlőre az acomrol UV miatt leégett a bőr...
ugy nézek ki mint egy vörös rák... :oops:

Re: Hengerfejtömítés korrekció (zömülés )

Posted: Sun May 26, 2013 12:57 pm
by White Shark
Mivel ma gyereknap van ,megajándékoztam magam egy motorcserével.Tegnap már kivettem ,kicseréltem a régit ,és megkapta az előbb látott új kísérleti darabot ,de későn végeztem így csak egy rövid indításra volt lehetőségem szomszédaim örömére .Mivel a koncepció változott ,és az ecut fordulatszámmal kapcsolatban nem tudom becsapni ,más irányt céloztam meg . Ez a motor nem kapott könnyített lendkereket ,kicsit visszavettem az injektorokból ,most 10% -kal nagyobb van bent mint a gyári ,és az 5,14 -es difi miatt magyobb kerekek kerültek fel ,maradt a nyomatékkal való kísérletezés.Elvetettem a két oldal kipufogóinak egyben való kivezetését ,most oldalanként egy 51mm-es üres cső végzi el ezt a feladatot,nem lett halk ,de a minimális 80 cm az öntvény csonktól így is meg van .Visszakapta a gyári gázmechanikát ,most sokkal lassabban veszi a lapot ,de azért határozott. Kis fordulaton egészségeset füstöl (feketét ) de utána az ecu korrigál és eltűnik a füst,viszont kétoldalon enyhe lángcsóva jelzi hogy jó irányba haladok ,vagyis az üzemanyag hiánytól (és a 100 oktánszámú benzintől )nem fognak elégni az átalakított 2.8 dugattyúk (és nem mellesleg rohadtul tetszik )A puding próbája az evés ,ha éles körülmények között kibír egy óra üzemidőt már nyertem ,ha mást nem is, kiderül mi a gyengéje .Ha beválik sem állok meg ,kísérletezem tovább ,mindíg van jobb !