Page 1 of 17

Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Wed Mar 19, 2008 7:38 pm
by VipeR-T
Hát akkor, megírnám én is a kis tündérke történetét. Az egész egy messzi messzi galaxisban kezdődött, ahol a kisfiú (én) elhitte, hogy piha, könnyedén lesz neki amerikai autója. Ahogy a kisfiú felnőtt, hosszú évek alatt megépítette első autóját, egy kispolskit. Nem mondanám, hogy az igazi, kimondott álmom lett volna egy Capri. Álom a Dodge Viper, Ford Mustang és társaik. A Capri megvolt az agyamban, mint egy létező típus, tetszik is, jó is, nincs vele baj sem, kész. Aztán úgy alakult, hogy elkezdtem új helyen dolgozni, és mi tagadás, egész jól kerestem vele. Ettől fiatal és bohó agyam vérszemet kapott: ideje új autó után néznem. Itt jegyezném meg, hogy ha az embernek egyetlen igazi szerelme lehet életében, akkor az nálam a Ford márka iránti. Így hát nem volt kérdés, hogy a hasznaltauto.hu-n milyen márkára keressünk rá. Eleinte "normális" autókat nézegettem, '94 körüli Escortok, ilyesmi. És akkor valahogy eszembe jutott a Capri. Rákerestem, volt 3 db eladó. Egyikkel sokat szemeztem, be is indult a szervezőgép, de ez a vétel meghiúsult. Ekkor már hű olvasója voltam a fórumnak. És a csalódás után jött a hír az eladó caprik közé: eladó autó Sopronban. Ára sem volt vészes, nosza, nézzük meg, párszáz km az egész. Megnéztük, kedves öregúr a tulaj, imádja-szereti, de eladja. Megnyugtattam hogy jó kezekbe kerül, nem lesz széttuningolva, szolid kis felújítás, ilyesmi. A papír aláírásakor szolid dühroham tüneteit véltem rajta felfedezni, és egy elmorzsolt könnycseppet a szeme sarkában. Lett egy Caprim...
Folyt. köv.
A hirdetésből lementett képek:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Wed Mar 19, 2008 10:15 pm
by Pudva
continue...

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Wed Mar 19, 2008 11:34 pm
by VipeR-T
A hazaút eseménytelen volt, az arcom zsibbadt csak el a folyatmatos vigyorgástól. Előztem is párat, vicces volt. Az első előzésnél hagyta el a mutató a 3000-t, és megjött az a hang... Amibe szerelmes lettem. Az a hang tartja bennem a lelkesedést a hosszú munka alatt, ahányszor csak eszembe jut... Hazaérve csak nővérem látta meg a szépet az autóban, anya és nagymami persze zsörtölődött. Azért beszálttak, az még ment, kiszállni már nehezebben... Ja, mutert elvittem valahova vele, hátra ült. Megállunk, és elkezdi keresni a kilicset hátul, hogy nem tud kiszállni. Mondom ez csak 2 ajtós. "Jé, amikor beszálttam észre sem vettem..." Mindegy. Ezek után még cikra fél évig használtam az autót, ahogy megvettem. Baja nagyon nem volt, csak enni szeret. Ingáztam vele Balaton-BP között, hétvégi kiruccanások, stb, teljes értékű autónak be lett fogva. Amikor lecseréltem az alufelniket lemezre, hogy kicsit kaparjuk a hátulját, akkor tűnt fel, hogy befog a hátsó fék. Ekkor kezdett el 13 litereket enni, addig 10 literből eljártam vele. Voltak még persze vicces sztorik, de ez most nem ennek a helye :)
Ebből az érából is pár kép, az új barátai között:
DSCF0036.JPG
Photo-0056.jpg

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Thu Mar 20, 2008 12:13 am
by VipeR-T
Eljött azonban az idő, egy szép májusi napon... 4 napos hétvége volt ha jól emlékszem. Volt egy csúnya felhólyagosodás a kocsi jobb elején, gondoltam azt lekapom meg lealapozom, ne rohadjon alatta tovább, jó idő is van, barkácsolunk kicsit, jó lesz. Meg az üléshuzatom is elég ronda volt, alá kéne nézni... Így is lett. Üléshuzat alatt a gyári, kicsit szakadozott huzat, ezt vártuk. Rozsdafolt lekap, jójó, rohad, na. Nézegetjük, nézegetjük apámmal. Összenézünk. "Szétkapjuk?" "Kapjuk". 4 nap alatt kb lebontottuk az autót. Apám rámnéz: "Azt tudod hogy most egy évig nem ülsz bele?" Hát, akkor még azt gondoltam piha, mit tudhat ő erről, hisz csak 40 éve van a szakmában, én meg már egy kispolski felújítását is végignéztem, az is csak 3 évig tartott, miért lenne ez több 3-4 hónapnál? Ennek idestova egy éve, és még közünk nincs a lakatolás végéhez. De ne szaladjunk előre. Szóval szétszedtük... (Sajnos nem nagyon szeretek fotózni, így elég kevés képem van az autóról, de azért talán akad majd)

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Thu Mar 20, 2008 12:24 am
by VipeR-T
A motor kiszerelése már nem fért bele a hétvégébe. Meg úgy alapból is, nem szoktunk kapkodni. Régi székely család vagyunk, vagy legalább annak szoktak nézni minket :). A műhely előtti placc lejt egy kicsit. Az első képen látható rámpákra nem tudtuk az emelkedőnek feltolni az üres bódét. Márpedig ki kell kötni a váltót... A megoldás édeaspám fejéből pattant ki szokás szerint: Lehegesztjük a csörlőt az ajtókerethez, és felcsörlőzzük a rámpára. Így is lett... Alul minden kikötve, csörlő leflexel, kocsi betol műhelybe, motort beigazít padlásfeljáró alá. Padlásfeljáróba keresztbe zártszelvény, rá csörlő, most motort fölfelé kicsörlőz. Alóla kocsit kitol, kiskocsi betol, kiskocsira motort visszaenged. Hopp, már kinn is van.

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Thu Mar 20, 2008 10:45 am
by holecz
Nem néz ki ez olyan rosszul!!Láttunk már sokkal siralmasabbat is!!Hajrá Viper!! :wink:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Thu Mar 20, 2008 11:25 am
by Tibi
Ennek semmi baja, rakd össze gyorsan !

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Thu Mar 20, 2008 8:16 pm
by Mad Max
Szerintem se tulzottan vészes.

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Thu Mar 20, 2008 8:41 pm
by VipeR-T
Még hozok képeket majd lakatolásról, lehet hogy nem vészes, de azért van vele meló :) Meg hát jó munkához idő kell, lassúhoz meg még több. Szóval csinálgatjuk, terv szerint augusztus végére lesz kész a lakatolás, onnantól már pláne csak pénz kérdése az egész...

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Thu Apr 03, 2008 2:25 pm
by VipeR-T
No, akkor néhány új kép, a lakatolásról. Még munka előtti képek a jobb oldali küszöbről és lámpafészekről. Hát, ha ezek után is azt mondjátok hogy ez egy jó állapotú Capri volt, akkor fejet hajtok előttetek, én azért elszörnyedtem kicsit. Főleg a lámpafészek javítása nehézkes. Van még kép a kivágott nemtommiről, belül lábtér az biztos :). És a javított A oszlopról. A képek kicsit kékek, mert mobillal készültek, sorry.

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Thu Apr 03, 2008 2:32 pm
by Dozer
Semmi extra, csak a szokásos helyeken lyukacsos...:-) de tényleg...amit utoljára építettem ahhoz képest ez istenes...

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Thu Apr 03, 2008 2:35 pm
by Tibi
Visszaszívom de még mindig semmi extra. Mondjuk nekem a lámpafészek az legalább jó volt :D

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Thu Apr 03, 2008 7:46 pm
by afbalint
Mondjuk szerintem sem veszes. Kulonosen, ha arra gondolok, hogy enyem lakatolas utan nezett ki szarabbul, mint a tied elotte! (hibatlan motorhaztetod van, parhuzamos resek az ajtoknal, stb - latszik, hogy csak szimplan rohad, ahol illik, de torve nem volt - ez egy kincs!!!!)
Amugy a welcome a 2.0 l V6 S-esek kozott - nem sok van ebbol az orszagban (mindenki kicserelte mar nagyobbra a mocit:-)

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Thu Apr 17, 2008 5:38 pm
by albicapri
VipeR-T wrote:No, akkor néhány új kép, a lakatolásról. Még munka előtti képek a jobb oldali küszöbről és lámpafészekről. Hát, ha ezek után is azt mondjátok hogy ez egy jó állapotú Capri volt, akkor fejet hajtok előttetek, én azért elszörnyedtem kicsit. Főleg a lámpafészek javítása nehézkes. Van még kép a kivágott nemtommiről, belül lábtér az biztos :). És a javított A oszlopról. A képek kicsit kékek, mert mobillal készültek, sorry.
nezd meg az en automrol keszult kepeket.szerintem hozza kepest a tied zsir uj :lol:

Re: Viper 1980-as 2.0 V6-osa

Posted: Mon Jul 21, 2008 10:20 pm
by VipeR-T
Üdv! Új fejlemények. Lakatolás zajlik továbbra is ezerrel (na jó, ne legyünk nagyképűek, 1-el.) Amíg fater a kasznit csinálgatja, én elmolyolok az apróságokkal, néhány előtte/utána kép a lökhárítófülekről. Aztán egy nagyobb ugrás fényképek nélkül. Beállítottuk a géptetőt meg az ajtókat a levetett gyári sárvédőkhöz, hogy az utángyártottakat majd legyen mihez igazítani. A géptetőre és a motorházba felhegesztettük a füleket, gázrugós lesz a motorháztető nyitása. Valamint 2 napja az oldalára borítottuk a kocsit, így könnyebb dolgozni az alján. A padló nem vészes, ami fölülről be lett foltozva annyi elégnek is tűnik, még azokat a foltokat kell alulról is megvarrni. Az alvázvédőt lekaparva egy-két rozsdapötty előjött még, de azokat elég lesz lepucolni. A hátsó fertály nagyon odavan viszont, főleg a hátsó-alsó lelógó lemezek vannak megsemmisülve, de a futóműbekötés sem épp hibátlan. De talán már látszik az alagút vége. Hát, jelenleg itt állunk. Ja, az ülések tavaly május óta nem jöttek meg a bőrözőtől, remélem még megvannak :)