Page 20 of 22

Re: capriv6 caprija

Posted: Wed Jul 03, 2013 11:10 pm
by capriv6
Na igen,, hol is tartottam??

1.fejezet
Miután megrendeltem és beérkezett a hidrotőke ugy gyorsan neki is álltam szétszedni a motort...
Persze előtte még csináltattam ismételtem tömítéseket a HF és koporsó alá ismételten 20e kiadás...de jo játék is ez....
De mind1 már nem is érdekelt...
Szokásos procedúra koporsó HF leszerelés + a sallangok...
Mikor leszedtem a jobb oldali HF-et akkor ért csak a meglepetés igazán..
A dugó tetején beékelődött egy idegen anyag ...MI A FUCK!!!! :evil:
kb egy 2mmX1,5mmX1mm anyag de mi is lehetett azt nem tudom...
Egyből gyűrűtörésre gondoltam mert az anyaga brutálisan kemény ...de a henger fala sértetlen hogy is van ez????
felkerestem a gyűrű méreteket aminek a vastagsága 1,6mm igy az kizárt...
Gyűrű törésre azért is gondoltam mert összerakás közben volt akkora gyujtás időzítéses problémám hogy megfogta a robbanás az önindítót + néha röfögött is.... persze én voltam ott a ludas mert véretlen felcseréltem az edis modulból a trafóba érkező vezetéket átforrasztáskor de ehhez egy akksit szinte ki kellett merítenem mire rájöttem....
Csak egy dolog jutott az eszembe biztos lerobbant a gyűrű......

2. fejezet
Szeretem az alaposságot ezért csak nem hagyott annyiban a dolog... egyik reggel felkeltem és na jo elegem van szétkapom az egész motort és kiszedem a dugókat így legalább látok mindent... veszteni valóm ekkor már nem sok volt csak a munka...ami így rádobott még két napot..
Motor kiszed szétfűz dugók rendben gyűrűk rendben....
A bizonyos hengerben a szelepeket is kiszedtem itt is minden rendben volt...
hát már nem értem hogy mi a fuck lehetett az a vasdarab a dugóban....
Mindent szépen összepakoltam dugókat visszafűztem,így hogy kint a motor könnyebb összeszerelni :mrgreen:
Az uj tőkék a helyükön.....

3. fejezet
A szerelés és pakolgatás közben persze elhagytam a kis vasdarabot....
most vasárnap hétfőn ujra beindult a szekeér és kijelentem hogy semmi hangja nincs eltünt a kopogás a motorbol....
Azért vannak zavaró tényezők ami még piszkál...
Ha felmelegszik az olaj akkor veszít a kenőképességéböl és a turbo gyorsan felmelegíti.... vamit ki kell találnom...
mondjuk olajhűtő felszerelése :idea: nem ártana...nagyobb v. mégegy hűtő ventillátor a víznek mert ugy látszik hogy a 11L víz nem elég...
A jelenség a következő:
Mikor felmelegszik a motor kb100C-105C vízhőfok akkor a motorból előjönnek érdekes hangok... mintha a a szelepek csattognának..
ami nincs is kizárva mert most még a bejáratás alatt úgy voltam vele hogy elég a 10W40-es olaj majd késöbb jöhet a 10W60-as...
Természetesen menet közben még nem tudtam tesztelni a hőmérsékleteket de szerintem ott minden rendben lesz...
:?: :?: :?:
_ja persze féket visszaraktam géptető felrak...
egyenlőre nem tudom az autót kiprobálni mert nincs rajta műszaki pontosan egy hete járt le :arrow: :arrow:
Egyenlőre a wastegate ki van herélve mert igy legalább tudom tesztelni..
Még fel kell programozni turbóra...
Egyenlőre azt kell mondanom hogy egy lomha dög a cossi-hoz képest de hát nem is vártam mást ....DE MÉG MINDIG NEM MENTEM VELE...
Sikerült időközben a szervo kormány pumpa olaj nyomást is beállítanom mert túl nagy nyomású a motorhoz való pumpa...
Hát nem volt egyszerű....
esztergálnom kellett egy másik nyomáshatároló szelepet amit már állíthatóra készítettem igy már nem égeti meg az olaját a szervo..

Hát most itt tartok......

Re: capriv6 caprija

Posted: Wed Jul 03, 2013 11:44 pm
by adam
Jó lesz ez :nyal:

capriv6 wrote:Na igen,, hol is tartottam??

1.fejezet
Miután megrendeltem és beérkezett a hidrotőke ugy gyorsan neki is álltam szétszedni a motort...
Persze előtte még csináltattam ismételtem tömítéseket a HF és koporsó alá ismételten 20e kiadás...de jo játék is ez....
De mind1 már nem is érdekelt...
Szokásos procedúra koporsó HF leszerelés + a sallangok...
Mikor leszedtem a jobb oldali HF-et akkor ért csak a meglepetés igazán..
A dugó tetején beékelődött egy idegen anyag ...MI A FUCK!!!! :evil:
kb egy 2mmX1,5mmX1mm anyag de mi is lehetett azt nem tudom...
Egyből gyűrűtörésre gondoltam mert az anyaga brutálisan kemény ...de a henger fala sértetlen hogy is van ez????
felkerestem a gyűrű méreteket aminek a vastagsága 1,6mm igy az kizárt...
Gyűrű törésre azért is gondoltam mert összerakás közben volt akkora gyujtás időzítéses problémám hogy megfogta a robbanás az önindítót + néha röfögött is.... persze én voltam ott a ludas mert véretlen felcseréltem az edis modulból a trafóba érkező vezetéket átforrasztáskor de ehhez egy akksit szinte ki kellett merítenem mire rájöttem....
Csak egy dolog jutott az eszembe biztos lerobbant a gyűrű......

2. fejezet
Szeretem az alaposságot ezért csak nem hagyott annyiban a dolog... egyik reggel felkeltem és na jo elegem van szétkapom az egész motort és kiszedem a dugókat így legalább látok mindent... veszteni valóm ekkor már nem sok volt csak a munka...ami így rádobott még két napot..
Motor kiszed szétfűz dugók rendben gyűrűk rendben....
A bizonyos hengerben a szelepeket is kiszedtem itt is minden rendben volt...
hát már nem értem hogy mi a fuck lehetett az a vasdarab a dugóban....
Mindent szépen összepakoltam dugókat visszafűztem,így hogy kint a motor könnyebb összeszerelni :mrgreen:
Az uj tőkék a helyükön.....

3. fejezet
A szerelés és pakolgatás közben persze elhagytam a kis vasdarabot....
most vasárnap hétfőn ujra beindult a szekeér és kijelentem hogy semmi hangja nincs eltünt a kopogás a motorbol....
Azért vannak zavaró tényezők ami még piszkál...
Ha felmelegszik az olaj akkor veszít a kenőképességéböl és a turbo gyorsan felmelegíti.... vamit ki kell találnom...
mondjuk olajhűtő felszerelése :idea: nem ártana...nagyobb v. mégegy hűtő ventillátor a víznek mert ugy látszik hogy a 11L víz nem elég...
A jelenség a következő:
Mikor felmelegszik a motor kb100C-105C vízhőfok akkor a motorból előjönnek érdekes hangok... mintha a a szelepek csattognának..
ami nincs is kizárva mert most még a bejáratás alatt úgy voltam vele hogy elég a 10W40-es olaj majd késöbb jöhet a 10W60-as...
Természetesen menet közben még nem tudtam tesztelni a hőmérsékleteket de szerintem ott minden rendben lesz...
:?: :?: :?:
_ja persze féket visszaraktam géptető felrak...
egyenlőre nem tudom az autót kiprobálni mert nincs rajta műszaki pontosan egy hete járt le :arrow: :arrow:
Egyenlőre a wastegate ki van herélve mert igy legalább tudom tesztelni..
Még fel kell programozni turbóra...
Egyenlőre azt kell mondanom hogy egy lomha dög a cossi-hoz képest de hát nem is vártam mást ....DE MÉG MINDIG NEM MENTEM VELE...
Sikerült időközben a szervo kormány pumpa olaj nyomást is beállítanom mert túl nagy nyomású a motorhoz való pumpa...
Hát nem volt egyszerű....
esztergálnom kellett egy másik nyomáshatároló szelepet amit már állíthatóra készítettem igy már nem égeti meg az olaját a szervo..

Hát most itt tartok......

Re: capriv6 caprija

Posted: Thu Jul 04, 2013 7:58 pm
by daytona
:shock: Hat ez komoly! Mire mukodni fog, becsukott szemmel osszerakod a mocit. A szervoszivattyu nyomasproblemarol en bevallom meg sosem hallottam. Nem semmi dolgokat muvelsz :ru:

Re: capriv6 caprija

Posted: Thu Jul 04, 2013 11:20 pm
by capriv6
8-)
A képen látható hogy ez a golyos nyomásszabályzó határroza meg a pumpa végnyomását ami folyamatosan mozog mivel elő ven feszítve egy rugóval.Annak pedig az a szerepe hogy minden fordulaton ugyanakkora nyomás legyen...ugy viselkedik mint egy 3/2-es utváltó szlep..
Ja a képen 2db nagy rugó van az egyik az egy másik pumpa tartozéka... :oops:
Ja persze az enyim nem volt szétszerelhető de mostmár az.....a csavar alá taszed az alátéteket és ugy tudod gyengíteni a végnyomást.
A ford sierra stb kormánygépek kb 80-100bar nyomáson müködnek....


daytona wrote::shock: Hat ez komoly! Mire mukodni fog, becsukott szemmel osszerakod a mocit. A szervoszivattyu nyomasproblemarol en bevallom meg sosem hallottam. Nem semmi dolgokat muvelsz :ru:

Re: capriv6 caprija

Posted: Thu Jul 04, 2013 11:37 pm
by daytona
Ja ertem. Szoval ezen az amcsi motoron nagyobb nyomason mukodo kormanygephez volt a szervopumpa. Mennyire egyenletes egyebkent ez a fordulatszamfuggo szabalyzasi karakterisztika? (csak mert irtad, hogy hasonloan mukodik, mint egy 3/2-es utvalto)

Re: capriv6 caprija

Posted: Fri Jul 05, 2013 4:48 am
by capriv6
Az olaj járat kialakitása hasonló, egyébként fokozottan szabályoz... kis fordulat kicsit nyit nagy fordulat nagyot nyit, rugó ellenében dolgozik az olaj..
szerintem ugy 130-140bar lehet a beállított nyomása igy azzal találkoztam hogy égette (elszineződött) az olajat a pumpa.
Érdekes hangja van most is olyan mintha kompresszoros lenne a kocsi... :-D nem egy csöndes darab...


daytona wrote:Ja ertem. Szoval ezen az amcsi motoron nagyobb nyomason mukodo kormanygephez volt a szervopumpa. Mennyire egyenletes egyebkent ez a fordulatszamfuggo szabalyzasi karakterisztika? (csak mert irtad, hogy hasonloan mukodik, mint egy 3/2-es utvalto)

Re: capriv6 caprija

Posted: Fri Jul 05, 2013 8:48 pm
by daytona
Es nem kell sima europai COlogne motorhoz valo szervopumpa?

Re: capriv6 caprija

Posted: Fri Jul 05, 2013 11:34 pm
by capriv6
Köszönöm...
több mindent kellene mokolni hozzá hogy felrakjam...
Már megfordult a fejemben korábban is hogy sima europai cuccokal rakom össze...
Most már készen van.....igy mind1 és egyszerübb volt...

daytona wrote:Es nem kell sima europai COlogne motorhoz valo szervopumpa?

Re: capriv6 caprija

Posted: Wed Jul 10, 2013 10:28 pm
by capriv6
UDV

Hát a gyártott szervo pumpa nyomáshatároló szelep nem jött össze....
A probléma az volt hogy a két anyag hőtágulása más és igy mindig megszorult a házban ekkor pedig elment a szervo hatás..
Elnök úrtól viszont kaptam egy európai motor pumpa szelepet ami kicsit más de beraktam és tökéletesen teszi a dolgát..
Ma mentem vele kb 70Km-ert és kezdem megszeretni...
holnap még arrébb kell raknom a hátsó dobokat mert beleér a laprugóba...

Ma sikerült újabb két év műszakit szereznem.. :ba: :ba: :ba: :ba:
:drive:

Kicsit pörögnek a kilométerek és megfújom a motort is....
Most egyenlőre szívóban üzemel
:drive:

Re: capriv6 caprija

Posted: Wed Jul 10, 2013 10:42 pm
by szszaby
Gratula. :burnout:

Re: capriv6 caprija

Posted: Thu Jul 11, 2013 12:26 pm
by Tibi
:burnout:

Re: capriv6 caprija

Posted: Fri Jul 12, 2013 8:12 am
by daytona
Grat! :-D

Re: capriv6 caprija

Posted: Fri Jul 12, 2013 7:57 pm
by kun laci
grat!

Re: capriv6 caprija

Posted: Sat Jul 13, 2013 8:31 am
by capriv6
kun laci wrote:grat!
Köszönöm mindenkinek....
Természetesen nélkületek nem sikerült volna.
Sok sok tanácsot és ötletet kaptam ami sokszor egyszerűsítette a dogokat.
:pia:

Re: capriv6 caprija

Posted: Tue Jul 23, 2013 2:03 pm
by capriv6
Sziasztok

Most következő levelem az kicsit visszatekintés a multba (több mint 9honap) hogy mi mennyibe került.
Senkit sem szeretnék le vagy rábeszélni ezek a tények :burn:

Motor 4.0 100e
Alkatrészek: tömítés vizpumpa olajpumpa 80e
Turbo 85e
Csapágy gyürű 80e
Kipufogó csövezés 25e
Kimaradt tömítések 5e
Wesgate 35e
Gépmunka 45e
Turbos Hf tömítés 20e
Veztengely profil javítás 20e
Turbo olaj nyomócső 10e
Olajteknő hegesztés 22e
Szíj feszítő görgő 5e
Turbo nyomás szabályzó 3e
Turbo után kipufogó 7e
Injektor tisztítás szőrő csere 7e
Injektor 380ccm 30e
Szervo pumpa nyomó cső 8e
Cooler 35e
Cooler csüvezés 23e
Kipufogó összhozás a többi csövekkel 10e
Bilincsek 1,5e
Víztartály 2,5e
Aluminium cső a cooler gumicső összekötéshez 5e
Kipufogó rezgés csill 5e
Ékszíj 7e
K&N Légszürő 10e
Olajok 10e
...........................................................................................
Extra kiadás a himba meghibásodás miatt!
HF tömítés + koporso tömítés 20e
Himba kicserélése 36e

Hát ennyi ha valakinek van kedve összeadogathetja.... De az biztos Qssok.
:burnout: