Page 1 of 2
					
				solex 2 l V6 karburátor gondok
				Posted: Thu Nov 22, 2007 11:34 am
				by afbalint
				Karburátorommal van egy kis gond: amíg nem melegszik be a motor, addig van, hogy nem tartja magasan a fordulatszámot, hanem van, hogy leesik, aztan dadogni kezd, majd leall. A jelenseg rapszodikus, van, hogy elojon, van, hogy nem. Mivel ezen a karbin mar van valami elektromos kütyű is, lehet, hogy érintkezés? Ha bemelegszik, nincsen gond, stabil az alapjárat.
A szervizben azt mondtak, hogy ki van kopva (szerintük), de ha nem szükséges, nem újítattom fel a karbit.
Meleg motornál nincsen tehat gond, azaz korabban előjött egy: ha nagy sebességgel mentem tartósan (150 felett, több, mint 10 percig) utána hirtelen gázelvételnél nagyon leesett a fordulatszám  - akár annyira, hogy le is állt a motor). Igaz, az alapjárati fordulatszámot is nagyon alacsonyra vitték a szervizben (650/perc), felvittem 900 körülire, azóta ezt nem tapasztalatom - lehet, hogy ez volt az ok? De a bemelegedesi fazisban meg mindig megvan a gond, tehat az nem az alacsony alapjarat miatt lehet.
			 
			
					
				
				Posted: Thu Nov 22, 2007 12:00 pm
				by Blant
				Vidd el Árva ANdráshoz.
Vagy beállítja, vagy felújítja, de utána tuti jó lesz.
			 
			
					
				
				Posted: Thu Nov 22, 2007 12:10 pm
				by afbalint
				Na, az ő nevét már mintha hallottam volna..
Hol lehet őt elérni? Pesten van műhelye?
			 
			
					
				
				Posted: Thu Nov 22, 2007 1:13 pm
				by holecz
				Biztos hogy elektromos az automata szívatód??Mert van olyan (a régebbiek)ami egy UFO-szerű házban a karbi oldalán található kakaóscsiga-féle  fémszál tekeredik benne és a vízhőfok melegedésével működteti a szívatót.(ahogy melegszik a víz úgy csökken az alapjárat)Nekem volt olyan hogy levegős volt a rendszer, és nem jutott el a kütyühez a wasser csak néha, ezáltal ingadozott az alapjárat és néha le is állt.Melegen nekem is működött rendesen. 
 
  
 Ha tényleg elektrokütyüs akkó nem tom mi van. 
 
  
 Aztat nem ösmerem sajna.
 
			
					
				
				Posted: Thu Nov 22, 2007 3:25 pm
				by TomiCaPri
				Nekem is solex van a 2.0 V6-on, de nekem speciel nem megy oda semmi elektromos kütyü 

A szivató meg olyan ahogy Holecz Úr is leírta, egy bimetál van benne és annak a hossza változik a vízhőfoktól függően, ha jól aszondom :)
 
			
					
				
				Posted: Thu Nov 22, 2007 4:16 pm
				by holecz
				TomiCaPri wrote:Nekem is solex van a 2.0 V6-on, de nekem speciel nem megy oda semmi elektromos kütyü 

A szivató meg olyan ahogy Holecz Úr is leírta, egy bimetál van benne és annak a hossza változik a vízhőfoktól függően, ha jól aszondom :)
 
Ja-ja, úgy-úgy. 
 
  
 
			
					
				
				Posted: Thu Nov 22, 2007 6:35 pm
				by CapriTurbo
				TomiCaPri wrote:Nekem is solex van a 2.0 V6-on, de nekem speciel nem megy oda semmi elektromos kütyü 

A szivató meg olyan ahogy Holecz Úr is leírta, egy bimetál van benne és annak a hossza változik a vízhőfoktól függően, ha jól aszondom :)
 
Az újabb fajták elektromosak 

 
			
					
				
				Posted: Thu Nov 22, 2007 6:39 pm
				by TomiCaPri
				CapriTurbo wrote:
Az újabb fajták elektromosak 

 
 :o  
 
 
Jó tudni 
 
 
Akkor annak valami hőgomba állítja a szivatóját?
 
			
					
				
				Posted: Thu Nov 22, 2007 6:47 pm
				by holecz
				CapriTurbo wrote:TomiCaPri wrote:Nekem is solex van a 2.0 V6-on, de nekem speciel nem megy oda semmi elektromos kütyü 

A szivató meg olyan ahogy Holecz Úr is leírta, egy bimetál van benne és annak a hossza változik a vízhőfoktól függően, ha jól aszondom :)
 
Az újabb fajták elektromosak 

 
Az jobb vagy rosszabb 
 
   
  
 
			
					
				
				Posted: Thu Nov 22, 2007 6:48 pm
				by CapriTurbo
				TomiCaPri wrote:CapriTurbo wrote:
Az újabb fajták elektromosak 

 
 :o  
 
 
Jó tudni 
 
 
Akkor annak valami hőgomba állítja a szivatóját?
 
Hőgomba adja a jelet, és elektromos fűtésű bimetál állítja.
 
			
					
				
				Posted: Thu Nov 22, 2007 6:54 pm
				by holecz
				CapriTurbo wrote:TomiCaPri wrote:CapriTurbo wrote:
Az újabb fajták elektromosak 

 
 :o  
 
 
Jó tudni 
 
 
Akkor annak valami hőgomba állítja a szivatóját?
 
Hőgomba adja a jelet, és elektromos fűtésű bimetál állítja.
 
Akkor az nem olyan tartós mint a régi,de v.színűleg pontosabb és jobb ugye?  

    (vagy valami ilyesmi) 
 
  
 
			
					
				
				Posted: Fri Nov 23, 2007 12:11 am
				by Bogyo28
				CapriTurbo wrote:TomiCaPri wrote:CapriTurbo wrote:
Az újabb fajták elektromosak 

 
 :o  
 
 
Jó tudni 
 
 
Akkor annak valami hőgomba állítja a szivatóját?
 
Hőgomba adja a jelet, és elektromos fűtésű bimetál állítja.
 
Pontosabban 2 szálon kap 7 voltot a generátor csillagpontjáról, az egyiket direktben a másikat pedig egy hőgomba kapcsolja. direkt 12 volt rákötésével szépen haza lehet b@szni...
 
			
					
				
				Posted: Fri Nov 23, 2007 12:43 am
				by afbalint
				Na, annyi hasznosat irtatok, hogy idobe telik, mig felfogom...becsaptunk nehany sort a kollegakkal (meg -inakkal), ezert meg nem vagyok reakciokesz teljesen...
Lenyeg: elektromos a cuccos. Ha jol tudom (konyv ezt irja), 1979 juniustol volt valtoztatas a solex 32/32 EEIT karburatoron, azota elektromos a hideginditas...
De holnap - jozanul - meg egyszer atnezem, amit irtatok, aztan...aztan jobb lesz,ha megkeresem ezt az Arva Andras nevu lilletot...
			 
			
					
				Árva Andrást hol lehet elérni?
				Posted: Wed Nov 28, 2007 12:48 pm
				by afbalint
				Valaki biztosan leírta már, hogy hol érhető el, de egy telszamot tudnatok adni? Illetve hogy helyileg hol találhato?
koszi:-)
			 
			
					
				Re: Árva Andrást hol lehet elérni?
				Posted: Wed Nov 28, 2007 10:36 pm
				by Bogyo28
				afbalint wrote:Valaki biztosan leírta már, hogy hol érhető el, de egy telszamot tudnatok adni? Illetve hogy helyileg hol találhato?
koszi:-)
XIII. ker tengerszem utca 80  
pannon 460 harincöt 15