Page 1 of 2

fűtőradiátor

Posted: Mon Nov 06, 2006 10:43 am
by Bogyo28
Jön a tél, és elég sok autoban szar a fűtőradiátor. Most per pillanat a Láng-nál lehet rendelni, de már 29 papir az ára. Ha valaki esetleg más megoldást keres, itt van két méretezett rajz, ami szerint a 90 körüli fiesta fűtőradiátora 2 cm-el rövidebb és kicsit vékonyabb, de talán ez a legegyszerübben beépíthető, és viszonylag egyszerűen beszerezhető:

http://www.fordcapri.hu/anyagok/caprifutes.pdf
http://www.fordcapri.hu/anyagok/fiestafutes.pdf
http://www.fordcapri.hu/anyagok/fiestafutes2.pdf

Posted: Mon Nov 06, 2006 2:40 pm
by Tibi
Hello!
Én sokat szívtam vele. Próbáltuk megjavítani / javíttatni, 2ből egyet :) Próbálkoztam valamilyen Fiestával is annak ferde volt a kivezetése nem fért el. Végül méretben a Renault 11 -es tünt jónak. A kis lemezt kell levágni és elvileg pont jó. Jaaa és zsír új és "olcsó" ( a gyárihoz képest mindeképpen, olyan 9k ) . Köszönet Szabinak a kutatómunkáért. Íme :

DEUS RA2230050

Image
Image
Szeritnem még a héten elvégzem a hatalmas melót és megmutatom,hogy emnnyire passzol bele ha érdekel valakit :)

Posted: Mon Nov 06, 2006 8:20 pm
by Bogyo28
A nissens katalogus szerint ez is kissebb pár cm-el mint caprié, kb akkora mint a fiesta. Viszont árban tuti, mert jóval olcsobb mint a fiesta. Egyébként Pudva ur autojában egy fiesta radiátor lapul, egy kis hungarocel segítségével lett kitöltve teljesen az űr, még az előző tulaj csinálta, tehát a renault is biztos jó lesz. Kösz az infót....

Posted: Mon Nov 06, 2006 8:27 pm
by szszaby
Ha jól emlékszem a méretekre, csak pár milliméter csak a különbség.

Posted: Mon Nov 06, 2006 8:30 pm
by gizmo
Ezek jó megoldások! Nekem jó a radiátorom, de nem fűt szerintem eléggé, gondolom a kor neki sem tett jót... de azért legalább nem fagyok meg:)

Posted: Mon Nov 06, 2006 8:56 pm
by Pudva
bogyo28 wrote:A nissens katalogus szerint ez is kissebb pár cm-el mint caprié, kb akkora mint a fiesta. Viszont árban tuti, mert jóval olcsobb mint a fiesta. Egyébként Pudva ur autojában egy fiesta radiátor lapul, egy kis hungarocel segítségével lett kitöltve teljesen az űr, még az előző tulaj csinálta, tehát a renault is biztos jó lesz. Kösz az infót....
Ja ez így van csak éppen már nem jó szegénykém... multkor kb 2-3 hete éjjel mentem vele 1 nagyot és választhattam, hogy az arcomba vagy a lábamra kérem a hideget :?

Posted: Mon Nov 06, 2006 9:15 pm
by Bogyo28
Pudva wrote:
bogyo28 wrote:A nissens katalogus szerint ez is kissebb pár cm-el mint caprié, kb akkora mint a fiesta. Viszont árban tuti, mert jóval olcsobb mint a fiesta. Egyébként Pudva ur autojában egy fiesta radiátor lapul, egy kis hungarocel segítségével lett kitöltve teljesen az űr, még az előző tulaj csinálta, tehát a renault is biztos jó lesz. Kösz az infót....
Ja ez így van csak éppen már nem jó szegénykém... multkor kb 2-3 hete éjjel mentem vele 1 nagyot és választhattam, hogy az arcomba vagy a lábamra kérem a hideget :?
Sajnos a Capri az arcodba sose fog meleget fujni, mivel a müszerfal oldalán levö kerek lukakon csak hideg tud jönni. A fütés csak lábra és ablakra fujható, ez sajnos tervezési gond a Caprinál...

Posted: Mon Nov 06, 2006 9:20 pm
by Bogyo28
szszaby wrote:Ha jól emlékszem a méretekre, csak pár milliméter csak a különbség.
Az a jó, hogy ahány katalogus annyi féle méretet ad meg, a különbség 8 és 20 mm között van, de szinte tök mindegy hogy mennyi, azért a 20 ezres árkülönbségért azt hiszem szinte mindegy hogy mennyi a különbség ezen a határon belül, lényeg hogy fűtsön....

Posted: Tue Nov 07, 2006 10:22 am
by szszaby
Nekem nagyobb van benne mint a gyári, mert kivettem belőle egy hézagpótló lemezt így akkora mint az MkIII-asé. Kicseréltem a motort is nagyobbra de így sem fűt rendesen. Hiába forró a radiátor a meleg levegő csak szálldodál, főkép a szélvédőre. Szerintem rossz konstrukció az egész, túl sokat kering benne a levegő, először lemegy aztán fel és mire odaér a szélvédőre nincs ereje. Országúton már sokkal jobb mert a menetszél rásegít. Gondolkozok rajta, hogy csinálok bele egy másik rendszert.

Posted: Tue Nov 07, 2006 9:57 pm
by German Capri
Szerintem nincs semmi tervezési hiba mert nekem veszett forrót fúj ahol kell neki,persze az MKI-ről nem nyilatkozok de szerintem annak se langyit kellene fújnia!!!!

Posted: Tue Nov 07, 2006 9:58 pm
by German Capri
Ha már nincs vizsga a verdán legalább a fűtésem legyen jó :lol:

Posted: Tue Nov 07, 2006 10:25 pm
by Mad Max
Hát a kevésbé hatékony fűtés gondot úgy oldom meg, hogy télen nem használom.
A hideg levegő oldalról azért van, hogy úgy vezess, hogy mindig ízadj!

Posted: Wed Nov 08, 2006 12:02 am
by gizmo
German Capri wrote:Ha már nincs vizsga a verdán legalább a fűtésem legyen jó :lol:
:D :D :D :D :D :D :D :D :D köszönjük! 8)

Posted: Wed Nov 08, 2006 11:15 am
by Bogyo28
szszaby wrote:Nekem nagyobb van benne mint a gyári, mert kivettem belőle egy hézagpótló lemezt így akkora mint az MkIII-asé. Kicseréltem a motort is nagyobbra de így sem fűt rendesen. Hiába forró a radiátor a meleg levegő csak szálldodál, főkép a szélvédőre. Szerintem rossz konstrukció az egész, túl sokat kering benne a levegő, először lemegy aztán fel és mire odaér a szélvédőre nincs ereje. Országúton már sokkal jobb mert a menetszél rásegít. Gondolkozok rajta, hogy csinálok bele egy másik rendszert.
A konstrukció biztos nem rossz, mert nálam atom a fűtés a gyári radiátorral, amit vettem bele ujat idén azt még nem próbáltam, de lehet hogy nálad a radiátor felülete pici, azért nyom keveset. A gyári alu radiátor sokkal sürübb, ezért nagyobb a felülete amin füt, amit meg lehet kapni utángyártottat az sokkal ritkább, olyan szerkezetü mint a normál hütő.

Posted: Wed Nov 08, 2006 12:42 pm
by szszaby
bogyo28 wrote:
szszaby wrote:Nekem nagyobb van benne mint a gyári, mert kivettem belőle egy hézagpótló lemezt így akkora mint az MkIII-asé. Kicseréltem a motort is nagyobbra de így sem fűt rendesen. Hiába forró a radiátor a meleg levegő csak szálldodál, főkép a szélvédőre. Szerintem rossz konstrukció az egész, túl sokat kering benne a levegő, először lemegy aztán fel és mire odaér a szélvédőre nincs ereje. Országúton már sokkal jobb mert a menetszél rásegít. Gondolkozok rajta, hogy csinálok bele egy másik rendszert.
A konstrukció biztos nem rossz, mert nálam atom a fűtés a gyári radiátorral, amit vettem bele ujat idén azt még nem próbáltam, de lehet hogy nálad a radiátor felülete pici, azért nyom keveset. A gyári alu radiátor sokkal sürübb, ezért nagyobb a felülete amin füt, amit meg lehet kapni utángyártottat az sokkal ritkább, olyan szerkezetü mint a normál hütő.
Nálam nem az a gond, hogy hideget fúl hanem az hogy keveset. A szélvédőre meleg levegő jön csak nagyon kevés szinte csak leheli az üveget. Ventilátor kavar mint az állat, de mire az üvegre ér csak szellentés marad belőle.