Page 1 of 4

kipufogó

Posted: Mon Apr 24, 2006 7:16 pm
by Tibi
hello
cserére érett a kipuff rendszer, ugy olvasgattam,h 2,25 - 2,5 collos csöveket ajánlanak, 2.8as mocihoz. A másik dolog ami érdekelne, a dobok száma, fojtás... olvasgattam róla, de azért kiváncsi lennék 1-2 okos véleményre :)

Re: kipufogó

Posted: Mon Apr 24, 2006 9:07 pm
by Bogyo28
Tibi wrote:hello
cserére érett a kipuff rendszer, ugy olvasgattam,h 2,25 - 2,5 collos csöveket ajánlanak, 2.8as mocihoz. A másik dolog ami érdekelne, a dobok száma, fojtás... olvasgattam róla, de azért kiváncsi lennék 1-2 okos véleményre :)
Nekem Karkus rendszerem van, az oldalanként 3 dob mint a gyári, persze más méretekkel, 50-es csővel végig. Nem a legolcsobb darab, de már 7 éve birja ugy hogy nem kellett hozzányulni, és még egyben van. Én azt javaslom neked hogy ne a legolcsobb sarki mühelyben csináltass kipuffot, hanem valami jobb nevü műhelyben, akinek van referenciája. Mi most kipróbálunk egy flowmaster utánzat dobot, majd májusban meg lehet vizuálni a talin, ha nem sikerül annyira rosszra hogy egyböl le is szedjük... :lol:

Posted: Mon Apr 24, 2006 9:20 pm
by Tibi
hát igen én sem egy lopott zsiráf-mászókából szeretném legyártatni :D akkor marad a régi ha nem fér bele a keretbe. Gondolom függ a dobtól is,h hány db kell belőle. +az is igaz,h lehet vhol faszául +csinálják, a csöveket + a dobot, csak lehet ,h nem igazán ehez a motorhoz való lesz. Szal jol néz ki csak nem tud sokat. Ez a flowmaster,hogy készült? Kibontottatok egyet?

Posted: Mon Apr 24, 2006 9:54 pm
by Tibi
helo
szoktam olvasni a v8 -at :) jo kis oldal ,+külföldi oldalakat. Épp ezért kérdeztem mert ha jol vettem észre sok nagyobb gépen csak 1 középső dob van ha jol vettem észre. Ezeknek a milyenségéről persze semmit nemtok, de a nyomatékvesztés az ugyanugy érvényes kell,h legyen bármilyen mocira. Aztán ha nem rontja nagyon a teljesítményt akkor ( még most) nem tennék fel 3+3 dobot, más kérdés,h birom majd füllel :D

Posted: Tue Apr 25, 2006 7:23 am
by Dartonit
Nekem egy ötvenes csőből álló H-pipe rendszerem van, házilag készített, középdob nélkül. Teljesítménynövekedést csak 4000-es fordulat felet éreztem (mintha kicsit könnyebben venné a fordulatot).
Mondjuk én csak a hangja miatt csináltam, és az disznó! :twisted:

Posted: Tue Apr 25, 2006 7:29 am
by Tibi
Dartonit wrote:Nekem egy ötvenes csőből álló H-pipe rendszerem van, házilag készített, középdob nélkül. Teljesítménynövekedést csak 4000-es fordulat felet éreztem (mintha kicsit könnyebben venné a fordulatot).
Mondjuk én csak a hangja miatt csináltam, és az disznó! :twisted:
képed nincs róla? :) viszont azt nemtom,h nem lehet-e elcseszni nagyon H v X -el, ha szarul csináljuk nem áramolhat vissazfeléa gáz? ( jo, tom,h nem fog visszamenni a tankba :) )

Posted: Tue Apr 25, 2006 9:33 am
by CAPRI-3
gondoltam leírom a kipufogó lényegét, mi mért van egy rendszerben és hogyan is működik, de látom nálatok a kinézet és a költséghatékonyság elnyomja a műszaki tartalmat, csak felesleges vitákba bonyolódnánk...

Posted: Tue Apr 25, 2006 10:50 am
by Tibi
CAPRI-3 wrote:gondoltam leírom a kipufogó lényegét, mi mért van egy rendszerben és hogyan is működik, de látom nálatok a kinézet és a költséghatékonyság elnyomja a műszaki tartalmat, csak felesleges vitákba bonyolódnánk...
ami engem illet nem teljesen igaz.... csak nincs 2millióm 1 kipura, ha tudsz segíteni kérlek tedd meg, sztem nem szégyen tanulni, és ha elolvasod a legelső hozzászólásomat akkor észreveheted , hogy nem led-es kipufogóvéget keresek ;)

Posted: Tue Apr 25, 2006 11:16 am
by CAPRI-3
rendben, csak ugye collban számoltok:)
itthon nincs coll, 42-45-50-60...mm 55-öt nem gyártanak, de beszerezhető.
caprik alá 10 éve az 50-es rendszereket építjük Karkusékkal, oldalanként 3 dobbal, mert így szép morgós és nem nyers a hangzás.
a lángfogó doboknak azért és akkor van értelme, ha nyitott a rendszer illetve ha az öntvényleömlőt lecseréljük csőleömlőre. egyrészt elvesz a csőhangból, másrészt valóban lángfogó, megnőveli a középdob tartósságát... ezt persze nem 1-2 év alatt veszitek észre, de nem is ennyi időre készűl egy rendszer.
a középdobok mindíg maradnak többutas kamrás dobok a hátsók valóban csak átmenőek, de még ezután is sokat számít a vég kialakítása és mérete. a hangban.
összekötni V6-nál nem érdemes, a közösített leömlők miatt a gázlengések elvesznek, nem hoz a konyhára semmit, csak jó nehéz tőle szerelni.

persze mindenkinek más az igénye hangban, de én/mi főleg a kellemesen morgós hangot preferáltuk, a nyers érces dörgés helyett. ezért is dolgozunk több dobbal... ami persze nem olcsó.
de anno amikor gizmo kocsiját építettük, akkor tudtuk, hogy ahhoz a kocsihoz és ahhoz a rendszerhez az a hang kellett.
Sanca autója is erősebb hangú lett, ott is az volt a kérés, megoldottuk.

sajnos egy (ami ugye 2 :) ) komplett V6 rendszer 100-120E Ft körül van, ami a 2 rendszer és a 6 dob miatt már nem is olyan sok.
persze meg lehet oldani olcsóbban is, de az csak a minőség rovására mehet az anyagok terén, és kérdés, ki tudja magának megcsinálni.

Posted: Tue Apr 25, 2006 5:04 pm
by Dartonit
Igazad van, ízlések és pofonok. Mondjuk mikor a szomszéddal veszekszem a reggeli túráztatás miatt, ez fenemód kiéleződik! :twisted:

Egyébként ha érdekel, hogy kell X-pipe-ot építeni (amit special v8-hoz fejlesztettek ki, de állítólag(!) V6-hoz is jó):

http://www.pro-touring.com/featured_car ... cation.htm

Posted: Tue Apr 25, 2006 5:55 pm
by CAPRI-3
Dartonit wrote:Igazad van, ízlések és pofonok. Mondjuk mikor a szomszéddal veszekszem a reggeli túráztatás miatt, ez fenemód kiéleződik! :twisted:

Egyébként ha érdekel, hogy kell X-pipe-ot építeni (amit special v8-hoz fejlesztettek ki, de állítólag(!) V6-hoz is jó):

http://www.pro-touring.com/featured_car ... cation.htm
jó az X-pipe V6-hoz, csak nem a ford 2 leömlőséhez... mivel itt a gázáramlás már nem ideális.

Posted: Tue Apr 25, 2006 7:55 pm
by Dartonit
:smt102
Nem hiába nem gyártok kipufogókat. :wink:

Posted: Tue Apr 25, 2006 8:34 pm
by CAPRI-3
én sem... most :)

de csináltam pár évig és nemsokára újra belekezdek, hiányzik a "szögelés" az életemből :)

Posted: Tue Apr 25, 2006 9:01 pm
by Bogyo28
Tibi wrote:hát igen én sem egy lopott zsiráf-mászókából szeretném legyártatni :D akkor marad a régi ha nem fér bele a keretbe. Gondolom függ a dobtól is,h hány db kell belőle. +az is igaz,h lehet vhol faszául +csinálják, a csöveket + a dobot, csak lehet ,h nem igazán ehez a motorhoz való lesz. Szal jol néz ki csak nem tud sokat. Ez a flowmaster,hogy készült? Kibontottatok egyet?
Vettem az E-bay-röl egy könyvet, ami a kipuff dobokról és a szívosorokról szól. Benne van minden elméleti leírás, meg pár kipuff dob rajz is. A flowmaster dob is benne volt, ezért próbából csináltunk egyet, majd kiderül milyen lesz. Ha nem jön be max kidobtunk 1-2 ezrest az ablakon, de ha bejön és még a kipuff is saját gyártásu lesz, az már kész orgazmus... :D

Posted: Tue Apr 25, 2006 9:09 pm
by Bogyo28
CAPRI-3 wrote:én sem... most :)

de csináltam pár évig és nemsokára újra belekezdek, hiányzik a "szögelés" az életemből :)
Semmi gond, kezdhetnéd egy kipuff sor gyártásával :lol: :lol: :lol:
Vagy ha megadod az ember számát, akivel nálatok beszéltam amikor a váltóért voltam az is nagy segítség lenne, mert ő állítolag félisten a turbos leömlő gyártásában, és kezd aktuális lenni a dolog....