Page 7 of 11

Re: Poroszka

Posted: Sun Jan 19, 2014 12:06 am
by szszaby
Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:A V6 ra rá lehet rakni simán sor4 type9-et, csak a főtengelyben meg kell fordítani a tűgörgős csapágyat meg le kell szedetni a nyelestengely végéből ha a régi váltódnak a vége 13-as a sorosé 16mm és a harangot át kell szerelni a régi váltóról. Amin a kinyomó csapágy csúszik hüvely annak a tányérjából le kell szedni egy kicsit hogy a V6 harang rámenjen. Meg ki lehet hagyni a motor és a váltó közti lemezt, hogy minél jobban belelógjon a nyelestengely a tűgörgős csapágyba. Ezekkel lehet nagyjából kompenzálni a hosszbeli különbségeket. A caprin nálam így lett megcsinálva.
A tranyón már annyit variáltam amikor ráment a soros type9, hogy a 16mm nyeles tengely maradt és a tűgörgő helyére bronz persely lett beépítve. Valamelyik önindító persely pont jó ide.
meg is lehet toldani a nyelestengelyt, Krisz úgy csinálta anno, de egyszerübb egy sierra diesel váltó, az bolt-on.... a nyelestengely átmérő az azért szokott egyezni, nekem pl az összes type 9 15mm-es, csak a type 5 angol váltóé volt 13 mm, de az kapott perselyt. viszont létezik olyan végcsapágy a főtengely végébe, ami kivül 21mm belül 13 ha esetleg a kisebb átmérőjü nyelestengelyel lenne összerakva, és akkor persely sem kell.
Pontosítok tényleg 15 nem 16, rosszul emlékeztem.

Re: Poroszka

Posted: Sun Jan 19, 2014 2:33 am
by paniperda
White Shark wrote:
Tapasztalatból tudom hogy a soros és a v motoros nyelestengely cserélhető ,ez nem csak a v motoros és diesel váltóra vonatkozik ,nekem most egy soros váltó van a vasba ,v motoros nyelestengellyel .
Mester, erről írhatsz többet. ;-) A fogaskerékpárt cserélve? Persze majd meglátjuk mi passzol össze, ha megy a legó.

Kardánról akkor annyit tudok, h a 135 cm hossz körüli kell, mert az már a hosszabb 5 gangos váltóhoz is passzol, illetve 21-24 fogú, azaz a sűrű fogazatú. A váltó felfogatása is különbözik a 4 illetve 5 sebességes váltónak? Mintha azt is megmókolták volna. A lényeg, hogy megtartja.
Bogyo28 wrote:műhely dunavarsányban van, legjobb lenne talán kora délután, mert akkor még látni lámpa nélkül. telefonszámom ott van a kapcsolat menüpontban.
Bogyó, holnap hívlak, hogy kijutok-e időben. Köszönöm az ajánlatot!

Re: Poroszka

Posted: Sun Jan 19, 2014 9:30 am
by White Shark
paniperda wrote:
White Shark wrote:
Tapasztalatból tudom hogy a soros és a v motoros nyelestengely cserélhető ,ez nem csak a v motoros és diesel váltóra vonatkozik ,nekem most egy soros váltó van a vasba ,v motoros nyelestengellyel .
Mester, erről írhatsz többet. ;-) A fogaskerékpárt cserélve? Persze majd meglátjuk mi passzol össze, ha megy a legó.

Kardánról akkor annyit tudok, h a 135 cm hossz körüli kell, mert az már a hosszabb 5 gangos váltóhoz is passzol, illetve 21-24 fogú, azaz a sűrű fogazatú. A váltó felfogatása is különbözik a 4 illetve 5 sebességes váltónak? Mintha azt is megmókolták volna. A lényeg, hogy megtartja.
Bogyo28 wrote:műhely dunavarsányban van, legjobb lenne talán kora délután, mert akkor még látni lámpa nélkül. telefonszámom ott van a kapcsolat menüpontban.
Bogyó, holnap hívlak, hogy kijutok-e időben. Köszönöm az ajánlatot!
Igen a 4 és5 sebességes váltótartó különbözik ,de erről már van valahol írás ,van aki átfúrja ,van aki hozzáhegeszt ,keress vissza .És nem kell áttételpárt cserélni ,a nyeles tengelyen levő fogszám megegyezik a soroson és a v motoroson ,méretileg is ugyanaz ,kiveszed a rövidet a sorosból ,beteszed a v motoros hosszú csapost és már rakhatod is össze ,annyi változást fogsz érzékelni ,hogy a többi fokozat rövidebb (nem biztos hogy észreveszed )Nüansznyi a különbség ,a 4. az mindíg 1-1 ,az 5. lesz picit lassabb ,talán 5-és 10 km/ órára saccolnám ,ami még jót is tesz a 2000 v6 irdatlan 90 lovas erejének. :burnout:

Re: Poroszka

Posted: Sun Jan 19, 2014 4:31 pm
by paniperda
A téma teljes körbejárása érdekében még egy olyat is kérdeznék, hogy ha a nyelestengely fokszáma különbözik, akkor a következő kombináció élhet-e.

A soros váltóban jók a csapágyak, jók a tömítések, a ház, és minden egyéb. Rosz a nyeles.
A V6nak jó a nyelestengelye, és az olajhiány miatt rossz az ötös csapágya. Rosszak a csapágyok, meg az ötös.

Ha a sor4 házában a V6 nyelestengely, első 4 sebessége kerül (ha passzol, akkor a sor 4 csapágyaival, ahol kell), majd a házon kívülre a soros 5. sebessége, a maga fogaskerék párjával csapágyával, végül a sor 4 hátulja.

A tengelyvastagságok és megmunkálások talán egyeznek. Vélemény?

Re: Poroszka

Posted: Sun Jan 19, 2014 5:05 pm
by White Shark
paniperda wrote:A téma teljes körbejárása érdekében még egy olyat is kérdeznék, hogy ha a nyelestengely fokszáma különbözik, akkor a következő kombináció élhet-e.

A soros váltóban jók a csapágyak, jók a tömítések, a ház, és minden egyéb. Rosz a nyeles.
A V6nak jó a nyelestengelye, és az olajhiány miatt rossz az ötös csapágya. Rosszak a csapágyok, meg az ötös.

Ha a sor4 házában a V6 nyelestengely, első 4 sebessége kerül (ha passzol, akkor a sor 4 csapágyaival, ahol kell), majd a házon kívülre a soros 5. sebessége, a maga fogaskerék párjával csapágyával, végül a sor 4 hátulja.

A tengelyvastagságok és megmunkálások talán egyeznek. Vélemény?
Minden passzol és így is össze lehet rakni ,de mit értesz azon hogy a nyelestengely fogszáma különbözik ,kívül ,vagy belül ,mert szerintem sehol nem különbözik ,de ha kívül akkor úgy sem jó csak ha van hozzá ahoz passzoló tárcsa ,és akkor tök mindegy .Ha esetleg belül akkor meg úgy is fogaskerék-párt cserélsz ,tehát megint mindegy .Az ötödik meg nem kérdéses ,külön alumínium ház ,külön két fogaskerék ,cserélgetheted .

Re: Poroszka

Posted: Mon Jan 20, 2014 11:31 am
by Bogyo28
szerintem meg pont nem stimmel, Krisz is próbálkozott már vele kevés sikerrel, azért faragta meg a nyelestengelyt. a type-9-ben a csoportkerék az egy egység, nem tudsz olyat csinálni hogy csak az első fokozat fogaskerék párját cseréled, mert olyan nem létezik:

http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... t9200.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Poroszka

Posted: Mon Jan 20, 2014 11:48 am
by White Shark
Bogyo28 wrote:szerintem meg pont nem stimmel, Krisz is próbálkozott már vele kevés sikerrel, azért faragta meg a nyelestengelyt. a type-9-ben a csoportkerék az egy egység, nem tudsz olyat csinálni hogy csak az első fokozat fogaskerék párját cseréled, mert olyan nem létezik:

http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... t9200.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Akkor nekem hogy sikerült ,sorosból kivettem csak a nyeles tengelyt ,v motorosból átraktam ,minden ugyanaz volt ,csoport kerék maradt a sorosé ,és azóta is megy hangtalanul .

Re: Poroszka

Posted: Mon Jan 20, 2014 12:01 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:
Bogyo28 wrote:szerintem meg pont nem stimmel, Krisz is próbálkozott már vele kevés sikerrel, azért faragta meg a nyelestengelyt. a type-9-ben a csoportkerék az egy egység, nem tudsz olyat csinálni hogy csak az első fokozat fogaskerék párját cseréled, mert olyan nem létezik:

http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... t9200.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Akkor nekem hogy sikerült ,sorosból kivettem csak a nyeles tengelyt ,v motorosból átraktam ,minden ugyanaz volt ,csoport kerék maradt a sorosé ,és azóta is megy hangtalanul .
én bármit el tudok képzelni, hisz van olyan váltónk, amilyet elvileg nem gyártottak ( talán type 3 V6). elméletileg más számunak kellene lennie a fogaknak a nyelestengelynél, ilyenekben nem nagyon szoktak tévedni az angol meg a gyári leírások. aztán jön az az eset, amikor valami olyan van az embernél, ami a gyári doksik szerint nem létezik. Ádinak volt olyan gyári lengőkarja, amibe 1 mm-el kisebb szilent volt, mint kellett volna, nem is nagyon tudtuk belerakni az újat, kellett másik lengőkar, abban persze már a jó méretű cucc volt. szerintem egyszerűen szerencséd volt. nekem jelenleg csak diesel meg v6 váltóm van szétszedve, azok csereszabatosak, de most már kiváncsi lennék hogy van e több féle soros...

ha megnézed ezt a pdf-et, akkor látszik hogy csak az angoloknál miket kavartak váltó ügyben:

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... rtical.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

én még azt vettem észre, hogy ugye ezeket a cuccokat gyártották az angoloknál és a németeknél is, és nem mindig egyeztek a dolgok. pl Ádi mk2 escortjában mint nagy nehezen kideritettük Köln híd van. Én eddig csak az Atlas meg a English hidat ismertem fordéknál, az elöl és a hátul szerelőset. de kiderült hogy van még köln, baby atlas, meg nagyobb english, csak valamelyiket csak angliában valamelyiket meg csak németeknél gyártottak. nem lennék meglepve, ha kiderülne hogy a soros váltó is létezett több féle béléssel...

Re: Poroszka

Posted: Thu Jan 23, 2014 8:46 pm
by Nitrobuster
Bogyo28 wrote:
White Shark wrote:
Bogyo28 wrote:szerintem meg pont nem stimmel, Krisz is próbálkozott már vele kevés sikerrel, azért faragta meg a nyelestengelyt. a type-9-ben a csoportkerék az egy egység, nem tudsz olyat csinálni hogy csak az első fokozat fogaskerék párját cseréled, mert olyan nem létezik:

http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... t9200.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Akkor nekem hogy sikerült ,sorosból kivettem csak a nyeles tengelyt ,v motorosból átraktam ,minden ugyanaz volt ,csoport kerék maradt a sorosé ,és azóta is megy hangtalanul .
én bármit el tudok képzelni, hisz van olyan váltónk, amilyet elvileg nem gyártottak ( talán type 3 V6). elméletileg más számunak kellene lennie a fogaknak a nyelestengelynél, ilyenekben nem nagyon szoktak tévedni az angol meg a gyári leírások. aztán jön az az eset, amikor valami olyan van az embernél, ami a gyári doksik szerint nem létezik. Ádinak volt olyan gyári lengőkarja, amibe 1 mm-el kisebb szilent volt, mint kellett volna, nem is nagyon tudtuk belerakni az újat, kellett másik lengőkar, abban persze már a jó méretű cucc volt. szerintem egyszerűen szerencséd volt. nekem jelenleg csak diesel meg v6 váltóm van szétszedve, azok csereszabatosak, de most már kiváncsi lennék hogy van e több féle soros...

ha megnézed ezt a pdf-et, akkor látszik hogy csak az angoloknál miket kavartak váltó ügyben:

http://www.fordcapri.hu/ftp/Technika/va ... rtical.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

én még azt vettem észre, hogy ugye ezeket a cuccokat gyártották az angoloknál és a németeknél is, és nem mindig egyeztek a dolgok. pl Ádi mk2 escortjában mint nagy nehezen kideritettük Köln híd van. Én eddig csak az Atlas meg a English hidat ismertem fordéknál, az elöl és a hátul szerelőset. de kiderült hogy van még köln, baby atlas, meg nagyobb english, csak valamelyiket csak angliában valamelyiket meg csak németeknél gyártottak. nem lennék meglepve, ha kiderülne hogy a soros váltó is létezett több féle béléssel...

Szerintem sikerült belenyúlni egy 2,3 v6 5ös váltó nyeles tengelyébe annak az áttételei csontra megegyeznek a soroséval. Csak gyártották vagy egy évig.

Re: Poroszka

Posted: Fri Jan 24, 2014 11:04 am
by paniperda
Ma megyek a műhelybe folytatni a szöszölést. Az apósom belenézett, és azt mondta megegyezik a fogszám. Látom esélyét, hogy az angol doksiban csak a 2.8 V6 váltó szerepel, nem említik a 2.0 vagy 2.3 V6 váltóját. Azok megegyezhetnek a soroséval, és ez a motorok teljesítmény adatai szerint is kézenfekvő lenne.

Ha tudok többet, majd írok.

Re: Poroszka

Posted: Fri Jan 24, 2014 12:57 pm
by Bogyo28
paniperda wrote:Ma megyek a műhelybe folytatni a szöszölést. Az apósom belenézett, és azt mondta megegyezik a fogszám. Látom esélyét, hogy az angol doksiban csak a 2.8 V6 váltó szerepel, nem említik a 2.0 vagy 2.3 V6 váltóját. Azok megegyezhetnek a soroséval, és ez a motorok teljesítmény adatai szerint is kézenfekvő lenne.

Ha tudok többet, majd írok.
angoloknál nem volt capriban 2.0 V6 és 2.3 V6 sem, ezért náluk nem létezett 3.22 végáttétel sem. meg a gyakorlat azt mutatja, hogy szinte mindenből volt olyan, amit a gyári doksik szerint nem gyártottak. gyári microfilmről scannelt cikkszámok szerint nem lehetne különbség a V6 type9 váltók közt, a gyakorlatban mégis van. ha a fogszám egyezik, át kell rakni, ha meg nem, akkor ugysem lehet...

Re: Poroszka

Posted: Wed Feb 05, 2014 2:50 pm
by paniperda
Helyzetjelentés. Kerekein a vas jár - kél, olaj nem folyik. :drive:

A sierra sor4 váltója a V6 nyelestengelyével szépen megy, összepasszolt. Rugók felújítva, gátlók cserélve, megemelkedett az autó 5-6 cm minden oldalon. Viszont a régi váltót is összetenném V6 kompatibilis állapotba, ezért kérdezem, hogy van-e valakinek fölös V6 nyelestengelye? Bontott / rossz váltóból 18 fogas?

Ez a leírás alapján a 2.3 nyelestengelye megegyezik fogszámban a sor4gyel.
http://www.type9gearbox.co.uk/type-9-variations.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ugyancsak kérdés, hogy valamiért a jelenlegi állapotában a kuplung tárcsa fordítva került fel, különben a nyelestengelyt tartó tölcsér (nem tudom a szaki nevét, talán front cover a fenti lap nyelvezete szerint) beleütközik. Azt látom, hogy a régi váltón ez a tölcsér (mint ahogy a nyeles tengely is) hosszabb, mint a sor4esén. Ha a sor4ét tettük volna fel talán nem kell a kuplung tárcsát megfordítani. Tudja valaki, hogy gyárilag mennyinek kéne lenni a hosszának? A leírás alapján hosszú tartozik a V6okhoz, rövid a sor4hezt és a dieselhez, de akkor nálam mér lóg bele a kuplungtárcsába?

Köszönet!

Re: Poroszka

Posted: Wed Feb 05, 2014 5:01 pm
by White Shark
Talán mert fordítva tetted fel ,vedd vissza ,és fordítsd meg ,és megszűnik a probléma.Ugye mondtam hogy össze lehet rakni a sorost a ,V, nyelestengellyel .

Re: Poroszka

Posted: Wed Feb 05, 2014 5:09 pm
by White Shark
Szerintem nem a cső ér bele ,hanem a szerkezet villái a tárcsa közepébe ,az is csak akkor ha rá kuplungolsz ,mert a hosszú fele van kívül.

Re: Poroszka

Posted: Thu Feb 06, 2014 11:08 am
by Bogyo28
White Shark wrote:Talán mert fordítva tetted fel ,vedd vissza ,és fordítsd meg ,és megszűnik a probléma.Ugye mondtam hogy össze lehet rakni a sorost a ,V, nyelestengellyel .
ha jól értam azt írja, hogy azért kell fordítva feltenni, hogy rajta legyen a ricnin a kuplung, és az meg azért lehet, mert a soros és a v nyelestengely nem egyforma, máshol van rajta a ricni. az össze lehet rakni, és a jó nem egy fogalom.