Page 1 of 2

Fűtés

Posted: Wed Nov 28, 2012 12:08 pm
by hunya
sziasztok!
Csak az én érzésem -mk1ben, de asszem ez mind1 mert a mk2ben is ilyen a fűtőventi -, hogy a venti bekapcsolt állapotban a saját ventillátor szele miatt csak alulra és szélvédőre tud normális meleget küldeni. a Ventillátor forgó szele pedig simán kinyomodik az műszerfal oldalsó szellőzőire? Vag yestleg vmit roszul tettem/tettünk be?

köszi
üdv

Re: Fűtés

Posted: Wed Nov 28, 2012 12:23 pm
by Bogyo28
hunya wrote:sziasztok!
Csak az én érzésem -mk1ben, de asszem ez mind1 mert a mk2ben is ilyen a fűtőventi -, hogy a venti bekapcsolt állapotban a saját ventillátor szele miatt csak alulra és szélvédőre tud normális meleget küldeni. a Ventillátor forgó szele pedig simán kinyomodik az műszerfal oldalsó szellőzőire? Vag yestleg vmit roszul tettem/tettünk be?

köszi
üdv
a müszerfal 2 oldalán található 2db félig elkészült halálcsillag nem tud meleg levegőt fújni, valamiért így álmodták meg a tervezők, hogy a fűtőradiátor után csak alulra és felülre mennek csövek. a 2 oldalso basz csak a kinti hideget tudja beküldeni...

Re: Fűtés

Posted: Wed Nov 28, 2012 12:27 pm
by hunya
Bogyo28 wrote:
hunya wrote:sziasztok!
Csak az én érzésem -mk1ben, de asszem ez mind1 mert a mk2ben is ilyen a fűtőventi -, hogy a venti bekapcsolt állapotban a saját ventillátor szele miatt csak alulra és szélvédőre tud normális meleget küldeni. a Ventillátor forgó szele pedig simán kinyomodik az műszerfal oldalsó szellőzőire? Vag yestleg vmit roszul tettem/tettünk be?

köszi
üdv
a müszerfal 2 oldalán található 2db félig elkészült halálcsillag nem tud meleg levegőt fújni, valamiért így álmodták meg a tervezők, hogy a fűtőradiátor után csak alulra és felülre mennek csövek. a 2 oldalso basz csak a kinti hideget tudja beküldeni...
jajaja, sajna ezt tapasztaltam én is
mintha ehhez a 2 halálcsillaghoz olasz etrevzőket hívtak volna, akiknek pénteken már nem volt kedvük dolgozni és gyorsba összedobtak vmit :-D

Re: Fűtés

Posted: Wed Nov 28, 2012 9:53 pm
by capriv6
Sportautón soha nem fog ott meleg levegő lenni...mivel az csak a kéz hűtésére szolgál...
ez a 60-70-es évekre jellemző..
nekem bejön....
ez számomra olyan mint "egy igazi férfinak cupé autója van".... :mrgreen:

Bogyo28 wrote:
hunya wrote:sziasztok!
Csak az én érzésem -mk1ben, de asszem ez mind1 mert a mk2ben is ilyen a fűtőventi -, hogy a venti bekapcsolt állapotban a saját ventillátor szele miatt csak alulra és szélvédőre tud normális meleget küldeni. a Ventillátor forgó szele pedig simán kinyomodik az műszerfal oldalsó szellőzőire? Vag yestleg vmit roszul tettem/tettünk be?

köszi
üdv
a müszerfal 2 oldalán található 2db félig elkészült halálcsillag nem tud meleg levegőt fújni, valamiért így álmodták meg a tervezők, hogy a fűtőradiátor után csak alulra és felülre mennek csövek. a 2 oldalso basz csak a kinti hideget tudja beküldeni...

Re: Fűtés

Posted: Wed Nov 28, 2012 9:56 pm
by Pudva
capriv6 wrote:Sportautón soha nem fog ott meleg levegő lenni...mivel az csak a kéz hűtésére szolgál...
ez a 60-70-es évekre jellemző..
nekem bejön....
ez számomra olyan mint "egy igazi férfinak cupé autója van".... :mrgreen:
Amit hiányolok 'ha már itt tartunk' ami nekem hiányzik, hogy a jobb kezemnél középen is jöjjön be levegő, szintén a kézhűtés miatt.

Re: Fűtés

Posted: Wed Nov 28, 2012 10:20 pm
by capriv6
Szerintem ugy gondolkodtak hogy a jobb kezed ugy is a váltókaron van :twisted:

Pudva wrote:
capriv6 wrote:Sportautón soha nem fog ott meleg levegő lenni...mivel az csak a kéz hűtésére szolgál...
ez a 60-70-es évekre jellemző..
nekem bejön....
ez számomra olyan mint "egy igazi férfinak cupé autója van".... :mrgreen:
Amit hiányolok 'ha már itt tartunk' ami nekem hiányzik, hogy a jobb kezemnél középen is jöjjön be levegő, szintén a kézhűtés miatt.

Re: Fűtés

Posted: Thu Nov 29, 2012 10:24 am
by nyujoe
Pudva wrote:Amit hiányolok 'ha már itt tartunk' ami nekem hiányzik, hogy a jobb kezemnél középen is jöjjön be levegő, szintén a kézhűtés miatt.
...nem annyira esztétikus de taunus műszerfal beépíthető és máris megoldódott a középső hűtés :)

Re: Fűtés

Posted: Thu Nov 29, 2012 2:08 pm
by Pudva
capriv6 wrote:Szerintem ugy gondolkodtak hogy a jobb kezed ugy is a váltókaron van :twisted:

Pudva wrote:
capriv6 wrote:Sportautón soha nem fog ott meleg levegő lenni...mivel az csak a kéz hűtésére szolgál...
ez a 60-70-es évekre jellemző..
nekem bejön....
ez számomra olyan mint "egy igazi férfinak cupé autója van".... :mrgreen:
Amit hiányolok 'ha már itt tartunk' ami nekem hiányzik, hogy a jobb kezemnél középen is jöjjön be levegő, szintén a kézhűtés miatt.
Oké, de az is megtud izzadni, a nagy hajtásban! 8-)

Re: Fűtés

Posted: Thu Nov 29, 2012 9:51 pm
by daytona
Pudva wrote: Oké, de az is megtud izzadni, a nagy hajtásban! 8-)
Esetleg akkor csereld le sierrara a Caprit :mrgreen: Ott van kozepso legbefuvo! :lol:

Egyebkent az en Caprim marha jol futott, untig eleg volt, hogy az ablakra es a labakra menjen a meleg, izzadtam mint k..va a templomban. Kialltam a garazsbol, becsuktam a kaput, kieertem az utca vegere, visszatoltam a szivatot es mar jott a langyos fuvallat. A ceges JTD Fiattal mire keresztulerek a varoson, epp kezd kifagyni a seggem :h:

Re: Fűtés

Posted: Thu Nov 29, 2012 10:03 pm
by Bogyo28
daytona wrote:
Pudva wrote: Oké, de az is megtud izzadni, a nagy hajtásban! 8-)
Esetleg akkor csereld le sierrara a Caprit :mrgreen: Ott van kozepso legbefuvo! :lol:

Egyebkent az en Caprim marha jol futott, untig eleg volt, hogy az ablakra es a labakra menjen a meleg, izzadtam mint k..va a templomban. Kialltam a garazsbol, becsuktam a kaput, kieertem az utca vegere, visszatoltam a szivatot es mar jott a langyos fuvallat. A ceges JTD Fiattal mire keresztulerek a varoson, epp kezd kifagyni a seggem :h:
az új tádék ilyenek, nagyon kevés a veszteséghője, mert jobb a hatásfoka (azért eszik kevesebbet). nekem a tranyó amíg beérek melózni, el sem kezd langyosodni. most cseréltem a 88 fokos termosztátot 92 fokosra, remélem valamit javít a helyzeten...

Re: Fűtés

Posted: Thu Nov 29, 2012 10:38 pm
by Tibi
Bogyo28 wrote: az új tádék ilyenek, nagyon kevés a veszteséghője, mert jobb a hatásfoka (azért eszik kevesebbet). nekem a tranyó amíg beérek melózni, el sem kezd langyosodni. most cseréltem a 88 fokos termosztátot 92 fokosra, remélem valamit javít a helyzeten...
igyál meg valamit mielőtt elindulsz..nem ? :mrgreen:

Re: Fűtés

Posted: Thu Nov 29, 2012 10:46 pm
by szszaby
Vagy felgyújtja a td-t és akkor lehet melegedni. :mrgreen:
A gázolaj amúgy is fűtésre való meg a traktorba, teherautóba.

Re: Fűtés

Posted: Thu Nov 29, 2012 11:02 pm
by capriv6
Akkor a capriban azért jo a fűtés mert szar hatásfoka van a motornak...
emlékeim szerint mikor még téli capris is voltam sosem volt bajom a fűtéssel...

Bogyo28 wrote:
daytona wrote:
Pudva wrote: Oké, de az is megtud izzadni, a nagy hajtásban! 8-)
Esetleg akkor csereld le sierrara a Caprit :mrgreen: Ott van kozepso legbefuvo! :lol:

Egyebkent az en Caprim marha jol futott, untig eleg volt, hogy az ablakra es a labakra menjen a meleg, izzadtam mint k..va a templomban. Kialltam a garazsbol, becsuktam a kaput, kieertem az utca vegere, visszatoltam a szivatot es mar jott a langyos fuvallat. A ceges JTD Fiattal mire keresztulerek a varoson, epp kezd kifagyni a seggem :h:
az új tádék ilyenek, nagyon kevés a veszteséghője, mert jobb a hatásfoka (azért eszik kevesebbet). nekem a tranyó amíg beérek melózni, el sem kezd langyosodni. most cseréltem a 88 fokos termosztátot 92 fokosra, remélem valamit javít a helyzeten...

Re: Fűtés

Posted: Fri Nov 30, 2012 2:37 pm
by Bogyo28
szszaby wrote:Vagy felgyújtja a td-t és akkor lehet melegedni. :mrgreen:
A gázolaj amúgy is fűtésre való meg a traktorba, teherautóba.
teherautóval járok...

Re: Fűtés

Posted: Fri Nov 30, 2012 3:06 pm
by szszaby
Bogyo28 wrote:
szszaby wrote:Vagy felgyújtja a td-t és akkor lehet melegedni. :mrgreen:
A gázolaj amúgy is fűtésre való meg a traktorba, teherautóba.
teherautóval járok...
Az nem az 8-) Nekem a tehetótó az a 3,5 t feletti.