Page 4 of 7

Re: Buliwyf 82-es

Posted: Mon Jul 02, 2012 12:11 pm
by White Shark
Egy párat már szétszedtünk de semmi nem egyértelmű ,volt hogy csak egyikfelén vagy ellenkező oldalon ,vagy mindkettő oldalon volt erősítés gyári v motoros dobozon ,pedig előttünk senki nem nyúlt bele ,az sem mindegy melyik ország piacára gyártották ,az adattábla beazonosítása után van olyan mk2 kasznink ami a francia piacra készült.A most készülő mk1 gyári 2000 v6 doboz bal oldalán volt csak ilyen erősítés megmagyarázhatatlan okból, most kapott mindkét fele .

Re: Buliwyf 82-es

Posted: Mon Jul 02, 2012 3:00 pm
by szszaby
Akkor össze-vissza szerelték ezeket, ahogy sikerült úgy jött le a szalagról.

Re: Buliwyf 82-es

Posted: Mon Jul 02, 2012 10:33 pm
by Buliwyf
Szerintem össze vannak hányva ezek a kocsik sajna... A nyúlványok is tele vannak lyukkal, nem csoda, hogy szétrohadnak.
A Ford megmutatta, hogy kell összehányni valamit.
Az az igazság, ahogy néztem az újjáépítőket, ott rendesen meg vannak csinálva a gépek, van bennük anyag, de ide Európába áttérve elfelejtenek tervezni..
Az első futóműve is elég satnya szegénynek..

A hátsó részen az jutott eszembe, hogy a lengéscsillapítót kicserélem egy olyanra, ami egybe van építve egy rugóval.
Valami ilyesmire gondolok ( a két szélsőre):
http://kepfeltoltes.hu/091016/lcs.szett ... es.hu_.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagy ilyenre:
http://www.hondatuningbolt.hu/images/fk ... eb5a43df6c" onclick="window.open(this.href);return false;
Így, ha erősíteni akarom a rugózást nem kell eldobnom a laprugót, mintha gyári lenne :mrgreen:

A nyúlvány mintákat nem dobom el az fix. Amint teljesen összeraktam a hátsókat, megcsinálom az elsőket is :-D
Ha készen leszek a saját vasammal, akár csinálhatok is, ha kell majd valakinek.

Re: Buliwyf 82-es

Posted: Mon Jul 02, 2012 11:24 pm
by Bogyo28
coil-over a cucc neve. ha a laprugoból csak a főlapot hagyod meg, és beteszel hátra is egy coil-over-t, akkor könnyen állíthatóvá válik a hátsó magasság is. bár a lengéscsillapító becsatlakozását érdemes megerősíteni, és a gyári lengéscsillapító sem lesz jó (tul vékony a szára, min 16-os szár kell a gátlófelújítók szerint. jó lehet egy 51 mm-s vastag falu cső, köré a coil over menetes szára bele meg egy golf keményített első patron). coil-over cuccokat vehetsz készen is, de le is lehet gyártatni:

http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... detpnd1um5" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.rallydesign.co.uk/index.php? ... detpnd1um5" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.rallydesign.co.uk/index.php? ... detpnd1um5" onclick="window.open(this.href);return false;

előre is jó ilyet rakni a gyári helyére, könnyüvé válik a magasság beállítása

Re: Buliwyf 82-es

Posted: Mon Jul 02, 2012 11:37 pm
by Buliwyf
Köszönöm a linket és a tanácsot, megfogadom.:)

Re: Buliwyf 82-es

Posted: Sun Jul 22, 2012 11:48 pm
by Buliwyf
Üdv ismét!

Az elmúlt hetekben eddig sikerült jutnom a vassal:

http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;

A régi és az új lemezt nem sikerült valami jól egymás mellé rakva összehegeszteni:
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nem lett a legjobb így maradok az átlapolásnál, végigvarrva mindkét oldalt...

http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;

A lemezek összehozása elől nem lett gyári, kicsit benéztem, de talán megteszi így is :) :
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;

Elkezdtem az első nyúlványok másolását is:
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;

A hegesztési varratokkal sokat szívtam, mert ami ment a gyakorló darabon naná, hogy nem sikerült valami faszán a vason :/
Annak ellenére, hogy szabit is kivettem, elég lassan haladtam, de sebaj egyszer elkészül :D

Re: Buliwyf 82-es

Posted: Mon Jul 23, 2012 7:15 am
by Tibi
Szégyenkezni azért nem kell még :-)

Re: Buliwyf 82-es

Posted: Mon Jul 23, 2012 11:32 am
by Bogyo28
alakul ez azért! a padlolemezbe esetleg lehetne kalapálni némi bordákat, hogy ne huppogjon, de teljesen jó lesz egyébként.

Re: Buliwyf 82-es

Posted: Mon Jul 23, 2012 12:14 pm
by Wendike
Jó lesz ez csak így tovább :!:

Én nem vagyok híve a lemezek átlapolásának, nem lehet rendesen kitakarítani a lemezek között és előbb utóbb elkezd rozsdásodni újra. A régi lemezt addig kell kivágni még el nem éred a jó hegeszthető lemezt és azokat könnyebb összehozni az új lemezzel.

A padlólemezbe kellene borda mert azok merevítik az egészet és az üléstartónál is kellene merevítés... szerintem... :-)

Re: Buliwyf 82-es

Posted: Mon Jul 23, 2012 7:52 pm
by Tibi
Most az jutott eszembe, hogy a gyári küszöb alján nincs véletlenül szellőző / vízkivezető nyílás ?

Re: Buliwyf 82-es

Posted: Mon Jul 23, 2012 9:57 pm
by Bogyo28
Tibi wrote:Most az jutott eszembe, hogy a gyári küszöb alján nincs véletlenül szellőző / vízkivezető nyílás ?
de van, főleg a sibedásnál, mert ott oda folyik a víz fentről...

Re: Buliwyf 82-es

Posted: Mon Jul 23, 2012 10:06 pm
by szszaby
Jó lesz az, mindig a saját munka a legjobb.

Re: Buliwyf 82-es

Posted: Tue Jul 24, 2012 5:58 am
by Buliwyf
A küszöb végét kicsit elnéztem, szóval az saját gyártmány lett :). Nálam sima kivágás van a tetőn szóval nem oda folyik a víz.
Én megpróbálom lezárni az egészet, hogy csak az utastérből legyen max nyitott. Alulról nem szeretném, ha a küszöbbe bemenne a víz. Az átlapolásokat
is mindkét oldalról lezárom, szóval az is zárt lesz és reményeim szerint nem fog rozsdásodni. Ami a gyári padlóba van hajlítás azt csak hátra teszek majd mert elől ott a nyúlvány és a váltótartó lemez, meg persze a küszöbnél is lefele le van hajlítva. Tegnap megnyomkodtam, de szinte meg se mozdult.
A sárvédőt is csavarosra oldom meg. A motortérbe, ahol gyárilag hegesztik fel én azt egyenesen fogom felvinni, anyát ráhegesztve, küszöbnél szintén, elől lesz egy kicsit hancurkásabb, de majd megoldom valahogy :-)

szszaby
Te a hegesztőgépeddel milyen fokozaton csinálod a ponthegesztést? Én 4 es fokozaton 3+1,5 rovátka az előtolás, így láttam úgy, hogy eléggé egybeolvasztja a fémeket. Az átlapolásokat próbáltam hulladék lemezen végigvarrást, de nem tudtam normálisan egyenesen vezetni.
Nem tudom úgy jó-e ha egymásmellé pontozom úgy jó lesz-e?

Re: Buliwyf 82-es

Posted: Tue Jul 24, 2012 9:04 am
by szszaby
A ponthegesztést ha jó a lemez én is 4-es fokozaton csinálom az előtolás meg adja magát lehet hallani a hangján, hogy jó e. A küszöbre meg mindenképpen kell lyuk, még ha csak úgy csinálod, hogy ahol alul összeér a két lemez ( a belső és a külső küszöb) ott megnyitni egy kicsit. Pára mindig keletkezik és ha az nem folyik ki rohad a lemez.

Re: Buliwyf 82-es

Posted: Tue Jul 24, 2012 4:47 pm
by Bogyo28
ez a 4-s fokozat ez milyen erösségü gépre igaz? nekünk 170-s van, ott a 4-s már csunyán elégeti a lemezt. viszont ez a ponthegesztés ez nekünk a Tibivel nem sikerült túl jóra, ezért érdeklödnék a technika felöl...