Page 3 of 22

Posted: Thu Jul 28, 2005 11:38 pm
by Nitrobuster
Ezen csak azért csodálkozom, mert a 80-as években még a szoc autókon is volt (aktív)fékerőszabályzó. Gondolom nagy szerepet játszott benne a tajga futómű.

Posted: Thu Jul 28, 2005 11:43 pm
by Peti
Egy haverom most újít fel egy IZS-t, és abban négydugattyús féknyereg van gyárilag!
3 helyen kell egy féknyerget légteleníteni! :twisted:

Posted: Thu Jul 28, 2005 11:52 pm
by Nitrobuster
Capripower wrote:Egy haverom most újít fel egy IZS-t, és abban négydugattyús féknyereg van gyárilag!
3 helyen kell egy féknyerget légteleníteni! :twisted:
Na ez egy jó példa. Az IZS-ben (power by moskvich) is van a hátsóhíd fölött fékerőszabályzó. A fék + brutál jó.


Image

Posted: Fri Jul 29, 2005 1:44 am
by Peti
Hát elég bunkóság a Ford részéről, hogy még a 80-as évek közepén is spóroltak, egy amúgy sem olcsó 100X lóerős autóban a fékkel, amikor pl. egy '79-es 60 lovas dízel Merciben olyat fog a négy tárcsa, hogy leszakad a kaszni! :evil:
De,hogy mást ne mondjak a nagypolszkiban is már ekkor rég négy tárcsa volt, pedig igencsak 100 ló alatt volt! :(

Posted: Fri Jul 29, 2005 6:51 pm
by German Capri
Ja,bunkóság volt,de nem volt kötelező megvenni,akinek nem tetszett az vett polákot :lol:

Posted: Fri Jul 29, 2005 7:49 pm
by Peti
Valószínű, hogy leginkább az ára nem tetszett. 81-ben kb. 5 nagypolákot lehetett volna venni egy 2.8i árán.
Vicces, hogy az én első autóm majdem egy nagypolák lett, csak elég beteg volt motorikusan és nem sokkal utána vettem meg a Caprit.

Posted: Fri Jul 29, 2005 8:46 pm
by CAPRiMANiA
Sziasztok. Amit írtam, tartom, ellenőrizhető az állításaim igazsága a megfelelő könyvek segítségével.

A teherautó egy más téma, nem ide való.

Fékezéskor előreterhelődik a jármű súlya, a hátsó féknek ezért jóval gyengébben kell fognia, hiszen ha olyan erős, mint az első, akkor terhelés nélkül leblokkol - és kitörhet a jármű hátulja.

Éppen ezért úgy tervezték, hogy vagy egy terhelésfüggő fékerőszabályzó leszabályozza a hátsó tengelyt, vagy ahogy a Caprinál, kiszámították, hogy mennyi erőnek kell hátra jutnia , hogy ne blokkoljon előbb a hátsó tengely, mint az első, és ezt a főfékhenger így szolgáltatja.

Mivel gyári, barkácsolatlan 2.8i-t nem láttam ilyen részletességgel, ezért arról nem nyilatkozhatok, (a Haynes mondjuk nem ír fékerőszabályzóról ott sem), viszont amit sokan szabályzónak hisznek, az a régebbi caprikban a motortérben található vészjelző rendszer, (Street fotóján jól látszik) ha kimegy valamelyik fékkör, a dugattyú elcsúszik valamely irányba, és felgyullad a műszerfalon az izzó.

Granada nyereg + capri tárcsa: a Granada nyerget nem módosítottam, de 2 mm-el vastagabb a granada tárcsa, tehát le lehet köszörülni a szélesítő betétekből annyit, igy kisebb alátét kell, és a kerékagyba sem ér bele - ala capri-3 motyója.

2 féle megoldás, mindkettő működik. Nekem nem volt lehetőségem síkköszörülni, csak esztergálni, ezért csináltam úgy, ahogy.

Posted: Sat Jul 30, 2005 2:10 am
by Peti
Hali! Az én autómban így néz ki a cucc:

ImageImage

Egyébként a nagy könyv azt írja, hogy a 2.8i-nél és a turbo-nál van hátul, -vagy hátra fékerőszabályzó szelep!
Nálam csak a hátsó kör megy át rajta, és biztos hogy ez semmit sem jelez, mert gyárilag nincs rajta gomba!
Arra tudok gondolni, hogy ez egy nyomáscsökkentő szelep, ami a hátsó kört leszabályozza, egy gyárilag beállított érték szerint az elsőhöz képest, nem pedig egy a terhelést is figyelembe vevő dinamikus fékerőszabályzó szelep, ami a hátsó hídnál van :!:
Hogy létezett-e ilyen Capri, vagy ezt hívták akkoriban nyomásszabályzó szelepnek, az kérdés. :?:

Posted: Sat Jul 30, 2005 11:32 am
by Peti
Most néztem meg egy magyarra fordított német könyvben (Gépjárműtechnika), így szerepel:
Fékerőszabályozó (Nyomáscsökkentő rögzített átkapcsolási ponttal).

Posted: Tue Aug 02, 2005 9:06 pm
by Bogyo28
CAPRiMANiA wrote:Nem a vita kedvéért mondom, de én másképp tapasztaltam. A granada 2.8i nyereg + hűtött capri tárcsa összepárosításához nem elég 2 esztergált távtartó (a sok egymásra rakott alátét barbárság, és biztonsági szempontból sem kielégítő - a fékkel nem jó játszani). Nekem jócskán kellett esztergálni a kerékagyból, illetve flexelni kicsit a nyeregből (vannak fotóim)

Továbbá minél gyengébb a hátsó fék az elsőhöz képest, annál stabilabban viselkedik a kocsi fékezéskor (bizonyos határig) - a fékezéskori kitörést ("keresztbeállást") a túl erős hátsó fék okozhatja - ezért van bizonyos autókon terhelésfüggő fékerőszabályzó.
nekem elég volt 2 távtartó + 2 hosszabb csavar, igaz a tárcsa citroen saxo-é. flexelni esztergáni nem kellett semmiből, 13-as felni van fenn.

Posted: Tue Aug 02, 2005 9:16 pm
by Bogyo28
Capripower wrote:Hali! Az én autómban így néz ki a cucc:


Egyébként a nagy könyv azt írja, hogy a 2.8i-nél és a turbo-nál van hátul, -vagy hátra fékerőszabályzó szelep!
Nálam csak a hátsó kör megy át rajta, és biztos hogy ez semmit sem jelez, mert gyárilag nincs rajta gomba!
Arra tudok gondolni, hogy ez egy nyomáscsökkentő szelep, ami a hátsó kört leszabályozza, egy gyárilag beállított érték szerint az elsőhöz képest, nem pedig egy a terhelést is figyelembe vevő dinamikus fékerőszabályzó szelep, ami a hátsó hídnál van :!:
Hogy létezett-e ilyen Capri, vagy ezt hívták akkoriban nyomásszabályzó szelepnek, az kérdés. :?:
én ilyet egy granadából vadásztam ki, erre mondták hogy ez egy mezei fékerőszabályozó, ezt tervezem berakni a hátsó tárcsák felrakásakor. amit srteet fotozott, az biztos hogy visszxajelző, miután kiirtottam a kocsiból alaposan szétszedtem és megnéztem, mást nem tud csinálni csak visszajelezni.

Posted: Tue Aug 02, 2005 9:37 pm
by Peti
Nem tudom, hogy ez elég-e a hátsó tárcsákhoz, vagy esetleg lehet-e állítani rajta?! (mert van rajta két csavar)
De az tuti, hogy mindenképpen kell valami, mert jóval erősebb lesz a hátsó fék!
Mindenesetre kiváncsi vk, hogy, hogy fog viselkedni a vas.
Hogy áll a projekt?

Posted: Wed Aug 03, 2005 5:10 pm
by Bogyo28
őszig jegelve a project. addig autozni akarok, majd szeptemberben motor csere, hátsó fék tuning + ami még kijön. spoiler is felkerül rá előre, a hátsó meg ki lesz cserélve, tavasszal pedig kijavíttatom a fényezésen a sérüléseket.

a célmotor:

Image

:shock: :lol:

Posted: Wed Aug 03, 2005 5:36 pm
by gizmo
szép lesz! Ugyanaz mint Driver-nek? Az Ővével hogy álltok? Rég hallottam róla... :?:

Posted: Wed Aug 03, 2005 6:19 pm
by Peti
bogyo28 wrote:őszig jegelve a project. addig autozni akarok, majd szeptemberben motor csere, hátsó fék tuning + ami még kijön. spoiler is felkerül rá előre, a hátsó meg ki lesz cserélve, tavasszal pedig kijavíttatom a fényezésen a sérüléseket.

a célmotor:



:shock: :lol:
Whoaa :!: :shock: