Page 1 of 3

tárcsafék hátra

Posted: Mon May 23, 2005 9:24 pm
by Bogyo28
Ha jól tudom nem én vagyok az egyetlen aki ezen a témán dolgozik. én kb 50%ban vagyok meg a dologgal, és ugy néz ki hogy már minden meg van csak össze kell rakni, de támadt egy agymenésem. a kéziféket gondolkozom bovdenesröl hidraulikusra cserélni. ráadásul az lenne a tuti, ha ehez nem külön féknyerget használnánk, hanem a felkerülendő nyerget amit a sima fékhez is használnék. erre kellene nekem ötlet, hogy hogy legyen megoldva. vannak rémálmaim a megvalósítást illetőleg, de kiváncsi lennék mások ötleteire, biztos van valakinek egyszerübb és jobb ötlete nálam.

Egyenlőre igy néz ki a fékproject: granada szervódob, elöl citoen saxo hütött tárcsa, granada 2.8i első nyereg, hátul citroen bx van escort elsö tárcsa és sierra hátsó nyereg. tudom hogy van ennnél jobb megoldás meg komolyabb is, de ez nem kiván nagy átalakítást, olcsó és elfér a 13-as kerekek alatt is.

Posted: Mon May 23, 2005 9:43 pm
by Nitrobuster
Valószínüleg a hidraulikus kézifék munkahengerét és az olajtartályt az utastérbe kellene raknod.És elveztené a rögzitőfék szerepét.

Posted: Mon May 23, 2005 9:49 pm
by Bogyo28
Az tiszta, hogy az utastérbe kerülne a cucc, de miért veszítené el a rögzitöfék szerepét? legalábbis ugy szeretném megoldani, hogy rögzitőfék legyel bovden nélkül, a kézifékes fordulókhoz ugyis béna vagyok :oops:

Re: tárcsafék hátra

Posted: Mon May 23, 2005 9:49 pm
by taunus73sw
bogyo28 wrote:Ha jól tudom nem én vagyok az egyetlen aki ezen a témán dolgozik. én kb 50%ban vagyok meg a dologgal, és ugy néz ki hogy már minden meg van csak össze kell rakni, de támadt egy agymenésem. a kéziféket gondolkozom bovdenesröl hidraulikusra cserélni. ráadásul az lenne a tuti, ha ehez nem külön féknyerget használnánk, hanem a felkerülendő nyerget amit a sima fékhez is használnék. erre kellene nekem ötlet, hogy hogy legyen megoldva. vannak rémálmaim a megvalósítást illetőleg, de kiváncsi lennék mások ötleteire, biztos van valakinek egyszerübb és jobb ötlete nálam.

Egyenlőre igy néz ki a fékproject: granada szervódob, elöl citoen saxo hütött tárcsa, granada 2.8i első nyereg, hátul citroen bx van escort elsö tárcsa és sierra hátsó nyereg. tudom hogy van ennnél jobb megoldás meg komolyabb is, de ez nem kiván nagy átalakítást, olcsó és elfér a 13-as kerekek alatt is.
No ez érdekelne engem is, kivánxsi leszek az eredményre!!

Posted: Mon May 23, 2005 10:01 pm
by Nitrobuster
Nincs rajta gomb se racsni, ha felhúzod és elengeded leesik.

Posted: Mon May 23, 2005 10:06 pm
by Blant
Bizony az egy olyan. Amondeon is bowdenes a kézi, pedig ott hátul hűtött tárcsák rulez :twisted:

Posted: Mon May 23, 2005 10:09 pm
by Bogyo28
Nitrobuster wrote:Nincs rajta gomb se racsni, ha felhúzod és elengeded leesik.
rémálmaimban az szerepelt, hogy a kézifékkart és a racsnihoz szükséges cuccokat meghagynám a mókolt kézifék szerkezeten is, hogy racsnizzon és rögzitőfékezzen. bár még nem ástam magam bele ebbe a témába, inkább azon gondolkodtam idáig, hogy azt hogyan tudom megoldani, hogy a hátra menő fékkörbe beiktatni még egy munkahengert ugy, hogy az normál fékezéskor átengedi az olajat, amikor behuzom a kéziféket akkor pedig csak hátrafelé nyomja az olajat, előre felé nem. erre kellene megoldás első körben azt hiszem 8)

Posted: Mon May 23, 2005 10:13 pm
by Blant
Amit mondassz, azt lehetne úgy, hogy a légtelenítő csavar helyére kötni a kézifék munkahengeréhez menő fékcsövet és a kéziféknél megoldani a légtelenítést. A baj az, hogy ha behúzod és úgy hagyod, az azért egy fél nap alatt enged ám szerintem. Nem hiszem, hogy ugyanúgy tartana, mint a rendes bowdenes, de ez csak szerény, sőt még annál is szerényebb vélemény egy laikustól!
S had tegyem még hozzá, hogy zseni vagy, ha megoldod a hátsó tárcsát, meg az első hűtöttet 13-as felni alá. Engem is érdekel a dolog, bár a 2,3 autómatával eddig még mindíg sikerült megállni :-)

Posted: Mon May 23, 2005 10:15 pm
by Bogyo28
streetracer21 wrote:Amit mondassz, azt lehetne úgy, hogy a légtelenítő csavar helyére kötni a kézifék munkahengeréhez menő fékcsövet és a kéziféknél megoldani a légtelenítést. A baj az, hogy ha behúzod és úgy hagyod, az azért egy fél nap alatt enged ám szerintem. Nem hiszem, hogy ugyanúgy tartana, mint a rendes bowdenes, de ez csak szerény, sőt még annál is szerényebb vélemény egy laikustól!
a légtelenítő helyére kötnivel az a baj, hogy az olajat visszanyomja a föfékhengerbe, és nem fog be a pofa...

az első hütött nem probléma, gyárilag is volt ilyen, csak itthon nem nagyon van ilyen tárcsa, vagy nagyon drága. citroen saxo 1.6i első hütött tárcsája szinte ugyanakkora mint a gyári capri hűtött, 11000 a kettő, csak 2 mm-el nagyobb az átméröje, de ha már felrakod ide a granada nagyobb nyergét simán elfér minden. csak 4 lyukat kell furatni esztergályossal a tárcsára és mehet is a helyére, de majd rakok fel képeket róla.

Posted: Mon May 23, 2005 10:17 pm
by Nitrobuster
Ehhez vannak különböző áteresztő szelepek.De be kéne szerezned egy állítható fékerő szabályzót.

Posted: Mon May 23, 2005 10:20 pm
by Bogyo28
granada fékerő szabályzom van, az szerinted jó lehet ide? állítható miben volt vagy hol lehet szerezni?

Posted: Mon May 23, 2005 10:31 pm
by Nitrobuster
Szerintem az is jó.Egy excenterrel szokták megoldani, hogy egy karral tudd állítani a hátsó féket. Mert előfordulhat, hogy nagy fékezésnél blokkolja a hátsó kereket.

Posted: Mon May 23, 2005 10:33 pm
by Blant
bogyo28 wrote:
streetracer21 wrote:Amit mondassz, azt lehetne úgy, hogy a légtelenítő csavar helyére kötni a kézifék munkahengeréhez menő fékcsövet és a kéziféknél megoldani a légtelenítést. A baj az, hogy ha behúzod és úgy hagyod, az azért egy fél nap alatt enged ám szerintem. Nem hiszem, hogy ugyanúgy tartana, mint a rendes bowdenes, de ez csak szerény, sőt még annál is szerényebb vélemény egy laikustól!
a légtelenítő helyére kötnivel az a baj, hogy az olajat visszanyomja a föfékhengerbe, és nem fog be a pofa...

az első hütött nem probléma, gyárilag is volt ilyen, csak itthon nem nagyon van ilyen tárcsa, vagy nagyon drága. citroen saxo 1.6i első hütött tárcsája szinte ugyanakkora mint a gyári capri hűtött, 11000 a kettő, csak 2 mm-el nagyobb az átméröje, de ha már felrakod ide a granada nagyobb nyergét simán elfér minden. csak 4 lyukat kell furatni esztergályossal a tárcsára és mehet is a helyére, de majd rakok fel képeket róla.

Milyen igaz :oops: Mondtam, hogy laikus :-)

Posted: Tue Apr 18, 2006 12:42 pm
by szszaby
Itt folytatom a bemutatkozás témakör helyett mert ennek már itt a helye.

Tisztában vagyok vele mit mondasz de szerintem nincsen teljesen igazad.
Mert ha egy nagyobb tárcsához való féknyerget egy kissebb tárcsához rakok akkor ugyebár beljebb kerül a tárcsa a féknyeregben tehét a betét teljes felülete fogni fog nem fog feszülni. A rosszabbik megoldás ha kissebb tárcsához valót próbálnánk rakni nagyobb tárcsához akor igaz lenne szerintem hogy a betét feszülne és félrekopna mert magyarul kilógna a tárcsából.

Egyébként megmértem az este a legnagyobb tárcsát amit a féknyergemmel be lehet építeni a 13" vasfelnibe. Méréseim szerint a 240-es tárcsa neccesen fér el. Túl vastag a féknyereg kengyele mert alumíniumból van.

Posted: Tue Apr 18, 2006 2:47 pm
by Tibi
az egyik CF magazinban találtam hátsó tárcsa átalakítást. Képregény szintű a leírás de hátha segít vkinek, holnap be tudom szkennelni és akkor felpakolom vhova.