Page 57 of 341
					
				
				Posted: Sun Oct 14, 2007 6:50 pm
				by proteus
				levelboss wrote:capriv6 wrote:Hogy enyivel meg anyival megy az autód....
Erre egyszerü választ ad a matematika!!
Fordulatszám/Váltó áttét / Difi * Kerék kerület (méterben) * 60/1000=....Km/h
ha valakinek magas akkor nézzen utánna:)
És hol szerepel benne a motor teljesítménye vagy forgatónyomatéka? 

 
Az ott szerepel, hogy a motor mekkora ellenállást tud legyőzni mennyi idő alatt, milyen gyorsan éri el az adott fordulatszámot stb. Ez pedig azt mutatja meg hogy adott fordulatszám, áttétel, kerékméret mellett mekkora utat tud megtenni adott idő alatt. Nincsen benne semmi hókusz-pókusz.
 
			 
			
					
				
				Posted: Sun Oct 14, 2007 7:46 pm
				by levelboss
				Akkor jó. Vágom.
			 
			
					
				
				Posted: Sun Oct 14, 2007 8:07 pm
				by capriv6
				proteus wrote:levelboss wrote:capriv6 wrote:Hogy enyivel meg anyival megy az autód....
Erre egyszerü választ ad a matematika!!
Fordulatszám/Váltó áttét / Difi * Kerék kerület (méterben) * 60/1000=....Km/h
ha valakinek magas akkor nézzen utánna:)
És hol szerepel benne a motor teljesítménye vagy forgatónyomatéka? :roll:
 
Az ott szerepel, hogy a motor mekkora ellenállást tud legyőzni mennyi idő alatt, milyen gyorsan éri el az adott fordulatszámot stb. Ez pedig azt mutatja meg hogy adott fordulatszám, áttétel, kerékméret mellett mekkora utat tud megtenni adott idő alatt. Nincsen benne semmi hókusz-pókusz.
 
Köszönöm
Valahogy igy van!
És kész!
 
			 
			
					
				
				Posted: Sun Oct 14, 2007 10:20 pm
				by Bogyo28
				gigford wrote:capriv6 wrote:Hogy enyivel meg anyival megy az autód....
Erre egyszerü választ ad a matematika!!
Fordulatszám/Váltó áttét / Difi * Kerék kerület (méterben) * 60/1000=....Km/h
ha valakinek magas akkor nézzen utánna:)
Aze ne haragudja meg de itt a mateknal joval tobbrol van szo...
Ellenallasok? Ero? Fizika...es az is csak becslest ad.
 
remélem nem komolyan írtad, te ennél okosabb vagy... de ha valaki nem értené: ha megvan mennyit pörög a motor, tudod a váltó és a difi áttételét, akkor tudod mennyit pörög a kerék. ha tudod a kerék átmérőjét és hogy mennyit pörög, pontosan tudod hogy mennyivel mész. semmi köze az ellenállásoknak ehez.
 
			 
			
					
				
				Posted: Mon Oct 15, 2007 8:17 am
				by capriv6
				Pontosan:)
A fordulatszámot pedig azért kell alapul venni mivel az egy pontos érték (nenyszög jel v. fürész jel tök mindegy) azért lehet vele számolni. 
Már ha nem mokolt a ford sz. méröd!!
bár a caprinak a pontossága hát..????
			 
			
					
				
				Posted: Mon Oct 15, 2007 10:47 am
				by gigford
				Teljesen komolyan irtam, lehet  nincs  igazam, de tovabbra sem ertem, hogy egy 1.6os leforog 6500öt meg egy 2.8i is és megse mennek ugyanannyit végre.
Ezt magyarazza el  nekem vki.
			 
			
					
				
				Posted: Mon Oct 15, 2007 10:57 am
				by capriv6
				Akkor gondolkozz még egy kicsit:(
			 
			
					
				
				Posted: Mon Oct 15, 2007 11:07 am
				by gigford
				capriv6 wrote:Akkor gondolkozz még egy kicsit:(
Mondd meg a frankot kérhlek
 
			 
			
					
				
				Posted: Mon Oct 15, 2007 11:10 am
				by CapriTurbo
				gigford wrote:Teljesen komolyan irtam, lehet  nincs  igazam, de tovabbra sem ertem, hogy egy 1.6os leforog 6500öt meg egy 2.8i is és megse mennek ugyanannyit végre.
Ezt magyarazza el  nekem vki.
Mind két autó 4.-ben éri el a végsebességét, az 5. csak kímélő fokozat. Egy gyári 2.8i kb. 6000-et tud leforogni 4.-ben, ekkor megy kb. 210-et, a difi áttétele 3.09. Egy gyári 1.6 kb. 5700-et bír 4.-ben, és 3.75-ös a difi áttétele, ezekután: 210x3.09/3.75/6000x5700=164 km/h az 1.6-os vége kb. 
Ha valaki nem ért egyet szóljon.
 
			 
			
					
				
				Posted: Mon Oct 15, 2007 11:38 am
				by levelboss
				gigford wrote:Teljesen komolyan irtam, lehet  nincs  igazam, de tovabbra sem ertem, hogy egy 1.6os leforog 6500öt meg egy 2.8i is és megse mennek ugyanannyit végre.
Ezt magyarazza el  nekem vki.
Én is ezért nem vágtam mert másképp közelítik meg a dolgot, mint ahogy mi gondolnánk, vagy gondoltuk volna. Nincs szó motor erőről. Ez az egyenlet nem arról szól, hogy milyen erős kocsinak mennyi a végsebessége, vagy hasonlók. Ez kizárólag arról szól h valamennyi fordulatszámon mennyivel megyünk egy adott autóval. Ez csak annyi h amelyikben éppen ülsz (legyen az 40 vagy 400 lóerős) ránézel a fordulatszámmérőre, aztán kiszámolod h menniyvel mész. Nyilván a gyengébbel, ugyanolyan fordulaton sokkal lassabban mész. Jó az egyenlet csak nincs sok információ tartalma abból a szempontból, h mennyi a végsebessége egy 2.8i-nek.
 
			 
			
					
				
				Posted: Mon Oct 15, 2007 11:46 am
				by gigford
				Nekem is van egy kalkulatorom, excelben kiszamolja az aktualis fokozatokban elérhetö sebességet, végáttetel, kerekmeret  és fordszám függvényében.
ezzel a progival nekem is kijön a 210vég egy 2.8i-t felltételezve 6000nél 205/60 gumival.
ha semmi mást nem csinalok csak kicserélem a mocit 1.6ra, akkor az nem fogja elérni 5700nél a 200et mert nincs hozza elég ereje, hogy forogjon annyit 4.ben. Azt meg semmilyen számitással nem  tudod megmondani hogy egy 1.6 mennyit menne 2.8as valtoval meg 3.09es véggel. Tehát mind attol függ milyen  fordszám értéket irsz be, azt meg csak ugy tudod beirni ha már mentél max fordulaton 4.ben.
			 
			
					
				
				Posted: Mon Oct 15, 2007 12:16 pm
				by CapriTurbo
				gigford wrote:Nekem is van egy kalkulatorom, excelben kiszamolja az aktualis fokozatokban elérhetö sebességet, végáttetel, kerekmeret  és fordszám függvényében.
ezzel a progival nekem is kijön a 210vég egy 2.8i-t felltételezve 6000nél 205/60 gumival.
ha semmi mást nem csinalok csak kicserélem a mocit 1.6ra, akkor az nem fogja elérni 5700nél a 200et mert nincs hozza elég ereje, hogy forogjon annyit 4.ben. Azt meg semmilyen számitással nem  tudod megmondani hogy egy 1.6 mennyit menne 2.8as valtoval meg 3.09es véggel. Tehát mind attol függ milyen  fordszám értéket irsz be, azt meg csak ugy tudod beirni ha már mentél max fordulaton 4.ben.
Pont ez a lényeg, csak a leolvasott fordulatszám értékre vetített sebességet tudod ebből kiszámolni, és megtudod, hol mennyit csal a kilóméterórád, azaz amikor pl.: egy 2.8i órája 230-at mutat menyi is volt az valójában. Az enyém is mutatott 235-öt, de vissza számolva csak 206 volt a tényleges sebesség, sőt tegnap mentem 240-et a Scorpiommal, csak mivel az automata így nincs fix kapcsolat a motor, és a kerék közt, nem használható az egyenlet.
Ui.: ha én egy 1.6-os motor lennék, és beraknál egy 2.8i helyére inkább be se indulnék 

 
			 
			
					
				
				Posted: Mon Oct 15, 2007 11:26 pm
				by gigford
				CapriTurbo wrote:
 csak a leolvasott fordulatszám értékre vetített sebességet tudod ebből kiszámolni
Igy már világos.
(intézhetjük a sperrt ha gondolod)
 
			 
			
					
				
				Posted: Mon Oct 15, 2007 11:34 pm
				by gigford
				bogyo28 wrote:
remélem nem komolyan írtad, te ennél okosabb vagy...
Nem látom az összefüggést az okosság és az egyetnemértés között.
 
			 
			
					
				
				Posted: Tue Oct 16, 2007 4:07 pm
				by Bogyo28
				gigford wrote:bogyo28 wrote:
remélem nem komolyan írtad, te ennél okosabb vagy...
Nem látom az összefüggést az okosság és az egyetnemértés között.
 
ne is keresd... igazándiból azért írtam, mert nem tudtam hogy komoly vagy ez is csak íronia, mint az ez előtti hozzászólás 
  