Page 45 of 51
Re: váltók
Posted: Wed Dec 15, 2010 1:16 am
by Nitrobuster
Árpi wrote:Nitrobuster wrote:S.Zoli wrote:Ténleg, el is felejtettem, hogy a sierrába is az van. :)
Ne a sierráét mérd meg, mert az mt75 váltó

Miért is? Papa , 2db sierrra van az egyik pintács na meg a 2.9 mögöt is t9 ücsörög .

Emlékeim szerint DOHC-d volt. Még az aláírásodban is szerepel. Talán még vezettem is. Igaz az se tegnap volt.
Re: váltók
Posted: Mon Dec 20, 2010 7:25 pm
by patuha
Üdvözlet a kedves Capris uraknak. Nekem Sierrám van, viszont van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa. Amiért idearcátlanodtam kérdezni az az, hogy akar venni tőlem egy T9 váltót a gépbe. Az ötlet nem teljesen elrugaszkodott, miután a Capriba egy karbis Pinto dolgozik, amie gy Sierrából származik, ellenben a váltóval, ami maradt az eredeti. Én még nem láttam ezt a váltót, így azt sem tudom milyen. A kardán már faragva van neki, vágtak belőle, meg hegesztés is volt. A kérdés, hogy ha ő erre a motorra ráakaszt egy T9 váltót, akkor a kardánt hogyan tudja megoldani? A Capri hídja van alatta. Ha alátesz egy Sierra kardánt kompletten és hozzáfaragja a difihez, az járható út? Vagy esetleg létezett Capriba az a config, hogy Pinto T9-el?
Bocsi a tudatlanságért, de minden kezdet nehéz :)
Köszönet
Re: váltók
Posted: Mon Dec 20, 2010 7:29 pm
by szszaby
Legegyszerűbb a sierra kardánt belefaragni egy kis rövidítéssel, bár attól függ milyen a mostani váltója.
Re: váltók
Posted: Mon Dec 20, 2010 7:51 pm
by patuha
szszaby wrote:Legegyszerűbb a sierra kardánt belefaragni egy kis rövidítéssel, bár attól függ milyen a mostani váltója.
Köszi!
Szerintem valamikor alámászunk annak a gépnek, és megmérjük a váltóját.
Re: váltók
Posted: Mon Dec 20, 2010 8:10 pm
by Tibi
S.Zoli wrote:Lemértem a váltó hosszát, kocsi alatt hanyatt fetrengve centivel a kézben :) .
Szóval Hossz: 77cm
Váltó tartó bak 46cm
Valakinek van infója Type9-ről?
Megmértünk egy pár váltót, harang első síkjától a váltóház végéig, tehát nem a pucu végéig. A váltótartó a harang első síkjától a váltóházon lévő furatközéppontig mérve :
Type 9 : 770 mm hosszú, váltótartó 550 mm.
Type 5 : 770 mm hosszú, váltótartó 550 mm.
Type E : 770 mm hosszú, váltótartó 470 mm. ( ez aminek hátul a vékony pucuja van. )
Nem NASA laborban mértük de nagyjából ez a helyzet. Ezek alapján lehet agyalni, a gyártáshoz úgyis az autón kell lemérni mindent.
Re: váltók
Posted: Tue Dec 21, 2010 1:06 am
by daytona
Szia Patuha!

Re: váltók
Posted: Tue Dec 21, 2010 5:07 am
by patuha
Re: váltók
Posted: Tue Dec 21, 2010 9:09 pm
by S.Zoli
Tibi wrote:
Type 9 : 770 mm hosszú, váltótartó 550 mm.
Type 5 : 770 mm hosszú, váltótartó 550 mm.
Type E : 770 mm hosszú, váltótartó 470 mm. ( ez aminek hátul a vékony pucuja van. )
Nem NASA laborban mértük de nagyjából ez a helyzet. Ezek alapján lehet agyalni, a gyártáshoz úgyis az autón kell lemérni mindent.
Köszi, ezek értékes infók számomra.

Re: váltók
Posted: Wed Dec 22, 2010 2:57 pm
by Pudva
patuha wrote:... van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa...
Szia Patuha
Lehet tudni eről a Capriról többet is?
Mikori, milyen motorú, milyen színű stb.
Képek is jöhetnek!
Köszi
Re: váltók
Posted: Wed Dec 22, 2010 3:02 pm
by patuha
Pudva wrote:patuha wrote:... van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa...
Szia Patuha
Lehet tudni eről a Capriról többet is?
Mikori, milyen motorú, milyen színű stb.
Képek is jöhetnek!
Köszi
1980-as évjárat, piros. Nemrég lett lefényezve, miután le lett koccolva. A gazdája a kollégám, állítása szerint nem igazán mozog semmilyen autós klub környezetében. Az, hogy milyen motorja volt azelőtt nem tudom, most egy karbis kétezres Pinto van benne, ami Sierrából származik. Túl sokat ezeken felül nem tudok róla, csak amit így kintről láttam és nagyon tisztán van tartva! (felnyitotta a gépházat és kisütött a nap :))
Re: váltók
Posted: Wed Dec 22, 2010 4:35 pm
by Pudva
patuha wrote:Pudva wrote:patuha wrote:... van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa...
Szia Patuha
Lehet tudni eről a Capriról többet is?
Mikori, milyen motorú, milyen színű stb.
Képek is jöhetnek!
Köszi
1980-as évjárat, piros. Nemrég lett lefényezve, miután le lett koccolva. A gazdája a kollégám, állítása szerint nem igazán mozog semmilyen autós klub környezetében. Az, hogy milyen motorja volt azelőtt nem tudom, most egy karbis kétezres Pinto van benne, ami Sierrából származik. Túl sokat ezeken felül nem tudok róla, csak amit így kintről láttam és nagyon tisztán van tartva! (felnyitotta a gépházat és kisütött a nap :))
Jól hangzik! :)
a rendszámát el tudod küldeni akár 1 priviben is?
Mert csinálgatok egy Mo.-i Capri regisztert és hátha még nincs benne a "vas"
Re: váltók
Posted: Wed Dec 22, 2010 4:51 pm
by patuha
Pudva wrote:patuha wrote:Pudva wrote:
Szia Patuha
Lehet tudni eről a Capriról többet is?
Mikori, milyen motorú, milyen színű stb.
Képek is jöhetnek!
Köszi
1980-as évjárat, piros. Nemrég lett lefényezve, miután le lett koccolva. A gazdája a kollégám, állítása szerint nem igazán mozog semmilyen autós klub környezetében. Az, hogy milyen motorja volt azelőtt nem tudom, most egy karbis kétezres Pinto van benne, ami Sierrából származik. Túl sokat ezeken felül nem tudok róla, csak amit így kintről láttam és nagyon tisztán van tartva! (felnyitotta a gépházat és kisütött a nap :))
Jól hangzik! :)
a rendszámát el tudod küldeni akár 1 priviben is?
Mert csinálgatok egy Mo.-i Capri regisztert és hátha még nincs benne a "vas"
Holnap reggel megnézem. Meg megkérdezem milyen motorja volt eredetileg. Meg megpróbálom rávenni, hogy regeljen be.
Re: váltók
Posted: Wed Dec 22, 2010 5:08 pm
by Pudva
patuha wrote:Holnap reggel megnézem. Meg megkérdezem milyen motorja volt eredetileg. Meg megpróbálom rávenni, hogy regeljen be.
Szuper köszi

Re: váltók
Posted: Fri Dec 24, 2010 10:19 am
by Nitrobuster
patuha wrote:Üdvözlet a kedves Capris uraknak. Nekem Sierrám van, viszont van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa. Amiért idearcátlanodtam kérdezni az az, hogy akar venni tőlem egy T9 váltót a gépbe. Az ötlet nem teljesen elrugaszkodott, miután a Capriba egy karbis Pinto dolgozik, amie gy Sierrából származik, ellenben a váltóval, ami maradt az eredeti. Én még nem láttam ezt a váltót, így azt sem tudom milyen. A kardán már faragva van neki, vágtak belőle, meg hegesztés is volt. A kérdés, hogy ha ő erre a motorra ráakaszt egy T9 váltót, akkor a kardánt hogyan tudja megoldani? A Capri hídja van alatta. Ha alátesz egy Sierra kardánt kompletten és hozzáfaragja a difihez, az járható út? Vagy esetleg létezett Capriba az a config, hogy Pinto T9-el?
Bocsi a tudatlanságért, de minden kezdet nehéz :)
Köszönet
Ha most type-e van benne. Akkor csak a váltótartó bakot kell átfaragni. A kardánhossz az stimmel.
Re: váltók
Posted: Fri Dec 24, 2010 3:44 pm
by patuha
Nitrobuster wrote:patuha wrote:Üdvözlet a kedves Capris uraknak. Nekem Sierrám van, viszont van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa. Amiért idearcátlanodtam kérdezni az az, hogy akar venni tőlem egy T9 váltót a gépbe. Az ötlet nem teljesen elrugaszkodott, miután a Capriba egy karbis Pinto dolgozik, amie gy Sierrából származik, ellenben a váltóval, ami maradt az eredeti. Én még nem láttam ezt a váltót, így azt sem tudom milyen. A kardán már faragva van neki, vágtak belőle, meg hegesztés is volt. A kérdés, hogy ha ő erre a motorra ráakaszt egy T9 váltót, akkor a kardánt hogyan tudja megoldani? A Capri hídja van alatta. Ha alátesz egy Sierra kardánt kompletten és hozzáfaragja a difihez, az járható út? Vagy esetleg létezett Capriba az a config, hogy Pinto T9-el?
Bocsi a tudatlanságért, de minden kezdet nehéz :)
Köszönet
Ha most type-e van benne. Akkor csak a váltótartó bakot kell átfaragni. A kardánhossz az stimmel.
Köszi!
Ezt hogyan tudjuk kideríteni? A kolega nem sejti, hogy milyen típusú van neki. A Type E-nek ugyanilyan a kihajtása, hogy a T9-nek? Ricniszámra, meg ilyenekre gondolok.