Page 39 of 51
					
				Re: váltók
				Posted: Fri Oct 09, 2009 1:14 pm
				by Süni
				Pudva wrote:
Látod a wikiben vagy a gugliban nem találtam volna meg így: 'anno a Pudva micukicsijében lévő, váltó melletti kis rángatóskar' :D
Ha emlékeim nem csalnak, a Micuban felező van külön karon, nem overdrive.
 
			 
			
					
				Re: váltók
				Posted: Fri Oct 09, 2009 1:36 pm
				by Pudva
				Süni wrote:Pudva wrote:
Látod a wikiben vagy a gugliban nem találtam volna meg így: 'anno a Pudva micukicsijében lévő, váltó melletti kis rángatóskar' :D
Ha emlékeim nem csalnak, a Micuban felező van külön karon, nem overdrive.
 
igen úgy volt, a váltókar mellett  balra volt egy kis kétállású kar (power - economy) felirattal
 
			 
			
					
				Re: váltók
				Posted: Fri Oct 09, 2009 1:47 pm
				by Bogyo28
				Süni wrote:Pudva wrote:
Látod a wikiben vagy a gugliban nem találtam volna meg így: 'anno a Pudva micukicsijében lévő, váltó melletti kis rángatóskar' :D
Ha emlékeim nem csalnak, a Micuban felező van külön karon, nem overdrive.
 
ez igy van, de a legegyszerübben ezzel lehetett szemléltetni a dolgot, hogy Pudva ur képbe kerüljön. az felező volt, ez meg nem...
de ha korrekt leírás kell, itt lehet elindulni:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AOD_transmission" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Overdrive_%28mechanics%29" onclick="window.open(this.href);return false;
 
			 
			
					
				Re: váltók
				Posted: Fri Oct 09, 2009 2:08 pm
				by Bogyo28
				még egy leírás:
http://www.classicandperformancecar.com ... rives.html" onclick="window.open(this.href);return false;
 
			 
			
					
				Re: váltók
				Posted: Thu Oct 15, 2009 8:46 am
				by Natalie Driver Gabe
				Csak kérdés szinten FORDulnék a szaki bácsikhoz.
Milyen lenne egy 2.3 v6ost egy Sierra 1.8td 5-ös t-9 es váltóval s egy 2.3 as difivel kombinálni. ???????????
Nem gyorsulásra s nem Driftre építem az autóm. csak  érdekelne.
nos Urak ??
Szerintetek ?? 
  
  
 
			 
			
					
				Re: váltók
				Posted: Thu Oct 15, 2009 8:59 am
				by holecz
				Natalie Driver Gabe wrote:Csak kérdés szinten FORDulnék a szaki bácsikhoz.
Milyen lenne egy 2.3 v6ost egy Sierra 1.8td 5-ös t-9 es váltóval s egy 2.3 as difivel kombinálni. ???????????
Nem gyorsulásra s nem Driftre építem az autóm. csak  érdekelne.
nos Urak ??
Szerintetek ?? 
  
  
 
Hosszabbak lesznek a fokozatok talán.
 
			 
			
					
				Re: váltók
				Posted: Thu Oct 15, 2009 9:53 am
				by stpetya
				A diesel váltó sebességi fokozatai rövidebbek mint a benzinesé nem?
Akkor ahhoz még egy 1.6-os híd és extra gyors leforgásokat lehet produkálni-jó gyorsulás. 

 
			 
			
					
				Re: váltók
				Posted: Thu Oct 15, 2009 10:08 am
				by Midnight Blue
				A diesel-es váltó áttételek rövidebbek. Előrébb le is volt írva számokkal, azt hiszem. Rövid difivel valóban jó lesz a ggyorsulás, ha tudsz olyan sokat és gyorsan váltogatni.  :(  A végsebesség meg lesz vagy 140.   :|
			 
			
					
				Re: váltók
				Posted: Thu Oct 15, 2009 10:53 am
				by holecz
				Akkó én ezt rosszul tudtam.. 

 de most felhomályosodtam. Nekem 2.3 V6 moci,type9,3,75 végáttétel, naggyon rövidek a fokozatok.....nem igazán tecc így..
 
			 
			
					
				Re: váltók
				Posted: Thu Oct 15, 2009 11:12 am
				by Bogyo28
				Midnight Blue wrote:A diesel-es váltó áttételek rövidebbek. Előrébb le is volt írva számokkal, azt hiszem. Rövid difivel valóban jó lesz a ggyorsulás, ha tudsz olyan sokat és gyorsan váltogatni.  :(  A végsebesség meg lesz vagy 140.   :|
szerintem csak az 1 és 2 sebesség áttélel más, a 4 és az 5 már ua. , és a végsebességben az számít meg a végáttétel. magyarul ha nem v6 váltót hanem td váltót raksz alá, akkor más lesz a sebességek elosztása, de a végsebesség ua. , csak a difi áttételétől függ. azt kellene tudni, hogz milyen difid van most....
 
			 
			
					
				Re: váltók
				Posted: Thu Oct 15, 2009 11:13 am
				by Bogyo28
				holecz wrote:Akkó én ezt rosszul tudtam.. 

 de most felhomályosodtam. Nekem 2.3 V6 moci,type9,3,75 végáttétel, naggyon rövidek a fokozatok.....nem igazán tecc így..
 
az igazán egy 3.22-s hiddal lenne jó....
 
			 
			
					
				Re: váltók
				Posted: Thu Oct 15, 2009 11:19 am
				by holecz
				Bogyo28 wrote:holecz wrote:Akkó én ezt rosszul tudtam.. 

 de most felhomályosodtam. Nekem 2.3 V6 moci,type9,3,75 végáttétel, naggyon rövidek a fokozatok.....nem igazán tecc így..
 
az igazán egy 3.22-s hiddal lenne jó....
 
Igen-igen, már régen tervben van, meg is beszéltük a Sunyával a cserét, de mintha elfelejtette volna..nembaj nem sürgős egyelőre.
 
			 
			
					
				Re: váltók
				Posted: Thu Oct 15, 2009 1:46 pm
				by Natalie Driver Gabe
				Bogyo28 wrote:szerintem csak az 1 és 2 sebesség áttélel más, a 4 és az 5 már ua. , és a végsebességben az számít meg a végáttétel. magyarul ha nem v6 váltót hanem td váltót raksz alá, akkor más lesz a sebességek elosztása, de a végsebesség ua. , csak a difi áttételétől függ. azt kellene tudni, hogz milyen difid van most....
de a D váltónak nem éppen az a lényege hogy alacsonyabb FORDulatból hozza ki UA a sebessélget ??
Tehát ha D váltód van akkor az 5000 nél többet kell menjen mint egy Diesel 3200-nál ??? 
 
Nekem eképpen logikus
Azt meg hogy milyen difim van azt az isten sem tudja.
Azt tom hogy szar 

 
			 
			
					
				Re: váltók
				Posted: Thu Oct 15, 2009 1:48 pm
				by Natalie Driver Gabe
				Mondjuk az angolog is megmondták 
"a puding próbája az evés"
Úgyhogy irány a konyha 

 
			 
			
					
				Re: váltók
				Posted: Thu Oct 15, 2009 2:15 pm
				by Bogyo28
				Natalie Driver Gabe wrote:Bogyo28 wrote:szerintem csak az 1 és 2 sebesség áttélel más, a 4 és az 5 már ua. , és a végsebességben az számít meg a végáttétel. magyarul ha nem v6 váltót hanem td váltót raksz alá, akkor más lesz a sebességek elosztása, de a végsebesség ua. , csak a difi áttételétől függ. azt kellene tudni, hogz milyen difid van most....
de a D váltónak nem éppen az a lényege hogy alacsonyabb FORDulatból hozza ki UA a sebessélget ??
Tehát ha D váltód van akkor az 5000 nél többet kell menjen mint egy Diesel 3200-nál ??? 
 
Nekem eképpen logikus
Azt meg hogy milyen difim van azt az isten sem tudja.
Azt tom hogy szar 

 
a fordulat és végsebesség közti összeföggés a difi áttétel határozza meg, ugyanis minden váltónál a 4. sebesség az 1:1, tehát mással kell játszaniuk a fejlesztőknek hiszen más fordulatszám tartománya van a benzin vs. diesel mocinak. a diesel 1 és 2 sebességét gondolom azért változtatták meg, mert a motor karakterisztikájához igy jobban megy. pl a benzines váltóval elő jöhetne a dieselnél, hogy kipörgeted egyesben mint az állat, szursz egy kettest és ott meg majdnem lefullad, mert rossz a váltó kiosztása. még azzal szoktak változtatni a váltóknál, hogy az 5. milyen, pl 1:0,85 , mert ez játszik közbe a végsebességbe.