Page 4 of 8

Posted: Sun May 13, 2007 11:28 pm
by pilot
Köszi !
Ezután asszem menni fog ! :wink:

Posted: Thu Jun 14, 2007 4:12 pm
by Dartonit
Sziasztok!

Van egy problémám, mégpedig hogy az Edelbrock karbin nincs túlfolyó, csak egy bemeneti ág az úszóházba oszt' csókolom. Hova megy itt a fölös benzin?
Az elektromos ac leál, ha feltermelte a megfelelő nyomást, vagy az ac-n belül van egy visszafolyó? Nem értem mert eddig csak mechanikus ac-val, és túlfolyós karbival volt dolgom. :?

Posted: Thu Jun 14, 2007 5:02 pm
by DavidMolnar
Dartonit wrote:Sziasztok!

Van egy problémám, mégpedig hogy az Edelbrock karbin nincs túlfolyó, csak egy bemeneti ág az úszóházba oszt' csókolom. Hova megy itt a fölös benzin?
Az elektromos ac leál, ha feltermelte a megfelelő nyomást, vagy az ac-n belül van egy visszafolyó? Nem értem mert eddig csak mechanikus ac-val, és túlfolyós karbival volt dolgom. :?
Nekem az 1.3ban a mech AC nem nyomott töbett a kelleténél.

Posted: Fri Jun 15, 2007 3:01 pm
by Bogyo28
Dartonit wrote:Sziasztok!

Van egy problémám, mégpedig hogy az Edelbrock karbin nincs túlfolyó, csak egy bemeneti ág az úszóházba oszt' csókolom. Hova megy itt a fölös benzin?
Az elektromos ac leál, ha feltermelte a megfelelő nyomást, vagy az ac-n belül van egy visszafolyó? Nem értem mert eddig csak mechanikus ac-val, és túlfolyós karbival volt dolgom. :?
taunuson volt pl ugy megoldva, hogy a karbi elött volt egy szerkezet, ami ha megtelt az úszóház, akor ott megnőt a nyomás, és ennek hatásásra visszavezette a felelsleges benyát a tankba a visszafolyón át...

Posted: Thu Aug 02, 2007 7:09 pm
by Tibi
bogyo28 wrote:
Tibi wrote:És akkor ezt a vödröt kell beoperálni a sima tankba? Becsövezni ahogy a képen, szűrő, külső AC ( a sokat emlegetett 16 ezres ) , szűrő és mehet a mocihoz? Bogyó, a scorpiom ( 92 ) még "régi"? vagy az már újnak számít vödör terén? Mert ha a szent vödör belül lakozik akkor nem lesz irgalom !

Bocsika , de még nem láttam ilyen operációt és semmilyen kettévágott tankkal nem találkoztam. Szeretnék tisztán látni mielőtt szétvágok valamit !

köszi
a kozé scorpio már uj, hiszen belső AC-s. az szerintem azért nem jó, mert abba a szívócső és az AC felülről log bele. de ha a vödröt AC-stöl műtöd a tankba akkor jó lehet, csak ha gond lesz vele nehéz cserélni ha behegeszted a tetejét, hacsak nem hagysz neki egy ajtót, amit átműtetsz az uj scorpio tankról. ezt már neked kell eldöntened, hogy melyik utat választod. arra azért vigyázz, hogy a tankba elég sokáig bennemarad a benzingőz, ami miatt elég mokás dolgot tud csinálni hegesztés vagy flexelés hatására...
Na,

megmértem a dolgokat a lényeg röviden az, hagy a Scorpio tank kb 25 cm magas ahol belóg az Ac ez elvileg elférne a Capri tankban, csakhogy 135 mm ( + egy kis ráhagyás a hegesztésnek ) -es lyuk kell neki de a Capri tank a magas résznél nincs olyan széles tehát nem tudok rá akkora lyukat vágni. Kiszélesíteni azt a részt ha jól láttam nem lehet mert nem fér el a bódé alatt. Szóval én arra jutottam, hogy akkor végülis kell vennem egy külső pumpát, és csak azt a kis műanyag labirintust tudom használni belőle... :( valakinek ötlet?

Posted: Fri Aug 03, 2007 11:25 pm
by Iván
egyébként egy viszafolyó ágat kell beépiteni h nincsen gyárilag a karbin olyan.kell egy t-elágazás egy nyomástartó szeleppel...ha csökken a nyomás a pumpa pumpál de sose nem lesz sokse meg kevéss mer a nyomástartó elengedi a fölösleget ezért a pumpa állandoan dolgozik.asszem ez igy jó :D de ha nem javítást kérek!!!!

Posted: Mon Aug 27, 2007 3:22 pm
by Szelei Szilard
Ma megcsináltam a benyótartájt, egy scorpio tankból került át, meg volt egy fiat-é is de az nem bizonyult jónak:Image
Image
Image
Image

A szintjelző maradt a régi helyén, a visszafolyó meg a szívó 8as csővel a tank tetejre került.

Posted: Mon Aug 27, 2007 7:33 pm
by driver
És a szivócsövet hova kötöd?

Posted: Mon Aug 27, 2007 7:41 pm
by Szelei Szilard
A tank tetején, a pohár fölött lett két luk fúrva, itt megy be mind a kettő a pohár közepébe. A cső ahogy kiér a tankból megvan hajtva, hogy elférjen a kasztni meg a tank között.

Posted: Mon Aug 27, 2007 7:46 pm
by driver
Nem biztos hogy jo lesz!

Amiket én csináltam, (granada) azoknál a doboz aljábol szivja a naftát az ac és a visszafolyo benzin is a dodoz aljába volt belevezetve.

Posted: Tue Aug 28, 2007 5:50 am
by Tibi
A visszafolyó ágon nyomással jön a cucc vagy csak úgy csordogál?

Posted: Tue Aug 28, 2007 8:21 am
by szszaby
Tibi wrote:A visszafolyó ágon nyomással jön a cucc vagy csak úgy csordogál?
Valamelyest nyomással, de már kevesebb mint a nyomott ágon.

Posted: Tue Aug 28, 2007 9:30 am
by Tibi
Driver, mire gondoltál, hogy nem lesz jó ha fent van a visszafolyó ág?

Posted: Tue Aug 28, 2007 9:44 am
by driver
Arra gondoltam hogy ha felülről csak ugy bele van lógatva az edénybe a cső nembiztos hogy alacsony benzinszintnél működni fog a dolog.
A granadánál mindkét cső az edény aljhoz csatlakozik, egy nagyon finom szürőn keresztül és a visszafolyo ág is az edénybe nyomja vissza a plusz benyát, ugy hogy a szivócsőre van irányitva a sugara.

Posted: Tue Aug 28, 2007 9:47 am
by gigford
Tibi wrote:Driver, mire gondoltál, hogy nem lesz jó ha fent van a visszafolyó ág?
Driver sztem a szivóágra gondolt, annak nem mindegy elvileg hol van.

Az EFI-s act nem ismerem, de a k-jetes elvileg ráfolyós, ezért is rakják gyárilag a tartály also részének közelébe, hogy a benzin természetes ráfolyása segitse.

Erre cáfolat az én tankom, aminek kiképzése hasonlit a Szilárd félére, tehát a szivócső a tank tetejéről nyúlik bele a bilibe és gyönyörűen tudja felszivni az anyagot. Ehhez viszont uj vagy keveset használt ac kell mert egy régi kopottnak gyengébb a szivóhatása.

A visszafolyót pedig parasztlogikával azért vezetik a szivócső közelébe, hogy ha már alig van a tankban akkor is a bilibe follyon a az utolsó pár deci is.

Ha tehetnem én is ugy csinaltatnám a tankomat mostmár, hogy alulról legyen a szivócső ne felülről. Az alsó kivezetés mindig jobb mint a felső, egyszerűen segit az acnak.