Page 25 of 50

Re: futómű

Posted: Mon Sep 15, 2008 11:06 pm
by capriv6
Kenny wrote:
capriv6 wrote:Az irányitó kar visszafurásával csak a kormányzási szöget változtatod (nagyobbat fordul a kerék)
Ez így igaz. De mint írtam rövidül az erőkar is. Tehát nagyobb erő kell a kormány eltekeréséhez is, és amikor az visszafelé tekeredik szintén nagyobb az erőhatás. Vagyis gyorsabban tekeredik vissza.
Te használsz toronycsapágyat?

Re: futómű

Posted: Mon Sep 15, 2008 11:25 pm
by capriv6
Lehet hogy kicsit elborult ötlet de milenne ha sierra futómü beállitásokkal lenne beálitva a capri?
Mivel a capri és a sierra futómü közel azonos felépitésü csak a külömbség annyi hogy a sierra gyárilag toronycsapágyas tehát neki lehet hogy más az összetartása + az utánfutása.
Mivel az is szervós + az enyim is az, lehet hogy még jó is lehet.

Re: futómű

Posted: Tue Sep 16, 2008 7:40 am
by Nitrobuster
capriv6 wrote:Az irányitó kar visszafurásával csak a kormányzási szöget változtatod (nagyobbat fordul a kerék)
A felső torony változtatásával az eddig beállított összetartásom változik?
Mert akkor esetleg ezzel lehet a baj! összetartást nem változtattam meg a torony változtatásakor vagy ez hüjeség?
Még a végén kiderül, hogy tényleg az összetartás rossz. Ha abból indulok ki, hogy az enyém gyorsan visszaforog a tied nem, akkor a hiba lehet beállítás , de mivel gyári összetartással mész ezért talán ki is zárom, hogy ez lenne a baj. Érdemes lenne kipróbálni a kocsit egy ET10-es felnivel pogácsa meg egyebek nélkül, hogy mi változik.

Re: futómű

Posted: Tue Sep 16, 2008 11:37 am
by Kenny
capriv6 wrote:
Kenny wrote:
capriv6 wrote:Az irányitó kar visszafurásával csak a kormányzási szöget változtatod (nagyobbat fordul a kerék)
Ez így igaz. De mint írtam rövidül az erőkar is. Tehát nagyobb erő kell a kormány eltekeréséhez is, és amikor az visszafelé tekeredik szintén nagyobb az erőhatás. Vagyis gyorsabban tekeredik vissza.
Te használsz toronycsapágyat?
Mi ilyet használunk: GL-szemes, eccentric
http://www.rallydesign.co.uk/images/RD334%20Product.jpg

Re: futómű

Posted: Tue Sep 16, 2008 11:51 am
by Midnight Blue
capriv6 wrote:Lehet hogy kicsit elborult ötlet de milenne ha sierra futómü beállitásokkal lenne beálitva a capri?
Mivel a capri és a sierra futómü közel azonos felépitésü csak a külömbség annyi hogy a sierra gyárilag toronycsapágyas tehát neki lehet hogy más az összetartása + az utánfutása.
Mivel az is szervós + az enyim is az, lehet hogy még jó is lehet.
Akkor lehetne jó a Sierra beállítás, ha egyforma lenne a tengelytávja a két kocsinak. De valószínűleg nem egyforma. Meg kéne nézni azt az összetartást,ha már jó az uti-futi, meg hát a nyomtávszélesítő is bekavar.

Re: futómű

Posted: Tue Sep 16, 2008 6:28 pm
by capriv6
Mi ilyet használunk: GL-szemes, eccentric
http://www.rallydesign.co.uk/images/RD334%20Product.jpg[/quote]

Igen igen
terveztem ilyet is (itt van félkész állapotban) de végül annál maradtam amit megcsináltam :wink:
A lényege u.a.

Re: futómű

Posted: Tue Sep 16, 2008 6:40 pm
by capriv6
Midnight Blue wrote:
capriv6 wrote:Lehet hogy kicsit elborult ötlet de milenne ha sierra futómü beállitásokkal lenne beálitva a capri?
Mivel a capri és a sierra futómü közel azonos felépitésü csak a külömbség annyi hogy a sierra gyárilag toronycsapágyas tehát neki lehet hogy más az összetartása + az utánfutása.
Mivel az is szervós + az enyim is az, lehet hogy még jó is lehet.
Akkor lehetne jó a Sierra beállítás, ha egyforma lenne a tengelytávja a két kocsinak. De valószínűleg nem egyforma. Meg kéne nézni azt az összetartást,ha már jó az uti-futi, meg hát a nyomtávszélesítő is bekavar.

nyomtávszélesítőt nem használok :wink:
Elmegyek megint futómüveshez azthiszem :roll:
Köszönöm mindenkinek :burn:

Re: futómű

Posted: Tue Sep 16, 2008 6:58 pm
by CapriTurbo
capriv6 wrote:nyomtávszélesítőt nem használok :wink:
Igaz, de a felnid erően mínuszos et-jű, nem? :laza:

Re: futómű

Posted: Tue Sep 16, 2008 7:32 pm
by capriv6
Csak 6" kifele 2" befe :mrgreen:

Re: futómű

Posted: Tue Sep 16, 2008 7:33 pm
by szszaby
capriv6 wrote:Csak 6" kifele 2" befe :mrgreen:
Akkor ez csapágy gyilkos. :laza:

Re: futómű

Posted: Tue Sep 16, 2008 7:57 pm
by capriv6
szszaby wrote:
capriv6 wrote:Csak 6" kifele 2" befe :mrgreen:
Akkor ez csapágy gyilkos. :laza:
Most raktam bele a 4 év alatt 5000Km kb de még nem vettem észre hogy szar lenne
de lehet hogy majd nemsoká szétesik :lol:

Re: futómű

Posted: Tue Sep 16, 2008 8:09 pm
by CapriTurbo
capriv6 wrote:Csak 6" kifele 2" befe :mrgreen:
8"x13" et -50, kb., mint ha a gyári 7"x13" et 5 alá 69 mm-es pogit tennél. Lehet, hogy itt a te problémád, próbáld ki gyári méretű kerékkel, és kiderül.

Re: futómű

Posted: Tue Sep 16, 2008 8:23 pm
by capriv6
CapriTurbo wrote:
capriv6 wrote:Csak 6" kifele 2" befe :mrgreen:
8"x13" et -50, kb., mint ha a gyári 7"x13" et 5 alá 69 mm-es pogit tennél. Lehet, hogy itt a te problémád, próbáld ki gyári méretű kerékkel, és kiderül.
Nincs kizárva :pia:
Ha eredetit nem is de kissebb ET-s R14 felnit rápróbálok mert az van otthoniban
Teszt csütörtökön ha nem esik :|
THX

Re: futómű

Posted: Tue Sep 16, 2008 9:59 pm
by holecz
capriv6 wrote:
CapriTurbo wrote:
capriv6 wrote:Csak 6" kifele 2" befe :mrgreen:
8"x13" et -50, kb., mint ha a gyári 7"x13" et 5 alá 69 mm-es pogit tennél. Lehet, hogy itt a te problémád, próbáld ki gyári méretű kerékkel, és kiderül.
Nincs kizárva :pia:
Ha eredetit nem is de kissebb ET-s R14 felnit rápróbálok mert az van otthoniban
Teszt csütörtökön ha nem esik :|
THX
Hajrá, kíváncsian várjuk!! :pia:

Re: futómű

Posted: Thu Sep 18, 2008 6:50 pm
by capriv6
Ma sikerült tesztet csinálni:)
Ha azt a visszaforgást amit én szeretnék vesszük 100%-nak akkor a következö képpen állok:
Torony eredeti állapot (középen) 20% visszatekeredés (ami idáig is volt)
Torony eltolva maximum hátrafelé +10%-ot segít
Torony eltolva maximum hátrafelé és kicserélve a kerék közel azonosra mint a gyári +20% segít
Tehát valamit segített a dolgon a kerék kicserélése de összeségében nemsokat:(

Holnap megprobálom a kerék dölést elvinni negativ irányba hátha....