Page 24 of 50
					
				Re: futómű
				Posted: Mon Sep 01, 2008 7:32 pm
				by Nitrobuster
				capriv6 wrote:Valaki tanács féleségre lenne help
Megcsináltam capriba a felső toronycsapányas megoldást állítós verzijóura de a golyaláb beállitását melyik irányba kellene eltolni hogy a kormány intenzíven pörögjön kanyarodáskor alaphelyzetbe?
Elvittem futómüveshez de (csak nézett nagyokat  

) és nem lett jobb...
Vagy próbálkozzak? Már utánna is olvastam de nem lettem okosabb 

 
Szerintem a toronycsapágyal csak terpesztést tudsz neki adni, hogy gyorsan pörögjön a kormány a kerék összetartást kell állítani lehetőleg minnél közeleb a 0-hoz (nekem 1fok, de lehet pont ez a gyári érték is) de nincs is vele nagy gond mert az enyém elég gyorsan forog vissza, de ez lehet, hogy szervó kormánynál másképp van.
 
			 
			
					
				Re: futómű
				Posted: Mon Sep 01, 2008 7:55 pm
				by szszaby
				Ahogy most van beszerelve a csapterpesztés és az utánfutás is változik egyszerre.
			 
			
					
				Re: futómű
				Posted: Mon Sep 01, 2008 9:17 pm
				by capriv6
				Nekem most pozitív dölést állitottak be!Ahogy most olvasom ez kanyarodáskor nyalja a gumi oldalát 

  ami nem igazán jó.
Szerintem a negativ dölés lenne az igazi nagyobb utánfutással szerintetek?
Da a negatív dölés segít a kormányzásban (visszatekeredés)?
Minden racing autót megnézek ott negatív a dölés.Vagy nem?
 
			 
			
					
				Re: futómű
				Posted: Mon Sep 01, 2008 9:42 pm
				by szszaby
				Tudtommal az olyan első kerékcsapágynak ami a Caprinak van, kell a pozitív dőlés , hogy menet közben tolja felfele a kereket a tengelyen. Ezáltal csökken a tengely végén lévő csonkanya terhelése. A pozitív kerékdőlés kompenzálására van a kerék összetertás. A dőlés miatt a kerék egy elméleti kúp mentén akar legördülni. Vagyis szét akarna gurulni.
			 
			
					
				Re: futómű
				Posted: Mon Sep 01, 2008 10:08 pm
				by Midnight Blue
				capriv6 wrote:Nekem most pozitív dölést állitottak be!Ahogy most olvasom ez kanyarodáskor nyalja a gumi oldalát 

  ami nem igazán jó.
Szerintem a negativ dölés lenne az igazi nagyobb utánfutással szerintetek?
Da a negatív dölés segít a kormányzásban (visszatekeredés)?
Minden racing autót megnézek ott negatív a dölés.Vagy nem?
 
Attól is függ, hogy mit akarsz az autóval, pályán versenyezni, vagy utcán használni. Gondolom az utóbbit , ezért fontos a gumi állapota hosszú távon. Tehát a kerékdőlés legyen kb. 0 fok. Eltérés lehet + - irányban 30' . Az a lényeg, hogy a bal és jobb oldala egyforma legyen. Ezzel együtt változik a csapterpesztés is. De ez minket nem is érdekel.
A lényeg az utánfutáson van. Hogy a kormány kanyar után magától jöjjön vissza, nagy utánfutás kell. (Tehát a kerékösszetartással nem ezt állítod.) A kocsit oldalról nézzük. A rugóláb, gólyaláb,teteje (toronycsapágynál) minél inkább hátra felé dőljön. Bal és jobb keréknél egyformán legyen. Pl. 3 fok. Elég parasztosra sikerült a fogalmazás , de remélem érthető.
 
			 
			
					
				Re: futómű
				Posted: Mon Sep 01, 2008 10:12 pm
				by capriv6
				Hu 
 
Érthető minden....
Tehát ami nekem kell az az utánfutás (kerék visszaáll egyenesbe) Ha pedig racingolni kell pályán akkor utánfutás + negatív dölés... 

 
			 
			
					
				Re: futómű
				Posted: Sat Sep 06, 2008 4:55 pm
				by CAPRI-3
				capriv6 wrote:Valaki tanács féleségre lenne help
Megcsináltam capriba a felső toronycsapányas megoldást állítós verzijóura de a golyaláb beállitását melyik irányba kellene eltolni hogy a kormány intenzíven pörögjön kanyarodáskor alaphelyzetbe?
Elvittem futómüveshez de (csak nézett nagyokat  :shock:) és nem lett jobb...
Vagy próbálkozzak? Már utánna is olvastam de nem lettem okosabb :burn:
hátrafelé döntsd
mi is megcsináltuk már, csak nem ilyenre, teccik, jó lett nagyon !
 
			 
			
					
				Re: futómű
				Posted: Sun Sep 07, 2008 9:05 pm
				by capriv6
				CAPRI-3 wrote:capriv6 wrote:Valaki tanács féleségre lenne help
Megcsináltam capriba a felső toronycsapányas megoldást állítós verzijóura de a golyaláb beállitását melyik irányba kellene eltolni hogy a kormány intenzíven pörögjön kanyarodáskor alaphelyzetbe?
Elvittem futómüveshez de (csak nézett nagyokat  

) és nem lett jobb...
Vagy próbálkozzak? Már utánna is olvastam de nem lettem okosabb 

 
hátrafelé döntsd
mi is megcsináltuk már, csak nem ilyenre, teccik, jó lett nagyon !
 
Köszönöm 
 
idöközben meghalt a szervópumpám igy a tesztekkel kicsit várnom kell
de a jöv. héten 
 :P
 
			 
			
					
				Re: futómű
				Posted: Mon Sep 08, 2008 8:11 pm
				by CAPRI-3
				tudtunk segíteni, elérted Ádit?
			 
			
					
				Re: futómű
				Posted: Tue Sep 09, 2008 7:12 am
				by capriv6
				CAPRI-3 wrote:tudtunk segíteni, elérted Ádit?
Igen 
 
Minden rendben ment tegnap megvettem a szervópumpát 
 
Elmentem felkerestem (ugy is utba esett több hely több árajánlat) a soroksáron a szevó javítós felujítós céget de mikor meglátták a pumpát akkor csak annyit tudtak mondani hogy felujítani NEM lehet vegyek ujat ami 52000FT
Hát ennek  
 
Ezek után elmenten oda amit montatok a ko-csi.hu (korábban itt vettem az AC mat is) ahol a felujítás igyaz nem ment de kaptam ujat 
28000Ft-ért 
Hát ez a nem mindegy.
Mindenkinek csak ajánlani tudom öket.
Visszakanyarodva futómüs topic-hoz ahogy nem dolgozok (beépítem) és megyek tesztelni a beállításokat
Köszönöm a segítséget 

 
			 
			
					
				Re: futómű
				Posted: Sun Sep 14, 2008 7:13 pm
				by capriv6
				Ma mentem probálkozni amit állítottam :
Utánfutás max + irányba (hátrafelé)
Negatív kerékdőlés maradt az eredeti
Tapasztalatok 
AZ A KIBASZOTT KORMÁNY NEM AKAR MÉG MINDIG VISSZAPÖRÖGNI INTENZÍVEN
De kurvára javult a kanyar stabilitás eltünt szinte teljesen az alulkormányozottság végre  
Most megnéztem a képeket a racing caprikról és nekem az jött le hogy mindenkinek az utánfutása negativ irányba van eltolva..
lehet hogy ez capri sajátosság?
Teszt majd holnap 
			 
			
					
				Re: futómű
				Posted: Mon Sep 15, 2008 11:58 am
				by Kenny
				capriv6 wrote:Ma mentem probálkozni amit állítottam :
Utánfutás max + irányba (hátrafelé)
Negatív kerékdőlés maradt az eredeti
Tapasztalatok 
AZ A KIBASZOTT KORMÁNY NEM AKAR MÉG MINDIG VISSZAPÖRÖGNI INTENZÍVEN
De kurvára javult a kanyar stabilitás eltünt szinte teljesen az alulkormányozottság végre  
Most megnéztem a képeket a racing caprikról és nekem az jött le hogy mindenkinek az utánfutása negativ irányba van eltolva..
lehet hogy ez capri sajátosság?
 
Szerintem szervónál ne várj nagy csodát. Nálunk és Laciéknál az irányító kar is visszább lett fúrva, így kissebb az erőkar, szerintem ez is befolyásolja a gyors visszatekeredést. 
Viszont egy kerékösszetartást nem ártana lőni rendes műszeren, ha még nem volt, mert az is csodákra képes.
 
			 
			
					
				Re: futómű
				Posted: Mon Sep 15, 2008 9:46 pm
				by capriv6
				Az irányitó kar visszafurásával csak a kormányzási szöget változtatod (nagyobbat fordul a kerék)
A felső torony változtatásával az eddig beállított összetartásom változik?
Mert akkor esetleg ezzel lehet a baj! összetartást nem változtattam meg a torony változtatásakor vagy ez hüjeség?
			 
			
					
				Re: futómű
				Posted: Mon Sep 15, 2008 9:50 pm
				by szszaby
				Ha a dőlést vagy az utánfutást állítod az összetartás is változik.
			 
			
					
				Re: futómű
				Posted: Mon Sep 15, 2008 10:14 pm
				by Kenny
				capriv6 wrote:Az irányitó kar visszafurásával csak a kormányzási szöget változtatod (nagyobbat fordul a kerék)
Ez így igaz. De mint írtam rövidül az erőkar is. Tehát nagyobb erő kell a kormány eltekeréséhez is, és amikor az visszafelé tekeredik szintén nagyobb az erőhatás. Vagyis gyorsabban tekeredik vissza.