Page 20 of 22
Re: első hűtött tárcsa.
Posted: Tue Jun 29, 2010 12:20 pm
by Natalie Driver Gabe
vasparipa wrote:daytona wrote:...A fekek teljesen felujitottak, 2 zsir uj Brembo tarcsa, Textar betetek, teljesen felujitott 2 elso nyereg....
Az nem úgy van, hogy egy zsír új szettnek kell néhány(száz) km., hogy elérje az optimális fékhatást?
Gondolom az már rég megvolt.
Nem lehet hogy valami ritka csodaság módján fellevegősödött a renszer ??
Re: első hűtött tárcsa.
Posted: Tue Jun 29, 2010 12:34 pm
by szszaby
vasparipa wrote:daytona wrote:...A fekek teljesen felujitottak, 2 zsir uj Brembo tarcsa, Textar betetek, teljesen felujitott 2 elso nyereg....
Az nem úgy van, hogy egy zsír új szettnek kell néhány(száz) km., hogy elérje az optimális fékhatást?
De, ez így van. Amíg nem tükrös a tárcsa felülete, nincs akkora fékhatás.
Re: első hűtött tárcsa.
Posted: Tue Jun 29, 2010 1:14 pm
by Bogyo28
vagy tré a főfékhenger és átereszt a karmantyú
Re: első hűtött tárcsa.
Posted: Tue Jun 29, 2010 1:20 pm
by szszaby
Vagy csak spontán ennyit tud.
Re: első hűtött tárcsa.
Posted: Tue Jun 29, 2010 1:23 pm
by Natalie Driver Gabe
Bogyo28 wrote:vagy tré a főfékhenger és átereszt a karmantyú
De akkor nem kellene folyatnia az olajat a szervódobba ??
Az viszont könnyen ellenörizhető.
Re: első hűtött tárcsa.
Posted: Tue Jun 29, 2010 1:26 pm
by tomtom
daytona wrote:tomtom wrote:szerintem első körben állítsd be a hátsó doboknál az autómatát, lehet, hogy kicsit be van ragadva és nem követi a kopást! ha túl bent fog ettől a féked, egyrészt kisebb erőkaron rúgod a főfékhengert, másrészt nagyobb a fékrendszer reakcióideje.
a taun egy pár hete állítottam be, előtte ugyancsak fosbalépés hangulatú volt, azóta olyan , mint a beton. persze egy fékolajcserés légtelenítés is sokat számít. sőt, kifejezetten javallt. prefect capriján is csodát tett a fenti karbantartás.
szóval első körben ez majdnem ingyen van. ha akkor se tetszik, akkor nyitogasd a bukszát!
Ertem! Koszi a valaszt! Tavaly nyaron csinaltam fek generalt, felkerult a 2 kompletten felujitott, ATE pasztaval osszerakott elso nyereg, 2 uj Brembo tarcsa ill Textar betetek. Castrol fekolajat hasznaltam, termeszetesen ujat. A fofekhengerrel nem csinaltam semmit, nem folyt. Kozvetlenul azutan volt az auto rendes muszaki vizsgan, ahol a fekeket teljesen jonak iteltek a fekpadon.
Igazabol a gondom a fekkel a kovetkezo: a fekek rettento nehezkesek. A fekpedal meglehetosen kemeny, de nem fog lennt, sot ahogy ralepek, mar elkezd valamit fekezni a kocsi. A baj az, hogy nem lehet adagolni az intenzitast. Tehat, ha jobban ralepek, elvarnam hogy aranyosan erosebben is fekezzen. Ez nem tortenik meg, egy tavon a fekpedal erzeketlen. Aztan valamivel lejjebb egyszerre csak elerkezem egy masodik szintu fekhatasig, akkor mar meglehetosen taszitom a pedalt. Akkor mar olyan erzesem van, hogyha allora szeretnem fekezni a kerekeket, akkor minimum magamra kene tepnem a kormanyt.
szerintem csináld csak meg azt a légtelenítést!
először az elejét, azzal az oldallal kezdve, amelyiknek a fékcsöve oldalra lép ki a főfékhengerből, majd, amelyik alulról, és a végén a hátsóra menő kört.
ha a hátulja levegős, akkor simán csinálhatja ezt, hogy kemény a pedál, de nincs megfelelő fékhatás. ne sajnáld azt a fél lityi olajat, ami elmegy, meg azt a fél órát!
tavaly nyár óta sok víz lefolyt a dunán, tehát ne ragaszkodj görcsösen egy 1 éves mérési eredmény adataihoz.
volt a családban egyszer egy vw jetta (remélem soha többet nem kell ilyenbe ülnöm, nagyon utáltam), azon is mértek valami fékerőt , de én nem tudtam érvényesíttetni aszfalton. magyarán gyárilag nem szereltek rá ilyen elnevezésű berendezést, legalábbis használhatót. mire erre rájöttünk már minden le lett cserélve, nem kevés pénzért. állítólag ezek ilyenek. szóval létezik a jelenség, hogy mérnek valamit, ami nem létezik, de a te esetedben nem hiszem, hogy erről lenne szó.
Re: első hűtött tárcsa.
Posted: Wed Jun 30, 2010 12:31 am
by daytona
Ok sracok, koszi a tippeket! Igazabol par szaz km mar van az uj fekeken, sot mar lehet 1000 is
Viszont hozzatartozik az igazsaghoz, hogy tavaly osszel voltam a kocsival versenypalyan, ahol a 3. erosebb kor utan elfogytak a fekjeim. Konkretan kezdett a pedal nagyon lennt fogn. Persze egybol lealltam, a fekektol enyhe fust jott. Viszont sajnos a palyazas elott sem voltak jobbak a fekek
Re: első hűtött tárcsa.
Posted: Wed Jun 30, 2010 9:51 am
by Bogyo28
daytona wrote:Ok sracok, koszi a tippeket! Igazabol par szaz km mar van az uj fekeken, sot mar lehet 1000 is
Viszont hozzatartozik az igazsaghoz, hogy tavaly osszel voltam a kocsival versenypalyan, ahol a 3. erosebb kor utan elfogytak a fekjeim. Konkretan kezdett a pedal nagyon lennt fogn. Persze egybol lealltam, a fekektol enyhe fust jott. Viszont sajnos a palyazas elott sem voltak jobbak a fekek
a gyári fék pályára szerintem alkalmatlan. én az enyémnek akkor álltam neki nagyobbra cserélni, amikor autopályán haladva a 3. erősebb fékezés után ami időben elég közel volt egymáshoz rágógumi lett az egész, és jött a füst is. faszán elmelegedett a fék, lehet hogy a fékfolyadék is felforrt, azért gyorsan upgrade lett belőle, mert az ott nagyon megijesztett. pályán szerintem ez még hamarabb előjön....
Re: első hűtött tárcsa.
Posted: Wed Jun 30, 2010 10:03 am
by daytona
Bogyo28 wrote:a gyári fék pályára szerintem alkalmatlan. én az enyémnek akkor álltam neki nagyobbra cserélni, amikor autopályán haladva a 3. erősebb fékezés után ami időben elég közel volt egymáshoz rágógumi lett az egész, és jött a füst is. faszán elmelegedett a fék, lehet hogy a fékfolyadék is felforrt, azért gyorsan upgrade lett belőle, mert az ott nagyon megijesztett. pályán szerintem ez még hamarabb előjön....
igen, nekem is pont ilyen erzesem volt.
felmasztam a caprival a palyara, mentem talan 3 tenyleg laza kort, aztan elkezdtem neki jobban nyomni, jobban felgyorsulni, rovidebb fektavokat venni. Igy a 3. korben KO lett a fek.
Re: első hűtött tárcsa.
Posted: Wed Jun 30, 2010 11:18 am
by Natalie Driver Gabe
daytona wrote:
igen, nekem is pont ilyen erzesem volt.
felmasztam a caprival a palyara, mentem talan 3 tenyleg laza kort, aztan elkezdtem neki jobban nyomni, jobban felgyorsulni, rovidebb fektavokat venni. Igy a 3. korben KO lett a fek.
DOT ???
Hányas olajat használsz ??
Re: első hűtött tárcsa.
Posted: Wed Jun 30, 2010 11:33 am
by daytona
Castrol fekolaj, DOT4
Re: első hűtött tárcsa.
Posted: Wed Jun 30, 2010 11:34 am
by Süni
daytona wrote:Castrol fekolaj, DOT4
Dot5, vagy SRF, ha továbbra is pályázni szándékszol. Utcára simán jó a 4-es.
Re: első hűtött tárcsa.
Posted: Wed Jun 30, 2010 11:36 am
by daytona
Igazabol most mar tenyleg fek upgrade-en gondolkodom, akkor megy bele jobb fekolaj is majd.
Re: első hűtött tárcsa.
Posted: Wed Jun 30, 2010 12:18 pm
by Natalie Driver Gabe
Süni wrote:daytona wrote:Castrol fekolaj, DOT4
Dot5, vagy SRF, ha továbbra is pályázni szándékszol. Utcára simán jó a 4-es.
A DOT 4
240-70 fok környékén forr, úgyhogy elméletileg bírnia kellene.
Nem lehet hogy üvegesre égetedd a féked.
Mert akkor csak kisit fel kéne szabályozni a tárcsát meg síkba csiszolni a betéteket.
hátha az is elég.
Re: első hűtött tárcsa.
Posted: Wed Jun 30, 2010 3:29 pm
by daytona
Hat nem ugy tunnek, hogy uvegesek lennenek. Nem csikorognak, nem kek a tarcsa szine....A tarcsa teljes feluleten szep ezust, fekezeskor nem raz, nem huz semerre, egyszeruen nincs jo fekhatas. Talan azert a markas komponenseknek koszonheto, hogy miutan elfustoltek a palyan es kihultek, siman ugyanugy mukodtek tovabb.
Anno az egyik DOHC sierramon (ABS nelkuli fekrendszer volt rajta - elol 240-es fek, hatul dobfek) voltak 16-os felnik 205-os gumikkal, azon a kocsin tobbszorosen is elegtek a betetek. Mindig ugy vettem eszre, hogy fekezeskor elkezdtek sipolni a fekek. Akkor kocsi megemel, kerek le, betetek kiszed, smirglipapir, csiszolas, vissza. Aztan meguntam, vettem Ferodo beteteket, es megszunt a problema.