Page 20 of 22

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue Jun 29, 2010 12:20 pm
by Natalie Driver Gabe
vasparipa wrote:
daytona wrote:...A fekek teljesen felujitottak, 2 zsir uj Brembo tarcsa, Textar betetek, teljesen felujitott 2 elso nyereg....
Az nem úgy van, hogy egy zsír új szettnek kell néhány(száz) km., hogy elérje az optimális fékhatást? :roll:
Gondolom az már rég megvolt.

Nem lehet hogy valami ritka csodaság módján fellevegősödött a renszer ??

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue Jun 29, 2010 12:34 pm
by szszaby
vasparipa wrote:
daytona wrote:...A fekek teljesen felujitottak, 2 zsir uj Brembo tarcsa, Textar betetek, teljesen felujitott 2 elso nyereg....
Az nem úgy van, hogy egy zsír új szettnek kell néhány(száz) km., hogy elérje az optimális fékhatást? :roll:
De, ez így van. Amíg nem tükrös a tárcsa felülete, nincs akkora fékhatás.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue Jun 29, 2010 1:14 pm
by Bogyo28
vagy tré a főfékhenger és átereszt a karmantyú

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue Jun 29, 2010 1:20 pm
by szszaby
Vagy csak spontán ennyit tud.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue Jun 29, 2010 1:23 pm
by Natalie Driver Gabe
Bogyo28 wrote:vagy tré a főfékhenger és átereszt a karmantyú
De akkor nem kellene folyatnia az olajat a szervódobba ??
Az viszont könnyen ellenörizhető.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue Jun 29, 2010 1:26 pm
by tomtom
daytona wrote:
tomtom wrote:szerintem első körben állítsd be a hátsó doboknál az autómatát, lehet, hogy kicsit be van ragadva és nem követi a kopást! ha túl bent fog ettől a féked, egyrészt kisebb erőkaron rúgod a főfékhengert, másrészt nagyobb a fékrendszer reakcióideje.
a taun egy pár hete állítottam be, előtte ugyancsak fosbalépés hangulatú volt, azóta olyan , mint a beton. persze egy fékolajcserés légtelenítés is sokat számít. sőt, kifejezetten javallt. prefect capriján is csodát tett a fenti karbantartás.
szóval első körben ez majdnem ingyen van. ha akkor se tetszik, akkor nyitogasd a bukszát!
Ertem! Koszi a valaszt! Tavaly nyaron csinaltam fek generalt, felkerult a 2 kompletten felujitott, ATE pasztaval osszerakott elso nyereg, 2 uj Brembo tarcsa ill Textar betetek. Castrol fekolajat hasznaltam, termeszetesen ujat. A fofekhengerrel nem csinaltam semmit, nem folyt. Kozvetlenul azutan volt az auto rendes muszaki vizsgan, ahol a fekeket teljesen jonak iteltek a fekpadon.

Igazabol a gondom a fekkel a kovetkezo: a fekek rettento nehezkesek. A fekpedal meglehetosen kemeny, de nem fog lennt, sot ahogy ralepek, mar elkezd valamit fekezni a kocsi. A baj az, hogy nem lehet adagolni az intenzitast. Tehat, ha jobban ralepek, elvarnam hogy aranyosan erosebben is fekezzen. Ez nem tortenik meg, egy tavon a fekpedal erzeketlen. Aztan valamivel lejjebb egyszerre csak elerkezem egy masodik szintu fekhatasig, akkor mar meglehetosen taszitom a pedalt. Akkor mar olyan erzesem van, hogyha allora szeretnem fekezni a kerekeket, akkor minimum magamra kene tepnem a kormanyt.
szerintem csináld csak meg azt a légtelenítést!
először az elejét, azzal az oldallal kezdve, amelyiknek a fékcsöve oldalra lép ki a főfékhengerből, majd, amelyik alulról, és a végén a hátsóra menő kört.
ha a hátulja levegős, akkor simán csinálhatja ezt, hogy kemény a pedál, de nincs megfelelő fékhatás. ne sajnáld azt a fél lityi olajat, ami elmegy, meg azt a fél órát!
tavaly nyár óta sok víz lefolyt a dunán, tehát ne ragaszkodj görcsösen egy 1 éves mérési eredmény adataihoz.
volt a családban egyszer egy vw jetta (remélem soha többet nem kell ilyenbe ülnöm, nagyon utáltam), azon is mértek valami fékerőt , de én nem tudtam érvényesíttetni aszfalton. magyarán gyárilag nem szereltek rá ilyen elnevezésű berendezést, legalábbis használhatót. mire erre rájöttünk már minden le lett cserélve, nem kevés pénzért. állítólag ezek ilyenek. szóval létezik a jelenség, hogy mérnek valamit, ami nem létezik, de a te esetedben nem hiszem, hogy erről lenne szó.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Wed Jun 30, 2010 12:31 am
by daytona
Ok sracok, koszi a tippeket! Igazabol par szaz km mar van az uj fekeken, sot mar lehet 1000 is :-D

Viszont hozzatartozik az igazsaghoz, hogy tavaly osszel voltam a kocsival versenypalyan, ahol a 3. erosebb kor utan elfogytak a fekjeim. Konkretan kezdett a pedal nagyon lennt fogn. Persze egybol lealltam, a fekektol enyhe fust jott. Viszont sajnos a palyazas elott sem voltak jobbak a fekek :-(

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Wed Jun 30, 2010 9:51 am
by Bogyo28
daytona wrote:Ok sracok, koszi a tippeket! Igazabol par szaz km mar van az uj fekeken, sot mar lehet 1000 is :-D

Viszont hozzatartozik az igazsaghoz, hogy tavaly osszel voltam a kocsival versenypalyan, ahol a 3. erosebb kor utan elfogytak a fekjeim. Konkretan kezdett a pedal nagyon lennt fogn. Persze egybol lealltam, a fekektol enyhe fust jott. Viszont sajnos a palyazas elott sem voltak jobbak a fekek :-(
a gyári fék pályára szerintem alkalmatlan. én az enyémnek akkor álltam neki nagyobbra cserélni, amikor autopályán haladva a 3. erősebb fékezés után ami időben elég közel volt egymáshoz rágógumi lett az egész, és jött a füst is. faszán elmelegedett a fék, lehet hogy a fékfolyadék is felforrt, azért gyorsan upgrade lett belőle, mert az ott nagyon megijesztett. pályán szerintem ez még hamarabb előjön....

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Wed Jun 30, 2010 10:03 am
by daytona
Bogyo28 wrote:a gyári fék pályára szerintem alkalmatlan. én az enyémnek akkor álltam neki nagyobbra cserélni, amikor autopályán haladva a 3. erősebb fékezés után ami időben elég közel volt egymáshoz rágógumi lett az egész, és jött a füst is. faszán elmelegedett a fék, lehet hogy a fékfolyadék is felforrt, azért gyorsan upgrade lett belőle, mert az ott nagyon megijesztett. pályán szerintem ez még hamarabb előjön....
igen, nekem is pont ilyen erzesem volt. :cry: felmasztam a caprival a palyara, mentem talan 3 tenyleg laza kort, aztan elkezdtem neki jobban nyomni, jobban felgyorsulni, rovidebb fektavokat venni. Igy a 3. korben KO lett a fek.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Wed Jun 30, 2010 11:18 am
by Natalie Driver Gabe
daytona wrote:
igen, nekem is pont ilyen erzesem volt. :cry: felmasztam a caprival a palyara, mentem talan 3 tenyleg laza kort, aztan elkezdtem neki jobban nyomni, jobban felgyorsulni, rovidebb fektavokat venni. Igy a 3. korben KO lett a fek.
DOT ???
Hányas olajat használsz ??

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Wed Jun 30, 2010 11:33 am
by daytona
Castrol fekolaj, DOT4

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Wed Jun 30, 2010 11:34 am
by Süni
daytona wrote:Castrol fekolaj, DOT4
Dot5, vagy SRF, ha továbbra is pályázni szándékszol. Utcára simán jó a 4-es.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Wed Jun 30, 2010 11:36 am
by daytona
Igazabol most mar tenyleg fek upgrade-en gondolkodom, akkor megy bele jobb fekolaj is majd.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Wed Jun 30, 2010 12:18 pm
by Natalie Driver Gabe
Süni wrote:
daytona wrote:Castrol fekolaj, DOT4
Dot5, vagy SRF, ha továbbra is pályázni szándékszol. Utcára simán jó a 4-es.
A DOT 4
240-70 fok környékén forr, úgyhogy elméletileg bírnia kellene.
Nem lehet hogy üvegesre égetedd a féked.
Mert akkor csak kisit fel kéne szabályozni a tárcsát meg síkba csiszolni a betéteket.
hátha az is elég.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Wed Jun 30, 2010 3:29 pm
by daytona
Hat nem ugy tunnek, hogy uvegesek lennenek. Nem csikorognak, nem kek a tarcsa szine....A tarcsa teljes feluleten szep ezust, fekezeskor nem raz, nem huz semerre, egyszeruen nincs jo fekhatas. Talan azert a markas komponenseknek koszonheto, hogy miutan elfustoltek a palyan es kihultek, siman ugyanugy mukodtek tovabb.

Anno az egyik DOHC sierramon (ABS nelkuli fekrendszer volt rajta - elol 240-es fek, hatul dobfek) voltak 16-os felnik 205-os gumikkal, azon a kocsin tobbszorosen is elegtek a betetek. Mindig ugy vettem eszre, hogy fekezeskor elkezdtek sipolni a fekek. Akkor kocsi megemel, kerek le, betetek kiszed, smirglipapir, csiszolas, vissza. Aztan meguntam, vettem Ferodo beteteket, es megszunt a problema.