Page 19 of 51
Re: váltók
Posted: Mon Jan 28, 2008 9:15 pm
by Árpi
Blant wrote:Rá!
Csak (mint ahogy fentebb olvashatod) Nem biztos, hogy a kuplungszerkezet is ugyanaz. Nyelestengelyhossz és váltóharang elvileg u.a. Milyen váltó? MT 75, vagy type 9. (lehet Type 9 nem is volt a scorpin)
2.8i ken volt emlékeimszerint T9.

Re: váltók
Posted: Tue Jan 29, 2008 8:10 pm
by Árpi
dzsozi wrote:Árpi wrote:Blant wrote:Rá!
Csak (mint ahogy fentebb olvashatod) Nem biztos, hogy a kuplungszerkezet is ugyanaz. Nyelestengelyhossz és váltóharang elvileg u.a. Milyen váltó? MT 75, vagy type 9. (lehet Type 9 nem is volt a scorpin)
2.8i ken volt emlékeimszerint T9.

Valószínűleg MT75
Ja az ha 2.9 i volt.
Re: váltók
Posted: Thu Jan 31, 2008 8:51 am
by CapriTurbo
Blant wrote:Rá!
Csak (mint ahogy fentebb olvashatod) Nem biztos, hogy a kuplungszerkezet is ugyanaz. Nyelestengelyhossz és váltóharang elvileg u.a. Milyen váltó? MT 75, vagy type 9. (lehet Type 9 nem is volt a scorpin)
A te 2.8-asodon is type-9 volt gyárilag

Re: váltók
Posted: Thu Jan 31, 2008 10:14 am
by Blant
nekem 2,3 volt gyárilag és C3-as automatával

A mostani 23, K-jet mögöt Type 9 van sierráról, elektromos KM óra kihajtással:-)
Re: váltók
Posted: Thu Jan 31, 2008 10:19 am
by CapriTurbo
Át kell alakítani spirálosra

Re: váltók
Posted: Thu Jan 31, 2008 6:04 pm
by Blant
Az lesz. Megvan már a spirálos T9 farokrész hozzá. Motor miatt úgyis ki les szedve, meg rossz olaj van benne, azt is le kéne amúgyis cserlni, meg akkor már a 2 szimeringet is kicserélem. Valami tömítőszett van ezekhez? Hol? Mennyiért?
Re: váltók
Posted: Thu Jan 31, 2008 9:22 pm
by Bogyo28
Blant wrote:Az lesz. Megvan már a spirálos T9 farokrész hozzá. Motor miatt úgyis ki les szedve, meg rossz olaj van benne, azt is le kéne amúgyis cserlni, meg akkor már a 2 szimeringet is kicserélem. Valami tömítőszett van ezekhez? Hol? Mennyiért?
mit értesz tömítőszett alatt? mert szimering az pl cromaxnál nincs egy ezres... tömítéseket pedig vagy legyártatod, vagy ebay rendeled, nem tudom itthon lehet e kapni hozzá... vagy jó féle paszta...
Re: váltók
Posted: Thu Jan 31, 2008 9:58 pm
by DavidMolnar
a farokcsapágyat(faszpörgettyű :) ) érdemes megvizslatni szimeringcsere előtt, mert nekem T3-on a zsírúj szimmeringet is pikkpakk szétszedte, jó vastagon alvázvédve a váltóalagutat.
Re: váltók
Posted: Fri Feb 01, 2008 1:29 pm
by Blant
és azt a csapágyat lehet kapni?
Mennyire bonyolult a csere?
Re: váltók
Posted: Fri Feb 01, 2008 1:35 pm
by DavidMolnar
nemtom. lecseréltem t9 5gangra. 8)
Re: váltók
Posted: Fri Feb 01, 2008 1:41 pm
by Blant
Nekem is az van, arról beszélek

A C3 már 2 éve nincs alatta

Re: váltók
Posted: Fri Feb 01, 2008 8:07 pm
by proteus
A csattogós váltóról hogyan lehet levenni a kinyomóvillát meg a farokrészt?
Re: váltók
Posted: Tue Feb 05, 2008 8:18 pm
by Tibi
Ma rápróbáltam rendesen az mt75-öt a mocira és elvileg nekem nem emelne ki rendesen a kuplung az eltérő lendkerék miatt. A 2.8 vékonyabb az mt75hoz való vastagabb ( bár ilyet még nem láttam ). Csak van akinek működik és van akinek nem ezért voltam kétségek között. Ez akkor mitől lehet ?
Re: váltók
Posted: Tue Feb 05, 2008 9:01 pm
by CAPRI-3
Tibi wrote:Ma rápróbáltam rendesen az mt75-öt a mocira és elvileg nekem nem emelne ki rendesen a kuplung az eltérő lendkerék miatt. A 2.8 vékonyabb az mt75hoz való vastagabb ( bár ilyet még nem láttam ). Csak van akinek működik és van akinek nem ezért voltam kétségek között. Ez akkor mitől lehet ?
villa, csapágy de még a bowden is lehet többféle.
ha kell, tudok mt75 lendkereket, gyönyörűen szögbe köszörülve.
Re: váltók
Posted: Tue Feb 05, 2008 9:16 pm
by Tibi
CAPRI-3 wrote:Tibi wrote:Ma rápróbáltam rendesen az mt75-öt a mocira és elvileg nekem nem emelne ki rendesen a kuplung az eltérő lendkerék miatt. A 2.8 vékonyabb az mt75hoz való vastagabb ( bár ilyet még nem láttam ). Csak van akinek működik és van akinek nem ezért voltam kétségek között. Ez akkor mitől lehet ?
villa, csapágy de még a bowden is lehet többféle.
ha kell, tudok mt75 lendkereket, gyönyörűen szögbe köszörülve.
köszi egyelőre nem tudok / akarok befektetni új dolgokba , persze ha egy fagyi a kerék akkor ;) ...
Az alapprobléma az volt, hogy a villának nincs elég útja, hogy oldja a kapcsolatot rendesen ( bár gondolom ezt tudod ).
A 2.8-as lendkerékhez elég lenne megtalálni a megfelelő villa+csapágy kombinációt ? Mert ugyan barbár megoldást tudtam volna, hogy legyen elég útja a villának de nem akartam taknyolni annyira meg nem vagyok otthon a többi tipusban, hogy mit mivel lehet helyettesíteni. Ha van ötlet jöhet. Köszi.