Page 16 of 21
					
				
				Posted: Sat Jan 12, 2008 1:01 am
				by gigford
				Ott a pont Proteus!
Ez az egész lóerőmizéria, hogy most 160 vagy 150 vagy akármi egy nagy duma csak...injektoros veztengely mindegyik ugyanaz!!! a csapágyméret változás valoszínű egy nagyon piti dolog miatt történt:
azért növelték meg az első csapágyméretet, hogy könnyebben lehessen bedugni a tengelyt összerakáskor.
Ha csökkenteni akartak volna a teljesitményen, majd pont a veztengelyen változtatnak?  Sokba kerül, tesztelni kell stb, nem érte volna meg. Kipufogoban van a különbség vagy sűritésben maximum.
			 
			
					
				
				Posted: Sat Jan 12, 2008 2:03 am
				by Blant
				No, a lepel lehulla... eddig senkinek nem jutott eszébe, hogy a kipuffal is variálhattak!
Nagy vagy proteus 

 
			 
			
					
				
				Posted: Sat Jan 12, 2008 11:17 am
				by Bogyo28
				ezt még capri-granada viszonyban értem is, mivel a caprin dupla rendszer van, gondolom granadán meg sima. de miben különbözik a gyengébb és erősebb granada kipuffja????
			 
			
					
				
				Posted: Sat Jan 12, 2008 12:30 pm
				by proteus
				Bogyo28 wrote:ezt még capri-granada viszonyban értem is, mivel a caprin dupla rendszer van, gondolom granadán meg sima. de miben különbözik a gyengébb és erősebb granada kipuffja????
Az átmérőjében?  

 
			 
			
					
				
				Posted: Sun Jan 13, 2008 9:32 am
				by Dozer
				Így van, a fordgranada.hu modelltörténetében le is van írva...
Döntést hoztak a gazdaságosság irányában, ámde a Granada ’82 kihegyezett motorja is ide tartozott: Mivel a felelősségbiztosítási kategória akkoriban még a motorteljesítményhez igazodott és ebben az időben a magasabb és drágább kategóriájú „151-nél több lóerős” autók futottak, a Fordot figyelembe véve a 2,8-l-V6 befecskendezős, 160 lóerős motorját évekig kritizálták. Ennek ellensúlyozására és a fenntartási költségek csökkentésére elhatározták, hogy a Granada ’82 teljesítmény-adatait 150 lóerőre csökkentik (5.700 1/min-nél). Emellett a motor maga teljesen változatlan maradt, ámde a Granada-t 2,8i motorral mostantól normál V6-os kipufogórendszerrel szerelték fel, ami a 2,8-l-es porlasztós járművek alá tartozott. A speciális (átmérőjében valamivel nagyobb) 2,8i – kipufogórendszer hiányzott.
 A szűkösebb kipufogórendszeren keresztül sajnos a maximális forgatónyomaték értéke is süllyedt, a korábbi 221 Nm 4.300 1/min-ről most 216 Nm 4.000 1/min értékre.
 
			 
			
					
				Re: 2,8i tuning
				Posted: Fri Jan 25, 2008 6:50 pm
				by Blant
				Vicces, milyen jó kis leírás van a Vikipédián a Cologne-okról.
Jól lehúzza a K-jetet!
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cologne_V6_engine 
			 
			
					
				Re: 2,8i tuning
				Posted: Sun Feb 03, 2008 9:11 pm
				by Blant
				Lenne egy kérdésem!
Szépen megpucoltam a 2,8 efinek az olajteknőjét is. Azt eddig is láttam, hogy kívül rozsdás, de most azt tapasztaltam, hogy helyenként sajnos belül is:
			
		
				
			
 
						- DSCF5593_resize_resize.JPG (104.5 KiB) Viewed 6545 times
 
		
		
		
			 
Elég jól látszanak a rozsdafoltocskák. Ez gázos nemde? Mit lehet ezzel csinálni. Jól látom, hogy bevonat va belül a fémen? Gondolom amiatt, ha csak kicsiszolom, az nem az igazi. Arra is gondoltam, hogy kihomokfuvatom kívül-belül. Mitől tud egy ilyen belülről rohadni? Hacsak nem átrohad... ?
Véleményeket, ötleteket szívesen fogadok.
Köszi!
 
			 
			
					
				Re: 2,8i tuning
				Posted: Sun Feb 03, 2008 9:15 pm
				by szszaby
				Nem vészes, én nem nyúlnék hozzá, ez amúgy az olaj víztartalma miatt van.
			 
			
					
				Re: 2,8i tuning
				Posted: Mon Feb 04, 2008 12:57 pm
				by gigford
				Alakul a szívósor:
			
		
				
			
 
						- P1010951.JPG (150.71 KiB) Viewed 6486 times
 
		
		
		
			  
			 
			
					
				Re: 2,8i tuning
				Posted: Mon Feb 04, 2008 1:03 pm
				by Bogyo28
				Blant wrote:Lenne egy kérdésem!
Szépen megpucoltam a 2,8 efinek az olajteknőjét is. Azt eddig is láttam, hogy kívül rozsdás, de most azt tapasztaltam, hogy helyenként sajnos belül is:
DSCF5593_resize_resize.JPG
Elég jól látszanak a rozsdafoltocskák. Ez gázos nemde? Mit lehet ezzel csinálni. Jól látom, hogy bevonat va belül a fémen? Gondolom amiatt, ha csak kicsiszolom, az nem az igazi. Arra is gondoltam, hogy kihomokfuvatom kívül-belül. Mitől tud egy ilyen belülről rohadni? Hacsak nem átrohad... ?
Véleményeket, ötleteket szívesen fogadok.
Köszi!
 
nekem anno le lett homokolva és szinterezve az egész olajteknő, azóta is bírja rajta a szinter. ha nem akarod rozsdásan hagyni, akkor az jó lehet ide is...
 
			 
			
					
				Re: 2,8i tuning
				Posted: Mon Feb 04, 2008 1:42 pm
				by Blant
				Belül is szinterezve lett, vagy csak kívül? Belül is homokfuvattad? A külsejét én is mindenképp lehomokoltatom!
Gigford! Gyönyörű a sz. sor!
			 
			
					
				Re: 2,8i tuning
				Posted: Mon Feb 04, 2008 1:45 pm
				by Bogyo28
				Blant wrote:Belül is szinterezve lett, vagy csak kívül? Belül is homokfuvattad? A külsejét én is mindenképp lehomokoltatom!
kivül belül homok és szinter...
 
			 
			
					
				Re: 2,8i tuning
				Posted: Mon Feb 04, 2008 2:02 pm
				by Blant
				Belül nem para, hogy az olajfürdő megkezdi a szintert? Láttad azóta leszedve, hogy milyen a bele? (ne haragudj, nem kötözködök, csak azt szeretném ha ez a moci télleg nagyon jól sikerülne 

)
 
			 
			
					
				Re: 2,8i tuning
				Posted: Mon Feb 04, 2008 2:17 pm
				by Bogyo28
				Blant wrote:Belül nem para, hogy az olajfürdő megkezdi a szintert? Láttad azóta leszedve, hogy milyen a bele? (ne haragudj, nem kötözködök, csak azt szeretném ha ez a moci télleg nagyon jól sikerülne 

)
 
teljesen nem szedtük még szét azóta a mocit, de amennyire meg tudom állapítani, amikor az olajat leengedtük, és belenéztünk lámpával, akkor jó volt..
 
			 
			
					
				Re: 2,8i tuning
				Posted: Tue Feb 05, 2008 4:23 pm
				by driver
				gigford wrote:Alakul a szívósor:
P1010951.JPG
 
Nem értem! mi szép van egy hegesztett kokány szivósoron??
Ne foglalkozz ezzel adok hibátlan eredetit. 
