Page 122 of 341

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Posted: Tue Jul 01, 2008 8:40 pm
by Tibi
http://scheerti.blog.hu/2008/07/01/neme ... _paraszt_1" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Posted: Tue Jul 01, 2008 9:51 pm
by Bogyo28
levelboss wrote:
TÉCSÉ wrote:
levelboss wrote:Ma elvittem egy haveromék szervízébe az autót zöldkártyáztatni és hát csúnyán nem menne át, de még jó, h így nem kellett kifizetnem. Mit ajánlotok? Vigyem el a Czirjákhoz, vagy valakihez beállítatni, vagy...?
Te tényleg ma születtél :?: :!: :idea: :?:
:shock:
Nem volt rá plusszban 1 ezresed ???????
(Czirják Robinak nincs műhelye fél éve ... de mindig van hova vinni az autót ... :wink: )
Mondta a haver, h ez a megoldás, de ők nem tudnak ilyet csinálni, mert túl nagy cég ahoz, h ezt bevállalják.
Hova vigyem az autót?
mit akarsz, beállítattni vagy zöldkártyázni beállítás nélkül? utobbi is lehetséges, de nem ajánlom, hiszen a jól beállított auto jobban megy/fogyaszt stb. Lehet hogy TCS nem, de én még mindig Bandi bá-t ajánlanám a tengerszem utca 80-ban, lehet hogy a beállítás után ott a környéken zöldkártyáztatni is lehet. nem a legolcsobb, de be szokott jönni a ráköltött összeg. érdekes az öreg, de amit eddig mi vittünk hozzá azt mindent jól megcsinált...

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Posted: Wed Jul 02, 2008 12:36 am
by levelboss
Szíveseben állíttatnék rajta. A CO vagy CO2 (nemtom melyik) értéknek 1.5-nek kellene lenni állítólag, az enyémnek meg alapjáraton volt több mint 8, fordulaton se ment 5 alá... Én nemtom, h ki lehet-e hozni a kocsiból az előírt értéket anélkül, h ne csökkenjen a teljesítmény, viszont ez nem csak kicsivel haladja meg a normálisat, ugyh valamennyit tényleg jó lenne állítani rajta. Viszont sztem nem megy rosszul a verda és nem is eszik sokat... akkor ez hogy van? Vajon meg lehet tartani ezeket a menettulajdonságokat, kevesebb károsanyag kibocsátás mellett?

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Posted: Wed Jul 02, 2008 3:29 pm
by Bogyo28
levelboss wrote:Szíveseben állíttatnék rajta. A CO vagy CO2 (nemtom melyik) értéknek 1.5-nek kellene lenni állítólag, az enyémnek meg alapjáraton volt több mint 8, fordulaton se ment 5 alá... Én nemtom, h ki lehet-e hozni a kocsiból az előírt értéket anélkül, h ne csökkenjen a teljesítmény, viszont ez nem csak kicsivel haladja meg a normálisat, ugyh valamennyit tényleg jó lenne állítani rajta. Viszont sztem nem megy rosszul a verda és nem is eszik sokat... akkor ez hogy van? Vajon meg lehet tartani ezeket a menettulajdonságokat, kevesebb károsanyag kibocsátás mellett?
Lehet ha rendesen be lenne állítva még jobban menne. azt hogy most milyen az viszonylagos...

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Posted: Wed Jul 02, 2008 3:38 pm
by levelboss
És Bandi bához hogy lehet eljutni? Van valami telefonszáma? Vagy csak úgy be kell toppanni, azt mond valamit?

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Posted: Thu Jul 03, 2008 10:32 am
by Bogyo28
levelboss wrote:És Bandi bához hogy lehet eljutni? Van valami telefonszáma? Vagy csak úgy be kell toppanni, azt mond valamit?
06pannon46035tizenöt

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Posted: Thu Jul 03, 2008 12:48 pm
by levelboss
Bogyo28 wrote:
levelboss wrote:És Bandi bához hogy lehet eljutni? Van valami telefonszáma? Vagy csak úgy be kell toppanni, azt mond valamit?
06pannon46035tizenöt
Kösz!

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Posted: Wed Jul 09, 2008 3:39 pm
by Pudva
Igazi fanatikus sakk készlet:
http://unique-gifts.novica.com/gifts-fo ... rs/103619/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Posted: Wed Jul 09, 2008 4:52 pm
by szszaby
Pudva wrote:Igazi fanatikus sakk készlet:
http://unique-gifts.novica.com/gifts-fo ... rs/103619/" onclick="window.open(this.href);return false;
Szép darab. :lol:

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Posted: Fri Jul 11, 2008 11:35 am
by Süni
Ford-klub tag Geree (motortervező mérnök) mai hozzászólása :

"Bár nem autós téma, de azért érdekes lehet... :D

Amilyen projektben most garázdálkodom, az egy hajómotor tervezése. Nem kicsi hajó,
nagy hajó. Qrva nagy hajó...

Csak egy pár érdekes adat és apróság.
- Furat: 310mm
- Löket: 350mm
Motorelrendezés, 20 hengeres, V-elrendezésben.

Ha valaki kicsit utánaszámol, akkor kiderül, hogy a hengertérfogat 26,41 liter.
Ebből adódik, hogy a motor össz-lökettérfogata pedig 528.3 liter.

A hajtókar alsó felét a hajtókarhoz 4db M48(!)-as csavar rögzíti, a főcsapágyakat
pedig M60-as csavarok próbálják a helyükön tartani. Ezek meghúzása is felvet
egy-két kérdést. Könnyen elképzelhető, hogy még ha 5 ember is lóg egy 10m-es
erőkaron, az is kevés lenne egy ekkora csavar becsületes meghúzásához, tehát
más módszert kell kitalálni. Ez pediglen úgy néz ki, hogy rácsavarnak egy hidraulikus
vacakot a kilógó menetre, és 1200(!)bar nyomással meghúzzák azt. Ezek után
gyakorlatilag kézzel rápörgetik az anyát, elengedik a nyomást a készülékből és
kész... :mrgreen:

A teljesítményekre jellemző, hogy a jóval kisebb, nem egész 150 literes unokaöccse
10000 háztartást képes energiával ellátni...

Az MAN nevével fémjelzett egyik nagybáty 580-as furattal és 640-es lökettel 8
hengerből 12500kW-ot produkál, de egy kisebb, 480-as furatú és 600-as löketű
V20 testvére máris 22000kW-os...

Ja, és ezek még csak a közepes méretű motorok voltak, amik négyüteműek. Az
igazán szép darabok kétütemű Diesel-ek, mondjuk 680-as furattal és 2660(!)mm-es
lökettel, melynél a 14 hengeres verzió bő 80000kW-os. A hengerteljesítmény pedig
is 5700kW körülire jön ki... :blackeye:
Ez egyébként hengerenként 966 liter, s az össz-lökettérfogat pedig 13,5m3. :drunken: "

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Posted: Fri Jul 11, 2008 3:41 pm
by sony5

Csak egy pár érdekes adat és apróság.
- Furat: 310mm
- Löket: 350mm
Motorelrendezés, 20 hengeres, V-elrendezésben.

Ha valaki kicsit utánaszámol, akkor kiderül, hogy a hengertérfogat 26,41 liter.
Ebből adódik, hogy a motor össz-lökettérfogata pedig 528.3 liter.

A hajtókar alsó felét a hajtókarhoz 4db M48(!)-as csavar rögzíti, a főcsapágyakat
pedig M60-as csavarok próbálják a helyükön tartani. Ezek meghúzása is felvet
egy-két kérdést. Könnyen elképzelhető, hogy még ha 5 ember is lóg egy 10m-es
erőkaron, az is kevés lenne egy ekkora csavar becsületes meghúzásához, tehát
más módszert kell kitalálni. Ez pediglen úgy néz ki, hogy rácsavarnak egy hidraulikus
vacakot a kilógó menetre, és 1200(!)bar nyomással meghúzzák azt. Ezek utángyakorlatilag kézzel rápörgetik az anyát, elengedik a nyomást a készülékből és
kész... :mrgreen:

A teljesítményekre jellemző, hogy a jóval kisebb, nem egész 150 literes unokaöccse
10000 háztartást képes energiával ellátni...

Az MAN nevével fémjelzett egyik nagybáty 580-as furattal és 640-es lökettel 8
hengerből 12500kW-ot produkál, de egy kisebb, 480-as furatú és 600-as löketű
V20 testvére máris 22000kW-os...

Ja, és ezek még csak a közepes méretű motorok voltak, amik négyüteműek. Az
igazán szép darabok kétütemű Diesel-ek, mondjuk 680-as furattal és 2660(!)mm-es
lökettel, melynél a 14 hengeres verzió bő 80000kW-os. A hengerteljesítmény pedig
is 5700kW körülire jön ki... :blackeye:
Ez egyébként hengerenként 966 liter, s az össz-lökettérfogat pedig 13,5m3. :drunken: "

Na ezek szép adatok azoknak akik belegondolnak egy kicsit :mrgreen:
Mekkora teljesítményről van itt szó és,hogy mivel produkélják ezt

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Posted: Fri Jul 11, 2008 3:53 pm
by Dartonit

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Posted: Fri Jul 11, 2008 4:05 pm
by sony5
Megépitünk egy Caprit nem is akár hogy !
Óvjuk,dédelgetjük vigyázunk rá és mi lessz a vége??!!!
http://www.hasznaltauto.hu/2227187_ford_capri_1981" onclick="window.open(this.href);return false;
Hát mindenesetre biztos oka van hogy így döntöttél és sajnálom,hogy eladod!

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Posted: Fri Jul 11, 2008 5:30 pm
by TÉCSÉ
Mindennek oka van ...
Nem is szeretnék magyarázkodni - ha elmegy - elmegy , ha megmarad - megmarad !
Pont .

Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Posted: Fri Jul 11, 2008 6:00 pm
by Hattyu
sony5 wrote:Megépitünk egy Caprit nem is akár hogy !
Óvjuk,dédelgetjük vigyázunk rá és mi lessz a vége??!!!
http://www.hasznaltauto.hu/2227187_ford_capri_1981" onclick="window.open(this.href);return false;
Hát mindenesetre biztos oka van hogy így döntöttél és sajnálom,hogy eladod!
Nem most először tette fel TÉCSÉ báTCSi a hasznaltautora a TCSodálatra méltó "kardozós" :mrgreen: autóját.