Page 13 of 19

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Mon Feb 18, 2013 1:05 am
by Bogyo28
Kapeti wrote:Következett a kormánymű.
Teljesen szétbontottam, mivel az osztrák javítási könyvében nagyon részletesen le volt írva mit és hogyan lehet felújítani rajta.
Persze a német precizitással megadott forgatónyomatékokat csak speckó szerszámokkal lehet mérni, itt majd improvizálnom kell
valamit.
Szétszerelés után mindent megtakarítottam, homokszórás, zsírtalanítás, festés. Összerakás később.

Egy kérdés: Miért olaj kell a kormányműbe, miért nem lehet zsírozni? Könyv szerint másfél deci olaj kell bele, dehát az azonnal kifolyik a gumiharangokba, nem gondolnám, hogy olaj, és abból is csak másfél deci ellátná a kenési feladatokat... Szívem szerint zsíroznám...
biztos olajat ír a könyv?

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Mon Feb 18, 2013 9:33 pm
by Kapeti
Svájci könyv:
Cuppantsuk föl az egyik gumiharangot, tartsuk úgy a kormányművet, hogy a gumiharang alul legyen, öntsünk bele 0,15 liter M6 568D olajat.
Az axiálcsuklókat zsírozzuk be összeszerelés előtt.

Haynes:
Szintén olaj, SAE 90EP, de az axiálcsuklót is olajat kapjon, ne zsírt.

Ausztrál könyv: (eBay-es szerzemény)
SAE 90EP, szintén mindenhová...


Én továbbra is zsíroznék, naon klassz zsírt szerváltam (Agip Autol Top 2000, kerékcsapágy-zsír), alig tudom letörölni a kezemről... :lol:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Mon Feb 18, 2013 9:35 pm
by Kapeti
Reméltem, hogy menni fog, és nem is okozott problémát, a klingerit lézervágása, így megszületett az első házi gyártású
tömítés, ide a kormányműhöz.

Ha valakinek egyedi tömítésre van szüksége, szívesen segítek, csak rajzolja meg dxf formátumban, mit szeretne...

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Mon Feb 18, 2013 9:39 pm
by Tibi
nem akarsz mesélni ezekről a dolgokról ? Pl miért van neked otthon ilyen kisolló helyett ?

:-)

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Mon Feb 18, 2013 9:45 pm
by Kapeti
A repülőmodellezés "mellékterméke" :-D

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Mon Feb 18, 2013 9:48 pm
by gridoux
Kapeti wrote:A repülőmodellezés "mellékterméke" :-D
Mint a homokszóró is, ugye? :)

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Mon Feb 18, 2013 9:52 pm
by Tibi
Kapeti wrote:A repülőmodellezés "mellékterméke" :-D
olvasgattam Rc forumokat mostanában unaloműzés képpen ;-) ha van kedv és némi közlési kényszer vagyunk páran akik tényleg szívesen fogadják az efféle dolgok bemutatását

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Mon Feb 18, 2013 9:58 pm
by szszaby
Nekem a kollégám nagy modell őrült, de azt mondja sajna nem ismer, pedig járkálnak mindenfele.
Ha egyszer elkezd róla beszélni le se lehet lőni. :mrgreen:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Mon Feb 18, 2013 10:21 pm
by Bogyo28
Kapeti wrote:A repülőmodellezés "mellékterméke" :-D
azért egy CNC lézer nem igazán melléktermék... mekkora a teljesítménye? én keresnék lézervágós embert vashoz, azért kérdezném...

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Mon Feb 18, 2013 10:46 pm
by Kapeti
Hát igen... A modellezés is egy komoly őrület... :lol:
Tibi, írd meg itt vagy PÜ-ben vagy bárhogy, mit szeretnél tudni, és amit tudok szívesen elmesélem.. ;-)
Habrepülőkkel kezdtem, nem nagyon volt "bolti" repcsim, mindent inkább kiizzadtam, mindig jobban érdekelt,
hogy hogyan lehet legyártani, miből lesz, miért, mint megvenni, és játszani vele...
Hab = "depron", ami pedig építőanyag. Német nyelvterületen előfordul, hogy belülről szigetelik a házat, és a tapéta
alá ragasztanak 3 vagy 6mm-es extrudált hablapokat. Ezt fedezte fel a modellezőtársadalom, mint első osztályú
repülőalapanyag. A hús alatti tálca is ilyen, egyébként... Persze a fa repülő az igazi, de tudtam, hogy nem fogok
fűrészelni meg csiszolni, így összeizzadtam egy kis CNC marót, aztán mikor mindent belepett már a fapor, jött a lézer.
Habot is tudok vágni, 2+2 tengelyes CNC huzalossal...
Röviden ennyi... ;-)
Most egy 2,6m fesztávú Z-37 Cmelak építése szünetel épp egy ideje, 50 köbcentis 2ütemű fogja húzni...

De előbb Capri... :-D

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Mon Feb 18, 2013 10:51 pm
by Kapeti
Bogyo, itt, Szolnokon és környékén szerintem annyi nagy lemezes lézer van, mint sehol máshol az országban.
Előző munkahelyemen volt, ment a fuschi is, de sajna már történelem...
Van kontaktom még azért, ha érdekel privátban megadom, ha a távolság nem probléma...

A saját gépem kicsi, kínai, 500 x 700 munkaterület, 60W. Favágás, dekoros munkák, üveggravír, tükörgravír, tömítés, bőr, ilyesmire való.
Fából max 6mm rétegelt lemezt vág el...

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Tue Feb 19, 2013 8:38 am
by Pudva
Tibi wrote:nem akarsz mesélni ezekről a dolgokról ? Pl miért van neked otthon ilyen kisolló helyett ?

:-)
Neked nincs otthon lézervágóóód Tibor???! :mrgreen:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Tue Feb 19, 2013 8:45 am
by Pudva
Kapeti wrote:Hát igen... A modellezés is egy komoly őrület... :lol:
...Most egy 2,6m fesztávú Z-37 Cmelak építése szünetel épp egy ideje, 50 köbcentis 2ütemű fogja húzni...

De előbb Capri... :-D
Ez nagyon jó cucc 8-) Majd ha jössz találkozóra elhozhatnád a repcsit is!
Itt a fórumon Krisztián repülőzik meg RC autózik, én egy picit autózom egy 89'-es Tamiyával /ne hogy már az RC autóm újabb darab legyen ;-) /, és Tibinek is nemsokára megérkezik egy 87'-es Nikko Camaro...

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Tue Feb 19, 2013 8:49 am
by Tibi
Pudva wrote:
Tibi wrote:nem akarsz mesélni ezekről a dolgokról ? Pl miért van neked otthon ilyen kisolló helyett ?

:-)
Neked nincs otthon lézervágóóód Tibor???! :mrgreen:
Otthon nincs ilyen ördögi szerszám, melóhelyen is csak palackos lézert használunk :mrgreen:

Re: Capri Mk1 - Kapeti

Posted: Wed Feb 20, 2013 9:42 pm
by Kapeti
Sziasztok!

A kormányműnél is volt kicsi horganyzás, a lemezfedeleket illetve a csavarokat
kezeltettem le.
Kezdődhet az összeszerelés, amint újrafestettem a házat, ugyanis nem száradt meg
rendesen az alapozó, és elrepedezett rajta itt-ott a fedőfesték... :roll: