Page 13 of 19
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Mon Feb 18, 2013 1:05 am
by Bogyo28
Kapeti wrote:Következett a kormánymű.
Teljesen szétbontottam, mivel az osztrák javítási könyvében nagyon részletesen le volt írva mit és hogyan lehet felújítani rajta.
Persze a német precizitással megadott forgatónyomatékokat csak speckó szerszámokkal lehet mérni, itt majd improvizálnom kell
valamit.
Szétszerelés után mindent megtakarítottam, homokszórás, zsírtalanítás, festés. Összerakás később.
Egy kérdés: Miért olaj kell a kormányműbe, miért nem lehet zsírozni? Könyv szerint másfél deci olaj kell bele, dehát az azonnal kifolyik a gumiharangokba, nem gondolnám, hogy olaj, és abból is csak másfél deci ellátná a kenési feladatokat... Szívem szerint zsíroznám...
biztos olajat ír a könyv?
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Mon Feb 18, 2013 9:33 pm
by Kapeti
Svájci könyv:
Cuppantsuk föl az egyik gumiharangot, tartsuk úgy a kormányművet, hogy a gumiharang alul legyen, öntsünk bele 0,15 liter M6 568D olajat.
Az axiálcsuklókat zsírozzuk be összeszerelés előtt.
Haynes:
Szintén olaj, SAE 90EP, de az axiálcsuklót is olajat kapjon, ne zsírt.
Ausztrál könyv: (eBay-es szerzemény)
SAE 90EP, szintén mindenhová...
Én továbbra is zsíroznék, naon klassz zsírt szerváltam (Agip Autol Top 2000, kerékcsapágy-zsír), alig tudom letörölni a kezemről...

Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Mon Feb 18, 2013 9:35 pm
by Kapeti
Reméltem, hogy menni fog, és nem is okozott problémát, a klingerit lézervágása, így megszületett az első házi gyártású
tömítés, ide a kormányműhöz.
Ha valakinek egyedi tömítésre van szüksége, szívesen segítek, csak rajzolja meg dxf formátumban, mit szeretne...
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Mon Feb 18, 2013 9:39 pm
by Tibi
nem akarsz mesélni ezekről a dolgokról ? Pl miért van neked otthon ilyen kisolló helyett ?

Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Mon Feb 18, 2013 9:45 pm
by Kapeti
A repülőmodellezés "mellékterméke"

Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Mon Feb 18, 2013 9:48 pm
by gridoux
Kapeti wrote:A repülőmodellezés "mellékterméke"

Mint a homokszóró is, ugye? :)
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Mon Feb 18, 2013 9:52 pm
by Tibi
Kapeti wrote:A repülőmodellezés "mellékterméke"

olvasgattam Rc forumokat mostanában unaloműzés képpen

ha van kedv és némi közlési kényszer vagyunk páran akik tényleg szívesen fogadják az efféle dolgok bemutatását
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Mon Feb 18, 2013 9:58 pm
by szszaby
Nekem a kollégám nagy modell őrült, de azt mondja sajna nem ismer, pedig járkálnak mindenfele.
Ha egyszer elkezd róla beszélni le se lehet lőni.

Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Mon Feb 18, 2013 10:21 pm
by Bogyo28
Kapeti wrote:A repülőmodellezés "mellékterméke"

azért egy CNC lézer nem igazán melléktermék... mekkora a teljesítménye? én keresnék lézervágós embert vashoz, azért kérdezném...
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Mon Feb 18, 2013 10:46 pm
by Kapeti
Hát igen... A modellezés is egy komoly őrület...
Tibi, írd meg itt vagy PÜ-ben vagy bárhogy, mit szeretnél tudni, és amit tudok szívesen elmesélem..
Habrepülőkkel kezdtem, nem nagyon volt "bolti" repcsim, mindent inkább kiizzadtam, mindig jobban érdekelt,
hogy hogyan lehet legyártani, miből lesz, miért, mint megvenni, és játszani vele...
Hab = "depron", ami pedig építőanyag. Német nyelvterületen előfordul, hogy belülről szigetelik a házat, és a tapéta
alá ragasztanak 3 vagy 6mm-es extrudált hablapokat. Ezt fedezte fel a modellezőtársadalom, mint első osztályú
repülőalapanyag. A hús alatti tálca is ilyen, egyébként... Persze a fa repülő az igazi, de tudtam, hogy nem fogok
fűrészelni meg csiszolni, így összeizzadtam egy kis CNC marót, aztán mikor mindent belepett már a fapor, jött a lézer.
Habot is tudok vágni, 2+2 tengelyes CNC huzalossal...
Röviden ennyi...

Most egy 2,6m fesztávú Z-37 Cmelak építése szünetel épp egy ideje, 50 köbcentis 2ütemű fogja húzni...
De előbb Capri...

Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Mon Feb 18, 2013 10:51 pm
by Kapeti
Bogyo, itt, Szolnokon és környékén szerintem annyi nagy lemezes lézer van, mint sehol máshol az országban.
Előző munkahelyemen volt, ment a fuschi is, de sajna már történelem...
Van kontaktom még azért, ha érdekel privátban megadom, ha a távolság nem probléma...
A saját gépem kicsi, kínai, 500 x 700 munkaterület, 60W. Favágás, dekoros munkák, üveggravír, tükörgravír, tömítés, bőr, ilyesmire való.
Fából max 6mm rétegelt lemezt vág el...
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Tue Feb 19, 2013 8:38 am
by Pudva
Tibi wrote:nem akarsz mesélni ezekről a dolgokról ? Pl miért van neked otthon ilyen kisolló helyett ?

Neked nincs otthon lézervágóóód Tibor???!

Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Tue Feb 19, 2013 8:45 am
by Pudva
Kapeti wrote:Hát igen... A modellezés is egy komoly őrület...
...Most egy 2,6m fesztávú Z-37 Cmelak építése szünetel épp egy ideje, 50 köbcentis 2ütemű fogja húzni...
De előbb Capri...

Ez nagyon jó cucc

Majd ha jössz találkozóra elhozhatnád a repcsit is!
Itt a fórumon Krisztián repülőzik meg RC autózik, én egy picit autózom egy 89'-es Tamiyával /ne hogy már az RC autóm újabb darab legyen

/, és Tibinek is nemsokára megérkezik egy 87'-es Nikko Camaro...
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Tue Feb 19, 2013 8:49 am
by Tibi
Pudva wrote:Tibi wrote:nem akarsz mesélni ezekről a dolgokról ? Pl miért van neked otthon ilyen kisolló helyett ?

Neked nincs otthon lézervágóóód Tibor???!

Otthon nincs ilyen ördögi szerszám, melóhelyen is csak
palackos lézert használunk

Re: Capri Mk1 - Kapeti
Posted: Wed Feb 20, 2013 9:42 pm
by Kapeti
Sziasztok!
A kormányműnél is volt kicsi horganyzás, a lemezfedeleket illetve a csavarokat
kezeltettem le.
Kezdődhet az összeszerelés, amint újrafestettem a házat, ugyanis nem száradt meg
rendesen az alapozó, és elrepedezett rajta itt-ott a fedőfesték...
