Page 13 of 50

Posted: Fri Sep 28, 2007 4:06 pm
by tomtom
csinált már vki ilyen difistabilizáló megoldást?
http://www.faircar.autoscout24.de/ger/d ... roto=&zip=
nem tűnik bonyesznek.

Posted: Fri Sep 28, 2007 4:55 pm
by szszaby
tomtom wrote:csinált már vki ilyen difistabilizáló megoldást?
http://www.faircar.autoscout24.de/ger/d ... roto=&zip=
nem tűnik bonyesznek.

Ez egy nagyon érdekes szerkezet, de ötletes.

Posted: Fri Sep 28, 2007 7:17 pm
by FEFE
tomtom wrote:csinált már vki ilyen difistabilizáló megoldást?
http://www.faircar.autoscout24.de/ger/d ... roto=&zip=
nem tűnik bonyesznek.
Ez az autó eladó? Élőbe nem volt rossz.

Posted: Fri Sep 28, 2007 8:21 pm
by Iván
jóó durva...

Posted: Fri Sep 28, 2007 10:25 pm
by Kenny
tomtom wrote:csinált már vki ilyen difistabilizáló megoldást?
http://www.faircar.autoscout24.de/ger/d ... roto=&zip=
nem tűnik bonyesznek.
Watt's linkage-nek hívják, és szerintem bonyolult házilag összehozni.
http://rcma.free.fr/escort/4link.htm
Ennek az egyszerűbb kivitele a Panhard rúd, csak oda nem árt ha kemény a futóműved.http://rcma.free.fr/escort/panhard.htm

Posted: Sun Sep 30, 2007 5:25 pm
by Blant
Nekem az utóbbival az a bajom, hogy ez ugye egy merev rúd, a futómű meg mozog... Namost akkor miért is nem szakadnak le a felfogatási pontok? Vagy a futómű dzsal el valamelyik oldalra berugózásnál...

Posted: Sun Sep 30, 2007 9:22 pm
by Kenny
Blant wrote:Nekem az utóbbival az a bajom, hogy ez ugye egy merev rúd, a futómű meg mozog... Namost akkor miért is nem szakadnak le a felfogatási pontok? Vagy a futómű dzsal el valamelyik oldalra berugózásnál...
Ezért írtam hogy kemény futómű kell hozzá, ahol nem mozog túl sokat a hátsó híd. Különben minden berugózásnál kitólja jobbra az egész hidat. Amúgy a felfogatási pontok nem törnek el, a hídon szilentes a kaszninál g-szemes.

Posted: Mon Oct 01, 2007 10:56 pm
by CAPRI-3
tomtom wrote:csinált már vki ilyen difistabilizáló megoldást?
http://www.faircar.autoscout24.de/ger/d ... roto=&zip=
nem tűnik bonyesznek.
ez egy panhard rúd, illetve kettő.
azért mert ez a capri nem laprugós, hanem lengőkaros és ugye kell keresztlengőkar is, ami normál esetben egy "átlós" bekötés, a panhard rúd... aminek nagy hátránya, hogy egyik vagy másik irányba oldalra tolja a futóművet ki illetve berugózáskor.
ennek kiváltására csinálják ezt a megoldást, ami karakterisztikaváltozás nélkül stabilizálja a hátsó híd mozgását.

laprugós kocsinál nem kell ilyen.

Posted: Tue Oct 02, 2007 12:16 pm
by tomtom
CAPRI-3 wrote:
tomtom wrote:csinált már vki ilyen difistabilizáló megoldást?
http://www.faircar.autoscout24.de/ger/d ... roto=&zip=
nem tűnik bonyesznek.
ez egy panhard rúd, illetve kettő.
azért mert ez a capri nem laprugós, hanem lengőkaros és ugye kell keresztlengőkar is, ami normál esetben egy "átlós" bekötés, a panhard rúd... aminek nagy hátránya, hogy egyik vagy másik irányba oldalra tolja a futóművet ki illetve berugózáskor.
ennek kiváltására csinálják ezt a megoldást, ami karakterisztikaváltozás nélkül stabilizálja a hátsó híd mozgását.

laprugós kocsinál nem kell ilyen.

fene tudja, de szerintem nagy bajt nem csinál, ha van rajt ilyen, mert azért igen érezni, hogy mozog jobbra-balra, ha vadulgat az ember fia.

Posted: Tue Oct 02, 2007 12:38 pm
by Bogyo28
tomtom wrote: fene tudja, de szerintem nagy bajt nem csinál, ha van rajt ilyen, mert azért igen érezni, hogy mozog jobbra-balra, ha vadulgat az ember fia.
ahoz szerintem inkább ez kellene, meg poli szilent hátra is mindehova:

http://www.zyworld.com/caprisport/1_suspension.htm

Posted: Tue Oct 02, 2007 1:57 pm
by Kenny
bogyo28 wrote:
tomtom wrote: fene tudja, de szerintem nagy bajt nem csinál, ha van rajt ilyen, mert azért igen érezni, hogy mozog jobbra-balra, ha vadulgat az ember fia.
ahoz szerintem inkább ez kellene, meg poli szilent hátra is mindehova:

http://www.zyworld.com/caprisport/1_suspension.htm
Hát nem tom. Én ezt múltkor nézegettem és sok értelmét nem látom. Mivel a rúgót támasztja ki a hídhoz, de ettől még az egész ugyanúgy mozog jobbra-balra a kaszni alatt.

Mi az Escorton kidobtuk hátulról a stabrudat és beraktunk helyére két lengőkart, sokkal stabilabban tartja a hidat. Később bekerül egy Panhard-rúd, és a két lengőkart kicseréljük 4 lengőkaros megoldásra. Hozzáteszem hogy picit kemény a rugó meg a teló, szóval sokat nem mozog a híd fel-le.

Posted: Tue Oct 02, 2007 3:31 pm
by tomtom
bogyo28 wrote:
tomtom wrote: fene tudja, de szerintem nagy bajt nem csinál, ha van rajt ilyen, mert azért igen érezni, hogy mozog jobbra-balra, ha vadulgat az ember fia.
ahoz szerintem inkább ez kellene, meg poli szilent hátra is mindehova:

http://www.zyworld.com/caprisport/1_suspension.htm
ez nálam kilőve, mert köteg van az enyémen, nem az egyrugós.
a poliszilenttel egyetértek. az mennyi is? (kb/sacc)

Posted: Tue Oct 02, 2007 9:39 pm
by CAPRI-3
Kenny wrote: Mi az Escorton kidobtuk hátulról a stabrudat és beraktunk helyére két lengőkart...
te tisztában vagy vele, mi a szerepe a stabrúdnak :?: :?: :?: :evil:

Posted: Tue Oct 02, 2007 10:09 pm
by Bogyo28
tomtom wrote:
bogyo28 wrote:
tomtom wrote: fene tudja, de szerintem nagy bajt nem csinál, ha van rajt ilyen, mert azért igen érezni, hogy mozog jobbra-balra, ha vadulgat az ember fia.
ahoz szerintem inkább ez kellene, meg poli szilent hátra is mindehova:

http://www.zyworld.com/caprisport/1_suspension.htm
ez nálam kilőve, mert köteg van az enyémen, nem az egyrugós.
a poliszilenttel egyetértek. az mennyi is? (kb/sacc)
többlapos rugóra is ugyanugy felmegy, csak hosszabb cuppánt kell hozzá...

poli szilent:

http://www.deflex.co.uk
http://www.superflex.co.uk
http://www.rallydesign.co.uk/catalog/index.php
http://search.ebay.co.uk/_W0QQsassZsdl-deflexQQhtZ-1

lehet válogatni...

Posted: Tue Oct 02, 2007 10:22 pm
by Bogyo28
Kenny wrote:
bogyo28 wrote:
tomtom wrote: fene tudja, de szerintem nagy bajt nem csinál, ha van rajt ilyen, mert azért igen érezni, hogy mozog jobbra-balra, ha vadulgat az ember fia.
ahoz szerintem inkább ez kellene, meg poli szilent hátra is mindehova:

http://www.zyworld.com/caprisport/1_suspension.htm
Hát nem tom. Én ezt múltkor nézegettem és sok értelmét nem látom. Mivel a rúgót támasztja ki a hídhoz, de ettől még az egész ugyanúgy mozog jobbra-balra a kaszni alatt.

Mi az Escorton kidobtuk hátulról a stabrudat és beraktunk helyére két lengőkart, sokkal stabilabban tartja a hidat. Később bekerül egy Panhard-rúd, és a két lengőkart kicseréljük 4 lengőkaros megoldásra. Hozzáteszem hogy picit kemény a rugó meg a teló, szóval sokat nem mozog a híd fel-le.
sima szilenteknél tud jobbra-balra mozogni a híd meg tekeredni, az ellen jó ez a cucc. nem hiszem hogy annyira hülyék lennének aza angolok, hogy ezt használják. persze ez inkább utcára jó...