Page 11 of 17
Posted: Wed Jul 11, 2007 10:06 pm
by Nitrobuster
Geriike wrote:capriv6 wrote:bogyo28 wrote:
van néhány müködő darab. de csak akkor állj neki, ha van a műveletre alsó hangon 250 eHUF a malacperselyben, meg néhány hónap feles idő...
Szia!!
A bogyonak igaza van kb nekem is enyiböl jött ki (ha nem többöl)
Kicsi ez kicsi az és hipp hopp elmegy két-három zsák 1000ft.
Es még mindig nekem se tökéletes a dolog!
Köszi az infókat. Mi kb 100 e ért tudnánk venni egy teljesen komplett motort, computerrel, minden elektronikával. Azt tudom én is persze, hogy ez ezzel itt nem állna meg. De már csak egy dolgot nem értek, hogy a saját elektronikája helyett, miért jobb egy másik? Ham ás a motor, más a kábelköteg, van computer, akkor miért nem jó a sajátja?
Nem jobb a másik elektronika. Csak mint tudjuk az EECV computer nem a hobby tuningolók kedvence ezért rakják át az EECIV-et a régebbi scorpio cossiból.
Posted: Wed Jul 11, 2007 10:17 pm
by Bogyo28
Geriike wrote:capriv6 wrote:bogyo28 wrote:
van néhány müködő darab. de csak akkor állj neki, ha van a műveletre alsó hangon 250 eHUF a malacperselyben, meg néhány hónap feles idő...
Szia!!
A bogyonak igaza van kb nekem is enyiböl jött ki (ha nem többöl)
Kicsi ez kicsi az és hipp hopp elmegy két-három zsák 1000ft.
Es még mindig nekem se tökéletes a dolog!
Köszi az infókat. Mi kb 100 e ért tudnánk venni egy teljesen komplett motort, computerrel, minden elektronikával. Azt tudom én is persze, hogy ez ezzel itt nem állna meg. De már csak egy dolgot nem értek, hogy a saját elektronikája helyett, miért jobb egy másik? Ham ás a motor, más a kábelköteg, van computer, akkor miért nem jó a sajátja?
mondjuk azért, mert a sajátja csak a saját autojában müködik, hacsak nem akarod a gyári immobit meg minden más szart is átvenni a scorpioból. lehet hogy meg lehetne csinálni azzal is, de aránytalanul több szopás, és gondolom nem véletlenül csinálják egész europában ugy ahogy mi is, mert ez vált be. én tudok 80-ért is mocit ha még nem vitték el, de akkor is 250 körül lesz a vége....
Posted: Wed Jul 11, 2007 10:38 pm
by Süni
plusz az újabb elektronika kommunikál az autómata váltóval is ugye...
Posted: Wed Jul 11, 2007 10:47 pm
by Bogyo28
Süni wrote:plusz az újabb elektronika kommunikál az autómata váltóval is ugye...
többek közt azzal is. bár a régi is csak automatával volt szerelve, de az az elektronika szó nélkül elmegy az automata váltó nélkül is....
Posted: Sat Jul 14, 2007 5:22 pm
by Blant
Ami még nem hangzott el: A 2,3 V6 főtengelye kb 200 LE-ig bírja jó esetben... Ennél egy 2,9 24V is többet tud alapból és egy 2,3 as turbósítása (főleg, ha előtte leinjektorosítod) is majdnem annyiba kerül, mint a 24v projekt. Turbósítani a 2,8at, vagy a 2,9 et, vagy a 2,924V-t érdemes, bár a 2,9 eknek olyan nagy a lökethosszuk, hogy nehézkes a sűrítés csökkebtése. A dugattyú így is nagyon alacsony. Ha 2,3 ban gondolkozol akkor May turbó a jó megoldás a gyári karbival. Lesz kb 40 plussz LE-és sok plusz nyomaték. Ha még olcsóbbra törekszel akkor egy K-jet átalakítás a jó megoldás injektoros veztengely beépítésével.
Re: túrbós motorok
Posted: Sun Feb 17, 2008 5:31 pm
by gofi2
A 2.9 24V motort minden cuccal átpakolni (92-96évj.) annyira gázos?
Érzékelők meg hát ami kell. Márcsak pénzhiány miatt is megéri a plusz melót. Nem?
Re: túrbós motorok
Posted: Sun Feb 17, 2008 5:38 pm
by Dozer
a 94 ig gyártott BOA t könnyebb mert nem kell kihajítani a saját vezérlését, BOB nál 95-től macerásabb a dolog.
Re: túrbós motorok
Posted: Sun Feb 17, 2008 6:15 pm
by clooney55
Hello!
Nem túl gyakran írtam itt a fórumon,csupán olvasgattam...
Egy 71. januári kereklámpás Taunusom van,és szeretnék a V6-os 2000-es mocimba egy kis többlet pacit rakni.
Az ötlet a következő lenne: MAY-turbó elven turbósítani a gépet,csak fingom sincs,melyik turbó lenne a legoptimálisabb választás,ami alacsony fordulaton is már megfelelő turbónyomást biztosít.
Ahogy nézegettem a hajtókart,van rajta olasspricc,ami a dugó szoknyáját kenné ha jól sejtem,tehát plusz kenést nem kell a dugónak biztosítanom...
Ezt a V6 2000-es motort Hattyútól kaptam,amit ő is kapott. ;) Szétszedtem,és kezdetnek új gyűrűk,és jatókar csapágyak,veztengely új csapágyakkal,stb,amit csak igényel a moci. /asszem a négyes dugón törött kompressziógyűrű volt,az ötös dugónál meg más hajtókarcsapágy/,de a bele sértetlen,nem igényel fúrást,új dugókat...
2.8-as vezérműtengely,és intercooler,valamint sportgyertya.
Ezzel a turbós dologgal elég sok minden érdekelne,hogy kinek milyen tapasztalatai vannak,mert saját káromon nem szeretnék tanulni! :D
Kérdés,hogy mennyi turbónyomás engedhető meg,ami még nem megy komolyan a motor élettartam csökkenésére? 0.5-0.6 bar?
Szal gondban vagyok a méretezésekkel...ezért szeretnék tőletek tanácsot kérni,hogy ki mit javasol...;)
A segítséget,véleményeket előre köszönöm! ;)
Re: túrbós motorok
Posted: Sun Feb 17, 2008 8:28 pm
by Árpi
Jobban járnál egy jó 2.3 v6 al ami 114ló elektronyos gyujtással mit egy 2.0 v6 al ami turboval sem éri el ugyan ezt. 8) SZVSZ
Re: túrbós motorok
Posted: Sun Feb 17, 2008 9:05 pm
by levelboss
Egy 2.8-assal meg mégjobban csak találd meg! Sokkal olcsóbb, egyszerűbb, megbízhatóbb... stb megoldás.

Re: túrbós motorok
Posted: Sun Feb 17, 2008 10:02 pm
by Bogyo28
Szerintem kár a 2.0 V6-ot tuningolni. Ennek sehol nem szoktak nekiállni, mivel van gyári nagyobb. Ez csak ugy menne, ha téged nagyon érdekekl a dolog, és kijárod magadnak, mint érdekesség, de megérni tutira nem fogja. a turbosítás árának töredékéből vehetsz egy 2.8 mocit akár, ami több lesz lóerőben mint egy turbósított 2.0 . a kétezres turbósítása csak max érdekességnek jó, másnak nem nagyon...
Re: túrbós motorok
Posted: Sun Feb 17, 2008 10:22 pm
by clooney55
Olvastam itt valahol,hogy a 2.0 V6 Turbóval még a 2.8i-t is lenyomta.
Nekem nem 800 ló kell belőle,csupán egy kis plusz.Na jó,nem 1-2 póni azért.. :D
És ez a lehetőségem van,mint motor,a 2.0 V6,abból 2db. Az egyiket Hattyútól kaptam,amit szétkaptam,de ugye hiányos a motor,a másikért pedig jövő hónapban megyek,azon a karbi kivételével elvieg minden megvan,szal ezekből kell gazdálkodnom.
Maga a turbó mindig is foglalkoztatott,mint érdekesség,komolyan mondom. Nem megölni akarom vele a motort,csupán egy kis plusz erő...
Légyegesen jobb,mint az 1.3-as Pinto,ami most van a gépben. :D
Tudom,hogy azt javasoljátok,hogy míg van nagyobb motor,addig abban gondolkozzak,de szeretnék ennél maradni...És ebből kicsalni valamennyit.
Mégis a tapasztalatok alapján mire kell vigyázni,figyelni? Kompressziócsökkentés,stb... Az a dugóhűtés elég neki,ami a hajtókaron van? Meg miegymásra lennék kivi...
Azért köszike srácok,hogy válaszoltatok! ;) Mindig jól jön az olyan segítség,akik már tudnak valamit!;)
Re: túrbós motorok
Posted: Sun Feb 17, 2008 10:32 pm
by Bogyo28
A turbósítás tapasztalati részéhez nem akarok hozzászolni, mert mi eddig csak gyárilag turbós mocit építettünk be a gépbe, de arra készülj fel, hogy pénzügyileg 2-3 kiló minimum legyen a zsebedben. hiszen egyenlőre van két középszar mocid, és ennyi. Ezeket generálozni kell, kell turbó, kell csinálni kipuff csonkot, esetleg magasabb tömítés, AC pumpa meg még sok apróság. az nem kevés lové lesz. A tau-soktól ricsinek volt mőködö V6 turbója, őt kellene megkérdezni a gyakorlati tapasztalatokról, vagy van még pár kolléga akik sor4-et turbósítottak...
Re: túrbós motorok
Posted: Mon Feb 18, 2008 5:52 pm
by clooney55
Ahham,kössze Bogyo!
Pedig titokban reménykedtem,hogy próbáltak a srácok 1-2 féle variációt a turbós variciókra.
Írtam Ricsinek,1x csak majd elolvassa.. :D
Viszont ami érdekelne engem,hogy mi az oka annak,hogy az új beépítésű vezérműtengelyt 2000-es fordulaton x ideig járatni kell?
Tudom,hogy nem pont ide vág,ezért sorry...
Re: túrbós motorok
Posted: Mon Feb 18, 2008 5:54 pm
by TomiCaPri
Ugyan nem turbós, de ha már teljesítmény növelésről beszélünk:
http://racing-bazar.hu/alkatresz/komple ... k-jet.html