Page 8 of 15

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sun May 15, 2011 4:15 pm
by Blant
Ki kéne mérni az NTC1-et (vízhőmérsékletérzékelő), meg a ha légmennyiségmérős, akkor a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt is.

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sun May 15, 2011 5:23 pm
by levelboss
Blant wrote:Ki kéne mérni az NTC1-et (vízhőmérsékletérzékelő), meg a ha légmennyiségmérős, akkor a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt is.
Köszi!

MAP-os a cucc.

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sun May 15, 2011 6:38 pm
by levelboss
Most kipróbáltam, és ha gázadással beindítom és tartom fordulaton, akkor pár perc múlva már van alapjárat, mikor már látom a vízhőfokmérőt felfelé menni... :roll:

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sun May 15, 2011 7:14 pm
by Blant
Ha megírod, hogy milyen évjáratú autóról van a cucc, akkor megmondom, hogy milyen hőfokon mekkora ellenállást kellene mérned az NTC-n. :drive:

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sun May 15, 2011 7:59 pm
by Bogyo28
Blant wrote:Ha megírod, hogy milyen évjáratú autóról van a cucc, akkor megmondom, hogy milyen hőfokon mekkora ellenállást kellene mérned az NTC-n. :drive:
ahhoz nem kell semmi adat, az összes ford EEC IV.-en ugyanannyi. Szerintem nem elektromos gond lesz, hanem a gyatra moci az oka. De a méréshez itt egy kis help:

http://fordfuelinjection.com/?p=28" onclick="window.open(this.href);return false;

fordnál a levegő és vízhőfok mérő u.a. csak az egyik nyitott a másik meg zárt....

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sun May 15, 2011 8:54 pm
by levelboss
Köszi!

Én azért reménykedek, h még moci szétborítás nélkül elfut egy darabig... az, h kb 10°C a kinti levegő 20 helyett, ennyit számítana a gyűrűknél?? Azt az efi meg nem tudná eléggé megdúsítani, ha érzi, h lefullad, miközben a k-jet, meg tudta -10-ben is!?!?

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sun May 15, 2011 9:00 pm
by Bogyo28
levelboss wrote:Köszi!

Én azért reménykedek, h még moci szétborítás nélkül elfut egy darabig... az, h kb 10°C a kinti levegő 20 helyett, ennyit számítana a gyűrűknél?? Azt az efi meg nem tudná eléggé megdúsítani, ha érzi, h lefullad, miközben a k-jet, meg tudta -10-ben is!?!?
az a baj, hogy ha elkezd szétkopni a mocid, van egy határ, ahol exponenciálisan kezd nőni a baj. Anno Pudva autója is egyik napról a másikra vesztette el a kompresszióját, végül már be se indult. voltál 2 teljesítmény mérésen is, ahol ugy kiforgattad az autót, mint az elmult évekbe soha. sok olyan aproság, amit az ember nem is számol általában. nem lehetetlen hogy most k-jettel sem indulna rendesen. de persze mérés nélkül látatlanban azt sem lehet kijelenteni hogy az efi most hibátlan.

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sun May 15, 2011 9:49 pm
by Blant
Nem azért, de mérj egy kompressziót. kapásból kiderül, hogy azért nem indul-e. Kb 10 perc.

Pádre nem akarok vitába szállni veled, de azért ahhoz nagyon végletesen szar kell legyen a kompresszió, hogy ne induljon a Moci!

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sun May 15, 2011 10:00 pm
by levelboss
Bogyo28 wrote:
levelboss wrote:Köszi!

Én azért reménykedek, h még moci szétborítás nélkül elfut egy darabig... az, h kb 10°C a kinti levegő 20 helyett, ennyit számítana a gyűrűknél?? Azt az efi meg nem tudná eléggé megdúsítani, ha érzi, h lefullad, miközben a k-jet, meg tudta -10-ben is!?!?
az a baj, hogy ha elkezd szétkopni a mocid, van egy határ, ahol exponenciálisan kezd nőni a baj. Anno Pudva autója is egyik napról a másikra vesztette el a kompresszióját, végül már be se indult. voltál 2 teljesítmény mérésen is, ahol ugy kiforgattad az autót, mint az elmult évekbe soha. sok olyan aproság, amit az ember nem is számol általában. nem lehetetlen hogy most k-jettel sem indulna rendesen. de persze mérés nélkül látatlanban azt sem lehet kijelenteni hogy az efi most hibátlan.
Hát ja... tény, h most kapott a teljesítménymérésen, mert 4-ben húzatták meg tiltásig, az meg nem kis terhelés... de hát azért ennyit ki kell bírnia, bárhányasban forgatjuk ki. Viszont lehet, h igazad van a kopással... rá kéne mérni hidegen is a kompresszióra. Aztán lehet, h dobnám a hátast.

Egyébként bizti, h vmi tré van az efivel, mert csinál olyat is, h úgy dönt és elkezdi felpörgetni a motort. Alapjárat kb 1500, és ahogy mondjuk 1500-nál elváltok, akkor felpörgeti 2500-ig, v 3000-ig, mikor kinyomom a kuplungot. Ha meg 2000-nél váltok el, akkor mégföljebb pörgeti.
De ennek nincs sok köze az előző problémához, viszont annak lehet, h egyenetlenül is jár az alapjárat melegen is, amikor nem csinálja ezt a szórakázást, akkor is. Eddig pedig mindig az volt, h bárhogyan pörgettem, bármit csináltam vele, mindig úgy megállt a fordulatszámmérő kb 800-nál, mint a cövek és az alapjárat szép, egyenletes volt, nem rángatózott a motor.

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sun May 15, 2011 10:17 pm
by Blant
Akkor azért sanszos, hogy az IAC szeleped sem az igazi. Kontakthiba? Sérült vezeték? Az is tud cifrákat. Esetleg a felpörgést okozhatja fals levegő is.

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sun May 15, 2011 10:31 pm
by Bogyo28
Blant wrote:Nem azért, de mérj egy kompressziót. kapásból kiderül, hogy azért nem indul-e. Kb 10 perc.

Pádre nem akarok vitába szállni veled, de azért ahhoz nagyon végletesen szar kell legyen a kompresszió, hogy ne induljon a Moci!

átépítés előtt lett mérve kompresszió, nem túl fényes eredménnyel... fals levegő az lehet, főleg hogy a pillangón is van furat, meg az IAC is ott van...

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Fri May 20, 2011 7:55 pm
by daytona
Nem lehet, hogy tul sok levegot kap hidegen? Azert kell neki mondjuk taposni a pedalt, hogy a sok levego melle adagoljon neki a TPS adata alapjan benzint is. Van egy masik alapjarati motorod keznel? Egy probat megerne szerintem egy masikkal probalkozni.

Mennyi volt a kompresszio?

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sat May 21, 2011 12:10 pm
by levelboss
daytona wrote:Nem lehet, hogy tul sok levegot kap hidegen? Azert kell neki mondjuk taposni a pedalt, hogy a sok levego melle adagoljon neki a TPS adata alapjan benzint is. Van egy masik alapjarati motorod keznel? Egy probat megerne szerintem egy masikkal probalkozni.

Mennyi volt a kompresszio?
Ja majd kipróbálom másik alapjárati motorral, ha tudom... a kompresszió 8,5...9,5 bar volt.

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sat May 21, 2011 2:01 pm
by Blant
uhhh... na az tényleg gáz... hidegen, vagy melegen?

Re: 2.9i motor kérdések

Posted: Sat May 21, 2011 2:21 pm
by Bogyo28
Blant wrote:uhhh... na az tényleg gáz... hidegen, vagy melegen?
melegen...azért mondtam hogy csodálom hogy ennyit mértek a teljesítménymérésen. és sajna nem a HF felé szar a moci...