Page 8 of 24
					
				Re: Marci Caprija
				Posted: Mon Mar 26, 2012 8:56 am
				by szszaby
				Gratula a két év nyugalomhoz.
			 
			
					
				Re: Marci Caprija
				Posted: Mon Mar 26, 2012 11:49 pm
				by levelboss
				Tibi wrote:Majuniális  
 
Egyébként gratula !
 
Bármire is gondolsz, szeretnék ott lenni!
De eddig se az akarással volt a baj... hanem főleg a kizárólagos hétvégi melómmal... de reméljük ez mihamarabb mostmár változik.
 
			 
			
					
				Re: Marci Caprija
				Posted: Tue Mar 27, 2012 12:04 am
				by Tibi
				levelboss wrote:
Bármire is gondolsz, szeretnék ott lenni!
De eddig se az akarással volt a baj... hanem főleg a kizárólagos hétvégi melómmal... de reméljük ez mihamarabb mostmár változik.
Arra gondolok, hogy legyünk minél többen és működtessük rendesen a vasat 
  
 
			 
			
					
				Re: Marci Caprija
				Posted: Tue Mar 27, 2012 12:06 am
				by levelboss
				Tibi wrote:levelboss wrote:
Bármire is gondolsz, szeretnék ott lenni!
De eddig se az akarással volt a baj... hanem főleg a kizárólagos hétvégi melómmal... de reméljük ez mihamarabb mostmár változik.
Arra gondolok, hogy legyünk minél többen és működtessük rendesen a vasat 
  
 
Ámen! Ámen!  

 
			 
			
					
				Re: Marci Caprija
				Posted: Sun Mar 16, 2014 6:11 pm
				by levelboss
				Nos úgy tűnik, hogy eljött a régóta várt idő. Belevágtunk a Capri felújításába.  
 
A helyzetről az a félmondat jutott eszembe a Bibliából, ha megengeditek, hogy "... még nem lett nyilvánvaló, hogy mivé leszünk." 
Hát itt még egyáltalán nem nyilvánvaló, hogy pontosan mivé lesz az autó, de igyekszem minél hamarabb megálmodni.
A motorból fönt ömlik a karter gáz, alul meg az olaj, szóval az cserés. Egyenlőre valószínű, hogy egy 2.3 megy bele az EFI-vel.
A kasztni pár helyen omlik, ahogy az várható volt. Nagyon játszom a gondolattal, hogy belecsapok a sűrűjébe és befizetek egy X-Pack kitre angliából. Ez régi álmom...
Nem versenyautót szeretnék, nem is vitrin autót, hanem amivel nyugodtan lehet közlekedni és amibe a hivatalos szervek sem köthetnek bele. Ezért megpróbálok mindent hivatalosíttatni, amit kell. Meglátjuk, hogy jön össze.
Egyenlőre itt tartunk:
 
			 
			
					
				Re: Marci Caprija
				Posted: Sun Mar 16, 2014 7:19 pm
				by Tibi
				Drukkolunk ! 
Azt a 2.3-mat gondold át azért.
			 
			
					
				Re: Marci Caprija
				Posted: Sun Mar 16, 2014 7:58 pm
				by Dozer
				ja, mér 2.3 a 2.8 k-jettel atomállat lenne abban a kis kasztniban...
			 
			
					
				Re: Marci Caprija
				Posted: Sun Mar 16, 2014 11:08 pm
				by proteus
				Na, végre, hogy hallani felőled is! Hát kitartást a felújításhoz.  

 
			 
			
					
				Re: Marci Caprija
				Posted: Mon Mar 17, 2014 11:27 am
				by Bogyo28
				Motor témában:
Hacsak nem az a terv, hogy szerzel valahonnan egy papiros 2.3-t, amit regadó nélkül lehetne hivatalosan beletenni karbival, akkor igen nagy hülyeségben gondolkozol. kifejtem bővebben:
- gyári EFI-vel a 2.3 szar lesz, írható ECU 80 alatt nem áll meg kábelköteggel és lambdával.
- ha nem papiros motort veszel, mert az is elég lehetettlen feladat mostanában, kb komplett autót kell venni hozzá, akkor se sok értelme van 2.3-ban gondolkodni. 
- ha felújítás lenne a cél, mert nagy valószínüleg amit szerzel másik motort is hasonlóan lesz jó mint ami neked van, akkor a kérdés így hangzik: a 300k HUF-t egy 2.3-ra vagy egy 2.8-ra érdemes költeni? mert ugyanannyi pénz kell rá, de a 2.8 müködik a gyári EFI-vel, kevesebb eszik és erősebb. sprotautó ettől sem lesz, mert a 2.8 is csak 150 ló, amit egy mai 1.6 szívó is simán tud.
Én a helyedben az alábbiakban gondolkodnék:
a, venni egy használható mocit, 40 körül már lehet szerezni, és azt belerakni. most pl sierrásoknál G.Oli árul most egy komplett 2.8 EFI-t kb ilyen áron, ő egy kozé csere miatt vette ki
b, felújítani egy normális méretüt, vagy azt, amelyik szám szerint az eredeti, mert csak azoknak van értelme sok pénzért. nem stimmelő nem legalizálható 2.3-ra pénzt költeni igazi baromság
			 
			
					
				Re: Marci Caprija
				Posted: Mon Mar 17, 2014 12:28 pm
				by driver
				Na most az a helyzet,hogy mivel az autó papirilag 2,3 as, azt beszéltük hogy akkor legyen is az igazából is.
Valamiért  a Marcinak fontos,hogy minden passzoljon  a forgalmival.  
Jelenleg egy db 2,3 as motor áll rendelkezésre, (az én turbó project motorom) ami kiváló állapotban van
most cseréltem benne az összes  csapágyat gyűrűt. Vissza lesz alakitva szívónak, rá mennek a 2,8 as fejek
és terv szerint a efi. Szerintem jó lesz, meglátjuk.
			 
			
					
				Re: Marci Caprija
				Posted: Mon Mar 17, 2014 12:49 pm
				by Bogyo28
				driver wrote: rá mennek a 2,8 as fejek
és terv szerint a efi. Szerintem jó lesz, meglátjuk.
a gyári EFI-vel biztos nem lesz jó. és ezek szerint papiros se. azért sok sikert...
 
			 
			
					
				Re: Marci Caprija
				Posted: Mon Mar 17, 2014 12:57 pm
				by driver
				Bogyo28 wrote:driver wrote: rá mennek a 2,8 as fejek
és terv szerint a efi. Szerintem jó lesz, meglátjuk.
a gyári EFI-vel biztos nem lesz jó. és ezek szerint papiros se. azért sok sikert...
 
De miért is?  mert kisebb 500 ccm vel?  Én anno a 2,3 at használtam k-jet tel, az teljesen jó volt. Szerintem 
az efi is jó lehet max kisebb injektorokkal. Mondjuk 2,4-é.
 
			 
			
					
				Re: Marci Caprija
				Posted: Mon Mar 17, 2014 1:02 pm
				by driver
				és ezek szerint papiros se.
De stimmelni fog az öntvény kod" A"  és a motor kód " YY " ez már elég  egy  "af" hez.
			 
			
					
				Re: Marci Caprija
				Posted: Mon Mar 17, 2014 1:22 pm
				by White Shark
				driver wrote:Na most az a helyzet,hogy mivel az autó papirilag 2,3 as, azt beszéltük hogy akkor legyen is az igazából is.
Valamiért  a Marcinak fontos,hogy minden passzoljon  a forgalmival.  
Jelenleg egy db 2,3 as motor áll rendelkezésre, (az én turbó project motorom) ami kiváló állapotban van
most cseréltem benne az összes  csapágyat gyűrűt. Vissza lesz alakitva szívónak, rá mennek a 2,8 as fejek
és terv szerint a efi. Szerintem jó lesz, meglátjuk.
Véleményem szerint ( ha ez valakit is érdekel ) de azért leírom, két ponton hibádzik az elmélet ,és csak a mechanikára gondolok ,a 2,8 és a 2,9 lökete között óriási a különbség .Ahol a 2,8 még forog bőven tovább ,ott a 2,9 már lerotál.Ez 5800 /perc .Ezzel arra gondolok hogy ha elindul egy magas fordulatra (relatív ) tervezett 2,8 megkap egy lényegesen kisebbre tervezett ecut , az még ereje telje előtt leszabályzódik ,és hogy ez csináljon is valamit ahhoz jóval nagyobb lendkerék kellene.A K-jet a rövid lökethez lett tervezve ,hagyja is forogni.A nagyobb égésterű hengerfej  a szívómotorhoz csak akkor szerencsés ha butítod hozzá a vezérműtengelyt is .
 
			 
			
					
				Re: Marci Caprija
				Posted: Mon Mar 17, 2014 2:07 pm
				by levelboss
				Arra gondoltam, hogy a mostani EFI kombót rárakni a 2.3-ra úgy, hogy 2.4 EFI-ről kapna ECU-t, injektorokat, meg talán pillangószelepet is. Ha eddig működött, akkor így is működnie kell, nem?!
Egyébként persze, szeretem én az erőt, nehezen is adok alább, mert még ez a kehes 140le/200Nm is nagyon jó.
De egyenlőre nem akarok 3 kilót rákölteni a mocira. Inkább most olcsóbban megúszom, lesz egy jó mocim, ami jó esetben tudja azt, amit a végén a 2.8 tudott a K-Jettel! Nézzétek meg a mérési eredményeket a 2-vel ezelőtti oldalon. 117 PS/165 Nm. Ez leírva nem sok, de még ezzel is igen jó volt. 
Maximum meg lehet pöckölni ezt is, habár tudom, hogy nem támogatja a közönség. 
Aztán majd ha begőzölök, akkor meg később is bele lehet rakni bármit, ami nem gyári, akkor már úgyis mindegy, hogy mi az. 
De én szeretném ezt az EFI-t is hivatalosíttatni, mert hogy elméletileg átalakítási engedély köteles.