ezért kérdeztemKapeti wrote:Rugók nem...
Tudtommal rugóacélt nem szokás horganyozni, a hidrogénes elridegedés miatt
nem akartam kockáztatni. Nagyobb szakítószilárdságú csavarokat sem horganyozzák már.
Ha nem így van, akkor is csak alapozót + fekete fedőt kap...
Capri Mk1 - Kapeti
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
1980 Capri MK3
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
fém fittingeket tudok adni újat, valamint ha nagyon nem akarsz réz csövet, akkor van nikkel-réz ötvözet direkt fékcsönek, többet bír mint a réz, házilag is megperemezhető, és talán a vizsgán sem kötnek bele.Kapeti wrote:Szerettem volna kérdezni...
A fém fékcsövet csak az anyák miatt horganyoztattam le.
Gondoltam levágom majd őket a csőről, csövet pedig hajlítok újat rézből...
Habár az megint csak nem túl korhű, de azért a biztonság is fontos...
A fém fékcsövek elég szivacsosnak néznek ki kívülről...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Tibi wrote:Rugók is mentek a galvánba ?
Réz fékcső tekintetében körbe kellene kérdezni, hogy mostanában elfogadott-e vizsgán. Olvas mostanában sokfélét az ember, jó lenne ha valaki ebben jártas megmondaná az okosságot.
egyik:
bemész a boltba, és 5cm-es méretlépcsőben lehet venni "TÜV"-öst készen. ebből azt gondolom, hogy nem kötnek bele.
másik:
ha nem fogadják el, akkor helyette mit? (a kérdés költői)
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
az hogy TÜV logót rakott rá a kedves gyártó, attól még belekötnek vizsgán ha látszik hogy sima réz. a magyarázat a korrozió, ami a vas és a réz között fellép,ezért nem lehetne sima réz a rendelet szerint. a gyári az acél cső, amit otthon nem nagyon peremezel meg, meg elég kevés helyen gyártanak, azt elfogadják, vagy van olyan fékcső alapanyag, ami valami ötvözet, és kivül zöld szinü, talán szinter bevonat van rajta, azt is szeretik a vizsgán, csak megintcsak nehéz otthon méretre gyártani. ha vizsgára lefested a csövet, az lehet megoldás, mert akkor nem látszik hogy réz. vagy réz-nikkel ötvözet, az még otthon peremezni simán. magát a szabályozást nem értem, mire a réz és a vas összeveszik annyira, hogy gond legyen belőle, az sok sok év, annyi idő alatt meg illik azért a féket átnézni.tomtom wrote:Tibi wrote:Rugók is mentek a galvánba ?
Réz fékcső tekintetében körbe kellene kérdezni, hogy mostanában elfogadott-e vizsgán. Olvas mostanában sokfélét az ember, jó lenne ha valaki ebben jártas megmondaná az okosságot.
egyik:
bemész a boltba, és 5cm-es méretlépcsőben lehet venni "TÜV"-öst készen. ebből azt gondolom, hogy nem kötnek bele.
másik:
ha nem fogadják el, akkor helyette mit? (a kérdés költői)
kerestem volna valami hivatalos álláspontot réz fékcső ügyileg, hogy miért is ugranak rá vizsgán, na azt nem találtam meg, de ezt igen:
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/201 ... kommentel/" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Nagyon nagy csóka egy másik fórumon gyűjtjük az aranyköpéseit.Bogyo28 wrote:
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/201 ... kommentel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kedvencem:
Nekem ez a faszkodás nem kell, nem érdekelnek a zsidók, a kommunisták, a mélymagyarok, az árpádsávosok leszarom mindet, nekem olaj kell, előgyújtás, csapterpesztés meg sűrítési viszony.
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Göbölyös Zsoltra gondolsz?Süni wrote:Nagyon nagy csóka egy másik fórumon gyűjtjük az aranyköpéseit.Bogyo28 wrote:
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/201 ... kommentel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kedvencem:
Nekem ez a faszkodás nem kell, nem érdekelnek a zsidók, a kommunisták, a mélymagyarok, az árpádsávosok leszarom mindet, nekem olaj kell, előgyújtás, csapterpesztés meg sűrítési viszony.
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Mivel Ő írta a cikket, ezért igen.Pudva wrote:Göbölyös Zsoltra gondolsz?Süni wrote:Nagyon nagy csóka egy másik fórumon gyűjtjük az aranyköpéseit.Bogyo28 wrote:
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/201 ... kommentel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kedvencem:
Nekem ez a faszkodás nem kell, nem érdekelnek a zsidók, a kommunisták, a mélymagyarok, az árpádsávosok leszarom mindet, nekem olaj kell, előgyújtás, csapterpesztés meg sűrítési viszony.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
személyemnek szól vagy a témának ez a költőizés ?tomtom wrote:
egyik:
bemész a boltba, és 5cm-es méretlépcsőben lehet venni "TÜV"-öst készen. ebből azt gondolom, hogy nem kötnek bele.
másik:
ha nem fogadják el, akkor helyette mit? (a kérdés költői)
1980 Capri MK3
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: Capri Mk1 - Kapeti
témának hát.
ne legyen üldözési mániád!
ha nem szmájlizok, akkor nem feltétlenül jelenti, hogy kötözködök.
amúgy érdekes. eddig nem hallottam erről, csak az elektromos szempontból, mert ugye: érintkezési potenciál lép fel a réz-alu között, amitől szétég a kötés a dobozban úgy 20-25 év múlva és nem megy a nintendo egyszerre a mikróval és leveri a biztit.
de a vasnak mi baja a rézzel? a kpm-nél sok az elméleti fizikus. a matematikai esély megvan a végzetes hibát előidéző fékcsőkorróziónak, de kb. annyira, mint hogy rám esik egy műhold a pincében.
ne legyen üldözési mániád!
ha nem szmájlizok, akkor nem feltétlenül jelenti, hogy kötözködök.
amúgy érdekes. eddig nem hallottam erről, csak az elektromos szempontból, mert ugye: érintkezési potenciál lép fel a réz-alu között, amitől szétég a kötés a dobozban úgy 20-25 év múlva és nem megy a nintendo egyszerre a mikróval és leveri a biztit.
de a vasnak mi baja a rézzel? a kpm-nél sok az elméleti fizikus. a matematikai esély megvan a végzetes hibát előidéző fékcsőkorróziónak, de kb. annyira, mint hogy rám esik egy műhold a pincében.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
az áramos esetnél elég 1 év is hogy beszarjon, de pl a Szántó Niki régi driftautóján annyi sem kellett hogy az önindító réz kábelére tett alu saru összekorrodáljon mint állat (mondjuk ott van áramerösség rendesn), és ne induljon az autó. nekem szerencsére így csak egy saru cserém volt az autón, de aki összerakta így...tomtom wrote:témának hát.![]()
ne legyen üldözési mániád!
ha nem szmájlizok, akkor nem feltétlenül jelenti, hogy kötözködök.
![]()
amúgy érdekes. eddig nem hallottam erről, csak az elektromos szempontból, mert ugye: érintkezési potenciál lép fel a réz-alu között, amitől szétég a kötés a dobozban úgy 20-25 év múlva és nem megy a nintendo egyszerre a mikróval és leveri a biztit.
de a vasnak mi baja a rézzel? a kpm-nél sok az elméleti fizikus. a matematikai esély megvan a végzetes hibát előidéző fékcsőkorróziónak, de kb. annyira, mint hogy rám esik egy műhold a pincében.
a fék témában én sem tudom mi ez a nagy para, de ott asszem a nyomás miatt kezd el korrodálni a cucc, ahogy összehúzod a hollanderrel a réz és a fém cuccot ott. de hogy emiatt akkora korrozió lépne fel, hogy elmenne a fékfolyadék, annak szerintem sok 10 év kell. hiszen a régi réz csövekkel sok-sok évig mentek a régi autók is gond nélkül. majd lehet turkálok még a témában, hátha találok valami tudományt...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
tomtom wrote:témának hát.![]()
ne legyen üldözési mániád!
ha nem szmájlizok, akkor nem feltétlenül jelenti, hogy kötözködök.
![]()
-t.1980 Capri MK3
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Tenyleg erdekes a tema...mondjuk a benzinszuronel is rez alatet van vascsavarral az aluhazba belehuzva, a puha rez pont a nyomoagi tomitettseg miatt kellBogyo28 wrote: a fék témában én sem tudom mi ez a nagy para, de ott asszem a nyomás miatt kezd el korrodálni a cucc, ahogy összehúzod a hollanderrel a réz és a fém cuccot ott. de hogy emiatt akkora korrozió lépne fel, hogy elmenne a fékfolyadék, annak szerintem sok 10 év kell. hiszen a régi réz csövekkel sok-sok évig mentek a régi autók is gond nélkül. majd lehet turkálok még a témában, hátha találok valami tudományt...
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Sziasztok!
A gólyalábak anyáit is "lekezeltem". Barnítva lettek, "hagyományos" módon.
A gólyalábak anyáit is "lekezeltem". Barnítva lettek, "hagyományos" módon.
- Attachments
-
- P1140821 (Small).JPG (47.78 KiB) Viewed 7555 times
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
A fékszerelés témához egy adalék még...
Az egyik féknyereg menetes felöntése egyszerűen lerepedt. Valószínűleg már nem most,
gondolom abból, hogy a tört felület nagy részé már rozsdásnak látom.
Az egyik féknyereg menetes felöntése egyszerűen lerepedt. Valószínűleg már nem most,
gondolom abból, hogy a tört felület nagy részé már rozsdásnak látom.
- Attachments
-
- P1140822 (Small).JPG (58.63 KiB) Viewed 7554 times
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Van hozza masik nyerged?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976