Page 5 of 9

Posted: Sun Jan 20, 2008 1:51 pm
by Wendike
Tibi wrote:
Pudva wrote:És mijaza' "aftermarket" mit takar a kifejezés ?
utángyártott lesz az ha minden igaz
Vagy használt :?:

Posted: Sun Jan 20, 2008 1:58 pm
by gigford
Wendike wrote:
Tibi wrote:
Pudva wrote:És mijaza' "aftermarket" mit takar a kifejezés ?
utángyártott lesz az ha minden igaz
Vagy használt :?:
Utangyartott.

Re: Hengerfej,szelepek.....

Posted: Mon Jan 21, 2008 10:01 am
by szszaby
Akkor nekem az essex-et lehet túrbózni? 8,5 a sűrítése alapból.

Re: Hengerfej,szelepek.....

Posted: Mon Jan 21, 2008 11:18 am
by Tibi
szszaby wrote:Akkor nekem az essex-et lehet túrbózni? 8,5 a sűrítése alapból.
Ezt már mondtuk is neked ;)

Re: Hengerfej,szelepek.....

Posted: Mon Jan 21, 2008 1:08 pm
by szszaby
Tibi wrote:
szszaby wrote:Akkor nekem az essex-et lehet túrbózni? 8,5 a sűrítése alapból.
Ezt már mondtuk is neked ;)
Akkor rárakom ami otthon van.

Re: Hengerfej,szelepek.....

Posted: Tue Jan 22, 2008 1:57 am
by capriv6
A TVR cég csinálta egy darabig az essex turbositását:)

Re: Hengerfej,szelepek.....

Posted: Tue Jan 22, 2008 9:24 am
by szszaby
Az ebay-en árulnak egy kompresszort hozzá, csakhát nem egy olcsóság.

Re: Hengerfej,szelepek.....

Posted: Tue Jun 09, 2009 2:04 pm
by VipeR-T
Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Off autómon hengerfejet cserélek, és a csavarokhoz a meghúzási nyomaték a következő módon van megadva:

1. +3 kpm
2. +60° - 75°
3. +60° - 75°

Ezt Ti hogy értelmezitek? Nem akarok befolyásolni senkit a saját ötletemmel, úgyhogy megvárom hogy mit mondtok rá első körben. (Addig világos hogy a megadott sorrendben meghúzom mindegyik csavart 3kpm-re, de aztán?) Köszke!

Re: Hengerfej,szelepek.....

Posted: Tue Jun 09, 2009 2:12 pm
by szszaby
VipeR-T wrote:Sziasztok! Lenne egy kérdésem. Off autómon hengerfejet cserélek, és a csavarokhoz a meghúzási nyomaték a következő módon van megadva:

1. +3 kpm
2. +60° - 75°
3. +60° - 75°

Ezt Ti hogy értelmezitek? Nem akarok befolyásolni senkit a saját ötletemmel, úgyhogy megvárom hogy mit mondtok rá első körben. (Addig világos hogy a megadott sorrendben meghúzom mindegyik csavart 3kpm-re, de aztán?) Köszke!
A többi azt jelenti, hogy 60- 75 fokot húzol és mindezt kétszer.
Vagyis 60 és 75 fok között legyen az a szög amit a kulcson tekersz.

Re: Hengerfej,szelepek.....

Posted: Tue Jun 09, 2009 3:53 pm
by VipeR-T
Elsőre én is ezt gondoltam, csak az eddigieken mindig precízen meg volt adva a szög, nem így lazán tartománnyal. Emiatt gondoltam arra, hogy a 60 fokos meghúzás után vissza kell engedni 75 fokot, és újra nyomatékra húzni. Vagy nemtom. Meg a 3 kpm+120°meghúzást is keveslem, 1.5 TD motor.

Re: Hengerfej,szelepek.....

Posted: Tue Jun 09, 2009 7:22 pm
by Blant
Úgy kell, ahogy szszaby mondta!!!!

Re: Hengerfej,szelepek.....

Posted: Tue Jun 09, 2009 9:06 pm
by szszaby
Amikor fokban adják meg a csavar lehúzási nyomatékát az azért van mert ilyenkor a csavart a rugalmassági határán túlhúzzák.
Magyarán maradandó nyúlást szenved a csavar, emiatt a tényleges leszorító erő (mert ugye ez a lényege) sokkal egyenletesebb, kisebb a szórás, mintha csak egy számszerű nyomatékkal van lehúzva. Pl 105Nm.
Van olyan autó amelyiken a hf-et 55Nm+3X90° kell lehúzni, ez már tekintélyes.

Re: Hengerfej,szelepek.....

Posted: Tue Jun 09, 2009 10:01 pm
by VipeR-T
Ok, hiszek nektek :) Köszi a választ. Az 55Nm+3x90 fokkal ki is békülnék, pont az ilyenek miatt keveselltem a ~30Nm+2x60 fokot.

Re: Hengerfej,szelepek.....

Posted: Wed Jun 10, 2009 8:33 am
by szszaby
VipeR-T wrote:Ok, hiszek nektek :) Köszi a választ. Az 55Nm+3x90 fokkal ki is békülnék, pont az ilyenek miatt keveselltem a ~30Nm+2x60 fokot.
A háromszor 90° az diesel-é. A tied a nyomatékból ítélve benzines lehet.

Re: Hengerfej,szelepek.....

Posted: Wed Jun 10, 2009 9:48 am
by Midnight Blue
szszaby wrote:
VipeR-T wrote:Ok, hiszek nektek :) Köszi a választ. Az 55Nm+3x90 fokkal ki is békülnék, pont az ilyenek miatt keveselltem a ~30Nm+2x60 fokot.
A háromszor 90° az diesel-é. A tied a nyomatékból ítélve benzines lehet.
:nem: Írta, hogy 1.5 TáDé.