Page 7 of 8

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Sat Nov 01, 2008 8:16 pm
by pilot
Üdv Uraim!
Tudna valaki tanácsot adni az ügyben , hogy miképpen lehetne viszonylag könnyen , sérülés nélkül kiszedni a laprugó első részén levő hosszú csavart. :?: Az anyát már levettem róla , de úgy tűnik a szilentben vagy nemtom hol , szorul . :(
Előre is köszönöm.
Pilot

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Sat Nov 01, 2008 8:32 pm
by proteus
Üssed ki.

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Sun Nov 02, 2008 12:44 pm
by daniv6
Melegítés, kitekerés, kiütés, wd40 vagy hasonló alkalmazása.

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Sun Nov 02, 2008 2:33 pm
by szszaby
Ha a fentiek nem válnak be, akkor a szilent mellett el kell fűrészelni a csavart.

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Sun Nov 02, 2008 3:35 pm
by Tibi
Én is ütöttem, ha meg elbújik a csavar akkor keress valami tüskét és üsd azt !

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Mon Dec 29, 2008 10:39 pm
by nyujoe
uraim!
mk3 laprugó hátsó rögzítéséről tudnátok képet dobni?
...és nem kizárt hogy laprugó párt is keresek, az enyém valószínű nem típus tiszta...
...kicsit látszik is a képen, mintha picinykét hosszabb lenne, nem mintha nem futott volna szépen a segge :)
http://www.fordcapri.hu/forford3/downlo ... d=1258&t=1

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Tue Dec 30, 2008 11:48 am
by tomtom
joe!
amikor megvetted és elhoztad megmutizni, akkor is említettem, hogy a rugód megülése- kilágyulása miatt vmi. amatőr (amúgy roppant ötletes villám/olcsó megoldással) laposvassal megtoldva áthidalta azt a problémát, hogy ne dinnyés zsiga megjelenése legyen a gépnek, bár a rugókarakterisztika, mint olyan, hiányzott a szótárából. ezért lobog (félelmetes mértékben) a hátulja. amúgy gyárinak tűnt, csak annyira kiegyenesedett, hogy túlnyúlik a rögzítőtengelysíkon.
szóval sztem:
rugó le, kaposmérő kovácsüzembe elvisz jómunkásembereknek, új szilent cuppant, vissza isten által teremtett helyére!

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Sat Jan 03, 2009 9:52 pm
by VipeR-T
Sziasztok! Laprugós problémám volna. Kiszedtem a hátsó hidat az autóból, a laprugókkal egyetemben. Utóbbiakat készülök vinni pestre felújítás céljából (Vörösék vagy Bim, még nemtom). Végigolvastam ezt a laprugós topicot, és valaki írta, hogy ha kiszerelve viszem, akkor meg kell mondani hogy mennyire legyen megívelve. Na most fogalmam nincs. Gondolom úgy lenne értelme megadni, hogy az első hátsó bekötési pontot lefektetem a talajra, és a központi szem magasságát megadni, vagy nemtom. Akárhogy is van, valaki tudna erre mondani egy kb célértéket, vagy mondjam azt hogy "hát a mostaninál legyen 5 centivel följebb azt jóvan", vagy esetleg erre van valami más módszer? A másik kérdésem, hogy legjobb tudomásom szerint a sokatok által már használt poliuretán szilentszett tartalmazza a laprugóba való első-hátsó szilenteket. Ezeket van esélyem otthon satuval/csővel/csavarral beerőltetni a laprugóba, vagy esélytelen? Laprugós témában egyelőre ennyi, a difivel és többiekkel kapcsolatos kérdéseimnek még keresek helyet :) Segítséget előre is köszi!

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Sun Jan 04, 2009 10:58 am
by gigford
VipeR-T wrote:Sziasztok! Laprugós problémám volna. Kiszedtem a hátsó hidat az autóból, a laprugókkal egyetemben. Utóbbiakat készülök vinni pestre felújítás céljából (Vörösék vagy Bim, még nemtom). Végigolvastam ezt a laprugós topicot, és valaki írta, hogy ha kiszerelve viszem, akkor meg kell mondani hogy mennyire legyen megívelve. Na most fogalmam nincs. Gondolom úgy lenne értelme megadni, hogy az első hátsó bekötési pontot lefektetem a talajra, és a központi szem magasságát megadni, vagy nemtom. Akárhogy is van, valaki tudna erre mondani egy kb célértéket, vagy mondjam azt hogy "hát a mostaninál legyen 5 centivel följebb azt jóvan", vagy esetleg erre van valami más módszer? A másik kérdésem, hogy legjobb tudomásom szerint a sokatok által már használt poliuretán szilentszett tartalmazza a laprugóba való első-hátsó szilenteket. Ezeket van esélyem otthon satuval/csővel/csavarral beerőltetni a laprugóba, vagy esélytelen? Laprugós témában egyelőre ennyi, a difivel és többiekkel kapcsolatos kérdéseimnek még keresek helyet :) Segítséget előre is köszi!

Olyan laprugoshoz vidd akinek van rugóerő mérője. Nekem el volt törve mindkét oldalon egy-egy lap. Kicserélte, minimálisan lett nagyobbra ívelve és mégis jopár centivel magasabb lett a hátulja, aminek aztán nem vettem hasznát.
Mondta a rugos, hogy a régi lapokat hiába hőkezeli, összehúzza rendesen a pántokat, sosem lesz már olyan mint eredetileg. A lapok elfáradnak 2x év alatt. A középső lapot érdemes cserélni egy újra majd mérni rugoerőt.
De egy jobb rugósnak tudnia kell, hogy mennyivel fog eltérni a magassága az autónak, ha ezt vagy azt csinál vele.
Kétszer szedettem ki a rugókat, másodjára jó lett a magasság, aztán pár hónap mulva az egyik oldalon alacsonyabbra ült...mondjuk párszor gyorsultam vele, biztos elmászhatott valami.

Talán érdemesebb egy szimpla capri rugót szerezni/csináltatni, ott jobban ki lehet mérni az erőket, mint egy többlapos rugónál.

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Sun Jan 04, 2009 11:01 am
by Iván
szerintem új rugó a lelke mindennek.hijába ívelgetik meg miegymás,az anyagfáradás miatt sose nem lesz olyan mint az újj.le kell mérni mindent vagy vinni egy mintát és megcsináltatni.de ez csak az én szerény véleményem. :|

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Mon Jan 05, 2009 2:09 pm
by Bogyo28
gigford wrote:Talán érdemesebb egy szimpla capri rugót szerezni/csináltatni, ott jobban ki lehet mérni az erőket, mint egy többlapos rugónál.
a BIM-es emberke szerint jobb a többlapos rugó, az egylapos az inkább olcsobb megoldás, és ha jót akarsz belőle akkor parabolikus vastagságu kell. Nem ugy tünt mint aki nem ért hozzá. Pudvának pl a többlapos rugóit ugy csinálták meg hogy mindkettőben főlap csere, de szerintem anélkül nem is érdemes nekiállni, és ha az egyik oldalon cserélnek valamit azt a másik oldalon is illik, hogy ne legyen néhány hónap mulva féloldalas.

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Mon Jan 05, 2009 2:11 pm
by Bogyo28
VipeR-T wrote: A másik kérdésem, hogy legjobb tudomásom szerint a sokatok által már használt poliuretán szilentszett tartalmazza a laprugóba való első-hátsó szilenteket. Ezeket van esélyem otthon satuval/csővel/csavarral beerőltetni a laprugóba, vagy esélytelen?
most már nincs szett, egyesével kell rendelni amit akarsz, de persze van a laprugohoz is minden. a gyári kiszedése szarabb, a polit betenni nagyon egyszerü, de eddig még nem okozott gondot sohasem az otthoni csere. de ha rugofelujítohoz elviszed a rugót, azt meg lehet mondani hogy szedjék ki belőle a szilentet (főlap cserénél nem gond ugysem, mert nem lesz benne), betenni meg kb 5 perc az összeset...

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Mon Jan 05, 2009 3:02 pm
by VipeR-T
Köszönöm a segítséget, ezek szerint a nehezén túlvagyok, rugók kiszedve, meg a szilentek is. Ha minden jól megy frissül lassan az épülő vasak topic is ;)

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Mon Jan 05, 2009 7:48 pm
by gigford
Bogyo28 wrote:
gigford wrote:Talán érdemesebb egy szimpla capri rugót szerezni/csináltatni, ott jobban ki lehet mérni az erőket, mint egy többlapos rugónál.
a BIM-es emberke szerint jobb a többlapos rugó, az egylapos az inkább olcsobb megoldás, és ha jót akarsz belőle akkor parabolikus vastagságu kell. Nem ugy tünt mint aki nem ért hozzá. Pudvának pl a többlapos rugóit ugy csinálták meg hogy mindkettőben főlap csere, de szerintem anélkül nem is érdemes nekiállni, és ha az egyik oldalon cserélnek valamit azt a másik oldalon is illik, hogy ne legyen néhány hónap mulva féloldalas.
Igen a parabolikus az egyértelmű, gyárilag is úgy van.
A főlap a leghosszabb lap? Nekem a második leghosszabb lapot cserélték mindkét oldalon és sajnos most is dől.
Valószínű a rugosok baszhattak el valamit, vagy amire gondolni tudok még, hogy többlaposnál eltérően fáradhatnak el a ki nem cserélt lapok és azt előre nem tudja belőni egy rugos sem, hogy mi lesz idővel.

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Mon Jan 05, 2009 9:32 pm
by Bogyo28
gigford wrote:
Bogyo28 wrote:
gigford wrote:Talán érdemesebb egy szimpla capri rugót szerezni/csináltatni, ott jobban ki lehet mérni az erőket, mint egy többlapos rugónál.
a BIM-es emberke szerint jobb a többlapos rugó, az egylapos az inkább olcsobb megoldás, és ha jót akarsz belőle akkor parabolikus vastagságu kell. Nem ugy tünt mint aki nem ért hozzá. Pudvának pl a többlapos rugóit ugy csinálták meg hogy mindkettőben főlap csere, de szerintem anélkül nem is érdemes nekiállni, és ha az egyik oldalon cserélnek valamit azt a másik oldalon is illik, hogy ne legyen néhány hónap mulva féloldalas.
Igen a parabolikus az egyértelmű, gyárilag is úgy van.
A főlap a leghosszabb lap? Nekem a második leghosszabb lapot cserélték mindkét oldalon és sajnos most is dől.
Valószínű a rugosok baszhattak el valamit, vagy amire gondolni tudok még, hogy többlaposnál eltérően fáradhatnak el a ki nem cserélt lapok és azt előre nem tudja belőni egy rugos sem, hogy mi lesz idővel.
azért mondta nekem az ember hogy a főlapot (a leghosszabbat, amiben a szilentek is vannak) érdemes mindenképpen cserélni, meg ha valamelyik volt törve akkor azt a lapot is mindkét kötegben, mert a legnagyobb sulyt a főlap viszi, ha azt nem cseréled könnyen féloldalas lehet. nekem a csak simán ujraívelt köteggel volt ilyen gondom, és a sima ujraívelés nem is tartott sokáig...