Page 8 of 8

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Tue Jan 06, 2009 12:17 am
by gigford
Bogyo28 wrote: mert a legnagyobb sulyt a főlap viszi, ha azt nem cseréled könnyen féloldalas lehet. nekem a csak simán ujraívelt köteggel volt ilyen gondom, és a sima ujraívelés nem is tartott sokáig...
Akkor ez a megoldás...ha mindkét főlap cserélve van, akkor a kisebb lapok nem tudnak dőlést okozni.

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Sat Mar 14, 2009 6:33 pm
by pilot
Üdv Urak!
Most csináltattam a laprugókat . Azt szeretném kérdezni , hogy beépítve , az autót kerékre állítva a hátsó rögzítésnél található rövid "lengőkar?" milyen helyzetben kell hogy álljon? Illetve azt, hogy normális-e az , hogy mikor beraktam a rugókat , rászereltem a tengelyt , nem érte el a tengelyt a lengéscsillapító alsó szeme . Csak azután tudtam bekötni , hogy aláemeltem a tengelynek , így nyomva össze a rugót egy kicsit, tehát így lett egy kis előfeszítés a hátsó rugóban .

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Sun Mar 15, 2009 9:32 am
by szszaby
Annak a karnak hátrafele kell állnia, kb 60 fokos szögben.

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Sun Mar 15, 2009 9:35 am
by Tibi
Most a kis baszról van szó ami a hátsó nyúlványhoz köti a rugót ?

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Sun Mar 15, 2009 9:36 am
by szszaby
Tibi wrote:Most a kis baszról van szó ami a hátsó nyúlványhoz köti a rugót ?
Igen.

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Mon Mar 16, 2009 4:43 pm
by pilot
Köszönöm ! :ru:
Még egy kérdés : A tengely fölött a kaszni alján nem kellene lenni vmi gumi ütközőbaknak? Mintha volna felfogatásnak helye.

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Mon Mar 16, 2009 5:00 pm
by szszaby
pilot wrote:Köszönöm ! :ru:
Még egy kérdés : A tengely fölött a kaszni alján nem kellene lenni vmi gumi ütközőbaknak? Mintha volna felfogatásnak helye.
Kellene lennie.

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Mon Mar 16, 2009 5:18 pm
by proteus
pilot wrote:Köszönöm ! :ru:
Még egy kérdés : A tengely fölött a kaszni alján nem kellene lenni vmi gumi ütközőbaknak? Mintha volna felfogatásnak helye.

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Thu Jan 21, 2016 11:59 am
by Dartonit
A hátsó laprugóim elég gatyák. Kutakodtam, de nem találtam kielégítő választ rá. Az egylapos megoldás jobban tetszik, már csak a csavarodás gátló beépítése miatt is, de ilyen legyártani nem tudnak. Többször is említésre került valamelyik Tranzit laprugója, mint beszerezhető darab, de nem derült ki, hogy melyik.
Azt is mondta valaki, hogy keményebb, de mivel egy mustang hídja van bent, ami jóval masszívabb darab, lehet, hogy nem is baj. Valaki használt már ilyet? Miben tér el? (Elsősorban méretben.)

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Thu Jan 21, 2016 6:50 pm
by nyujoe
Rugókovácsnál fel tudják íveltetni a rugóidat ha más megoldást nem találsz, Nekem elég tartósnak bizonyult. Plusz lapot is tesznek be ha keményebb kéne, illetve cserélnek is ha kell. Mifelénk kb. 20 db ezresért csinálják párját.

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Thu Jan 21, 2016 7:38 pm
by White Shark
Dartonit wrote:A hátsó laprugóim elég gatyák. Kutakodtam, de nem találtam kielégítő választ rá. Az egylapos megoldás jobban tetszik, már csak a csavarodás gátló beépítése miatt is, de ilyen legyártani nem tudnak. Többször is említésre került valamelyik Tranzit laprugója, mint beszerezhető darab, de nem derült ki, hogy melyik.
Azt is mondta valaki, hogy keményebb, de mivel egy mustang hídja van bent, ami jóval masszívabb darab, lehet, hogy nem is baj. Valaki használt már ilyet? Miben tér el? (Elsősorban méretben.)
A transit első utcai vasba nem igazán komfortos ,nálam két autóban is van ,de a soklapos lágyabb jobban eloszlik a súly ,nem pattog .A hídnak semmi köze a rugózáshoz ,hacsak nem a súlykülönbözetre gondolsz ,de az a két kiló ami a két híd között van az nem számottevő .Méretben különbség" nincs"( van de orvosolható) ,illetve szélesebb, a kengyeleknél kell leszűkítened kb 5-5 mm-t oldalanként úgy 10-12 centi hosszan ,és az egyik végszem szilentje nem egyezik a capriéval ,de ez már részletkérdés .Vásárláskor ügyelj a teljes hosszra ,mert több hosszméret létezik ,nekem Bogyó segített annó, volt valami bontós vonala. Ha nem világos valami kérdezz segítek..

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Thu Jan 21, 2016 10:47 pm
by Bogyo28
Dartonit wrote:A hátsó laprugóim elég gatyák. Kutakodtam, de nem találtam kielégítő választ rá. Az egylapos megoldás jobban tetszik, már csak a csavarodás gátló beépítése miatt is, de ilyen legyártani nem tudnak. Többször is említésre került valamelyik Tranzit laprugója, mint beszerezhető darab, de nem derült ki, hogy melyik.
Azt is mondta valaki, hogy keményebb, de mivel egy mustang hídja van bent, ami jóval masszívabb darab, lehet, hogy nem is baj. Valaki használt már ilyet? Miben tér el? (Elsősorban méretben.)
Mk1 és MK2 és talán a korai MK3 transit elő laprugója. az MK1 az kopp megegyezik a caprival, a fiatalabbaknál az egyik vagy mindkét szem kissebb mint a caprin levő, tehát a szilent nem lesz jó bele. danamit vagy zöld poli a legegyszerübb megoldás erre. MK1 laprugót nehéz szerezni, de asszem talán 91-ig volt elöl laprugós tranzit. Mivel ott kicsit nagyobb sulyra tervezték mint a capriét, kevésbé fog berugózni, ez ront a komfortérzeten, de sportosabb meg ültetett cuccnál még jó is lehet. piliscsévi bontoból hordtam el elég sok ilyet, multkor rallyedzésen összefutottunk a bontos emberrel és csak ugy ismert meg hogy a laprugós fordos gyerek :mrgreen: ha jól emlékszem 113 cm kell hogy legyen a 2 csavar közt az a jó méret, de meg kell mérni max egy gyárit mielőtt elmész venni, mert a legtöbb bontóban az összes laprugó egy kupacba van szorva, és könnyen lehet hogy mérés nélkül valami mást veszel meg azt az meg nem lesz jó a capriba.

Re: Hátsó laprugó, az örök probléma

Posted: Fri Jan 22, 2016 9:44 am
by Dartonit
Bogyo28 wrote:
Dartonit wrote:A hátsó laprugóim elég gatyák. Kutakodtam, de nem találtam kielégítő választ rá. Az egylapos megoldás jobban tetszik, már csak a csavarodás gátló beépítése miatt is, de ilyen legyártani nem tudnak. Többször is említésre került valamelyik Tranzit laprugója, mint beszerezhető darab, de nem derült ki, hogy melyik.
Azt is mondta valaki, hogy keményebb, de mivel egy mustang hídja van bent, ami jóval masszívabb darab, lehet, hogy nem is baj. Valaki használt már ilyet? Miben tér el? (Elsősorban méretben.)
Mk1 és MK2 és talán a korai MK3 transit elő laprugója. az MK1 az kopp megegyezik a caprival, a fiatalabbaknál az egyik vagy mindkét szem kissebb mint a caprin levő, tehát a szilent nem lesz jó bele. danamit vagy zöld poli a legegyszerübb megoldás erre. MK1 laprugót nehéz szerezni, de asszem talán 91-ig volt elöl laprugós tranzit. Mivel ott kicsit nagyobb sulyra tervezték mint a capriét, kevésbé fog berugózni, ez ront a komfortérzeten, de sportosabb meg ültetett cuccnál még jó is lehet. piliscsévi bontoból hordtam el elég sok ilyet, multkor rallyedzésen összefutottunk a bontos emberrel és csak ugy ismert meg hogy a laprugós fordos gyerek :mrgreen: ha jól emlékszem 113 cm kell hogy legyen a 2 csavar közt az a jó méret, de meg kell mérni max egy gyárit mielőtt elmész venni, mert a legtöbb bontóban az összes laprugó egy kupacba van szorva, és könnyen lehet hogy mérés nélkül valami mást veszel meg azt az meg nem lesz jó a capriba.
Köszi! :metla: