Page 15 of 17

Re: elektromossag

Posted: Tue May 01, 2012 9:09 am
by daytona
Nem lehet, hogy a vilagitas erossegenek allitoja, az a tekeros bizbasz szar?

Egyebkent elnezest, hogy belemaszok a temaba, de erdekelne ez a biztositektabla-atalakitasos dolog. Ez hogyan kivitelezheto? Lehet kapni hozza modern biztitablat? Plug'n'play?

Re: elektromossag

Posted: Tue May 01, 2012 1:33 pm
by Bogyo28
FEFE wrote:Fontos kérdésem volna!
Műszerfal világításom már egy ideje nincsen, viszont már nagyon zavar. Régebben akkor fordult ilyen elő mikor a biztosítéktábláról lecsúszott a csatlakozó. Viszont most már cserélve lett késes biztitáblára a gyári, de a probléma így sem oldódott meg. Kiszedtem a műszeregységet a csatlakozója a helyén volt, nyomtatott áramköre nem volt szakadt izzók nincsenek kiégve. Cseréltem másik műszeregységre ugyan ez a probléma. Összes többi visszajelző gyönyörűen működik műszerfal világítás nuku.

Ötlet?
amikor kiszedted a müszeregységet, meg kellett volna mérni, hogy amikor felkapcsolod a világítást, van e feszültség a csatiban. tehát ötlet: tedd meg ezt...

Re: elektromossag

Posted: Tue May 01, 2012 1:39 pm
by Bogyo28
daytona wrote:Nem lehet, hogy a vilagitas erossegenek allitoja, az a tekeros bizbasz szar?

Egyebkent elnezest, hogy belemaszok a temaba, de erdekelne ez a biztositektabla-atalakitasos dolog. Ez hogyan kivitelezheto? Lehet kapni hozza modern biztitablat? Plug'n'play?
az erösség állító nem nagyon tud tönkremenni, egy huzalpoti van benne, ami sokkal többet bír mint kellene, még rövidre zárva is tuléli a dolgot. az viszont hogy lecsuszott róla a kábel, az könnyen elképzelhető. én ki szoktam hagyni a fényerőszabályzót, mert tökig feltekerve is gyenge a világítás. a 2 rá menő vezetéket rövidre kell zárni és kész.

a biztitábla cseréről volt külön topik, nem teljesen bolt-on, de könnyen kivitelezhető. ez a fajta stimmel a legjobban a capriba:

http://www.vehicle-wiring-products.eu/V ... /fbb8u.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

kicsit kell csak reszelni a régi helyén, valamint ki kell vezetni 4 ill. 5 szálat még melette, hogy oda be tudd kötni azt, ami a gyárira oldalról van rácsatlakoztatva. anyagárban kb 3000 ft-ból megvan az egész...

Re: elektromossag

Posted: Tue May 01, 2012 9:27 pm
by FEFE
Bogyo28 wrote:
FEFE wrote:Fontos kérdésem volna!
Műszerfal világításom már egy ideje nincsen, viszont már nagyon zavar. Régebben akkor fordult ilyen elő mikor a biztosítéktábláról lecsúszott a csatlakozó. Viszont most már cserélve lett késes biztitáblára a gyári, de a probléma így sem oldódott meg. Kiszedtem a műszeregységet a csatlakozója a helyén volt, nyomtatott áramköre nem volt szakadt izzók nincsenek kiégve. Cseréltem másik műszeregységre ugyan ez a probléma. Összes többi visszajelző gyönyörűen működik műszerfal világítás nuku.

Ötlet?
amikor kiszedted a müszeregységet, meg kellett volna mérni, hogy amikor felkapcsolod a világítást, van e feszültség a csatiban. tehát ötlet: tedd meg ezt...
Ha tudnál adni egy gyorstalpalót multimeter használatáról akkor öröm lenne a lelkemben.
Konkrétan azt se tudom hova állítsam. Mert mérni próbáltam de nem tudtam mit mérek.

Re: elektromossag

Posted: Tue May 01, 2012 9:44 pm
by proteus
Sir, nálam se túl erős a világítás, de akkor segíthet a poti kiiktatása? Egyéb lehetőség van még a fényerő növelésére?

Re: elektromossag

Posted: Tue May 01, 2012 9:56 pm
by daytona
proteus wrote:Sir, nálam se túl erős a világítás, de akkor segíthet a poti kiiktatása? Egyéb lehetőség van még a fényerő növelésére?
En kicsereltem a 28 eves izzokat ujakra, valamivel jobb lett a helyzet.

Re: elektromossag

Posted: Tue May 01, 2012 9:58 pm
by proteus
daytona wrote:
proteus wrote:Sir, nálam se túl erős a világítás, de akkor segíthet a poti kiiktatása? Egyéb lehetőség van még a fényerő növelésére?
En kicsereltem a 28 eves izzokat ujakra, valamivel jobb lett a helyzet.
De nálam teljesen új elektronika van, nyákkal, ledekkel.

Re: elektromossag

Posted: Tue May 01, 2012 9:59 pm
by daytona
Bogyo28 wrote: a biztitábla cseréről volt külön topik, nem teljesen bolt-on, de könnyen kivitelezhető. ez a fajta stimmel a legjobban a capriba:

http://www.vehicle-wiring-products.eu/V ... /fbb8u.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

kicsit kell csak reszelni a régi helyén, valamint ki kell vezetni 4 ill. 5 szálat még melette, hogy oda be tudd kötni azt, ami a gyárira oldalról van rácsatlakoztatva. anyagárban kb 3000 ft-ból megvan az egész...
Koszi Bogyo!!

Re: elektromossag

Posted: Tue May 01, 2012 10:00 pm
by daytona
proteus wrote:De nálam teljesen új elektronika van, nyákkal, ledekkel.
:oops: :oops: nem szoltam semmit.

Re: elektromossag

Posted: Tue May 01, 2012 10:37 pm
by Bogyo28
proteus wrote:
daytona wrote:
proteus wrote:Sir, nálam se túl erős a világítás, de akkor segíthet a poti kiiktatása? Egyéb lehetőség van még a fényerő növelésére?
En kicsereltem a 28 eves izzokat ujakra, valamivel jobb lett a helyzet.
De nálam teljesen új elektronika van, nyákkal, ledekkel.
sajnos a konstrukció szar. a nyákkal azon lehet segíteni, hogy ne legyen kontakt hiba. a ledek nem melegszenek, ezért nem égetik szét a müanyagot. a gyári izzó az 3W-s, ki szokták cserélni 5W-ra, amitől faszán megolvad a müanyag körülötte. a led ezt kiküszöböli, de sajnos a led csak kis szögben szorja a fényt, max 120 fokban, míg az izzó minden irányba, nálad több led beszerelése segíthet, főleg ha elforgatod őket hogy ne mind egy irányba nézzen. vagy nem csak az izzók helyére lehet ledet rakni, hanem több helyre is, hogy a számlpokat is megvilágítsák. nálad a poti nem sok mindent szabályoz, mert a ledek áramfelvétle sokkal kisebb mint az izzóké, és a soros ellenállás igy nem játszik.

Re: elektromossag

Posted: Tue May 01, 2012 10:40 pm
by Bogyo28
FEFE wrote:
Bogyo28 wrote:
FEFE wrote:Fontos kérdésem volna!
Műszerfal világításom már egy ideje nincsen, viszont már nagyon zavar. Régebben akkor fordult ilyen elő mikor a biztosítéktábláról lecsúszott a csatlakozó. Viszont most már cserélve lett késes biztitáblára a gyári, de a probléma így sem oldódott meg. Kiszedtem a műszeregységet a csatlakozója a helyén volt, nyomtatott áramköre nem volt szakadt izzók nincsenek kiégve. Cseréltem másik műszeregységre ugyan ez a probléma. Összes többi visszajelző gyönyörűen működik műszerfal világítás nuku.

Ötlet?
amikor kiszedted a müszeregységet, meg kellett volna mérni, hogy amikor felkapcsolod a világítást, van e feszültség a csatiban. tehát ötlet: tedd meg ezt...
Ha tudnál adni egy gyorstalpalót multimeter használatáról akkor öröm lenne a lelkemben.
Konkrétan azt se tudom hova állítsam. Mert mérni próbáltam de nem tudtam mit mérek.
jelen esetben 20 volt egyenfeszültség mérésére kell állítani a müszert ( 20 V= ), a fekete kábelt valami testpontra rakni, a pirosat meg oda, ahol meg akarod mérni hogy van e feszültség. ráadod a gyujtást, felkapcsolod a világítást, és a müszernek 12 körülit kell mutatnia ha jó minden. ha mutat semmit, akkor nem megy el a feszültség a müszerekhez (kábel hiba vagy poti). ha van feszültség, akkor az óracsoportoknál van a baj...

Re: elektromossag

Posted: Tue May 01, 2012 10:43 pm
by proteus
Ok, akkor majd meg lesz okosítva.

Re: elektromossag

Posted: Thu Jan 31, 2013 11:14 pm
by Marco
Szevasztok!

Gyanítom , hogy önindító problémám van. Beindítás után szokott olyat csinálni,hogy
nem indul be csak kattanást hallok a motor térből, aztán egyszer csak beindul . Azért gondolom az önindítót
mert akksi az új. De gondolom más is lehet bőven.....ezért érdeklődök mi lehet, vagy jó
fele tapogatózok?

Re: elektromossag

Posted: Thu Jan 31, 2013 11:24 pm
by szszaby
Ha csak kattanás van akkor behúzótekercs lesz, az kapcsolja az áramot az önindítónak is. Nem zár össze rendesen ezért nem forog az önindító. Vagy esetleg nincs rendes kontakt a vastag kábeleknél valahol.

Re: elektromossag

Posted: Fri Feb 01, 2013 10:28 am
by Bogyo28
Marcocapri wrote:Szevasztok!

Gyanítom , hogy önindító problémám van. Beindítás után szokott olyat csinálni,hogy
nem indul be csak kattanást hallok a motor térből, aztán egyszer csak beindul . Azért gondolom az önindítót
mert akksi az új. De gondolom más is lehet bőven.....ezért érdeklődök mi lehet, vagy jó
fele tapogatózok?
nagyon valószínű, hogy az önindító tré. de ha már hozzányúlsz, érdemes kicserélni a vastag kábeleket is, 3x éves korukra már tudnak érdekességeket csinálni. ha kicseréled mind a kettőt 35 quadrátos kábelre, meg fogsz lepődni a különbségre. Soni se hitte el annó, de kérdezd meg róla, biztos elmondja...