Page 1 of 32

karburátor

Posted: Sun Jan 09, 2005 6:34 pm
by gizmo
Sziasztok! Régóta keresek már egy nagyobb karbit a 2.8as motorhoz, most van egy ilyen eladó:

Image
750es Holley, autómata szivatós, 35ért. Szerintetek megéri, és nagy meló-e felbarkácsolni a hagyomásnyos szívósorra?

karburátor

Posted: Sun Jan 09, 2005 7:56 pm
by driver
Jo lett volna az aljárol is egy foto.Szerintem mindenképpen érdemes vele foglalkozni mert valahogy biztos felrakható.Ha megveszed és akarod szivesen adok ötleteket,vagy segitek a beépitésnél.Az árábol viszont alkudj,mond meg,hogy nemtetszik a szine.

Posted: Sun Jan 09, 2005 9:16 pm
by Bogyo28
Én a holley weblapján ugy néztem, hogy a V6-ra és a kis V8-akra 390-es karbi kell. Ez a 750 szerintem elég nagy, nem fog túl sok benzint adni a mocinak? ekkorát 5-6 lityis mocikra dobálnak fel. bár az is igaz hogy kicsi holley-t meg nem találtam itthon...

Posted: Sun Jan 09, 2005 9:58 pm
by gizmo
bogyo28 wrote:Én a holley weblapján ugy néztem, hogy a V6-ra és a kis V8-akra 390-es karbi kell. Ez a 750 szerintem elég nagy, nem fog túl sok benzint adni a mocinak? ekkorát 5-6 lityis mocikra dobálnak fel. bár az is igaz hogy kicsi holley-t meg nem találtam itthon...
A Cseh srác 600as Holley-t rakott a 3000es Essex motorra. Kicsit pedig tényleg nem nagyon találni itthon. De gondolom ezeken is lehet állítani a benzin/levegő mennyiségét?

Re: karburátor

Posted: Mon Jan 10, 2005 5:52 pm
by gizmo
driver wrote:Jo lett volna az aljárol is egy foto.Szerintem mindenképpen érdemes vele foglalkozni mert valahogy biztos felrakható.Ha megveszed és akarod szivesen adok ötleteket,vagy segitek a beépitésnél.Az árábol viszont alkudj,mond meg,hogy nemtetszik a szine.
a színe miatt biztos fogok alkudni, ki látott már ilyen hülye színű karbit? 8)
Több emberben felmerült hogy nem lenne-e túl nagy egy 750es karbi a 2.8-ra (túl sok benzin)? Ezzel kapcsolatban van valakinke tapasztalata?

Posted: Mon Jan 10, 2005 6:47 pm
by Nitrobuster
Szia Gizmo!

Először is az a 750-es Holley hiányos, nincs is rajta a szivató.
Másodszor a 600-as Holley karbit 5700ccm felett használják. A 750-est 7 lityós street szörnyekre.
De egyébként is ki lehet számolni.

How To Calculate CFM:
Engine size (CID) x maximum RPM / 3456 = CFM
CFM @ 100% volumetric efficiency

(Example: 350 CID x 6000 RPM = 2,100,000 / 3456 = 608 CFM)

Posted: Mon Jan 10, 2005 7:14 pm
by gizmo
Nitrobuster wrote:Szia Gizmo!
Először is az a 750-es Holley hiányos, nincs is rajta a szivató.
Másodszor a 600-as Holley karbit 5700ccm felett használják. A 750-est 7 lityós street szörnyekre...
Üdv!

A Cseh srác 3000es motorjáról írta: "I started with a Holley 350 cfm carb, but it seems that has a little flow. So I replaced it by bigger Holley 500 cfm carb enhanced to 640 cfm by BIGS. God with us !" http://www.volny.cz/capri3/200HP_uk.html

Azzal tisztában vagyok hogy nincs szükség ekkora karbira, de arra lennék
kiváncsi hogy lehet-e úgy beállítani a karbit, hogy ne a 100%-t teljesítse?

Posted: Mon Jan 10, 2005 7:38 pm
by gizmo
most találtam egy 38as Solex-et a német e-bay-en, már most 25ezernél tart a licit :shock:

Posted: Mon Jan 10, 2005 7:42 pm
by Nitrobuster
Hát megnéztem a képeket ,de én csak kéttorkú 350-es karbit láttam.
Egyébként a Perana v8-on 460-as van.
És a kérdésre a válasz: Nem egy jó ötlet ilyen nagy karbit rakni a 2,8-as mocira, mert nagy gáz adásra a nagy torokátmérő miatt lelassulna a levegő sebessége ezáltal leromlana a porlasztás minősége.

Posted: Mon Jan 10, 2005 7:44 pm
by Nitrobuster
Megtaláltam a 81-es karbis turbo caprin 38-as Solex van. Ja és ez gyári tuning nem pedig sufni.

Posted: Mon Jan 10, 2005 8:06 pm
by gizmo
Nitrobuster wrote:Megtaláltam a 81-es karbis turbo caprin 38-as Solex van. Ja és ez gyári tuning nem pedig sufni.
4 perc múlva van vége a licitnek, 87EUR-on áll az e-bayen... itthon nehéz lesz szerezni ilyet...

Posted: Mon Jan 10, 2005 8:14 pm
by Nitrobuster
Szerintem ha megveszed lesz itthon legalább kettő.Ja és ez a cucc 188 le turboval.

Posted: Mon Jan 10, 2005 8:57 pm
by gizmo
nem vettem meg, várom az ajánlatokat itthonról, 2db 38-as Solexra :twisted:

Posted: Mon Jan 10, 2005 9:15 pm
by gizmo
Nitrobuster wrote:Szerintem ha megveszed lesz itthon legalább kettő.Ja és ez a cucc 188 le turboval.
Milyen átépítés, milyen cuccok kellenek a karbi+turbo projecthez?
-38as Solex,
- turbo,
- elektromos b. pumpa,
- ...

csak azért kérdem, mert valaki németben bontott egy May-turbót, és van eladó turbó, elektromos b.pumpa, légszűrőház, stb... kb 5 nap van a licitből.

Posted: Mon Jan 10, 2005 9:28 pm
by Nitrobuster
Ez gyári Capri turbo nem May féle . Szerintem ez normál mechanikus AC-s
csak turbo ,lefújó szelep ,légszürőház ,leömlő kell hozzá.