Page 6 of 6

Re: injektor

Posted: Wed Jul 08, 2015 9:17 am
by levelboss
Sziasztok!

Ugye összerakódott a moci, meg az autó is úgy nagyjából, de vannak vezérlési problémák.
Csak, h tisztázzuk, leírom a konfigurációt:
- moci: 2.3 V6
- szívósor: 2.8 MFI
- injektorok: 2.4 EFI
- ECU: 2.9 EFI (jelenleg egy automata váltósból)
- lambda van
- VSS jeladó nincs

A helyzet, mikor összeraktuk:
A régi 2.8 moci az előző összeállítással tök jól ment, erős volt. Abban ugye a 2.9 EFI injektorok voltak.
Most ebbe belementek a 2.4-es injektorok, valamint kapott másik MAP szenszort.

A probléma ott kezdődött, hogy összedugtuk ezt a 2.3-at és a régi computerrel nagyon rosszul járt. Ha húztuk a gázt, akkor késett felpörögni, aztán meg durrogott... nem volt jó. Rádugtunk egy másik 2.9 compit és minden ilyen probléma megszűnt, szép az alapjárat, veszi a lapot, minden okénak tűnik.

Viszont már a legelső összerakásakor a 2.8-nak előjött az a probléma, hogy teljesen random módon a vezérlés felpörgeti a motort, adja neki a gázt. Nyilván megnyitotta az alapjárati szelepet, meg a benyát is adta neki. Ekkor úgy ment, h ha nem nyomtam a gázt, akkor is gyorsult, meg az alapjárat olyan 2000 körül volt. Reméltem, hogy ez majd most megoldódik.
Hát sajnos az új rendszerrel ez a hiba ugyanúgy kijött. A motor most nem kopott, az ECU másik, a MAP szenzor másik. Most az ECU kicsit másképp kezeli ezt a helyzetet, mert nem húzza a gázt, ha megyek, viszont ha megállok, akkor lassan megemeli az alapjáratot.
A probléma mindig megoldódik, ha leállítom az autót és újraindítom.
Úgy érzékeltem, hogy most az után kezdte ezt mindig csinálni, ha erősebben nyomtam neki. Ha lájtosan mentem, akkor nem jött elő a probléma.
(Amúgy pedig most nem igazán jó a leadott teljesítmény, lehet hogy a compi hiányolja az automata váltót, vagy a csuda tudja)

Én két dologra tudok csak gondolni:
- VSS jeladó hiánya
- Alapjárati szelep problémája

Kérlek segítsetek, hogy merre induljak.

Amúgy pedig keresnék 2.4 EFI-hez való computert kiprobálásra, kéziváltósat, akár többet is, akár klímásat is. :-D

Előre is hálás köszönet!

Re: injektor

Posted: Wed Jul 08, 2015 12:11 pm
by Machine
Egy picit zavaros a sztori :-D
Mértetek valamit, vagy csak cserélgettek?

Nekem is ilyen alapjárati problémám volt a 2.8 EFI vel, és a motor hűtőfolyadék jeladó volt a hibás
és a TPS szenzort is állítanom kellett.

Re: injektor

Posted: Wed Jul 08, 2015 12:58 pm
by Bogyo28
igaza van Machine kollégának, mérni kellene. tps alapjárati feszültsége, esetleg hogy nem ugrál e a jel. bele kellene lógatni egy szélessávú lambdát, hogy jó e a keverékképzés. ellenőrizni a gyujtást, hogy jó helyen van e. vízhőfok jeladó ellenőrzése is javallot. ha kell break-out box-ot tudok adni kölcsön.

itt meg lehet nézni melyik ecu-t mihez írja:

http://www.fordopedia.org/parts-catalog/24-29-v6/B7.60" onclick="window.open(this.href);return false;

ha átjössz a műhelybe tudok adni pár darabot kipróbálni

Re: injektor

Posted: Wed Jul 08, 2015 2:58 pm
by White Shark
levelboss wrote:Sziasztok!

Ugye összerakódott a moci, meg az autó is úgy nagyjából, de vannak vezérlési problémák.
Csak, h tisztázzuk, leírom a konfigurációt:
- moci: 2.3 V6
- szívósor: 2.8 MFI
- injektorok: 2.4 EFI
- ECU: 2.9 EFI (jelenleg egy automata váltósból)
- lambda van
- VSS jeladó nincs

A helyzet, mikor összeraktuk:
A régi 2.8 moci az előző összeállítással tök jól ment, erős volt. Abban ugye a 2.9 EFI injektorok voltak.
Most ebbe belementek a 2.4-es injektorok, valamint kapott másik MAP szenszort.

A probléma ott kezdődött, hogy összedugtuk ezt a 2.3-at és a régi computerrel nagyon rosszul járt. Ha húztuk a gázt, akkor késett felpörögni, aztán meg durrogott... nem volt jó. Rádugtunk egy másik 2.9 compit és minden ilyen probléma megszűnt, szép az alapjárat, veszi a lapot, minden okénak tűnik.

Viszont már a legelső összerakásakor a 2.8-nak előjött az a probléma, hogy teljesen random módon a vezérlés felpörgeti a motort, adja neki a gázt. Nyilván megnyitotta az alapjárati szelepet, meg a benyát is adta neki. Ekkor úgy ment, h ha nem nyomtam a gázt, akkor is gyorsult, meg az alapjárat olyan 2000 körül volt. Reméltem, hogy ez majd most megoldódik.
Hát sajnos az új rendszerrel ez a hiba ugyanúgy kijött. A motor most nem kopott, az ECU másik, a MAP szenzor másik. Most az ECU kicsit másképp kezeli ezt a helyzetet, mert nem húzza a gázt, ha megyek, viszont ha megállok, akkor lassan megemeli az alapjáratot.
A probléma mindig megoldódik, ha leállítom az autót és újraindítom.
Úgy érzékeltem, hogy most az után kezdte ezt mindig csinálni, ha erősebben nyomtam neki. Ha lájtosan mentem, akkor nem jött elő a probléma.
(Amúgy pedig most nem igazán jó a leadott teljesítmény, lehet hogy a compi hiányolja az automata váltót, vagy a csuda tudja)

Én két dologra tudok csak gondolni:
- VSS jeladó hiánya
- Alapjárati szelep problémája

Kérlek segítsetek, hogy merre induljak.

Amúgy pedig keresnék 2.4 EFI-hez való computert kiprobálásra, kéziváltósat, akár többet is, akár klímásat is. :-D

Előre is hálás köszönet!
Egy vagy több injektor állandóan nyitva van.

Re: injektor

Posted: Wed Jul 08, 2015 3:00 pm
by White Shark
A 2,4 és a 2.9 ecu ugyan az.

Re: injektor

Posted: Thu Jul 09, 2015 9:55 am
by driver
White Shark wrote:A 2,4 és a 2.9 ecu ugyan az.
Szerintem nem bár Bogyo is ugyanezt mondja. Saját bőrömön tapasztaltam meg a különbséget.

Re: injektor

Posted: Thu Jul 09, 2015 2:41 pm
by White Shark
driver wrote:
White Shark wrote:A 2,4 és a 2.9 ecu ugyan az.
Szerintem nem bár Bogyo is ugyanezt mondja. Saját bőrömön tapasztaltam meg a különbséget.
Töcs kollega taunusából jobbhíján átrakott 2,4 ecu ugyanazt produkálta játszós napon a 2,9 motoron mint előtte a hozzávaló . Igazolhatja az érintett ,ebből fakadóan az infó ,hogy egyforma.Egyébként a 3000 taurus (nem taunus) is jó hozzá .

Re: injektor

Posted: Thu Jul 09, 2015 8:43 pm
by Bogyo28
driver wrote:
White Shark wrote:A 2,4 és a 2.9 ecu ugyan az.
Szerintem nem bár Bogyo is ugyanezt mondja. Saját bőrömön tapasztaltam meg a különbséget.
vannak különbségek, de nem az hogy 2.9 vagy 2.4, hanem hogy milyen program van benne. főbb eltérések lehetnek: légtömegmérős vagy MAP szenzoros, a régebbiek a légtömegmérösök, a 91 utánni mind MAP-os. aztán még van katalizátoros meg a nélküli, automata váltós és mechanikus váltós, na meg 1 vagy 2 lambda szondás. ezért ha ráprobálsz 2 2.9 ecu-t egy motorra, ami nem egyforma számú, tök másképp fog működni a motor velük. az légtömegmérős nem is megy a MAP-os cuccokkal és fordítva, a légtömegmérőset a 2.8-aséval lehet vegyíteni, mert azon is a 2 flappogós légtömegmérő volt. ha összeraksz egy olyan ecu-t ami katalizátoros volt 2 lambdával meg automatás, de neked a kábelkötegben csak egy lambda van és kézi a váltó, akkor az nem lesz a legtökéletesebb. ezért tévesztheti meg a szemlélőt az a tévhit hogy a 2.9 és a 2.4 más, holott nem azért más mert más köbcentis mocihoz van, hanem más konfigurációval felszerelt mocihoz van. remélem érthetően sikrült fogalmazni.

a lényeg, hogyha nem kompletten jön minden, akkor lehet próbálgatni a különféle 2.9 ecu-kat, hogy melyikkel lesz jó a moci. de ha az ember nem sajnál egy 100-ast rádobni a dolgokra, akkor egy írható ecu a legegyszerübb megoldás, ott minden látható, állítható.