Page 1 of 6

injektor

Posted: Wed Sep 13, 2006 8:24 am
by proteus
Tervezem a gép injektorosítását, majd ha meglesz a műszaki. A kérdés, hogy milyet és honnan kellene bontanom, na meg mennyiért? A legegyszerűbb talán az lenne, ha egy sierrából szerezném be kompletten.
Fogyasztásban mire számíthatok?

Re: injektor

Posted: Wed Sep 13, 2006 8:51 am
by gizmo
proteus wrote:Tervezem a gép injektorosítását, majd ha meglesz a műszaki. A kérdés, hogy milyet és honnan kellene bontanom, na meg mennyiért? A legegyszerűbb talán az lenne, ha egy sierrából szerezném be kompletten.
Fogyasztásban mire számíthatok?
Szia!

Gigford testvérünk szerintem tud segíteni, ő "nemrég" játszotta ezt a dolgot végig...

Ha Sierrából bontod, akkor a tankot is meg kell mókolnod valahogy... fogyasztás elvileg csökken a karbishoz képest, és erősebb is lesz, Driver ha jól emlékszem a 2.3i-vel 10l körül fogyasztott 100on.

Posted: Wed Sep 13, 2006 8:55 am
by proteus
A komolyabb kérdés inkább az, hogy K-jet, L-jet, Efi? Melyiket miért? De mindenképp komplett bontás előtt álló autót próbálok majd keresni, hogy biztos minden meglegyen.

Posted: Wed Sep 13, 2006 9:08 am
by gizmo
proteus wrote:A komolyabb kérdés inkább az, hogy K-jet, L-jet, Efi? Melyiket miért? De mindenképp komplett bontás előtt álló autót próbálok majd keresni, hogy biztos minden meglegyen.
ha értesz hozzá, akkor szerintem EFI... újabb, erősebb... ebben majd jobban hozzáértők tanácsát várd meg, én maradtam a karbinál;)

Posted: Wed Sep 13, 2006 11:46 am
by Bogyo28
proteus wrote:A komolyabb kérdés inkább az, hogy K-jet, L-jet, Efi? Melyiket miért? De mindenképp komplett bontás előtt álló autót próbálok majd keresni, hogy biztos minden meglegyen.
K-Jet:

előny:
-egyszerü mint a faék
-minimál drot desing, elektronika alig

hátrány:
-nagy nyomásu AC kell, amit nem biztos hogy birnak a régi csövek, azt is cserélni kell
-régi, ezért nehéz jó állapotut kifogni
-ha nem tökéletes, leeszi a fejedet (Sunyának sikerült 6km-t menni 10 lityiböl :shock: annó)

L-Jet:

Átmenet a kettő közt, nem javasolnám...

EFI:

Előny:
-ujabb konstrukció
-jó hatásfok
-könnyebb beszerezni

Hátrány:
-viszonylag sok elektronika
-ha nem értesz az elektromossághoz, nem lesz egyszerü bekötni
-hibadetektálás macerás lehet

Én magam véleménye szerint egy scorpio 2.8 EFI-t céloznék meg, ideális alany egy lejárt pairos hátulján törött scorpio, jó motorral. Ebböl minden kitermelhető, és még a fékjét is fel tudod használni tuning célokra. Mindkét átépítésnél a tankot is mokolni kell!!!!

Posted: Wed Sep 13, 2006 11:58 am
by Mad Max
Lehet, hogy nem figyeltem eléggé, de nem derült ki, hogy sor vagy v motor? Mert ha v komplett injektor rendszerem meg van még. Amúgy én is Gizmo voksára szavazok: karbi, főleg mióta sikerült TomTom-mal fasza 35/35 Solexet botúni. 100-110 és egy laza 160-nal is kijöttem 8,5 lityivel.

Posted: Wed Sep 13, 2006 2:23 pm
by gizmo
Mad Max wrote:Lehet, hogy nem figyeltem eléggé, de nem derült ki, hogy sor vagy v motor? Mert ha v komplett injektor rendszerem meg van még. Amúgy én is Gizmo voksára szavazok: karbi, főleg mióta sikerült TomTom-mal fasza 35/35 Solexet botúni. 100-110 és egy laza 160-nal is kijöttem 8,5 lityivel.
az azért nem rossz! Balage-val nekünk nem nagyon volt 12l alatt a fogyasztásunk (2.8, karbi) :?:

Posted: Wed Sep 13, 2006 3:04 pm
by Blant
pedig sor4 :-)

A legjobb megoldás az EFI. Sierra EFI 115 LE lesz tőle kb. Lehet tudok is kompletten, de ha nem, akkor is szvsz könnyűbeszerezni. Legegyszerűbb és legjobb, mint ahogy a Pádre is mondotta, meg a törpiek is :-)

Posted: Wed Sep 13, 2006 4:39 pm
by gigford
Nekem csak K-jettel van nehany tapasztalatom.

Ahogy Bogyo is mondta, egyszeru a rendszer, de a 20 ev ranyomta belyeget a mechanikus egysegekre. Van tartalek a rendszerben, nem kell felni, hogy nem tol eleg benyat. A burtonnel lehet kapni egy konyvet ami Bosch injektor rendszerek tuningjaval foglakozik, belertve a K-jetet is.

Legtobbet az injektorokkal szoptam, eldugulgatnak, nem tesz jot nekik a sok allas. Lehet ultrahangosan tisztittatni, tobb-kevesebb sikerrel.

A bemelegedes szabalyzo lehet hibaforras, nekem nem volt vele eddig.

Ott van ugye a nagynyomasu benyapumpa, ami ha betegeskedik nem olcso a csereje.

Az egesz rendszer lelke az elosztofej, ami nekem dogledezik, ereszti valahol a benzint, foltos a legszurom tole.

Regi technika hive vagyok, K-jet felujitas teren odaig jutottam el, hogy szereztem ket uj injektort, uj bosch benzinpumpat es egy szinten soha nem hasznalt elosztofejet, ami 86` ota varta egy angliai garazsban dobozban pislogva, hogy egy magyar capriban szolgaljon hamarosan.
Ezt mar legalabb 15eve nem gyartjak, ment is erte a harc...
Image
Image

Posted: Wed Sep 13, 2006 9:35 pm
by proteus
Kössz a válaszokat mindenkinek! :D

Ma előtúrtam a Maróti féle Scorpio javítási kézikönyvet és művelődtem belőle egy keveset aminek a végére rájöttem, hogy tényleg az EFI lesz a legjobb megoldás, főleg, hogy a gyújtást is le akartam cserélni teljesen elektronikus hall jeladósra, úgyhogy a motor erősen modernizálva lesz, de csak november-december magasságában.
A 2.8 az meg tényleg jó lenne, de jelenleg és a közeljövőben biztos nem lesz rá keret.

Posted: Fri Sep 15, 2006 10:28 pm
by Bogyo28
gizmo wrote:
Mad Max wrote:Lehet, hogy nem figyeltem eléggé, de nem derült ki, hogy sor vagy v motor? Mert ha v komplett injektor rendszerem meg van még. Amúgy én is Gizmo voksára szavazok: karbi, főleg mióta sikerült TomTom-mal fasza 35/35 Solexet botúni. 100-110 és egy laza 160-nal is kijöttem 8,5 lityivel.
az azért nem rossz! Balage-val nekünk nem nagyon volt 12l alatt a fogyasztásunk (2.8, karbi) :?:
Nekem a generálozott 2.8 a hozzá való karbival kijött 9.5-re városban, ha nagypapásan mentem vele...

Posted: Sat Sep 16, 2006 8:53 am
by Nitrobuster
bogyo28 wrote:
gizmo wrote:
Mad Max wrote:Lehet, hogy nem figyeltem eléggé, de nem derült ki, hogy sor vagy v motor? Mert ha v komplett injektor rendszerem meg van még. Amúgy én is Gizmo voksára szavazok: karbi, főleg mióta sikerült TomTom-mal fasza 35/35 Solexet botúni. 100-110 és egy laza 160-nal is kijöttem 8,5 lityivel.
az azért nem rossz! Balage-val nekünk nem nagyon volt 12l alatt a fogyasztásunk (2.8, karbi) :?:
Nekem a generálozott 2.8 a hozzá való karbival kijött 9.5-re városban, ha nagypapásan mentem vele...
Ha ennyire ecotek egy 2,8-as talán szerzek eggyet én is. :D

Posted: Sat Sep 16, 2006 12:11 pm
by Bogyo28
Nitrobuster wrote:
bogyo28 wrote:
gizmo wrote: az azért nem rossz! Balage-val nekünk nem nagyon volt 12l alatt a fogyasztásunk (2.8, karbi) :?:
Nekem a generálozott 2.8 a hozzá való karbival kijött 9.5-re városban, ha nagypapásan mentem vele...
Ha ennyire ecotek egy 2,8-as talán szerzek eggyet én is. :D
Azért az ott van az írásban hogy full generál után, ami kb 200 volt. Az előtt nem volt gond a 16 litert sem elérni, főleg télen :shock: :lol:

Re: injektor

Posted: Sun Nov 30, 2008 7:29 pm
by WARIS
Sziasztok!

Segítséget kérnék.
2.0-ás karbis taum van, váltanék EFI-re. Itt nálatok már egészen kiokosodtam, hogy mit is kellene tennem. Ha valakinek van valami eladó motyója vagy csak tanácsa, hogy hogyan érdemes elkezdi, kérem írjon.
10 éve van nálam az autó, 8 évig 1.6, azóta 2.0.
Most megint tél, reggel köszörülés, egy percig nincs rendes alapjárat.
Volt néhány karbim, néhány szerelőm, de soha nem volt tökéletes.

Előre is köszönöm: WARIS

Re: injektor

Posted: Sun Nov 30, 2008 9:07 pm
by daniv6
Üdw
Sztem tegyél rá addig is egy Sierra külső elektromos benzinpumpát, nekem bejött.

(-2.9efi, 20é nem kellett senkinek :arrow: MÉH
-2.0dohc 20é ez es kellett senkinek :arrow: MÉH
-2.3 hengerenkénti inj-os motor az se kellett senkinek :arrow: MÉH)