Re: Fékhatás
Posted: Mon Mar 12, 2012 3:20 am
Még egy kérdés: a Sierra és a Capri dobfékének a felfogatása megegyezhet? Vagy akár a Granadáé...
azt, hogy amit nagy féknek nevezünk az a legkisebb. a kozé és a 4 dugós tranyó az nehezen beszerezhető, de a 2 dugós tranyó, ami a legnagyobb, az filléres cucc...Süni wrote:Mit akar evvel mondani az úr?
Aha. És attól, hogy egy 30 kilós vas lesz a futóművön, attól lesz jobb fékhatás?Bogyo28 wrote:azt, hogy amit nagy féknek nevezünk az a legkisebb. a kozé és a 4 dugós tranyó az nehezen beszerezhető, de a 2 dugós tranyó, ami a legnagyobb, az filléres cucc...Süni wrote:Mit akar evvel mondani az úr?
mivel alu nyeregre nem futja, meg kerámia tárcsára, igen. nagyob vas = nagyobb fék = nagyobb felület = hamarabb megállsz. egyébként súlyra nem sok különbség van pl a sierra nagy és a 2 dugós tranyó közt... felfogatása hasonló.Süni wrote:Aha. És attól, hogy egy 30 kilós vas lesz a futóművön, attól lesz jobb fékhatás?Bogyo28 wrote:azt, hogy amit nagy féknek nevezünk az a legkisebb. a kozé és a 4 dugós tranyó az nehezen beszerezhető, de a 2 dugós tranyó, ami a legnagyobb, az filléres cucc...Süni wrote:Mit akar evvel mondani az úr?
csak halkan jegyezném meg, hogy jelen esetben nem a dugattyúk számának növekedése a lényeg, hanem hogy jóval nagyobb betét is tartozik a 2 dugattyús tranyó nyereghez...Süni wrote:Igérem soha többet nem kotnyeleskedek bele, ha valaki számításokkal leírja, mitől lesz jobb fékHATÁS ha 1db 60mm-es dugattyú helyett 2db 38mm-t használok, átmérő változtatás nélkül.
Idáig OK, de mekkora féktárcsával használod? Mert ha marad a 240-es, akkor az édeskevés. A Sierrát meg ugye 260-assal használjátok. Én továbbra is fenntartom, hogy fékHATÁST növelni igazán átmérő növeléssel lehet.Bogyo28 wrote: csak halkan jegyezném meg, hogy jelen esetben nem a dugattyúk számának növekedése a lényeg, hanem hogy jóval nagyobb betét is tartozik a 2 dugattyús tranyó nyereghez...
Részben igazad van. Legegyszerübb és leghatékonyabb módja a fékhatás növelésének, ha nagyobb és hűtött tárcsát használ az ember. A másik, de kevésbé jó hatásfoku ha azonos méretü, de már hűtött tárcsát használ, minél nagyobb betéttel (nagyobb surlodó felület ugye). ez nem olyan hatásos, mintha nagyobb tárcsát rak fel az ember, mert ott kivűl pl jóval nagyobb a kerületi sebessége a tárcsának stb, de a felni méret behatárolja a dolgokat, pl 13-s felni alá 260-s tárcsánál nagyobbat nem tudsz felrakni, csak nagyobb nyerget. aminél jobb lenne egy 283-s tárcsa, de nem fér el. ezért megy a matek, hogy a maximumot hozzuk ki low-cost-ban és 13-s felniben...Süni wrote:Idáig OK, de mekkora féktárcsával használod? Mert ha marad a 240-es, akkor az édeskevés. A Sierrát meg ugye 260-assal használjátok. Én továbbra is fenntartom, hogy fékHATÁST növelni igazán átmérő növeléssel lehet.Bogyo28 wrote: csak halkan jegyezném meg, hogy jelen esetben nem a dugattyúk számának növekedése a lényeg, hanem hogy jóval nagyobb betét is tartozik a 2 dugattyús tranyó nyereghez...
Süni wrote:Idáig OK, de mekkora féktárcsával használod? Mert ha marad a 240-es, akkor az édeskevés. A Sierrát meg ugye 260-assal használjátok. Én továbbra is fenntartom, hogy fékHATÁST növelni igazán átmérő növeléssel lehet.Bogyo28 wrote: csak halkan jegyezném meg, hogy jelen esetben nem a dugattyúk számának növekedése a lényeg, hanem hogy jóval nagyobb betét is tartozik a 2 dugattyús tranyó nyereghez...