Page 2 of 2

Re: A4LD

Posted: Fri Nov 28, 2014 2:32 pm
by White Shark
A legegyszerűbb az olajpumpát átrakni ,akkor csak át kell tenni a meghajtótengelyt és a csigát a mechanikusra vagy a 2,8 elektromosra .

Re: A4LD

Posted: Fri Nov 28, 2014 8:20 pm
by CapriTurbo
Én is az olajszivattyú átrakására gondoltam, de meggondolok más lehetőséget is, hogy megmaradjon a 2.9 gyári olajszivattyúja. Olajszivattyú tengely, vagy gyújtáselosztó-tengely átalakítás. De ezek is csak gondolatok. Majd meglátom, ha a kezemben lesznek a összetevők.

Re: A4LD

Posted: Fri Nov 28, 2014 8:59 pm
by White Shark
CapriTurbo wrote:Én is az olajszivattyú átrakására gondoltam, de meggondolok más lehetőséget is, hogy megmaradjon a 2.9 gyári olajszivattyúja. Olajszivattyú tengely, vagy gyújtáselosztó-tengely átalakítás. De ezek is csak gondolatok. Majd meglátom, ha a kezemben lesznek a összetevők.
A 2,8 és a 2,9 között csak annyi a különbség ,hogy a 2,9 magasabb nagyobbak a kerekek ,vagyis többet szállít .A tengelyt is át lehet alakítani ,félbevágod mindkettőt ,marad a 2,9 alja ,ráhegeszted a 2,8 tetejét és ennyi .Csak az a gáz, hogy csak akkor jön ki felfele ha kihúzod a biztosítólemezből ,és az akkor belesik a blokkba ,ergó jobb ha leveszed a kartert ,kihúzod a szivattyút és akkor kijön a tengely biztosítólemezestől.A két félből való összehegesztéskor kell a legkevesebbet átalakítani,és akkor marad a nagyobb szállítású eredeti szivattyúd,és beteheted mondjuk a 2,8 í elosztóját ,ha átfűzöd a 2,9 kisfogaskerekét ,amit csak egy lemezstift fog.

Re: A4LD

Posted: Fri Nov 28, 2014 9:20 pm
by Blant
Nekem volt 2.3 k-jetem a4ld-vel. A kardan meg is van! Elol hardys. Faszan mukodott! Ha kell elboltolhato! Az enyem mechanikus km spiralos volt, amit a 2.8efikbe es a korai 2.9-esekbe is raktak! A 2.3 v6 attetellel pontos volt az oram is! Az en kasznim is gyari 2.3v6 automata, tehat elvileg pont olyan, mint a tied! Valtotartot eszkabalni kellet es az mar sajna nincs meg! En ugy allitottam be a selectort, hogy a capri c3 valtokar megmaradt es kapcsolhato volt a D, De és a 2-es. Ez bőven eleg volt! Ha kifogsz egy jo valtot nagyon kellemes konfig!! Nekem az overdrivos DE fokozatban 160-nal sima egyenes uton szelcsendben 3000-re is visszaesett a fordulat, mikor beallt szepen, ami nem szar ahoz kepest, hogy a c3 70-nél forog 2000-et!. Csak ajanlani tudom, bar sajnalom, hogy azt az autot megfosztod a gyari setuptol, remelem nem veglegesen ;-)

Re: A4LD

Posted: Mon Dec 01, 2014 5:51 am
by CapriTurbo
Blant wrote:Nekem volt 2.3 k-jetem a4ld-vel. A kardan meg is van! Elol hardys. Faszan mukodott! Ha kell elboltolhato! Az enyem mechanikus km spiralos volt, amit a 2.8efikbe es a korai 2.9-esekbe is raktak! A 2.3 v6 attetellel pontos volt az oram is! Az en kasznim is gyari 2.3v6 automata, tehat elvileg pont olyan, mint a tied! Valtotartot eszkabalni kellet es az mar sajna nincs meg! En ugy allitottam be a selectort, hogy a capri c3 valtokar megmaradt es kapcsolhato volt a D, De és a 2-es. Ez bőven eleg volt! Ha kifogsz egy jo valtot nagyon kellemes konfig!! Nekem az overdrivos DE fokozatban 160-nal sima egyenes uton szelcsendben 3000-re is visszaesett a fordulat, mikor beallt szepen, ami nem szar ahoz kepest, hogy a c3 70-nél forog 2000-et!. Csak ajanlani tudom, bar sajnalom, hogy azt az autot megfosztod a gyari setuptol, remelem nem veglegesen ;-)
A kardán boltolás érdekelni fog, ha meg lesz a donor. Így nekem azzal nem kellene foglalkozni. A váltótartó a legkevesebb, azt megoldom. A váltókart én is szívesen megtartanám és nem zavana, ha kézzel nem kapcsolható az egyes. Pont az overdrive a lényeg. A motor meg erősebb, nyomatékosabb lenne, mint a 2.3-as, még karbival is és talán jobban viselné az ólommentes benzint, mégis megmaradna az eredeti automata Capri feeling. A 2.3+c3 persze beköltözne a piros 2.0-ja mellé. Amúgy hivatalosan '80-as évjáratú az autó "T"-s alvázszámmal (77.nov.), "A"-as viszont a motorszám. Valószínű hivatalos karosszéria cserén esett át valamikor régen, így azért nem olyan, mintha egy OT-t alakítanék át.