Page 1 of 2

A4LD

Posted: Sun Nov 23, 2014 8:18 am
by CapriTurbo
Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?

Re: A4LD

Posted: Mon Nov 24, 2014 10:50 am
by Pudva
CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
Vákicsit' én most lemaradtam, milyen motorhoz van neked automata váltód? :oops:

Re: A4LD

Posted: Mon Nov 24, 2014 10:58 am
by Bogyo28
CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
az A4LD az ami a sima scorpio 2.9i-ben van? mert az szerintem még megoldható, mert a visszaváltós rásze bowdenes, csak van rajta egy mágnesszelep amit az ECU elektromosan kapcsol, ha azt leszeded, a sima bowdenes cucc lehet rárakható.

Re: A4LD

Posted: Mon Nov 24, 2014 8:50 pm
by CapriTurbo
Pudva wrote:
CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
Vákicsit' én most lemaradtam, milyen motorhoz van neked automata váltód? :oops:
2.3 v6

Re: A4LD

Posted: Mon Nov 24, 2014 8:56 pm
by CapriTurbo
Bogyo28 wrote:
CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
az A4LD az ami a sima scorpio 2.9i-ben van? mert az szerintem még megoldható, mert a visszaváltós rásze bowdenes, csak van rajta egy mágnesszelep amit az ECU elektromosan kapcsol, ha azt leszeded, a sima bowdenes cucc lehet rárakható.
Igen. Komplett 2.9 i scorpio vásárlását tervezem. Átraknám a motort és a váltót is.
Találtam arra utaló információkat a neten, hogy hosszabb az a4ld. Ha ez igaz akkor kardánt is kell rövidíteni. Gondolom az kilométeróra meghajtása is elektromos lehet, tehát arra is kellene valami megoldás. Gondolom létezett mechanikus kihajtással is, talán sierrában.

Re: A4LD

Posted: Tue Nov 25, 2014 11:56 am
by Pudva
CapriTurbo wrote:
Pudva wrote:
CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
Vákicsit' én most lemaradtam, milyen motorhoz van neked automata váltód? :oops:
2.3 v6
Ja hogy ehhez! 8-)

Re: A4LD

Posted: Tue Nov 25, 2014 1:11 pm
by Bogyo28
CapriTurbo wrote:
Bogyo28 wrote:
CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
az A4LD az ami a sima scorpio 2.9i-ben van? mert az szerintem még megoldható, mert a visszaváltós rásze bowdenes, csak van rajta egy mágnesszelep amit az ECU elektromosan kapcsol, ha azt leszeded, a sima bowdenes cucc lehet rárakható.
Igen. Komplett 2.9 i scorpio vásárlását tervezem. Átraknám a motort és a váltót is.
Találtam arra utaló információkat a neten, hogy hosszabb az a4ld. Ha ez igaz akkor kardánt is kell rövidíteni. Gondolom az kilométeróra meghajtása is elektromos lehet, tehát arra is kellene valami megoldás. Gondolom létezett mechanikus kihajtással is, talán sierrában.
Grancinak van komplett autoja :mrgreen:

ha átraksz mindent, akkor arra kel figyelni, hogy a kick-down relé az nem a motorkötegben van, és az is kell neked az automatához. a kihajtás lehet hogy átrakható a régiből is, azt nem vágom.

Re: A4LD

Posted: Tue Nov 25, 2014 9:52 pm
by CapriTurbo
Bogyo28 wrote:Grancinak van komplett autoja :mrgreen:

ha átraksz mindent, akkor arra kel figyelni, hogy a kick-down relé az nem a motorkötegben van, és az is kell neked az automatához. a kihajtás lehet hogy átrakható a régiből is, azt nem vágom.
Autót találtam a közelben, úgy néz ki.

Első körben karbis lenne. Mégis csak jobban illene az autóhoz, de elraknám egy polcra az injektort. Jó tudni, hogy kick-down relé máshol van. Az efi akkor válna vonzóbbá, ha a tempomat is beköthető lenne a Capriba.

Re: A4LD

Posted: Tue Nov 25, 2014 10:58 pm
by TÉCSÉ
CapriTurbo wrote:
Bogyo28 wrote:Grancinak van komplett autoja :mrgreen:

ha átraksz mindent, akkor arra kel figyelni, hogy a kick-down relé az nem a motorkötegben van, és az is kell neked az automatához. a kihajtás lehet hogy átrakható a régiből is, azt nem vágom.
Autót találtam a közelben, úgy néz ki.

Első körben karbis lenne. Mégis csak jobban illene az autóhoz, de elraknám egy polcra az injektort. Jó tudni, hogy kick-down relé máshol van. Az efi akkor válna vonzóbbá, ha a tempomat is beköthető lenne a Capriba.
Az a rendszámos , négyajtós , ami Bogláron van ?

Re: A4LD

Posted: Wed Nov 26, 2014 3:29 am
by CapriTurbo
TÉCSÉ wrote:Az a rendszámos , négyajtós , ami Bogláron van ?
Nem, rendszám nélküli és Zalakaros. De még nem láttam, csak neten találtam. Majd két hét múlva tudom megnézni, ha haza érek.

Re: A4LD

Posted: Wed Nov 26, 2014 5:21 pm
by TÉCSÉ
CapriTurbo wrote:
TÉCSÉ wrote:Az a rendszámos , négyajtós , ami Bogláron van ?
Nem, rendszám nélküli és Zalakaros. De még nem láttam, csak neten találtam. Majd két hét múlva tudom megnézni, ha haza érek.
TCSak ezt akartam tudni - már megyek is megvenni :twisted: :mrgreen: :pia:

Re: A4LD

Posted: Wed Nov 26, 2014 10:36 pm
by CapriTurbo
TÉCSÉ wrote:
CapriTurbo wrote:
TÉCSÉ wrote:Az a rendszámos , négyajtós , ami Bogláron van ?
Nem, rendszám nélküli és Zalakaros. De még nem láttam, csak neten találtam. Majd két hét múlva tudom megnézni, ha haza érek.
TCSak ezt akartam tudni - már megyek is megvenni :twisted: :mrgreen: :pia:
Megadjam a telefonszámot, címet? :-)

Re: A4LD

Posted: Thu Nov 27, 2014 10:18 am
by Bogyo28
CapriTurbo wrote:
Bogyo28 wrote:Grancinak van komplett autoja :mrgreen:

ha átraksz mindent, akkor arra kel figyelni, hogy a kick-down relé az nem a motorkötegben van, és az is kell neked az automatához. a kihajtás lehet hogy átrakható a régiből is, azt nem vágom.
Autót találtam a közelben, úgy néz ki.

Első körben karbis lenne. Mégis csak jobban illene az autóhoz, de elraknám egy polcra az injektort. Jó tudni, hogy kick-down relé máshol van. Az efi akkor válna vonzóbbá, ha a tempomat is beköthető lenne a Capriba.

tempomatot még nem néztem hogy van megoldva, de a legnehezebb a kormányon levő kapcsolók megoldása a capriban, meg ami nálam bontodott eddig egyik se volt tempomatos.

ha karbival rakod össze, a gyujtásra van megoldásod? csak mert amit eddig láttam azok nagy része a "müködik, de kurva szar" kategoriába esik, mert általában az előgyujtásszabályzást vagy nem oldják meg vagy szarul csinálják meg.

Re: A4LD

Posted: Thu Nov 27, 2014 8:56 pm
by CapriTurbo
Bogyo28 wrote:tempomatot még nem néztem hogy van megoldva, de a legnehezebb a kormányon levő kapcsolók megoldása a capriban, meg ami nálam bontodott eddig egyik se volt tempomatos.

ha karbival rakod össze, a gyujtásra van megoldásod? csak mert amit eddig láttam azok nagy része a "müködik, de kurva szar" kategoriába esik, mert általában az előgyujtásszabályzást vagy nem oldják meg vagy szarul csinálják meg.
A gyújtást átraknám a 2.3-as megszakítósát, esetleg 2.8i jeladós is van otthon.

Re: A4LD

Posted: Fri Nov 28, 2014 11:37 am
by Bogyo28
CapriTurbo wrote:
Bogyo28 wrote:tempomatot még nem néztem hogy van megoldva, de a legnehezebb a kormányon levő kapcsolók megoldása a capriban, meg ami nálam bontodott eddig egyik se volt tempomatos.

ha karbival rakod össze, a gyujtásra van megoldásod? csak mert amit eddig láttam azok nagy része a "müködik, de kurva szar" kategoriába esik, mert általában az előgyujtásszabályzást vagy nem oldják meg vagy szarul csinálják meg.
A gyújtást átraknám a 2.3-as megszakítósát, esetleg 2.8i jeladós is van otthon.
Egy-az-egyben egyiket se tudod átrakni, mert a 2.3 és a 2.8 vezérlése fogaskerekes, míg a 2.9 láncos, ebből adodóan a veztengelyük ellentétesen forog. ebből meg az jön, hogy más irányú a fogazása a fogaskeréknek a gyujtástörzs alján. ha ez nem lenne elég, és mondjuk átraknád a 2.9-ről a fogaskereket, akkor jön az a probléma, hogy a 2.3 és a 2.8-ban az olajpumpa meghajtótengelye hatszögletű, míg a 2.9-nél egy torx csavarhoz hasonló. ez a meghajtótengely megy bele a gyujtástörzs aljába, tehát a 2.3 ill. 2.8 gyujtástörzset nem fogod tudni bedugni simán, mert a hatszög luk nem fog rámenni a torx végű tengelyre. megoldás az lehet, ha az olajpumpát a tengellyel együtt is átrakod, az ha jól rémlik egyforma talán, vagy a 2.9 gyujtástörzset használod külső gyujtásvezérlővel. megoldható bármelyik dolog némi matek árán, csak azt a megoldást kerüld el, amikor a 2.9-nek a gyujtását használják szabályzás nélkül összedrotozva, mert akkor minden esetben állandó lesz az előgyujtás, és az finoman szolva is szar...