Page 4 of 8

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Sun Jan 26, 2014 2:41 am
by Blant
Azért tettem fel igy a kérdést, mert írtad a forgórész kiegyensúlyozást! Nem amiatt van (jól néznénk ki, ha nem lenne a főtengely kicentrírozva, meg ugye hogyan is? Összeraknák, megmérnék mennyit üt es hozzaszabnák a balanszot?)!
Azért van, hogy a motor robbanásaiból/sűrítéseiből adódó folyamatos Fotengely gyorsulás/lassulasból adódó rezgéseket kiküszöböljék részben kényelmi szempontból, részben azért, hogy a rázkódástól ne lazuljanak meg csavarok, stb. Minél nagyobb egy henger annál markánsabb egy robbanás (gyorsulás) és annál nagyobb a sűrítési munka (lassulás). Dízeleknél ugye különösen! Ezért van a 2.3-bán és nincs a 2.0-bán a zetecnél. Ugyanezért van a kettős tömegű és a hídrós motortartóbak, de még a hardytárcsás kardán is! Versenymotornál, ahol belenyúlsz úgyis minden verseny után nem para szerintem a csavarlazulás, a komfort nem téma! Ami érdekes lehet, az az, hogy a Lanc hogy van méretezve! A balanszok nélkül jobban rángatja majd a főláncot,terheli a feszítőt, stb szvsz!

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Sun Jan 26, 2014 11:02 pm
by Süni
Blant wrote:(Tudtommal ez az Opel c20-ás blokkja, ami a 80-ás évek óta minimum létezik)
Ha így lenne, elég nagy dőreség lett volna tőlük a szíjas vezérlést átvariálni láncosra. ;)

Az egy Saab blokk. Köze nincs a GM-hez.

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Sun Jan 26, 2014 11:19 pm
by Blant
Kedves Süni úr, elnézését kérem, de ez szerintem tévedés!

Módosítom fenti megjegyzésemet! SÜni úrnak igaza van!! a váltók miatt hasonló a blokk kiosztása, de valóban más!!!!

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Mon Jan 27, 2014 11:24 am
by Tibi
lett lendkerék !
moci02.jpg
lejött a klíma is, ebben most nem lesz :)
moci03.jpg

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Mon Jan 27, 2014 11:32 am
by Tibi
Blant wrote:Azért tettem fel igy a kérdést, mert írtad a forgórész kiegyensúlyozást! Nem amiatt van (jól néznénk ki, ha nem lenne a főtengely kicentrírozva, meg ugye hogyan is? Összeraknák, megmérnék mennyit üt es hozzaszabnák a balanszot?)!
Azért van, hogy a motor robbanásaiból/sűrítéseiből adódó folyamatos Fotengely gyorsulás/lassulasból adódó rezgéseket kiküszöböljék részben kényelmi szempontból, részben azért, hogy a rázkódástól ne lazuljanak meg csavarok, stb. Minél nagyobb egy henger annál markánsabb egy robbanás (gyorsulás) és annál nagyobb a sűrítési munka (lassulás). Dízeleknél ugye különösen! Ezért van a 2.3-bán és nincs a 2.0-bán a zetecnél. Ugyanezért van a kettős tömegű és a hídrós motortartóbak, de még a hardytárcsás kardán is! Versenymotornál, ahol belenyúlsz úgyis minden verseny után nem para szerintem a csavarlazulás, a komfort nem téma! Ami érdekes lehet, az az, hogy a Lanc hogy van méretezve! A balanszok nélkül jobban rángatja majd a főláncot,terheli a feszítőt, stb szvsz!
Értem amit mond az úr és jó is, hogy bekapcsolódtál a dologba.

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Mon Jan 27, 2014 4:57 pm
by daytona
A balansztengely mindenkepp kiegyensulyozo szerepe miatt kerul beepitesre, csak az nem mindegy, hogy melyik eroket egyensulyozza ki. A motor jarasa kozben kialakulnak elsodleges, masodlagos.....stb stb tomegerok. Paros hengerszamnal illetve jo hengerszogelesnel az elsodleges tomegerok automatikusan kiegyensulyozodnak (egy dugattyu-hajtokar felfele mozgasa kiegyensulyozza a mellette levo dugattyu-hajtokar lefele mozgasat). Ilyen esetekben nem szukseges balansztengely beepitese, kizarolag kenyelmi okokbol epitik be, pl. beka scorpio 2.3. A 3 vagy 5 hengeres motoroknal elkerulhetetlen a balansztengely, de vannak olyan paros hengerszamu motorok, ahol a szogeles miatt megis kialakulnak elsodleges tomegerok, es azokat ki kell egyenliteni.

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Mon Jan 27, 2014 6:17 pm
by Tibi
Jó eséllyel az fog történni ha odavannak a kiegyensúlyozón a lánckerekek és a lánc akkor meg fogjuk tudni mennyire ráz anélkül a motor. :shock: :mrgreen:

Kb ötszáz forum topik szól erről a témáról és az az általános vélekedés, hogy napi autóból nem ajánlott száműzni. Két - három ok miatt szedik ki általában :

- gyorsabban felpörög a motor tőle, ehhez számos esetben tartozik seggel történt mérés :mrgreen:
- mocskosul drága a cucc ha megkopik a lánc és a kerekek
- megelőzvén a láncszakadást

Írták ezt olyanok is akik komoly autót építettek és olyanok is akik csak kiiktatták mert az trendi. Egyelőre ez még a jövő zenéje, ha valakinek van a konkrét példányhoz kapcsolódó infója azt szívesen fogadom.

A következő lépésként a váltó+kardán kérdést kellene rendeznem, mert kellene egy próbát csinálni, hogy mi minek van útban. hátrafelé álló szívósor és turbo valamint majdnem középen púpos olajteknő. Döntve vagy állítva kerül be a moci és hasonlók ...

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Tue Jan 28, 2014 10:32 am
by Blant
Próbálok közben omega váltót szerezni! Ha netán sikerül, szólok!

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Tue Jan 28, 2014 12:05 pm
by Tibi
Blant wrote:Próbálok közben omega váltót szerezni! Ha netán sikerül, szólok!
köszi de mindenképpen egyeztessünk mielőtt pénzt adsz érte, gondolom nem kell otthonra dísznek :mrgreen:

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Tue Jan 28, 2014 12:19 pm
by Blant
Félreértettél :) Nyilván én vagyok beszedhibas! Ingyen igyekszem váltót keresni kölcsönbe, felprobalas celjabol :) :drive:

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Tue Jan 28, 2014 6:13 pm
by Tibi
Blant wrote:Félreértettél :) Nyilván én vagyok beszedhibas! Ingyen igyekszem váltót keresni kölcsönbe, felprobalas celjabol :) :drive:
köszi szépen

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Fri Jan 31, 2014 8:28 am
by Tibi
sok minden nem történt azt leszámítva, hogy lett egy komplett vezérlés szett. Most át kellene állnom olyan melókra amihez nem kell píz, pl drótkefézés :mrgreen:

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Fri Jan 31, 2014 7:16 pm
by daytona
Mindent bele :mrgreen:

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Sat Feb 01, 2014 11:53 am
by Tibi
b234timing.jpg

Re: Tibi - Saabotage 2.3t

Posted: Sat Feb 01, 2014 12:36 pm
by Blant
Nagyon komoly a cucc!!! Honnan lőtted? Gyári, vagy utángyártott? :metla: