Tibi - Saabotage 2.3t
Posted: Tue Jan 21, 2014 12:05 pm
több panasz is érkezett ügyfélszolgálatunkra, hogy döglődik a fórum így bedobom ide is a legújabb ötletem hátha érdekel valakit. Kicsit off de nem vészes.
ctrl+c ctrl+v
Kezdjük az elején, hogy legyen mit írni mert ugyan a főbb darabok már megvannak őrületes kapkodás mégsem várható. A terv ennek ellenére az lenne, hogy idén nyáron vagy ősszel saját lábon tegye meg az első lépéseket a taliga.
A jó pár évvel ezelőtt megfogalmazódott ötlet az volt, hogy építsünk játszós vasakat, hogy ne a rendes autót kelljen gyilkolni a pályanapok alkalmával mivel egy rosszul megválasztott oldaltávolság a gumioszlop mellett már jó pár tízezres költség is lehet a fényezésen. De talán ettől is fontosabb, hogy legyen mit szögelni a műhelyben :)
Az első ötlet a Bogyó által linkelt mk2 escort befejezése lett volna de egy kicsit ( :la: ) belassult az építés, koncepció- és tulajdonosi kör váltás is történt. Azóta szerencsére ez a projekt is haladgat...a második ötletem az volt, hogy építsünk egy mk1 capri buborék kasznis pályázós autót de mivel az nálunk a sosem lesz kész kategória a rengeteg tennivaló miatt ezért jött a legújabb ötlet : Szerzek egy Sierrát ha már Scorpio futó kerül alá, éveket spórolok, a capri projektet meg elteszem későbbre, talán nyugdíjas napjaimra.
Eközben párhuzamosan futott egy másik projekt ötlet szinten mely egy 2.9 turbo lett volna melyhez össze is lett szedve jó pár dolog de hirtelen felindulásból elvetettem az ötletet és átváltottam a zetec turbo gondolatra, majd egy sikertelen mondeo adás-vétel után megláttam egy Saab 2.3 turbót az igen népszerű autósportálon melyet annak rendje és módja szerint be is gyűjtöttem. Majd idővel kiderül, hogy mennyire volt jó az ötlet...
A szívdonor :
B234L: 294 N·m (217 lb·ft) @ 1800 rpm 200 hp (150 kW) @ 5500 rpm 9.25:1 0.81 bar (11.7 psi)
ugyanez a motor gyáriban másik turbóval és kompival :
B234R: 342 N·m (252 lb·ft) @ 1950 rpm 225 hp (168 kW) @ 5500 rpm 9.25:1 1.08 bar (15.7 psi)
ctrl+c ctrl+v
Kezdjük az elején, hogy legyen mit írni mert ugyan a főbb darabok már megvannak őrületes kapkodás mégsem várható. A terv ennek ellenére az lenne, hogy idén nyáron vagy ősszel saját lábon tegye meg az első lépéseket a taliga.
A jó pár évvel ezelőtt megfogalmazódott ötlet az volt, hogy építsünk játszós vasakat, hogy ne a rendes autót kelljen gyilkolni a pályanapok alkalmával mivel egy rosszul megválasztott oldaltávolság a gumioszlop mellett már jó pár tízezres költség is lehet a fényezésen. De talán ettől is fontosabb, hogy legyen mit szögelni a műhelyben :)
Az első ötlet a Bogyó által linkelt mk2 escort befejezése lett volna de egy kicsit ( :la: ) belassult az építés, koncepció- és tulajdonosi kör váltás is történt. Azóta szerencsére ez a projekt is haladgat...a második ötletem az volt, hogy építsünk egy mk1 capri buborék kasznis pályázós autót de mivel az nálunk a sosem lesz kész kategória a rengeteg tennivaló miatt ezért jött a legújabb ötlet : Szerzek egy Sierrát ha már Scorpio futó kerül alá, éveket spórolok, a capri projektet meg elteszem későbbre, talán nyugdíjas napjaimra.
Eközben párhuzamosan futott egy másik projekt ötlet szinten mely egy 2.9 turbo lett volna melyhez össze is lett szedve jó pár dolog de hirtelen felindulásból elvetettem az ötletet és átváltottam a zetec turbo gondolatra, majd egy sikertelen mondeo adás-vétel után megláttam egy Saab 2.3 turbót az igen népszerű autósportálon melyet annak rendje és módja szerint be is gyűjtöttem. Majd idővel kiderül, hogy mennyire volt jó az ötlet...
A szívdonor :
B234L: 294 N·m (217 lb·ft) @ 1800 rpm 200 hp (150 kW) @ 5500 rpm 9.25:1 0.81 bar (11.7 psi)
ugyanez a motor gyáriban másik turbóval és kompival :
B234R: 342 N·m (252 lb·ft) @ 1950 rpm 225 hp (168 kW) @ 5500 rpm 9.25:1 1.08 bar (15.7 psi)